27 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

27 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

—L >. > m. İMAR VE İSKÂN BAKANLIĞINDA MACAR SANATÇILAR Sosyalist sanat Özgür sanat olma yolunda Galeriler ve sanatçılar nkara'da sergi mevsimi, geçen yıllara göre durgun, cansız, ha- reketsiz geçiyor. mrünü resim sanatına adamışların, aradığını bu- lamamışlara, bulduğunu değerlendi- rememişlere özgü bir buruklukları var ki insanı ağlamaklı ediyor. Bu, "publ'ic"! olmryan sanatçının dra- mıdır! Sözün gerçeği şu: Bugünkü, re- sim sanatımız bir aydınlar sanatı bile değil, iyi bir ressamın eserle- rini içten sevebilen aydınlar, makla gösterilecek kadar az. kaldı, geniş halk kitlelerine malol- mak! Yüksek Aslan'ın "Sensationnelle sergisi de kimsenin kılını kıpırda- tamadı. Kapandı-kapanacak diye korkulan Doğuş Galerisi, mevsim başındanberi umutsuz, takatsiz atı- lışlarla varlığım sürdürmeğe çalışı- yor. Karı-koca Peker'lerin yeni bu- luşları, Dr. Aziz Alpaut'un "saflık"la- rı -hele de "Güiler"i...- bile bu ölü sessizliği içinde birkaç gülücük u- yandırmaktan öteye gidemedi. Devlet Güzel Sanatlar Galerisi şimdilik bekliyor. Ne bekliyor, bi- linmez. Baskı resimler sergisinden sonra, çocuk kitapları sergisi dü- zenledi. İnşallah birgün sıra, resim sergilerine de gelir! AKİS İmar ve İskân Bakanlığında açı- lan "On Macar Grafik-Sanatçısı ile Beş, Macar Heykel Sanatçısının Ser- gisi", son günlerin en göze görünür sanat olayı sayılsa yeridir. Özellik- le gravürler yönünden zengin, göz dolduran bir sergi. Teknikleri bakı- mından ciddi, titiz gravürler, kur- şundan, bronzdan minik heykeller ilgiyle seyrediliyor. Bu sergi, Macar sanatının özgür, başına buyruk bir sanat olma yolundaki kanat alıştır- ma çırpınışlarını yansıtıyor. Karşı- lıklı kültür ilişkileri çerçevesi için- de düzenlenen bu Macar sanatı ser- gisi acaba neden, Devlet Güzel Sa- natlar Galerisinde açılmamış? İl galerileri (o çürük-çarık başla- tıldı, çoğaltılamıyorlar da. Ama bu maya bir de tutarsa... TURAN EROL Bir Kesede 50 altın Türkiye Çağdaş Ressamlar Cemi- yetinin yıllık geleneksel sergisi gene Halil Dikmen Galerisinde a- çıldı. İstanbul'un sanatseverlerine, her yıl, ressamlarının son çalışma- larım sunan Cemiyet, ayrıca “Yılın ressamı", "Yılın genç ressamı" gibi adlar alında seçimlere giderken,- Bu yıl, Akfil Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin desteğini de alarak, bir diğer seç- meyi de başardı: Geleneksel sergi- sine katılan ressamları arasından Cihat Borak'a "50 altın" ödül ve- rildi. Sabahattin Eyüboğlu, Ferit Ed- gü, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Adnan Çoker, Devrim Erbil, Neşet Günal ve Gültekin Elibal'dan kurulu jüri. 28 ressamın 60'a yalan eseri içinden Cihat Borak'ın "naif" resimlerine: birincilik ödülünü verdi. İlk seçme- yi Hamit Görele, Turan Erol, Er- cüment Kalmık, İhsan Cemal Kara- burçak, Tülây Tura, Nurullah Berk, Cihat Borak, Altan Gürman, Özde- mir Altan ve Mustafa Esirkuş"un e- serleri kazanmıştı. Sonra, Muştala Esirk'uş, Turan Erol, Cihat Borak ve Altan Gürman isimlerine inilerek, ödülün Cihat Borakla verilmesi uy- gun görüldü. Türkiye Çağdaş Ressamlar Ce- miyeti, titiz bir sergi düzeni içinde- ki 7. Geleneksel Sergisinde, gecen yıllardaki sergilerinden daha başa- rılıydı. Gerek Cemiyetin ressamla- rının en son çalışmalarını görmek, gerekse yeni bir ödülün de gerçek- leştirilmiş olması, yavaş yavaş di- ger sanat dallan ile olan ilintinin aynı düzeye getirilmekte olduğunun da müjdecisi: eilemenii bir başka özelliği de, Türkiye Çağdaş Ressamlar Ce- miyeti üyelerinin; böyle bir sergi- leme için jüri üyelerini anket yo- luyla seçmiş olmasıdır. GÜLTEKİN ELİBAL 33

Bu sayıdan diğer sayfalar: