20 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

20 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 35

Faize Kuhar, telefonla- ra cevap vermedi ama, ra'ya da gitmedi. O günlerde İstanbul'daydı. Taksim'de açmağa hazır- landıkları yeni bir butik için kardeşi Sevim Ba- ban'a yardım ediyordu. Paris yolculuğu ise gü- zel bir rastlantıdan baş- ka bir şey değildi. Bu raslantıdan iki taraf da hoşlanmıştı. Bn. Sunay'- ın elbiseleri ve tuvaletle- ri Faize Moda. salonunda yi için bazı kumaş ları beraber seçtiler. Fa- ize Kuhar, Paris'i iyi ta- nıdığı için, Bn. Sunay'ın istediklerini kolay buldu, ona güzel ve ucuz Şapka- lar aldı. Aynı şapkalar, bir toptana yerine, ta- nınmış bir şapka salo- nundan alınsaydı, kimbi- lir kaç para ödenirdi! Konser ziyafeti Türk bestecileri. Devlet Konser alonunda, başkentli müzikseverlere güzel bir ziyafet çektiler. TRT'nin yarışmasında ö- dül alanlar, yurdumuzun gerçek sesini duyurdular. Konser sonunda, alt' sa- londa içkiler içildi, eser- ler üzerine tartışmalar yapıldı. Faruk Güvenç ortalarda hiç görünmü- yor, gölgede kalmaktan hoşlanıyordu ama, TRT yarışmasında (obüyük e€- meği olduğunu herkes bi- liyor artık. 1 — İkinci evliliğiyle Dışiş- lerinin meşhur trans- Jer geleneğini bozan kadın, kimdir? 2 — Bıçakla yelkeni aynı aynı ustalıkla kulla- nan, "ikisinde de meş- hur, yakışıklı bekâr kimdir? 3 — Başkent sosyetesinin biri AP'de, öteki CHP de, biri Washington' da, öteki Türkiye'de olan zıt kızkardeşleri kimdir? AKİS Eserler arasında alkış rekorunu, Ferit Tüzün kırdı. Tüzün, bu beste uğruna nişanlısından bile ayrılmış . ama, yalnızlığı- nın da, üzüntülerinin de: karşılığım bol bol aldı. Renkli bir kokteyl Senato Başkanı İbra- him Şevki Atasagun ve eşi, Parlâmentonun açı- lısı münasebetiyle Sena- to üyelerine bir kokteyl verdiler. O gün, Türki- ye Çekoslovakya maçı vardı. Maçsever senatör- ler kokteyle ogelmediler. Bakanlar Kurulundan da çok az kişi, daha doğru- alnız Ahmet Topal- oğlu vardı. Kabine top- lantısında Kıbrıs mese- lesi (o görüşülüyor, kok- teyldeki bazı gruplar da u konudaki gelişmeyi tartışıyorlardı. Tabii se- natörler grupundan Şük- ran Özkaya'nın grup dı- şında bir görünüşü vardı. Günseli Özkaya ise, fes biçimi mor bir şapkayla dikkati çekiyordu. Sırrı Atalay, Hıfzı Oğuz Beka- ta, Fikret Turhangil, Mebrure Aksoley, Şeref Kayalar, Fethi Tevetoğlu, Nuri Ademoğlu, Adil Ün- lü, Sami Küçük, Selâhat- tin Özgür'ün de bulundu- ğu kokteylin balayı ha- vasını, Meclisin yeni da- madı Nurettin Ok ile eşi veriyorlardı. .Senatörler, AP'nin yeni gelinini çok beğendiler. o Beyaz bro- kar elbisesi ve mantosuy- la akşamın en modem kadını Bn. Ok'tu. Yanda kalan balayı Gecen yaz Paris'te evle- nen Günseli Kavur (eski Fenmen) ve Ergun Sav çiftinin balayı Afti- ka'da devam edecek. Er- gun Say, NATO'daki gö- revinden ayrılıp Lagosa gidiyor. Günseli Sav Ri arada Ankara'ya dönmek zorunda kaldı. Çünkü, ilk evliliğinden olan çocuk- larını Lagos'a götüremi- yor. Paris'e giden gelin An- kara'ya çok şık ve güzel döndü, ama, gözlerinde bir hüzün O vardı. DÜĞÜN HAZIRLIĞI — Kadriye Dicleli, biricik kızı Gaye'nin gayesine ulaşması için kollan sıvadı. Yalanda düğününü kutlayacaklar. Dostları, bu dü- günde, Kadriye icl'eli'nin, en güzel Diyarbakır halaylarım çekmesini bekliyorlar. Eh, insan, biri- ını gayesine ulaştırmak istedi mi, göze almak zorundadır. Diyarbakır halayları bekleyen dostları, herşeyi , Kadriye Dicleli'den herhalde kendisini bu konuda yalnız bırakmıyacaklardır. Malüm ya, halay bir ekip işidir. Bu yüzden düğü- nün folklor gösterisi halini alması da mümkündür Yol göründü! Yakışıklı, genç diplo- mat İlhan Bakay ve eşi, nihayet Almanya ya, Essen Başkonsoloslu- guna gidiyorlar. İlhan Bakay'ın dış göreve çık- ma zamanı çoktan gel- işti ama, nedense çok geciktiriliyordu. uğurlanırken, Ooüzüntülü günleri geride bırakmış kaldıktan sonra ayrılığın daha güç geldiğini söy- lüyordu. Giden ve gelen Büyük Meydan Sahne' sinde hep aynı tipleri seyretmekten Oo bıkanlar şimdi, "Söyle, kimsin" adlı bulvar komedisini koşuyorlar. Aysun Oğuz- utku bu oyundan ayrı- lınca, yerini, tiyatroyla mankenliği (o birarada gö- türen Esin Avşar aldı. Avşar, güzelliğiyle sahne- yi gerçekten dolduruyor. 33