10 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

10 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

SOSYAL HAYAT tiyâcındadır. Şikâyetler birbirine bü kadar benzeyince, insanın aklı- na başka bir soru gelmektedir: Ma- dem ki bu kadar sevgi ve dikkat bekliyorlar, neden bu sevgi ve dik- cati birbirlerine gösterip mutlu ol müuyorlar? Doktorların ve bilim adamlar nım bü soruya. verdiklçri cevap Şu- dur: İyiniyet daima yeterli değildir de, ondan! Mutlu olmak artık bir nevi teknik işidir de, ondan! Mutlu olmak için, mutlu olmasını bilmek” şarttır. Zor bir matematik proble- mini çözerken lüzumlu formülleri bilmek nasıl gerekiyorsa, evlilikte kişisel ilişkilerin, aile - çocuk ilişki- lerinin, dostlarla | ilişkilerin kurul ması ve devam ettirilmesi için bir- çok şeyi bilmek ve bunları gerekli yerde uygulamak lâzımdır. Yine, evlilikte cinsel valnızca saf bir sevgi ve sadakat duygusuyla çözümlemek mümkün Evlilik öncesi, ilk evlilik dönemi, çocukların dünyaya gelişi. ailede ekonomik şartların herhangi bir nedenle değişmesi ve kırkıncı (AKIS: 301) m. em sorunlari “lımabilmelidir. Ankara Ruh Sağlığı Dispanseri - N Çare bulunan ver © vaş sorunları çiftler tarafından, for- müllere bağlanan matematik prob: lemleri gibi, bilimsel şekilde ele a- Bunlara karşı evli- ler hazırlıklı olmalıdırlar. Artık bir- birlerinin kaşını - gözünü- beğene- rek evlenme devri çoktan geçmiştir. Sözün kısası... fişlerin birbirlerini tanıyarak, s0- runları bilerek evlenmeleri mut- sluluğa çok yardımcıdır. Meselâ eşi- nin soğuk olduğunu, buyüzden onu rastgele bir kadınla aldatmak 70- runda kaldığını yen erkek, cin- sel sorunlar üzerinde daha bilgili'ol. TUŞ olsaydı, belki ihanete değil, ke yari doğruya bir doktora git- vi çok “daha elverişli o bulurdu. Kimbilir, belki de bu konuda kabü- hat kendi bencilliğinde ve bilgisiz- liğindedir. Aynı şekilde, çocuğuna gebe kaldığı sırada eşiyle cinsel il gilerini yitiren ve sonra da cinsel hayata -veda eden kadına ve onun eşine de bir uzman yardımcı olabi- lirdis Kırk yaş krizlerini evlerinde atlatamayıp, dışarıda . teselli ara van kadın ve erkekler, eğer kırk ve ötesinin i mer ge vaş ne ifade ettiğini bilselerdi, belki bu krize bile kapılmazlar ve çalışarak, daha gençliklerinde yapamadıkları işleri yaparak, veni birşeyler öğre nerek, yepyeni bir güç ve morale sahip olabilirlerdi. Kırk vaş ve öte si bügün, insanların en yararlı ol- dukları olumlu bir yaştır. Pek çok kimse'bu yaşta yeni bir iş sahibi olmuş, ün yapmış, yeni bir dil öğ: renmiş ve geçirdiği tecrübelerden olumlu şekilde yararlanma yolunu de bularak, birden, sivriliver- mişti Shim vaş .kompleksinden kur- tülmanın tek yolu, suni ilgilerle gençleşmek değildir. Belki, kocası- .nın Kolaylıkla çapkınlık yaptığını, kendisinin de bu yola gitmek iste- diği balde, aldığı eğitim icabı bunu vapamadığmı üzülerek ifade eden genç kadın, sorunlarını biraz kurca- lasa, aslında eşini sevdiğini ve ço- cuğu olmadığı halde kendisinden ayrılmak istemiyen eşinin de kendi- sini sevdiğini öğrenecek, belki bir-” birlerinden : habersiz acı çeken bu çiftler, bir noktada birleşebiletek- lerdir. Ya, hep ideal erkek peşinde koşan ve onu Kay e kü- "dın? Onun, aradığı huzuru bir ruh sağlığı mele bulması müm- kün değil midir Bikin “yuvayı dişi kuş yapar” mişler. Modern dünyada bend kas ise, hiç şüphe hür ki, bilgidir İyiniyeti, sevgiyi, cinsel arzuyu, e dını ve erkeği ancak bilgiyle birbi- rine bağlamak, evlilik mayasını an- cek bilgiyle tutturmak mümkün- dür. 10 Eylül 1966