10 Eylül 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

10 Eylül 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

AKİS bir geceve kavuşunca, saatlerin na- sıl. aktığını farketmediler. o “Gece- nin şık kadını kir?" diye bir seçim yapmak zordu, bütün kadınlar müt- hiş şıktı. Fakat ayışığında da olsa, bazı kadınların yüzünde yılların izi okunuyor, artık çok güzel olmadık- ları söyleniyordu. Suat (Nemlinin masasında Şehsuvar Menemencioğ- lunu yalnız görenler, biraz Şşaşırdı- lar. Hani, son zamanlarda Serra Ya- acıdan ayrı gezmiyor da... Geçmiş yıllarda yalnız Moda Ku: lübünde değil, birçok partilerde ne- şesiyle, güzel danslarıyla ilgi top- layan Malike Akbay da nedense çok“ durgunlaşmış: Buna Karşılık, kar- deşi Ulviye Bengisu çok formunda. Haydarâbat Prönsesi “Esra Bere- ket, kocası OHindistana döndüğü için, kardeşi Mehmit Birgen ile be- raberdi. İki kardeş, densederken, ağır parçaları seçtiler. Esra e ket, modern danslardan pek hoşlan- ımivor, Darısı elçilerin başına Tşişlerinin genç kadrosu, son gün- leri veda partileriyle geçirdi. Yüksel Söylömez, Mustafa (Akşin, Yalım Eralp, Tuncer Topuz grupu, Amerikanın yolunu tuttu. Tüncer Topuz, iki hafta önce evlendiği için, bu yolculuğu balayı o havasında va- pıyor. Yüksel Söylemez ise yalmz. Prot. Dr. Reşat Garan ve eşi, kızla- rından; hele hele kücük: torunların- dan kolâyca ayrılamıyorlarmış. Nur Söylemez, New York'a dahâ sonra gideçek. Genç memurları yolculuk telâ- şında gören büyük elçilerin de ta bii, içleri gidiyor. Bakalım onlar nereye, ne zaman gidebileçekier... —Günler yaklaştıkça sinirler iyice ge- rilmiş görünüyor. Yalnız, onlar da çayı: görmeden paçaları sıvamasın- lar bârii Meselâ Bayramoğlunun Romaya gideceğini değil İstanbulda, Ankarada, Brükselde bile: duyma van Kalmamış. Kazara, duvulan doğ- ru çıkmazsa ne olacak? Çok önemli bir soru İstanbuldaki düğün bolluğunda, kü- faları kurcalayıp duran bir soru cevapsız kalıyor : Ayşe Dümer ile T Dölen ne zaman evlenecek- ler? Bunu hiç kimse bilmiyor, Ev- lenmeğe karar verdikten sonr? hiç bir yerde görünmeyen, yâlni; kü çük arkadaş toplantılarına katılan bu çiftin nikâh tarihi üzerine vapı- lan yorumlar da birbirini tum 10 Eylül 1966 gk ai A ERSOR GEZİLER — Balıkesir milletvekili Dr. Ahmet İhsan Kırımlının baş- kanlığındaki, milletvekili İsmet Sezgin ve gazeteci Necdet EvHvagil- den müteşekkil türk heyetinin Asya ve Uzak Doğu memleketlerinde yaptığı “Nüfus Plânlaması ve Kontrolü” konulu gezi devam etmektedir. Her gittiği memlekette büyük ilgiyle karşılanan heyet, Pakistanda Eyüp Han, Hindistanda Madam Ghandi ve yer Çin- de Cumhurbaşkanı Yukardaki resimde, türk heyetinin Çan Kay-şek tarafından kabul edilmiştir. etinin Uzak ar karşılanı- Doğuda şı görülmektedir. AP'li bu iki milletvekili, “nüfus plânlaması” uygu- nün bir zorunluluk olduğuna ikna edeceklerdir. fi ver. Bir yoruma göre, Tevfik. Dö- len önce ispat hakkını kullarak, Ayşe Dümer için Diskotekten baş- ka bir işte de çalışabileceğini gös- terecekmiş. Bu yoldaki çalışmalar başlamış bile. Tevfik Dölen Tefoyu çoktan kapattı, reklâmcılıkla uğruş- mağ4 da başladı ama, nikâh tarihi- nin reklâmcılıktaki çalışmalarla Da Gb inanmak o kadar ko- ulav değ Kampanya hızlanıyor pylül ile birlikte sosval vardım dernekleri de vaz uykusundan U- vamyor; İstanbulda Kanserle Sa. vaş Dispanseri, Çocuk Dostları, Üni. versite oKliniklerini — Kalkındırma Derneği, Ankarada ise Gönüllüleri ve Çocuk Sevenler çalış” maları. hızlandırdılar. Şimdi bütün derneklerin gözü Vartova çevrik. Vartolu birkaç çocuğu korumak, © kutmak yolları aranıvor. İstanbul daki Kanserle Savaş Dispanseri ise tüzüğünü değiştirmek çabasında, Dernek çalışmaları, memleketin koskoca dâvalarına ancak sembolik hizmetlerde bulunuyor, ama başka Hacet tepe i bir faydası da var: hanımların gö- zünü başka konulara çeviriyor. Es- kiden yalnız dedikodu yapılan çay: larda, ovun masalarında şimdi, 'de- dikoduyla birlikte, bu: konulardan da bahsediliyor! Dönüş yolu açıldı, Tatil için İstanbula gidenler, birer ikişer dönüyorlar. Paristen Hay riye ve Ahmet Neyzi, İzmir üze- rinden: yola çıktılar. New. York'tan Sinan ve Sâra Korle “Amerikaya: dö: nüvorlar, Şam - Elçimiz Sadi EK dem, Ankaradan sonra görevine dö- nüyor ama, onun merkeze dönme sinden de çok bahsediliyor. ir miş Milletlerde çalışan Vi in ise tekrar nereve döneceği belli değil. Şimdilik, İstanbuldan New- York'a döndü. Kabire Elçimiz, Ca- karta sefiremiz de arık dönüş yo- *lundalar, Bu arada, tabii, Ankaraya dönen- ler de çoğaldı. Golf Kulübündeki bekârların sayısı biraz, azaldı, - fa- kat kadronun tamamlanması “aw cak önümüzdeki haftalarda müm- kün olacak. 29