7 Ocak 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

7 Ocak 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Tüli'den haberler Yılbaşında eğlenenler ılbaşı gecesi, İstanbul ve Ankara- Y da, altın ve gümüş modasına ya- kışır parlaklıkta geçti. İstanbul sos- yetesinin güzel, ye şık kadınları, Ker- vansarayda toplandılar. Gümüş çam dallarıyla dekorlanmış salonda yı- lın en büyük defilesi yapıldı. Kimi ararsanız oradaydı: Gorbonlar, Aba- oğlular, İpekçiler, yılın kadını seçi- len Ulviye Bengisu, Selâhattin Beya- zıd ve eşi, sosyetenin Yeniköy grupu geç saatlere kadar eğlendiler. Kan- sercileri kutlamak lâzım: İstanbul sosyetesine hem güzel bir yılbaşı geçirttiler, hem de uzun etek giydir- diler. Ankaraya gelince: A.P.'liler pek ortalarda görünmediler. Daha doğru- su, Başbakan ve Bakanlar evlerin- de toplandılar. Ama, meselâ Şinasi Osma, Ankaranın yeni meyhanesi Angelo'da neşeli danslar yapıyordu. Mithat Dülge, kızıyla beraber Klüp X'de idi. Ertuğrul Akça da Klüp X'- de, yeniyılı neşeli danslar yaparak kutladı. C.H.P.'liler, Kurultaydan bu yana patlak veren sağ-sol hikâ- yesini yılbaşı gecesinde de devam ettirdiler. Ortanın solundakiler -Ib- rahim Öktem, Ali İhsan Göğüs, Mu- ammer Erten, Hüdai Oral grupu- Klüp X'deydiler. Ortanın sağındaki- lerden Coşkun Kırca ise o gece Fey- zioğludan da, öteki politikacılardan da ayrılmış, diplomat arkadaşlarıy- la Alpay Klübe gitmişti, güzel karı- sıyla neşeli danslar yapıyordu. Ankarada yeni yılın çok rağbet gören bir yeri, yeni Ankara Oteli ol- du. Her taraf dolmuştu, şıklıktan geçilmiyordu. Ama, çok eğlenildiği de söylenemez. Buna karşılık, Klüp X'dekiler çok eğlendiler. Her taraf- ta altın ve gümüş modasının pırıltı- sı vardı, mini etekliler en modem dansları yapıyor, nişanlılarıyla sar- maşdolaş, avrupai bir yılbaşı geçiri- yorlardı. Geri kalmış bir memleke- tiz, fakat çok şükür modada ve eğ- lencede çok, ama çok ileriyiz. Diplomatik dekorda değişiklik yeni yılda Ankaranın diplomatik dekorunda büyük bir değişiklik var. Yerli - yabancı birçok diplomat Ankaradan ayrılıyor. Geride bıraktı- &ımız yılın son haftaları, bu ayrılan diplomatların veda partileriyle geç- ti. Veda partilerinin en parlağını da yeni Ürdün Elçimiz Halük Kura ve eşi verdiler. Kuralar, Ankaranın ku- ru dekorunu renklendiren çiftler- dendi, yerleri kolayca doldurulamı- “CH P Genel Sekreter Yördimeisi Öktem ve dostları "Ortanın Solu"nda eğlence 28 7 Ocak 1967