10 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

10 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

AKİS SOSYAL HAYAT tur. Kadının tedaviye girmesi ve es- ki alışkanlıklarını an eşine böylece yaklaşması gere Yaş krizi önem Dr. Argun, sadakatsizliğin pek çok “erkek için bir alışkanlık, deği- şiklik merakı, kadınlar için ise ru- hi ve maddi tatminsizlik olduğunu söyledi. Bunun dışında, yaş dönü- münde erkeklerin ve kadınların, ö- zel bir tedaviye ihtiyacı olduğunu da belirtti. Meselâ, kirküç yaşına kadar çok mazbut bir aile hayatı yaşadıktan sonra birdenbire, her sı- nıftan erkekle ilişki kuran bir müş- terisini Dr. Argun ilâçla tedavi et- miş ve hastalığını kabul eden bu ka- dın, nihayet huzura kavuşmuştur. Normal bir evlilik hayatı yaşadık- tan sonra birdenbire ilişki kurduk- ları kadınlar ve Hattâ gençkızlardan çocuk sahibi olan erkekler de aynı vaş krizinin etkisi altında, hayatları- nı altüst eden kimselerdir ve bu, ge- nel olarak, insanlara çok pahalıya mal olmaktadır. larda bilgili olan kadın veyu erkek bu duruma düşmeden, kendini aile çevresi içinde tedavi edebilir, krizi tolayi atlatabilir. Tıbbın getirdiği yeniliklerden her insanın yararlan ma hakkı vardır.” Dr. Argun, cinsel tatmine büyük bir yer vermekle beraber, bunun dengeli bir gelişmeye tâbi tutulma- sı.için cinsel eğitimin şart olduğu- Halbuki bu konu- : nu, âhenkli bir gelişmenin sağlan» ması için çocuğun küçük yaştan bu- nu tabii bir olay olarak kabul et- mesi gerektiğini, spor yaparak, ka- fasını işleterek, enerjisini yalnızca bu konulara teksif etmekten kurta- rılmasını öngörmektedir. Dr, Argu- na göre, dengeli bir cinsel hayat, insanoğlunun, ailenin mutluluğuna yardım eder. Cinsel hayattaki aşırı. lık veya eksiklik ise aynı şekilde tehlikelidir ve tedaviye, ihtimama muhtaçtır, üzerinde dikkatle durul- malıdır. Sinir ve ruh hastalıkları müte- hassısı Prof. Nevzat Akabay, çocuk lara küçük yaştan cinsel eğitimin öneminin anlatılması, bunun için gerekli derslerin, ilkokuldan itiba- ren eğitim sistemimize > sokulması, fakat bunun yanında, âile bilgisi dersinde oyma işi ve buna benzer diğer işlerle yetinilmeyip, bunlar dan çok daha önemli olan psikoloji ve insanlararası ilişki sorunları ü- zerinde de durulması gerektiğini söyledi. Dr. Argun ise cinsel eğiti- min ön plâna alınması gerektiğini «söylemekle beraber, bunda, eksik- lik veya fadalık yönünden aşırılığa kaçılmamasının, çocuklarda spor faaliyetleri, diğer kültürel ve sosyal faaliyetler yanında cinsel merakin ve e de bir ze İyem ka- ereken tin göste- rilmesi doğru olacağım belirtti. Bu konuda bilgi, genci, yeni ve eski evliyi, kadını ve erkeği, aileyi bir. çok hatadan, yanlışlıktan; felâket ten kurtaracaktır. Evlilik denilen dünya Kendilerine başvuran kimselerin yüzde 80'inin aile geçimsizliğin- den şikâyetçi olduğunu bildiren Türkiye Ruh Sağlığı Araştırma Merkezinin Karanfil Sokaktaki Ruh Sağlığı Dispanseri mütehassıslarıt. dan Dr. Atillâ Çakır, “Evlilik bir çıkmaz yol mudur?” sorumuzu he. yecanla ve inançlı bir şekilde, evli lik müessesesini savunarak tevap- landırdı: “— Dünyanın bugünkü ekono mik ve sosyal şartları, kadın ile eri keği birbirlerine her zamandan va ın, her zamandan daha yardımcı hale getirmiştir. Pek çok çewede kadın, erkeği, artık yalnızca ekowo mik bir ihtiyaç karşılığı, evlenmek, geçinmek için istemiyor. Yine bir çok çevrede erkek için de kadın yalnızca erkeğin maddi ihtiyaçları.” na cevap veren ,ona düzenli bir çi sel hayat ve ev hayatı getiren bir kağ olmaktan daha başka birşey- r. Kadın ve erkek, bugün her ko- ada anlaşmak, her konuda elele vermek, şefkati de, arkadaşlığı da, cinsel arzuyu da birbirlerinden al- mak istiyorlar, sadakat istiyorlar, ihtimam istiyorlar, az ile yetinmi- yorlar. Bunun için belki eskiye kı- yasen daha müşkülpesenttirler, bir- birletiyle daha çok uğraşmaktadır. lar ve evlilikte şart olan olgun aş- kın peşinde koşmaktadırlar. Oldun aşkın, evlilikte şart olan bu aşkın plâtonik olmaktan çoktan çıktığını söylerler. Bu; yanlıştır. Ak- sine, eşler, cinsel yönden birbirleri. ni elde etmiş olmalarına rağmen devgmlı surette < birbirlerini arar, birbirlerini hep hissetme ihtiyacını duyarlar. Bu ise incelik, saygı, bit meyen sevgi ister. Evlilik iki insa nn geçmişidir, bugünüdür, yarını» dır. Kişi daima, kendi yarbttığı Gi dün- yada yaşar. Bu dünyada mantığın ve gerçeklerin yanında hayallerin de yeri büyüktür. Eşler birbirleri. nin bu hayallerine, bu romantik tw raflarına da cevap verebildikçe, ev. lilik günlerinin ilk heyecanın de Vam ettirmek mümkündür. Tabii, şahsiyetlerin birbirine yakın olma. sı da şarttır, Çünkü iki insan birbi- rini ne kadar severse sevsin, ne ka- 10 Eylül 1966 21