21 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

21 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Akşam HL ELFPAZE NİN Selâmi İzzet GERARRRER AÇA EREERĞ Numara : 8 Sacidenin hatırını — kıracağım için canım sıkıldı. Fakat Samim- lere rautlak gitmeliydim, gitme - | mezlik edemezdim. Orada öyle biri vardı ki, beni cezbediyordu. — Kabil değil Sacide. Böyle son dakikada cayarsam ayıp olur. istersen saat ona doğru Ama — Şa halde git.. Saat tam onda bekliyorum. Beni nafile yere bekletme. — Bekletirmiyim hiç. Öpmek için dudaklarıma get rirken, elinin, avucumda - titredi- Hini hissettim. SA B sişlinin salon — hayalı kadar yelinak vv böyat Bemr Gir lemez. Her yerde, aynı kimseler vardır. piSese, Samümlerde ende, Lutfi bey, Şakire hanım ve diğenleri, uhm,iıiçşizşııudımv Salon müdavimlerinin bir hususı- yetleri daha vardır. Yağmurlu bir gün, nasıl başka bir yağmurlu güne benzerse, salonlardaki insan- lar da, birbirlerine öyle benzerler. Samim bey , siyasi hayatın hacıyatmazıdır. Yegâne meziyeti, babatından' kalan' serveti “bünnü idare edip, kırk senedenberi ken- dine — ve ailesine müreffeh bir hayat temin etmiş olmasıdır . Yegâne kusuru da, siyaset çene- keklarş ee b d? Ö le memuriyete girmemiş, hiç bir iş gormemiş olan Samim bey, fisebilullah siyasidir ve prensil “Giden ağam, gelen paşamdır,, kaziyesini güderek, hükümet baş- buğlarına yüksek perdeden dal- kavukluktur. Samim bey ne kadar saf, ne kadar temiz yüreklise, karısı Şeyda hanımı o derece entrikacı, o derece kuraz ve dessastır. Kocasını makineli bir. bebek gibi kullanır ve bazen de dalaveralarma karış- tarır, bir çok işlerde, kocasımı alet eder. Bu merakı, hattâ en bir karşıma erlendirmektir. — Kekemeliği, genç bir beyle genç bir | -birar gizli konuştuklarını sezince- hemen - birbirleriyle evlenmeğe teşvik eder. Dedikodu yapmakt yektadır. Şişlinin iç yüzünü bilir; ve bu iç yüze, kendi fassal içinin dökümlerini ilâve ederek, bire bin katarak, herkesin mahremini, an- Tatmakla bitiremez. Samim bey, eski ve yeni devir- lerin methü - sitayişiyle meşgul olurken, karısı" Şaziment hanım efendi yalmız yeni devrin dediko- | leder. Ve bu sohpet esnasında, biri dalkavukluğunun, öbürü ah- laksızlığının farkında bile olmaz. Etrafında dinleyenler de, ahçıla- dularını ballandıra ballandıra nak- Sinde elektirik eçhizesi bulunupta “Tayyare piyango müdürlüğünden: | duğunu düşünerek, bütün bu sözleri aynı keramet gibi dinlerler. Samim bey salonunun en şayanı dikkat siması ve Şişlinin en şayanı dikkat salonunun — sabibi, ecnebi bir şirket direktorunun karısıdır. Madam Belses, bütün Avrupada, 'on bir kocaya vardığı için diska- lifye edilmiş, hiç bir sosyeteye kabul edilmez olmuş kırk beşi aşkın, katmerli bir alüftedir. Ken- dine, on birinci enayi olarak, zengin bir bunak bulmuştur. Elektrik Eçhizesi Satie “şirketi hanede — tesi edilmek üzere elektrik eçbizesi Salış ve lamir servisi lanzim eylemiş olduğunu muhterem müş- terilerine ilân eder. Müşterilerin intihap eyledikleri feçhizeyi ken- dilerine teslim etmek, yerlerine koymak ve tecrübelerini yapmak vazifesile mükellef bir mutahas- sıs tarafından — sevkolunan — bir kamyonet bu yeni hizmete tahsis olunmuştur. Bundan maada mu- maileyh küçük tamirleri mahali de ve meccanen icra etmek ve daha mühim tamirleri icap etti- zen aletleri alup satie nin atel- yesine götürmek ve bil'âhere müşterilerin — hanelerine — tekrar götürmek vazifesini de deruhte eylemiştir. Satıe, balâdeki şerait tahtında icra eylediği küçük tamirlerden maada diğerleri için de yalnız tecdid eylediği aletlerin maliyet fiatını almakla iktifa ettiğini bir kerre daha arzeder. Bundan böyle her hangi bir markayı haiz olur ise olsun hane tamir ettirmek isteyenler gerek | Beyoğlu 1161 ve gerek İstanbul | 1288,9 numaralara telefon ettikleri gibi memurumuzu hanelerine ge- firtmiş olurlar. Mamafih daima fotoğraflı bir hüviyet varakasmı hamil olmaları lazımgelen memur- larımızın hüviyetlerinin tetkikini ihmal etmemeleri muhterem müş- terilerimize tavsiye olunur. | Numünesi / veçhile iki buçuk milyon zarf aleni pazarlık suretile aubayıa edileceğinden itaya talip olanların pey akçalarıyle birlikte 20 Haziran 929 perşenbe günü saat 15 te piyango müdürlüğünde müteşekkil Tayyare cemiyeti mü bayıat komisyonuna müracatları, KARTAL EN EHVEN İKRAZAT İDAREHANESİ istanbul icra dairesinden: Gülatada Beyazı mahallesinin atik mümlâne ve zimı” caddesinde munikane - Karamostafınaşa sokağında köüm Medam Santali Dinli ” müteveta Serkis Arabıyan uhdesinde Bulunan “evsi intikalli tahtında dükkânları müştemil atik 16/16 mükerret 16 mükerrer 16 Müzerrer BEN9 mükçerer 18 mükerrer | 29 mükerrer. cedit 2 133'No, arabyan banın 'mas imüştemili £ mısıf hissesi bare n verilmemesinden do ga bin liza bede'le talidi wödesinde isede İeta Kanamunun 114 ünel maddesi bi ibince tekrar fmtei katiyyesi için on Teş gün müddelle müzayodeye ” konül müşcur, Hudadu: iki tarahı Gastav Toto ham, — bir tarafi rihbtim, dizer - tarafı mahanc cakdesi İlo mahdut iki yü kırk sekiâ arşın küsar parınak bina olap müştemlâti zemin kafında: bir. kısım iç içe Bllı muşuza ve yazıhan? fevkinde karlı laan olap mürrbana cadelesinde çife kanatlı demirkanudan — zemini mu- zaşık antireden nvkaddem keza fevka- züleri yekpare caml maun renk'i doğra- ima kapüden ulak gezinti mahallinden küpestesi âhşap demir parmaklıklı dör öüncü kala kadar inermer merdivenli diger Zatların merdisenlakı ağşap ol Zemin Kababin . döre' kişi” istabinda asal dikta etraf arbaası mernier perçinlermiş diger taraf dan muzayık bekleme mehalli üzerinde alafanğa bir hala bir oda başı odası ve çifte kanatlı kapıdan medhale girildikte zemini belon iç içe döküzada ulüp gayr esguklur. İkinci kat : Ayni müştemi- olap bir kısmızda Kömil Masan Fekmi, Aleks bir kısmında Makri efendiler, döndürcü arap oğl, beşinci katın bir nsmeda X Bil, Fodoraski; M Arslan, altmer — Karti Amerikan şarkı kafip heyeti kiracidır. İşti allme. kat on Bir odadır. Yedinci akıklıkla mendiven hast zemiri Teton Teskanisi potreller üzetine istnat ettirilmiş asaasör makinasr mevcut olup aydınlık almak içm fovkanis - buzlü çatıla mestur memdiyen — daşı gezinti maballinden sol taraf bölmelerle teftik edilmiş cda halindi kullanmağa Müsat olup zemine belor müsukkaf deper ilEhaz edilen mukabil ciheti carah Ve kapısı ve altı adet pencereli üü munda salaa halinde/ kulamılmeğü mü: Suk haricen üç tarafi zemini botoi sek San Santim irtifamnda- siperli daraçası Vandır. İşbu hanın ber iki tarafı şahniş- H ve kalkonlu ve cephe lezyinatlı olup Talikla beyan olunan mağaza ve yazı hanelerin zemini elvan çini astor ke penkli olup tüccar Sanafyan, Cemit bey, Fartaf Kaço Pirtaris, Vilman kisumdir Hlektirik ve terkas. tertipli tamanı 5300 seksen beş bin başyaz Tira kameti muhammenelidir. Mezkür Mf biseye falp okanlar vo daba ziyade malümat alınak Steyenler hisseye musıp kımeti mubatnencsinin yüzde omu nispelinde ÇeSini ve 936 - GEH No, ile mih Şubesino Müracant etmeleri ve 6-7- 920 arihinde sast 14 ten, 16 y kador ihali katiyyesi yapılacağı >müşterilerin bizzat “ ve “ya ilvekile İatar bulunmusdarı n olunvar Gihanşimnl yazı makinesi Hafif, metin ve sağlam Her ciheti taahüt olunur. Umumi acentesi 'Y. ŞİNORKYAN Sadıkiye han 30 - 33 İstanbul Tel. İst. 2256 Hafız Bürhan Bey Ve hyeti: Anadoluhisarında Küçük Su mesire- Yesinde her Cuma günleri terayı”alietliödn Pek yakında kârı kadim orta oyunu Erzak münakasası: Şehremanetinden: Hastaneler için lüzumu olan 14000 kilo pilâv- lık pirinç 5700 çorbalık pirinç 4450 kilo makarna 7500 kilo sade yağı 11800 kilo şeker 9450 kilo sabun 35 kile çay 1250 kilo şeh- riye 1050 kilo kuru üzüm 738 kilo un 850 kilo pirinç unu 1150 kilo zeytinyağı 350 kilo 'nişasta 2070 kilo soda 116 kilo kaşar peyniri kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Taliplerin Şartname almak için her gün levazım mü ine gelmeleri teklif mektop- larını da ihale günü olan 11 Temuz 929 perşembe günü saat on beşe kader mezkür müdürlüğüne vermeleri. Hasköy, Halıcıoğlu ve Sütlüce mıntakaları Hasköy Belediye mevkünde — 20 den 27 hazirana kadar Kasımpaşa mıntakası Kasımpaşa Belediye Dolapdere ve Yenişehir mıntakası » 29 hazirandan 6 temmuza kadar Dolapdere Belediye — , 7 den l1 , », Pangaltı mıntakası Pangaltı » 5 XAĞ » 20 » » Beşiktaş - Ortaköy mıntıkası Beşiktaş Belediye Salkar u 90i $ a () Findikli- Tophane mintakası Tophane Belediye Mi G 7 ağustosa » Galata mıntakası | Galata Belediye İK » 13 ” » ( Taksim mntakası Taksim Belediye F aRk ) vRe di Beyoğlu mıntakası ve damgasını 94 yaptırmamış olanlar Bİ. dairesinde Daire hududu dahilinde çalışan esnafın kullandıkları dirhem, terazi, ölçü ve ölçeklerin yukarda yazılı günlerde ve karşılarında mevkilerde muayene ve damgamuamelesi yapılacağından alâkadar esnafın gösterilen günlerde zabıtai belediye mevkilerinde ifayı vazife eyleyen memura müracaatla mevazinini damgalattırma- ları ilân olunur. Şehremanetinden: Açıkta dut satması memnu bulunduğundan badema dutçuların tablaların üzeri temiz ve beyaz bir bez ile setreylemeleri ve hilâfına bareket edenlerin cezalandırılacağı ilân olunar. Ticaret işleri Umum müdür- len: Esas mukavelenamesi mahalli kançularına göre tanzim edilerek usulen tescil kılman ve 30 İkinci Teşrin 330 tarihli kanun | hükümlerine göre tescili istenen Fransız tabüyetli ve yirmi beş milyon frank sermayeli (Bank Franko - Aziyatik) şirketinin vekâ- lete verilen evrakı tetkik olunarak muvafık görülmüştür. Bu evrak arasındaki umumi vekâletmameye göre şirket namına yapacağı işler- İ den doğacak davalarda bütün ahkemelerde müddei, müde aleyh ve üçüncü şahıs hazır balınmak üzre tayin olunan Mösyö Alfred Pellegrino mümessil ve umumi vekil olmak üzre mze- kür şirketin ifayı muameleye izinli bulunduğu mezkür kanunun yedinci maddesi mucibince ilân olunur. FENER FACİASI Yahut Farelerin Hücumu GECLERRDEŞRE Nökili (Vi Ni) BEREETERTERA Ansızın, binlerce fare — burnu birden havaya kalktı. Cardonlar, fenerin daireviüşşekil balkonunda bizi gürdüler. Zahir, kokumuzu almişlardı.. Taze et kokusunu duydukları için, burun delikleri, şiddetle açılp kapandı. Binlerce ağızdan dirden, tiz bir ciyaklama işitildi. Sanki bir tes- terenin Aağzı, bir demir çubuğu eylemeye başlamıştı. Ciyaklamanın kopmasile beraber, Cardonların sıçrıyarak ileri atılması bir oldu. Sizi temin ederim ki, balkondan içeri kaçmak, camlı kapıyı kapa- | kardakiler, aşağıdakilerin başla- mak, pencereleri örtmek ve öle- deki, berideki, merdivendeki diğer ufak telek delikleri tıkamak fır- satını ancak bulabildik. Bereket versin ki, aşağıda kaya üstüne açılan kapıyı kapamış bulunuyor- duk. Bu kapı demirden, tunçtan, sağlam bir kapı Fare ordusu, fener — külesinin granil duvarma, bir ağaca turma- nur gibi tırmanmıya başladı. Te- melinden ta tepesine kadar, fener kulesi, fareleden mamul bir manto giyindi. Omuz omuza basıyorlardı. Yu- yına oturuyordu. Birikirilerini iti- yorlar; yekdigerlerine doğru sıkı- Şıyorlardı. Demin bizim içinde bulunduğmuz daireviyüşşekil bal konun da - trabzanımı — aşmışlar ; içine dolmuşlardı. Pencere sahan- Tıklarına girmişlerdi. Tırnaklarile, camları trmalıyorlardı. - Ordunun işdarları, kulemizin en sivri yerine kadar tırmanmakta idiler. Taşları, demir ve tanç aksamı dişlerile kemiriyorlardı. arkasına tesadüf eden n hiddetine diyecek yoktu. gördükleri halde niçin yanı- mıza gelmediklerini bir türlü an- lıyamıyorlar. Tırnak ve dişleri ile camı aralamak istiyorlardı. Kıvı- cım saçan gözlerile bize bakıyor- lardı. Bereket versin ki, bir kaç milimetro kalınlığındaki cam, on- ları bizim yanımıza bırakmıyacak derecede mühkemdi. camları Hele bizim bulunduğumuz odanın En fecüi, kokulariydi. Bu mide bulandırcı koku, her taraftan | Sızıyor; bizi, cenderesi içine al- | yordu. Başımızı döndürüyor, gön- Tümüzü bulandırıyordu; bizi, ba- yıltma derecelerine getiriyordu. İşte bu suretle, bu berbat şarait dahilinde, Üç iskelet fenerinde binlerce fareden mürekkep bir ordu tarafından mahsur kaldık. İlk önce dehşetle içeri kaçmış; sonra farelerin içeri giremiyeceğini görünce, kendimizi, taş, demir, tunç ve camdan bir- mahfazada hissederek iştük. — Farelerle alay etmiştik. Lâkin, derhal gene aklımızı başımıza topladık: Vazi- yetimiz fecidi. Bu mahpesten na- | Sıl kurtulacağımız malüm değildi. Yeni vaziyetimizin fecaat ve vahametine alışmak için, aradan saatler geçmesi icap etti. Sinir- lerimiz © derece gerildi ki, ilk (Mabadı var) Mutfak edevatınızın bir ayna gibi parlamasını — isterseniz BRIİLLÖ yu istimal ediniz. İyi bir ev kadını evinde daima bir kutu BRILLO bulundurma- hdır. BRİLLO elleri katiyen kirletmeden — tencereleri ve bütün madeni mevadı parlatır. Bütün bakkaliyelerde satılır. Umumi acanta: Galatada Voy- voda Hanında 7-10 numeroda RİŞAR VOLF. Galata posta kutusu No, 447 Vevat Büyük Türk muarriri Ahmet Mithat efendi. merhumun hususi kâtibi Hüseyin Hüsnü bey vefat etmiştir. Mumaileyh sair meziy- yetlerile beraber bir eseri cedit kâğıdı sahifesini on dakikada dolduracak kadar seri yazı yaz- makla temayüz etmişti. Kederdide ailesine beyamı taziyet eyleriz.