15 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

15 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS -- HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Sayı: 682 15 Temmuz 1967 Millet Başbakana sevgilerle! İstanbul O turnesinden bu haftanın başlarında Ankaraya dönen Baş- bakan Süleyman Demirel, karşısın- da Özel Kalem Müdürü Muammer, Ekonomu bulursa hiç şaşmamalı- dır. Muammer Ekonom her halde "patron"una Özel Kalemi süratle takviye lüzumunu söyleyecektir. Zi- ra vatandaşların Demirele yazmak üzere oldukları çok, pek çok mek- tupları vardır. gıda bu mektuplardan bazı örnekler bulacaksınız: "Pek muhterem, kanım, Türkiyenin kalkınmasına turis- sevgili Başba- Bay ve Bayan Demirel İstanbulda Öp "Cici Anne'nin elini! tik sahada karınca kaderince bir hizmette bulunmak ve memleketi nurlu ufuklara ulaştırma gayretle- rinizde size yardımcı olmak emeliy- le Süleymaniyedeki denize nazır üç odalı, konforlu evimin bir odasını pansiyon yapmak kararını vermiş bulunuyorum. Tesisimin açılış töre- nini şereflendireceğinizden eminini. Açılış törenini hangi tarihte yap- mam gerektiği hususundaki emirle- rinizi bekler, sizin ve Nazmiye ha- m yengemizin ellerinizden öpe- ite, bir başka mektup: "Sevgili Genel Başkanım, Dişimden tırnağımdan arttırdı- ,gım 217 lira ile Kartal civarındaki 'evimin bahçesinde bir ayran fabri- kası kurdum. Ayran sanayiinin memleket ekonomisindeki önemli yerini düşünerek fabrikamın kurde- lasını sizin kesmenizi istiyorum.. Yazın sıcak bir gününde yapılacak törene sayın eşinizle birlikte teşri- finiz ve birer bardak soğuk ayranı- mızdan içmeniz bizleri sevindire- cektir. Ancak, fabrikamızın bugünkü kapasitesini gözönünde tutarak ka- labalık kafilelerle dolaşmak merakı- nızı bu seferlik bırakmanızı sizden- ve Allahtan niyaz eylerim." Bu da, bir. diğeri: "Sayın Başbakan, Herkesi vatan kalkınmasında göreve çağıran nutuklarınızı radyo- larda uzun uzun dinledim. Evde e- şimle ve çocuklarımla oturup dü- şündük. En sonda tavukçuluk ala. 15 Temmuz 1967