15 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

15 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

AKİS takımlarını, politik gücünü kulla- narak tekrar birinci lige sokabil- mek için yapmıştı. Kibar, Ankara- dan ayrılırken, bu konuda bir de fiyakalı demeç patlattı, "birinci mil- li ligin 20 takıma çıkacağını, İzmir takımlarının düşmeyeceğini" açık- ladı, Kibarın bu gezisi, bazı iktidar politikacıları için başka bir anlam yordu. Onlar için de Onlar için sözkonusu Kabineden düşmek veya Bakanlığa yükselmekti. Heyecanlıların başında, İzmirli ile koltuğunu muhafaza edebilmiş olan Kürşad, şu günlerde en kritik anlarını ya- şamaktaydı. Zira Demirelin, kendi- sinden kurtulmanın fırsatını kolla- dığını çok iyi biliyordu. Başbakanın, kendisi hakkında, "Kabinede en ha- ff Bakan" dediğini ve gruplarda Turizm ve Tanıtma Bakanlığı ile ilgili sözlü soru, gensoru ve soru önergelerinin çokluğuna (o Kürşadın sebep olduğu inancını taşıdığını Kürşada haber vermişlerdi. Gerçekten de, AP'nin Meclis ve Senato gruplarında ve Parlâmen- k gürültüye sebep olan hut diğer partilerden bir parlamen- ter TBMM Başkanlığına (o Kürşad hakkında bir önerge vermemiş ol- sun... Nitekim, haftanın başında Pa- zartesi öğleden sonra, AP Grup Yö- netim Kurulunun yaptığı toplantı- da böyle bir önerge, Salı günkü Grup Genel Kurul toplantısı gün- demine konulmak zorunda kalın- mıştır. Gruptaki Yaylacıların lider- lerinden Ekmel Çetinel tarafından verilmiş olan önergede, "porselen yolsuzluğu"na Kürşadın da karıştı- ğı iddia ve konunun genel görüşme konusu yapılması talep ediliyordu Mesele, daha önce, bir gensoru ola- rak, Reşat Özarda tarafından Mec- lise ve AP senatörü Yiğit Köker ta- rafından Senato Grupuna getiril- mişti. AP Senato Grupunda gürül- tülü oturumlara sebep olan iddia karşısında Kürşadın verdiği ceva- bı AP'li senatörler hiç de tatmin- kâr bulmamışlardı. 15 Temmuz 1967 YURTTA OLUP BİTENLER Nihat Kürşat ve Ümit Halit Demiriz Baş yaran taşlar. Şimdi AP Meclis Grupuna da ge- tirilen bir iddiaya göre, turizm kre- dilerinin dağılımında bazı kimse ler kayırılmış, kurulmamış bir şir- kete kredi ve tahsis verilmiş, ayrı- ca, turistik tesislerde kullanılaca- ğı gerekçesiyle, Türkiyede Paşabah- çe fabrikalarında imal edilebilecek neviden 40 vagon porselen yurda sokulup, el altından piyasaya sü- rülmüşt Kırılan ka ılar Kürşadla ilgili (ohoşnutsuzlukların sebebi tek bir meseleye inhisar etmemektedir. . Emin Hekimgilin, Londra gezilerinde devlet kesesin- den -ayrıca yolluk aldığı halde - ağırlanışı ile ilgili skandal; Tanıtma Genel Müdürü Ümit Halit Demiriz- in, 1965'ten kalma büyük miktarda kapatmaması, dallanıp bu- daklanan ve Bakanlık camiasında huzurun zerresini bırakmayan ko- nulardan sadece ikisidir. Kürşad, haklarında en ağır ithamlar ileri sürülen, tahkikat açılan kimseleri mn tutmakta, nedense; ga- p bir ısrar göstermektedir. Bin türlü dedikodu, bu tutum yüzünden daha da artarak, Bakanlığı ve hak- larında tahkikat yürütülen yüksek memurların dairelerini (osarmıştın Bakanın haklarında tahkikat a- çılmış olan yüksek memurları koru- ması o meseleleri (o halletmemekte, skandallerin biri kapanmadan di- geri patlak, vermektedir. Bunların sonuncusu, Ümit Halit Demirizin makam yarısı, odasının o kapısının, gece esrarlı şekilde kırılmasıdır. ayın sonunda gın yandığını görmüş ve durumdan şüphelenerek (oyukarı o fırlamıştır. Bekçi, içerden gelen fısıltılardan daha da şüphelenmiş ve bir besme- leyi müteakip kapıyı omuzladığı gi- bi kırmış ve beklemediği bir man- 9