25 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

25 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

terinin Öztürk'ü de itham ettiği ha- tırlatılınca, "— Maalesef, Emrullah, Tahir Öztürk'ü peyki olarak, çok macera- ya sürüklemişti" demiştir Yapı - İş'te birbirini suçlamak çok rastlanan bir tutumdur. Yöne- ticiler, delillerin toplandığını, hesabı Yapı - İş ve Türk - İş denetçilerine vereceklerini sık sık tekrarlamak- ta, fakat delilleri açıklamak isteme- mektedirler. pı - İş, en azından, Türk - İş bün- yesinden çıkarılmak ve yapı işçileri yepyeni bir teşkilât şeklinde orga- nize edilmelidir.. Hırsızlıklar, yolsuzluklar, patla- yan silâhlar, öldürülen sendika baş- kanları... Üstelik bu tip olaylara di- ger bazı sendikalarda da rastlan- maktadır. Özellikle mahalli ve Türk - İş'in, DİSK'in bünyeleri dışındaki bazı sendikalar, bu tip sendikacılığa uygun ortam m teşkil etmektedirler. Örnekler çoğaltılabilir: Hem Fırın ni ifade etmiş ve yeni tedbirler a- lınacağını açıklamıştır. Tunç, mese- le hakkında şöyle demiştir: "— Sendikacılık hareketi içinde, şahsi çıkarları yararına çalışanlar, az da olsa, vardır. Şahsi çıkarlar, insanı kaba kuvwete, gangsterliğe, cinayete kadar götürebilir. Sayıları az da olsa, işçi teşkilâtlanmasını soysuzlaştıran, işçiyi istismar eden bu kabil sendika ve sendika yöne- ticilerini teşkilâtlardan uzaklaştır- mak ve sendikaların kuruluş felse- YAPI - "Denetlemeğe bile değmez!" Yy apı - İş yöneticileri, Türk - İş denetçilerine hesap vereceklerini ifade ederlerken, Türk - İş Genel Sekreteri Halil Tunç şöyle demiş- tir: "— Yapı - İş'i, denetçi gönderip denetletmeğe değer görmüyoruz. İş- çi teşkilâtı vasfı kalmamıştır.." Tunç, "Ne tedbir alınacağı" rusuna ise şu cevabı vermiştir: — Şahsi kanaatim odur ki, Ya- SO- 10 İŞ SENDİKASI YÖNETİCİLERİ BİRARADA Allah ayırmasın! İşçileri (o Sendikası Başkanının ve hem de Fırın Sahipleri Birliği Baş- kanının Hemşin'li oldukları bir şe hirde, fırın sahiplerinin isteği üze- rine sendikanın grev ilân ettiği; fi- rın sahiplerinin, grevi mazeret ola- rak gösterip Belediyeden zam aldık- ları ve bu zammın sendika ile güzel- ce paylaşıldığı (o ifade edilmektedir. Türk - İş Genel Sekreteri Halil Tunç, Yap-İş'te olup - bitenlere ve benzeri kıpırdanmalara Türk - İş yöneticileri olarak çok üzüldükleri- fesine uygun olarak aşağıdan yuka- rıya ve yukarıdan aşağıya denetim- lerini demokratik esaslarla kontrol altına almak için, aldığımız tedbir- lere ilâveten, yeni tedbirler düşünü- yoruz. Tedbirler iki safhada olacak. Prensip yönünden alınacak tedbir- ler, Türk - İş'in önümüzdeki genel kurulunda (görüşülecek. (Hukuki yönden (Hanlar ise 274 ve 275 sayılı kanunların tâdili sırasında ele alı- nacak.." TEOMAN EREL AKİS