20 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 42

20 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 42

SPOR MİNDER GİTTİ KAVGA BİTMEDİ Afktizm, Basketbol, Futbol, Voley- bol ve en son olara k da tek u- mut bağlanan spor dalı Güreşte u- lurlararası alanda umduğumuza bulamamış olmamız, spor toplumu- nun gözlerini bu spor üzerine oçe- virdi. Aslında, iki grupa ayrılmış olan Güreş yöneticilerimizin çekiş- meleri ve beklenmedik anlardaki çıkışlarıyla son zamanlarda Güreş, günün konusu haline gelmiş bulu- nuyordu. Ancak, Yeni Delhi'deki ba- şarısızlık, yalnız güreşçilere umut bağlayan toplumumuzu fazlasıyla üzdü, fazlasıyla bu konu üzerine yöneltti. Türk Güreşi, Yeni Delhi de yapılan 10. Dünya Serbest Gü- rek Şampiyonasında. gerçek gücünü yitirmiş olarak görünür, spor top- lumu bu başarısızlığın üzüntüsünü duyarken, Güreş yöneticileri de da- ha Şampiyonanın sonucu belli ol- madan, çekişmek içki kolları sıva- dılar. Dünya Serbest Güreş Şampiyo- nasının sonucu ne olursa olsun, Gü- reş yöneticilerimiz arasında bir çe- Enn başlıyacağı, geçen hafta bu sayfada belirtilmişti. 38 GEÇEN DEFA OMUZLARDA TAŞINANLAR Bu seferki netice: Rezaleti Kriz geçiren grafik T ürk Güreşinin bugün bi durulacak başlıca sorunu reşçilerimizin o durmadan ei başarı grafiğidir. Bu grafik, başka hiçbir ekipte rastlanmıyacak düşüş 3 ER a Ör- 190 Roma Olimpiyat Oyun- lari Türk Güreşi, bütün ulusla- ra üstünlüğünü kabul ettirmiş, e- zici bir şampiyonluk elde etmiştir. ört şampiyonluk ve iki ikincilikle Rusya'yı 12 puan geride bırakan Güreş Milli Takımımız, aradan al- tı Ni geçmeden, Yokohama' ül Dünya Şampiyonasında bü hezimete karşılaşmıştır. Mustafa Dağıştanlı'nın dışında, Roma Olim- piyatlarının ekibiyle Yokohama'ya giden güreşçilerimiz, ancak beşin- ci olabilmişlerdir. Bundan sonra da, Güreşteki başarı o grafiğimizde iniş ve çıkışlar başlamıştır. Güreşteki çekişmenin öncülerin- den biri kabul edilen Hasan Boz- bey, Dünya Serbest Güreş Şampiyo- nasının sonuçlanmasından sonra şöyle dedi: — Bütün spor dallarında bir i- niş - çıkış olabilir. Ancak, bu iniş- çıkışın böylesine oanormal olması üzerinde durulmalı, bunun neden- leri araştırılmalıdır. Güreşi bilen herkes, Türk Güreşi için faydalı o- lacaktır. Benim, şahıslarla mücade- le etmiyeceğim bilinmelidir. Çeşitli federasyonlarda yıllarca görev alan, son olarak Cihat Us- kan Federasyonunda da çalışan, fa- kat kısa bir e önce, teklif edilen gürevi kabul etmeyen Hasan Boz- bey, kendisinin. bugüne kadar yan- lış anlaşıldığından şikâyetçidir. Bozbey, Federasyon Başkanlığı konusuyla ilgili soruya şu cevabı verdi: — Ben, hiçbir zaman, Güreş Federasyonu Başkanlığı için müca- dele etmedim, etmiyeceğim de!.. cak, görev verildiği e şartlara göre, kabul edebili Ama Bozbey'in böyle düşünme. sine karşılık, Cihat Uskan'ın kar- şısındakiler omücadele (bayrağını açmış bulunuyorlar. Federasyon Başkanlığı için adayları ise, Hasan Bozbey'dir. , NACİ ERTEZ »