25 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

25 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

SAVCILAR Kaş yapayım derken.. (Geçenlerde iki polise, Siyasal Bilgi- ler Fakültesi Öğrenci Derneği ta- rafından yayınlanmış olan ve kapa- ğında, Atatürk'ün meşhur kalpaklı resmi bulunan bir bildirinin topla- tılması emri verildi. Bildiride ma- hut sucun, komünist propagandası yapına suçunun işlendiği iddia edil- miş, bir mahkeme de toplama ka- rarı almıştı. İki ahbap polisler, diğer polis» lerle birlikte bildiri avına çıktılar. Bildiriyi toplamak kolay değildi, zi- ra bu, kitapçılarda, ogazetecilerde satılmıyordu. İki ahbap polisler yolda gider- lerken bir de ne görsünler? Üzerin- de Atatürk'ün kalpaklı resminin bu- lunduğu bir omatbua bir vitrinde durmuyor mu? Hemen içeri daldılar ve dükkânda mevcut beş matbuaya el koydular. Fakat bayi akıllı ve tec- Bunun toplattırıldığına rübeliydi. dair elinde bir vesika bulunmalıydı ki karşılığını faturadan düşebilsin. İki ahbap polisler hemen orada bir zabıt yazdılar. Toplama sebebi- ni unutmuşlardı. Şöyle bir düşün- düler. Resme baktılar. Kalpak, Kı- yafet Kanununa aykırı değil miydi? Zaptı kaleme aldılar: "Kıyafet Kanununa aykırı oldu- gu bildirilen Kim gazetesinden 5 a- det, bayiden alındı." Dergi, 10 Kasım dergisiydi. Der- giye kasım ayı faturalarından biri- ne ekli bu zabıt Aralık ayında ge- lince, derginin idarecileri sevinçle ellerini uğuşturdular. Önlerine mü- kemmel bir reklâm fırsatı çıkmıştı. Hem de bedava tarafından. Haberi derhal, gazetelere uçurdular. Hafta içinde Ankara Savcılığı böyle saçma bir toplama kararının olmadığına kamuoyunu inandırmak için yalanlama üstüne yalanlama, açıklama üstüne açıklama yapar- ken herkes, iki ahbap polisin mari- fetinden doğan, fakat gayretkeşlik gösterildi mi, insanı mutlaka böyle bir duruma düşüren zihniyete gülü- yor, Kim idarecileri ise oynadıkları oyunun tadım çıkarıyorlardı. A.P. GRUPU MECLİSTE Bir kazan kaynıyor İÇ OLAYLAR ADALET PARTİSİ Grupta tahterevalli gösterileri 4 P İstanbul milletvekili ve Millet Meclisi Grup Başkan Vekili Prof. i AYDIN YALÇIN Boy hedefi