25 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

25 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

GENÇLİK TMTE GENEL MERKEZİ Çıngıra yakın... Sesi" grupuna cephe almış, dernek- çilerin, öğrenci pasolarını ücretsiz dağıtmalarına karşı çıkmıştır. Rek- törlük, bu görüşe katılmadığından, Bilgiç, bu defa, başka gerekçeler aramaya koyulmuştur. Bu arada, sırtlarını esaslı bir "dayı"ya dayamanın rahatlığı için- de bulutları ve çoğunluğunu AP ve CKMP'lilerin teşkil ettiği sağcılar, yeni bir kongre yapılamsı için im- za toplamaya o başlamışlardır. Bu grupun, noter yoluyla topladığı im- za sayısının şimdiye kadar ancak 500-600'ü bulduğu söylenmektedir. Halbuki, Derneğin olağanüstü kon- greye gidebilmesi için en az 2 bin imza gerekmektedir. Dil- Tarihçileri çekişmesi Aynı konuda bir başka mücadele alanı oda Ankara Hukuk Fakülte- sidir. Şeker bayramından önce ve- ya sonra yapılması gereken seçim- ler için gerek Fakülte içinde ve ge- rekse Fakülte dışında yoğun bir ça lışma yürütülmektedir. Siyasi par- tiler, bu mücadeleyi adım adım iz- lemekte ve kendilerinden yana e- kiplerin kazanması için çalışmakta- dırlar. Bu yıl Hukuk Fakültesinde yapı- lacak seçimler, muhtemelen; Beş grup katılacaktır.Bunllardan üçü sağcı biri ortanın Solcusu biri de sosyalisttir. Ortanın Solunu destek- leyen gençler, seçimlere "Kema- list Cephe" adlı gruplarıyla girecek- lerdir. Bir sol ogrupun da bunları desteklemesi beklenmektedir. Sağcılar, tutarlı bir mücadele metodundan yoksun bulunmakta- dırlar. Seçim organizatörleri, Ke- mâl Çevik adında bir öğrecidir. Aynı fakat ayrı bir grupla ise Ahmet Emin'i öldürmece teşeb- büs eden Hüseyin Üzmez - Fakülte- den mezun olmasına rağmen - lider durumundadır. "Sosyalist Grup" adıyla seçimle- re hazırlanan TİP ekibi isi bu dev- re şansız görünmektedir. Ekibin baş derdi, parasızlıktır: Bu yüzden, gereği gibi çalışamamaktadır. Fakültelerdeki Bu mücâdele, ya- kın bir gelecekti muhtemelen 13 o- cak tarihinde İzmir'e intikal ede- cektir. Çünkü o tarihte burada TMTF'nin olağanüstü genel kongre- si yapılacaktır. Bu kongre, Sakar- yada e ve kan akmasına se- bep olan kongreden de mp geçeğe benzemektedir. Çünkü da- ha şimdiden hazırlıklar başlamış ye bir takım çevrelerce vurucu güç teşkili bile plânlanmıştır. Bu kongrede mücadele yine, Or- tanın Solcuları, CKMP militan- ları ve iron bugünkü yö- neticileri arasında geçeceğe benze- mektedir. Fakat eğer bir taktik ha- tası (yapılmayıp devrimciler tek cephe halinde birleşirlerse, sağcıla- rn kazanma şansı, yok denilecek kadar azdır. YILMAZ GÜMÜŞBAŞ O.D.T.Ü Hareketli bir ortam Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyalist Fikir Klübü yönetibile- rinden biri, "— Bakmayın siz onlara. Biz ge- çen sene 800 oy aldık. Bu sene de alırız dedi. Bu iddia, ODTÜ'de yeni kurul- muş ve hızla gelişmiş olan Sosyal Demokrasi Klübü yöneticilerinin, bu yıl, öğrenci birliği (o seçimlerini kazanacaklarını söylemelerine oce- vaptı; ODTÜ, öğrenci çalışmalarının en yoğun olduğu üniversitelerden bi- ridir. Üniversite yöneticileri, bu konuda, Öğrencilere geniş imkânlar tanımaktadırlar. ODTÜ'de başlıca üç fikir klübü vardır: Sosyalist Fikir Klübü, Sos- yal Demokrasi Klübü, Hür Düşün- ce Klübü. Geçen yıl mayıs ayında yapılan seçimilere, Sosyalist Fikir Klübü, "Toplumcu Grup" adıyla katılmış, ve kazanmıştı. Bu yıl ya- pılacak seçimler ise daha çekişme- li geçeceğe benzemektedir. * Seçimlerde iddialı olan iki klüp -TİP paralelindeki Sosyalist Fikir Klübü ile Ortanın Solundaki Sosyal Demokrasi Klübü-, bu ay içinde ge- nel kurullarını toplamış ve seçim çalışmalarını hızlandırmışlardır. HÜr Düşünce Klübü'nün ise se- çim şansı hemen hemen yok gibi- dir. Zaten bu klüp, CKMP parale- lindeki öğrencilerin eline geçmiş ve klübün eski başkanı, AP sempati- zanları ile birlikte, klüpten ihraç e- dilmiştir.