7 Ocak 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

7 Ocak 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SOSYAL Dernekler Yeni yıl Küçük Hamide, simsiyah iri gözle- rini sarışın genç kadına doğru kaldırdı ve birdenbire, büyük bir heyecan içinde: "— Çantalarımızın anahtarları var m1?" diye sordu Hemen hemen aynı anda bir baş- ka çocuk, bir başka kadına aynı so- ruyu tekrar ediyordu. Olay, geçtiğimiz hafta Perşembe günü Çiftlikte, Gazi Yetiştirme Yur- dunda geçti. Çocuk Sevenler Derne- ği Gazi Yetiştirme Yurdu Grup Baş- kanı Muazzez Tamkan ile üye Avu- kat Jale Tulga, o gün yurda, çocuk- ların yılbaşı hediyelerini götürmek ve onlarla sohbet etmek üzere git- mişlerdi. Yurtta 116 çocuk vardı. Küçükler, aynı bina içindeki 10. Yıl ilkokuluna (gidiyorlar, ablalar ise Ankaradaki muhtelif ortaokul ve li- selere devam ederek, akşamdan ak- şama yurda yatmaya geliyorlardı. Çocuk Sevenler Derneği, hepsine, şık birer okul çantası hediye etti. (AKİS: 6) 30 HAYAT Anahtar merakı, bu çocukların, ken- dilerine özgü birşeylere sahip olma isteğinden doğuyordu. Çocuk Sevenler Derneği mensup- ları, o gün geç vakitlere kadar yurt- ta oturdular ve çocuklarla, değişik konular üzerinde konuştular. Ço- cukların en büyük isteklerinden bi- ri, başka yurtları ziyaret etmekti. Birçoklarının bu yurtlarda ağabey- leri vardı. Yılın 365 günü, muhak- kak ki, birbirinden pek farklı sayı- lamazdı. Hele yurtta yetişen çocuk- lar için yılın bütün günleri birbiri- ne benziyordu. Ancak yeni yılda, bayramlarda çocuklar aranmak is- tiyorlar, ziyaretçilere, başka türlü sokuluyorlardı. İlgi bekleyen çocuklar ele Sevenler Derneği, yılbaşı için işte bu yüzden seferber ol- muştu. İlk hazırlık, 22 Aralıkta, Gü- zide Yurdakulun evinde başladı ve evde verilen çayda toplanan para- larla işe girişildi. | Üyeler böylece, Ankaradaki bütün yetiştirme yurt- larım, çocukları sevindirecek hedi- yelerle ziyaret fırsatını ve imkânını buldular. Aktaş Yetiştirme Yurdu için pinpon masası ve fakımı sağ- lanmıştı. Çocuklar kaç zamandır bu- nu istiyorlardı. Zirkaya, Ayaş ve Kı- zılcahamama masa oyuncakları alın- dı, Keçiörendeki 40 çocuk, oyuncak yağmuruna tutulacak şekilde hazır- lık yapıldı. Zaten birçok üye, aylar- danberi, Keçiörendeki bebekler için yün hırka ve patik örüyordu. Anka- ranın evlerinde kalan artık yünler kilo kilo, bu iş için taşındı. Sonun- da, nefis takımlar meydana geldi; Ayrıca, kumaştan oyuncak yapma sanatı da üyeler adasında hayli iler- lemişti. Ama bunların yanında da- ha, sepet sepet oyuncak toplanmış, Türk - Amerikan Kadınları Kültür Demeğinin işbirliği ile, geçtiğimiz hafta Cuma günü, Keçiören Çocuk Yurdu bir bayram yerine ve oyun- cak mağazasına dönmüştü. Bebeği- 7 Ocak 1967