27 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

27 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

BİZİM EV KLÜBÜ'NÜN KURULACAĞI BİNA İspanya'da bir şato — İki maddelik bir kanun çıkarılsa da, birin- ci maddede 'Celâl Bayar vatan haini değildir”, ikin- cisinde 'Bütün ötekiler vatan Mi denilse adam bunu hemen kabul eder. Bize de dönüp 'Şimdi tiz bununla yetinin, bu yol açılsın da, ben hepinizi kur- tarırım' diye sırtımızı sıvazlar." Karakedi nedir? Esi D.P. ile yeni A.P. arasında bir sürtüşmenin bulunduğu, çok söylenen bir lâftır. Bazıları ri şiddetle reddetmekte, bir kısım kimseler ise bunu izam edilecek tarafı olmadığını belirtmektedirler. Halbuki olay gerçek olduğu gibi bir de siyasi yatırı- mın ve A.P. içi dalgalanmaların esasını teşkil et- mektedir. Nitekim bundan dolayıdır ki Demirel, son İs- tanbul seyahatlerinin birinde, A.P. il başkam ve D.P.- nin sosyetik çevresinin mensubu Kemal Pekün'ün aracılığı ile bir "D.P. Büyükleri grupu"nu Hilton'- daki dairesinde bir akşam vakti kabul etmiştir. "D.P. Büyükleri grupu" geceyarısına kadar süren görüş- meden hiç memnun ayrılmamışlar dır. Bunun bir se- bebi A.P. Genel Başkanının, kendilerine, sadece içki ikram edip yemek teklifinde bulunmamasıdır. Ama asıl sebep, Demirel'in "siyasi hakların tamamının ia- desi" konusunda kesin bir "imkânsızdır" tavrım ta- kınmasıdır. Aralarında Ağaoğlu, Yardımcı, Sarol, Ça- vuşoğlu, Kavrakoğlu, Ataman, Şaman, Erkmen gibi "sabık şöhretler bulunan grupla A.P. Genel Başkanı arasında tartışma sert olmuş, "A takımı" mensupla- AKİS rı "C takımı" diye vasıflandırdıktan -A.P.'liler en zi- yade buna ifrit o dırlar- A.P. kadrosunun lide- rine karşı çıkışlar emi ama bu, ne Demirel'- in kendilerine yemek ikram etmesi, ne de öteki ko- nudaki tutumunu değiştirmesi neticesini verebil- miştir. Biten hafta içinde A.P. Genel Başkan Vekillerin- den ve eşi Necla Tekinel bir İm olan İs- mail Hakkı Tekinel, Genel Başkanının " 'A takımı"'na verdiği cevabın hemen hemen eşini şu şekilde tek- rarladı: — Elimizde bu memleketin bir nizamı var mı ona bakalım. B ib. çilme hakkı önlenmiştir. Gerçek bu! Bu, bir sa meselesidir. Anayasanın b 71 ve geçici 11'inci maddeleri buna imkân verm Anayasayı değiştirmek için Parlâmentoda üçte iki çoğunluk lâzımdır ve A.P. bugün buna malik de- ğildir. Genel Başkan Vekili "Bugün malik değilsiniz ama yarın olursanız..." tarzındaki bir soruya cevap olarak dedi ki “— Düşünülebilir. Ama bu işleri unutmakta fay- da vardır." A.P.'lilerin bu tutumudur ki 'A takımı"'nı çileden çıkarmakta ve onları "vefasızlık" ile, "oylara hıya- net" ile suçlayıp: "— Tabii, buna yanaşırlar mı? İskemle meselesi. Eşyanın tabiatına aykırı.." demelerine yol açmakta- 9