10 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

10 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Ja Gİ 3 TALIK AKTÜALİTE MECMUASI Cit: XXXVI Sayı: 638 10 Eylül 1966 . YURTTA OLUP BiTENLER Millet lâf ve güzat! (Çok işte, başarının bir ilk şartı var- dır: Doğru teşhis. Bir savaşta komutan, duruma doğru teşhis koy- mazsa kuvvetlerini gereği gibi kul lanamaz. Bir iş adamı piyasaya doğ- hafta büyük kısmı anlamış hal deydi, Deprem bölgesinden gelen haberlerle Hükü- gösteriyordu ve doğrusu istenilir. se Hükümetin be- yanlarına inanan- lar fazla değildi. ir derdin mev cudiyeti kabul e- .dilmeden: ona na husus değildir. Yardımların © iyi dağılmadığı, ihti- vaç Sahiplerinin eline . geçmediği, işlerin çabuk yü rümediği, bir ta- kım » farsatçıjarın - karaborsacıların - Doğuda, bir baş- ka takım firsatçının da “avanta peşinde koşan inşaat müteahhitle ri- Başkentte . fırıldak çevirdikleri reddedilirken ve her şeyin toz pem- be gösterilmesi hevesi iltifat görür- ken bu dertler nasıl halledilebilir nıdır, z bir kaç yıl sonra komu ki?. Bir doktor evvelâ hastalığın mevcudiyetini sezmelidir ki onun tedavisini düşünebilsin. Gerçi AP iktidara, farattığı bu çeşit bir tozkoparan fırtınayla gel- miş, gözün gözü görmediği, Ortanın lunun Moskova Yolu diye yuttu- rulduğu, din, iman lâflarının bağırı- la bağırıla söylendiği, bütün reform HAZIROL! — Hayır; bayir.. Bu fotograf bir mer terbisinden tanının göstermemektedir. Gerçi esas vaziyetindeki sivil, saçsız başına rağmen askerlik ödevini 1960'- dan sonra yapmıştır ama sandıktan çıkmış taşımaktadır, şısındâ durduğu subay ise kanunen Başbakana bağlı Günl rma Başka kendisi Başbakanı sıfatını Tâbli, Demirel ile Turalın maksatları, sâdece letâif! tasavvurlarının herkesin malın e- linden almak olarak gösterildiği, fü- tursuz palavra atıldığı bir ortanidan faydalanmıştır. Ama, bir seçim kampanyasının ateşi nasıl: devamlı sürmezse, tozkoparan fırtınaların kaderi de devamsızlıklarıdır. - Orta- ig ye lık yavaş yavaş açılır ve kel gittikçe daha fazla kimse tarafından seçilir, Nitekim sadece şu deprem felâketi önünde AP İktidarının ciddiyetsizli- ği ve hafifliği gözlerden kaçmamış, memleketin hele böyle bir iktidarı varken daha vahim tehlikelerle kar“ şı karşıya kalmaması yürekten dua halini almıştır. Kışın yaklaş- makta olduğu şu günler Doğuda çok sayıda vatan- daşın ne olacağı, Hükümetin dışın- daki çevreleri in endişe dur. Bir, kan ve Bakanları rahat- lık içinde görün- De- CHP Ge- nel Sekreterinin yaptığı ziyaretten sonra “Hiç bir ihtiyacımız se her şeyin tıkır tıkır işlemekte ol duğunu söyleye- bilmişlerdir. Ama halli halkın tep- kisi şiddetli ol- hazırol gırlığı bunu ispat etmektedir. Her halde sandıktan çıkmış olmanın buna karşı da bir muafiyeti vari Plânlama z Gelenler ve gidenler (Kapaktaki yaprak dökümü) Bundan ir süre önce, Milli Eğitim Bak karşısındaki eski 4 10 Eylül 1966