20 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

20 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

MODA — Manken Deniz Adanalı, başkentlileri son defa, Butik İstanbul'un Bulvar Palastaki defilesinde selâmladı. Yalanda İzmir'e , gidiyor. Niyeti, İzmir'e yerleşmek. Kararın nasıl bir sonuç vereceğini merak edenler var. Merak edilmesin, İzmir güzel yerdir. Deniz Adanalı sağdan üçüncü başkentli arkadaşlarıyla. giştirdiler; Me ag i.bazı kadınlar, küçük birer memur eşiyken se- fire... oldular; (o sefireler memleket değiştirdiler de hiç kimse yadırgamadı bile. Anlaşılan İsveç, - nay- lon çağını yeni yaşıyor! Beri yanda, Dışişlerin- de yeni bir transferden bahsediliyor. Gezegen bir diplomatımızın eşi, üçün- cü evliliğine hazırlanı- yormuş. Ama, söylentiye inanmak kolay değil. Çünkü Dışişleri gelenek- lerine göre, kadınlar hep yukarıya bakar, aşklar hep elçilik seviyesinde döner. Ters orantılı bir transfer geleneklere ay- kırı olduğa için, bu, her- halde bir yakıştırmaca olsa gerek. İlginç bir karşılaşma Genel Kurmay Başkanı Tural'ın eşi, İstanbul'- da öğretmen. Bayan Tu- ral, öğrencilerini bırakıp verdiği bir dikkatle yapıyorlar. Geçenlerde, Atatürk'ün ölüm yıldönümü müna- sebetiyle verdiği ödevler e iyi hazırlanmıştı. Ö- zellikle birini, öğretmen 32 çok beğendi. Bu ödeyin " hazırlanmasında evde bir yardımcının bulunup bu- lunmadığını merak etti. Öğrenci de, anneannesi- nin yardım ettiğini, söy- ledi. Anneanne, Tezer Taşkıran dan başkası de- Sildi. Yakında birgün, öğret- men Bayan Tural'la an- neanne Tezer Taşkıran bir çayda buluşup, Ata- türk üzerine daha derin bir sohbete dalmağa ha- zırlanıyorlar. Çalınsın sazlar.. ıstanbul sosyetesi, dü- İğ gün havasında. Esen Çiftçi ile Ömer Tığrak'ın düğünü biraz gecikecek gibi. Ama, Mevhibe Ce- mali ile Tuğrul Demir bu hafta evleniyorlar. Göz- tepeli gençkızlardan Ley- lâ Türsan, geçenlerde ev- lendi. Dr. Halil Arpacı- oğlu ile eşi, kızları Zey- nep Arpacıoğlu'nun nişa- nını; Fahir Çelikbaş da Evin Çelikbaş'ın nikâhını kutladılar. Bu saadet zinciri daha da uzayacağa benzer. Kadriye Dicleli de kızı- nın çeyizini hazırlamakla meşgul, Yakında onların- da düğünü var. Ardından, Vehbi Koç'un kızı Suna Koç, İnan Kıraç ile evle- necek. Ama onlar, tören- den hoşlanmıyorlar.Aile arasında bir nikâhtan sonra dostlarını evlerin- de veya başka bir klüpte karşılığnayı düşünüyor- lar Sosyete düğün havasın- da olunca, terziler de ta- bu, harıl harıl gelinlik yetiştirmeğe (o uğraşıyor - I â, Lütfiye Arı- bal ve Tomris, kasım a- yı gelinlerini süslemekle meşguller Güzel rastlantılar Faize Kuhar'ın, hurbaşkanı Paris'e gittiği günlerde Paris'te bulunduğunu, Bn. Sunay ile beraber a- lış-veriş ettiğini duyan- lar, acaba Londra'ya da birlikte mi gitti, diye merak etmişler. Modae- vine telefon edip soru- yorlarmış. Faize Kuhar'ı bulamadıkları için de, "tamam, gitmiş" hükmü- ne varıyorlarmış. Fakat, yanlış! Cum- Sunay'ın Sosyete Bilmecesinin geçen sayıda sorulmuş olan üç sorusundaki şahısların adları aşağıdadır: I — Jale Hacıbekir (Şimdi Akhisar'da) 2 — Şermin Seynur (Şimdi Kontes Montoban) 3 — İhsan Sabri Çağlayangil Gül-Peri'nin, sosyete edebiyatım yakından takip edenlere bu hafta sorduğu üç soru karşı sayfadadır. AKİS