September 10, 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

September 10, 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

EY A Evlilik Kabahat kimde? “Evlilikte Cinsel Hayatın Sorunları" konulu büyük ya- zmuzın üçüncü ve son kısmı aşağıdadır. Bu çok önemli konuda bilim adamlarının ve doktorların görüşleri, herhal de, zihinlerde yatan bir takım soruları aydınlığa kavuştura- caktır. Bu yazı serisini dikkat- le okuyanların “kapalı kutu” denilen cinsiyet “konusundü yaş bilinçli hareket etmeme: lerine “ailede mutlüluk'a ulaşmamalarına imkân vok- r. "Türkiyede yapılan bir araştırma; 397 evli kadından: 178'inin mutlu olmadığını; 1348 erkekten ise ancak 204'ünün mutlu olduğunu ( göster- miştir. AKİS muhabirlerinin her yaşta ve her çevreden kadın ve'er- keklerle yaptıkları özel röportajlar ise dahâ da umut Kırcı bir sonuç vermiştir. Buna yüre, meselâ 50 ka- H / Knden ancak 3'ü mutludur, erkek- erde bu oran daha da düşüktür. ME zan bir evlilik hayatını devam ettiren, çevrede “m * — bilinen pek çok çiftin ise ruhi sarsıntılar İ- çinde bulundukları, etrafa karşı du- rumu kurtarmağa çalışırken zaman zaman depresyona girdikleri, hel beş klinik vakadan en az bir tanesi- nin aile sorunlarıyla ilgili olduğu bilim adamlarınca belirtilmektedir. “Evlilik” başlıklı yazı serisinin ilki çıkar ey bir AKİS ökuvu- cusu, G. röportajları yapan AKİS muhabirine şu mektubu vol- lamıştır: “50 kadınla » konuşmuşsunuz, 3'ü mutlu olduğunu söylemiş. Müt- luluklarını ifade eden bu 3 kadının “bütün yükü üzerlerine aldıkları si- zin yazınızdan da belli. Ben çevrem- de mutlu tek bir kadın göremiyoe- rum ve buna inanmıyorum. Top lum küralları, herşey, “herşey erkek- İerin lehine. Bu şartlar altında ka- dın için de, erkek için de evhlikte mutluluktan söz edilemez. urum, görüldüğü gibi, Evlilik gerçekten cesaret kırıcıdır. büşın- YAN yl dan mahkünı bir müessese, gerçek» ten bir çıkmaz yol mudur? Bin- bir hayal, binbir umut, aşk ve iyiniyetle başlanan bir işin an- cak açık veyâ gizli acılarla devam “çocukların hatırı için” ve- ya “kadının ekonomik o durumu”, “gelenek ve göreneklere uyma”, “ce- saretsizlik” gibi sebeplerle (o yahüt sadece “alışkanlık” yüzünden, iste- miye istemiye yürütülmesi kaçını maz birşevse, neden bu müessese hâlâ insanların en büyük ihtiyacı mudu olmakta devam etmekte dir? Bunun çaresi var mıdır? Cin- sel hayatın evlilik o sorunlarındaki rolü nedir? Önce ikili âhenk! Bu sorulara, Gülhane Askeri o Tıp Akademisi Psikiyatri Kliniği Di- rektörü Prof. Akabav şu şekilde ve- vap verdi: — Evlilik, hayat boyu sürecek bir birliktir ve küçük bir sosyal top- luluk olarak, bütün vönlerivle ele alınmalıdır. Kadm, erkek ve oçe- cukların bu küçük sosyal otoplult- gun. bireyleri oldukları gözden Oi Zak tutulmamalı, bövlece, evliliğin “Doğum kontrolli İçin sıra bekleyenler iv i Geçimin yolu 10 Eylül 1966