7 Ocak 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

7 Ocak 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

AKİS yim mücadele bayrağını aç- Resimdeki gülen adam Banguoğ- ludan başkası değildi. Banguoğludan özel demeç aldığı anlaşılan Son Ha- vadisin sevinçle verdiği habere gö- re, CHP Meclis ve Senato Grupun- daki Ortanın Solu aleyhtarları "E- cevit takımına karşı giriştikleri sa- vaşı ortak yürütmek" kararı almış- lardı. Bu mücadele cümlesinden o- larak Prof. Banguoğlu yurt gezileri- ne çıkacak, İnönünün halkı sevme- diğini, 20 yıldır seçim kazanamadı- ğını, CHP'nin İnönünün veya Ecevi- tin değil Atatürkün partisi olduğu- nu anlatacaktı. Son Havadis muha- birine, arkadaşlarının isimlerini, kendilerine zarar overmemek için açıklamıyacağını söyleyen Banguoğ- lu, nedense, şu soruya cevap ver- Mi Feyzioğlu ve Kırcanın Ecevit ekibine karşı takındıkları tavrı Or- tanın Solundakiler post kavgası ola- rak görüyorlar..Siz nasıl yorumlar- sınız?" Banguoğlunun, Feyzioğlu ile ilgi- li bu soruya verdiği cevap az ilginç değildir: — Bu mücadele devam edecek- tir." Diğer taraftan Banguoğlunun "CHP Atatürkün partisidir" sloganı- na paralel olarak yeni isyan6ıların bildirilerine koydukları ve tam bir demagoji örneği olan atatürkçülük edebiyatı oakıllara bazı müstakbel yakınlaşmaları getirdi. Gerçi Bangu- oğlunun CHP'den kopmasının se- beplerinden biri, kendisini Milli Eğitim Bakanlığı için düşün- müşken buna o Feyzioğlunun engel olduğu inancıydı ve kendisini hep yeniden İnönünün Mili Eğitim Bakam hayal etmiş Banguoğlu bun- dan sonra mütemadiyen Feyzioğlu- na veryansın etmişti ama, politika- da kimlerin nerede bulunduklarını söylemek kolay olmuyordu. Daha son İnönü Hükümeti sırasında, Fey- zioğlu ve Kırca için Ferit Melen geri- YURTTA OLUP BİTENLER sağcının sağcısı, libe- ralin liberali, özel sektörün hâmisi ve reformların baltalayıcısı o değil miydi? Ya Orhan Öztrak, Feyzioğlu- na karşı bir hareketin liderliğini de- nememiş miydi? Böyle bir kumpan- ya içinde Banguoğlu ile Feyzioğlu mu bağdaşamayacaktı? Kampanya başlıyor Nitekim bu hafta, "Ortanın Soluna karşı" etiketi altında CHP'de |İ- nönünün muhaliflerinin bir "ikti- dar çıkışı" yapmak hevesleri ve ha- zırlıkları artık kendini tamamile hissettirmişti. Zaten bir süredenbe- ri AP'li gazetelerde, Feyzioğlu lehi- ne yazılar yayınlanmağa başlamıştı. Hattâ geçenlerde bir AP'li gazete- nin başyazısında kayserili Profesör açıkça övülmüştü. Ve bu başyazı, mahut Tahkikat Komisyonu üyeliği yapmış bir eski DP'liye aitti. Daha az bilinen bir husus ise AP'deki "Ay- dın kanat" adına Aydın Yalçının, CHP'deki "Feyzioğlu kanadı" adına ise Coşkun Kurcanın karşılıklı ola- cinin gericisi, 7 Ocak 1967 CHP Meclisi toplantı halinde Yolunu şaşıranlar da var