7 Ocak 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

7 Ocak 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

AKİS yacağa benzer. Veda kokteylinde dostları biraz üzgündüler ama, dip- lomatların merkezde kalmalarını di- lemek de dostça bir şey değil tabii. Yıllarını doldurunca gidecekler. Git- mezlerse, halleri harap. lâle Kura, misafirlerini, altın modasına uygun, çok sade bir el- biseyle karşıladı. Güzel gözleri bi- raz bulanıktı. Hariciyenin eski bir geleneğidir: veda kokteyllerinin ka- labalığı ve bu kalabalığın niteliği üzerinde çok durulur. Halük Kura ve eşinin kokteyli her bakımdan tatmin ediciydi. Ankara Palasın bü yük salonu ağzına kadar doluydu. Bütün büyük elçiler, generaller, mil- letvekilleri ve senatörlerden (bir grup. Lâle Kuranın çalıştığı Çocuk Bakımı Derneği üyeleri ve büyük bir dost grupu, yeni Ürdün Elçimi- ze "gülegüle" dediler. Güzel sefire şerefine bütün kadınlar şıktılar. A.P.'lilerden Bn. Yardımcı -Hârika değil, Kebuter-, Beyhan Ergüder, C.H.P.'lilerden Bige Kırca, Vedia Demir, dostlar grupundan Rebap Kulay, Yasemin Tanbay, Alev Ber- ker, Deniz Adanalı, Tülin Okan, kokteylin dikkati çeken kadınlarıy- dılar Yılbaşı trafiği YY başı tatili, İstanbul - Ankara a- rasındaki trafiği de hızlandırdı. Eski sefirelerden Nar Kızılyel, yıl- başını geçirmek üzere Ankaraya gel- di; onu, yakın arkadaşı Füsun Man- yas izledi. Yeşilköydeki Çınar Oteli- nin sahiplerinden Faik Ercan ve eşi bu yılbaşını değişik bir otelde kutlamak istemişler, onlar da Anka ra Oteline geldiler. Hariciyeden bir grup -Elçin ve Rahmi Gümrükçüoğ lu ve arkadaşları- ise Abanta gitti. Şakir Sabuncu tatilden tydalarl rak biraz avlandı ama, yeni yı bakımından şanslı sayılmaz. Kabadayılık ölmedi ya... YY ılbaşı gecesi, Ankara Otelinin gü- zel roof'unda bir kavga çıkması- na ramak kaldı. Sebep, tabii, yantal dansöz... Dansöz göbek kıvı- rrken, göbeği hayli gelişmiş (o bir A.P.li aşka geldi, dansözü kucakla- yıp masasına götürdü. Eski bir futbolcu, bu tekelciliğe biraz içer- leyip de dansözü kucakladığı (gibi kendi masasına getirince, ortalık karıştı. Gerçi dövüş olmadı ama, polis geldi. Bu olayın, yeni otelin güzel dekoruna yakıştığı pek söyle- 7 Ocak 1967 TÜLİDEN HABERLER Lâle Halük Kura, veda partilerinde Tulgalarla Allahaısmarladık - Gülegüle nemez, fakat içkili kafalar bunu düşünecek durumda değillerdi. Sergiler haftası eni yıl, yeni sergilerle (o başladı. Dışişlerinden Orhan Çırayın eşi Refia Çıray, Güzel Sanatlar Galeri- sinde; Umran Baradan, Fransız Kül- tür Merkezinde birer sergi açtılar. Haftanın başında birçok ankaralı, bu sergilerde buluştu. Refia Çırayın sergisinde Dışişlerinden birçok kim- se vardı. Uzun yıllardır resimle uğ- raşan Refia Çıray, bu serginin geli- rini Verem Savaş Derneğine bıra- kacakmış. Eski günler şarkısı . Birçok politikacının eşi, yeni yıla "Yabancı olduk şimdi - yazık bir- birimize.- İstersen gel dönelim - es- ki günlerimize" şarkısını söyliyerek girdi. Fakat kocaları, eski günlere dönmeğe niyetli görünmüyor, tersi- ne, yeni yılda yeni mutluluklar arı- yorlar. Meclis koridorlarında dola- şan söylentilere göre, Mekki Keskin ile Şadi Binay, mutluluğu yenilikte arayanların başında geliyorlar. Yi- ne bazı söylentilere göre, A.P.'nin mukaddesatçıları, Mecliste kadın sekreter ve memur çalıştırılmasını yasaklıyan bir tüzük değişikliği is- tiyorlarmış. O zaman yabancı ol- maktan kurtulacaklar mı acaba? D.P. takımı başbaşa : stanbuldaki D.P. takımı mensupla- rı, yeni yıla beraber girdiler. Za- ten hiç bir gün ayrıldıkları yok ya, özelliğini düşünerek, bu yılbaşını yine beraber kutlamak istemişler. Toplantı, Fahrettin Ulaşın Mecidi- yeköyündeki evinde yapıldı. Yar- dımcılar, Çavuşoğlular, Ağaoğlular... hepsi, hepsi oradaydı. Gülizar Ulaş, maşallah, her yeni yılı daha şık kutluyor. "Pussy Cat" kalabalıkla Gn yıl, sosyete eee a çok zenginleştiren bir yı Büyük işadamlarından Fuat Bez. men, yogo ve yogizm felsefesini öne attı. Fethi ve İnci Pirinçcioğlu da, yeni bir klüp açarak, puseizm felse- fesini savunmağa başladılar. o Puse- istlerin büyük oturumu ise yılbaşı gecesi yapıldı. Kedilerle süslü klüp- te büyük bir kalabalık eğlendi. Pu- seizm, iradenin kontrolüyle neşelen- mek, zevklenmek demek oluyor a- ma, tabii, yılbaşı gecesi kontrol bi- raz gevşe edi. Ajans - Türk televizyonda Dü ünyada çok renkli ilk kabartma pulu basan Ajans - Türk Matba- asının bu başarısının, o geçtiğimiz hafta Cuma gecesi Paris televizyo- nunda övüldüğü bildiriliyor. Spiker, Ajans - Türkte kabartma tekniğiyle basılan Hürrem Sultan seramiğiyle Kanuni Sultan Süleymanın portre- lerini ihtiva eden pullar hakkında geniş bilgi vermiş ve bu serilerin çıktığı gün tamamen bittiğini o ve dünya filatelistleri arasında büyük ilgiyle karşılandığını belirtmiş. Doğ- rusu, Evliyagiller için övünülecek bir başarı. 29