June 21, 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

June 21, 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

LORETTA Mesleğini Hollivutta son günlerde yeni bir yıldız daha doğtu; LORETTA. Loretta henüz 19 yaşında Lorettanın en büyük Meziyeti, ayni zamanda sporcu ve yüzücü olma- sıdır. Loretta henüz iki filim çevirdiği halde çok büyük takdirlere mazhar olmuş ve” bütün halk anmıştır. Loretta çevirdiği filimde 'en ziyade kollarile maharet göstermiştir. Stadyuda bir kaç erkekle döğüşmüş ve kuvvetli artistler Lozettanın yumruğunu çok ağır bulmuşlardır. güzel, “sevimli bir lazdır. tarafından alkı; Süküneti seven hir artist Recinalt Denni dag başında bir kulübe yaptırdı boş vakitleriniburada geçiriyor Recinalt Demniyi tanırsınız.. Bil- hassa son zamanlarda, hafif ko- medilerde gösterdiği büyük mu- vaffakiyetle temayüz etmiş meşhur. © bir - artisttir. İstanbul, Recimâlt Demniyi bir çok filimlerde çek alkışlamıştır. Her sinema artistinin bir husu- siyeti, bir merakı olduğu gibi Recinalt Denninin de bir husus yeti vardır. Bu meşhur komik süküneti, sessizliği çok sever . Ama nasıl? Tahmin edemiyeceği miz derecede.. Denni, stüdyoların Sık brandır. Bumun içi şehirden çok uzakta, Holivutta 30 kilometre mesafede büyük bir kulübe yap- tırmıştır. Recinalt Denni Pazar ünlerini , tatil zamanlarını , boş vakitlerini bu münzevi kulubede geçirmektedir. “Benir dediği bu bina bü, dağın yamacındadır. Etrafındaki manzara çok güzel- dir. Recmalt Denninin kulübesiniz biraz ilerisinde bir de büyük göl vardır. Denni Cumartesi günleri #tudyodaki işlerini bitirdikten sonra ynanası ve diger aile efradi beraber hemen otomobile at- Yanına sepet, sepet yiyecek Doğru dağ yamacındaki Kulübeye. — C8 ? Komedi artisti pazarı bu sü- V üvet diyarında ğeçirdikten sonra B ük bir iltülü, hareketli hayatından — meşhurdur. lerle kontratını Telma, samimi meslegimi degi; belki kat Recinalt Denninin kulübesi ene aynı otomobil ile pazartesi lelir gekene dan Denninin münzevi - kulübedeki bayatının basit bir programı da vardır:. Genç - komik güneşle beraber yatğından - fırlar ” tama- mile bir köylü delikanlısı” gi- yinir, oltasını alarak göl kenarına balık avlamağa gider. Öğle üst- leri tuttuğu balıklar sırtında yor- gun argın kulübeye dönüşü gö- rülecek şeymiş.. Ögle yemeginden sonra “ Recinalt Denni tekrar balıga çıkar ve akşama kadar avlanır. Kulübenin —dabili - teşkilâtı da gayet gariptr: Binanın alt kıs- mını Recinalt Demni bir kiler haline getirmiştir. Burada türlü türlü yiyecekler Mis ziyade muvaffak olanlarından biri olduğu halde, sesinin güzel olmaması yüzünden, çalıştığı şirket tebi) ne girdikten sonra, Sahife 7 degiştirecek sanafkârlardan THELMA TOD Telma Tod Amerikada vücudünün güzelligi ile Telma sinema yıldızlarının en feshetmeğe mecbur olmuştur. Mis dostu rejisör Mr. Grifte: “ Şimdilik ireceğim.. Fakat ( ses islahı mek- stikbalim baklanda im! , demiştir. yliyebil şey bulunur. Üst katta büyük bir salon ve vapur kamarası gibi küçük küçük odalar vardır. Evin misafir odası, yemek odası, oturma odası, çalışma odası bu büyük | salondur. Arkadaki, kamaralar da yatak odalarıdır. Bina kalın ağaç kütüklerinden yapılmıştır. Recinalt Denni geçenlerde bir gazeteciyi kulübesine davet etmiştir. Gazeteci otomobille Re: | bir. çok * yiyecek görünce : — Yahu bunları kim yiyecek? Diye sormuştur. Recinalt : — Hele bir kere oraya gide- de görürsün. Cevabını vermiştir. Hakikaten | Recinaldin kulübesinde çok ye- mek yeniyormuş. Yazıdan ahlakı anlamak Bir mütehassıs gönderilen yazı nümunelerini tahlil ile cevap veriyor Hilmi oğlu Samiz En — b: vasfınız, mütehavvil mizaçlı olma- nızdir. Gerçi hayli “kuvvetli bir İsteğiniz var, fakat istediklerinizi kuvveden file çıkarmak için mu- kavemet ve ( enerji ) niz noksan, Bazen bir hamle ile çok çalışkan ve cessur olursunuz, fakat bu çok || devam etmez. Gene eski müte- reddit, cesaretsiz ve çekinş halinize avdet edersiniz. —— Mütevazısiniz, müsrif hiç değil siniz ihtiyatı seversiniz, zekâ ve muhakeme kalbiyetiniz fena de- gildir. Teşebbüs fikriniz azsa da hayal ve tasavvur kudretiniz iyi- dir. Bununla beraber pratiksiniz, hülyalarınız sizi hiç bir zaman hakikattan uzaklaştırmaz. Zevki seliminiz vardır. Seciye- 'niz henüz tamamen inkişaf etme- miştir. Gayret sebat ve teşebbüs kabiliyetinizi takviyeye çalışmız. Kanaatınıza göre tabiaatinize en muvafık meslek mimarlıktır. Tica- Tette israr ederseniz her halde bankacılık gibi fazla teşebbüs, cesaret ve mukavemete ihtiyaç göstermiyen bir şubeyi intihap ediniz. Göz yaşı: Fazla asabisiniz. Her şeyi mübalağa ediyorsunuz. Ehem-| miyet vermeğe değmiyen şeylerle kendinizi üzüyor, hasta ediyor- sunuz. Kuvetli hbayaliniz sizi her zaman hakikattan - ozaklaştırıyor. İnat ve infialinzi, gösteriş mey- linizi ve bırsmızı bir p3 seniz, serin kanla düşün çalışmeniz, üzülmeğe değmediğini görecek ve çok rahat edeceksiniz. Muzaffer : Siz talimatınızı dik- katle okumak ve büyük bir kâ- ğida sür'atle sekiz on satır yaz- mak külfetine katlanmak istemez- seniz, bizden def tahlil beklemeğe şüphesiz bakkınız olmaz. Yazınız- da remiz de yok. Lütfen talimata muvafık nümüne gönderi Dikmer: Başlıca — vasıflarını: kadından ziyade erkek tabiatlı çok iradeli. hatta bu yüzden bir 'az müstefit, sehatkâr, çalışkan, tavrü hareketi sade ve tabii, muhakemesi kuvvetli, zeki, müdekkik, zevki selim sahibi , duyguları normal, bissi şeylerden iyade fikri şeylere “mukabbeti fazla, hayırhah, bir “az ye'se meyyal ve bununla daimi müca- delede; maamafi kendine bakim, sinirlerine mağlüp değil. Tahsil edecekseniz iyi bir he- kim olabirsiniz. MİZ.B : Yazının — şimdilik muhafaza ediyoruz. Siz evvelâ | talimatımıza / riayetle erkek mi yoksa kadın - olduğunuzu. bil- diriniz. mümkünse imzanız da gönderiniz, yazınızı ancak ondan sonra / tahlil edebiliriz. Rumuz neşredilmez, merak - etmeyiniz. Valde çeşme : Seciye ve ahlak bususunda bütün meziyetleri şah- sınızda toplamış gibisiniz ; İyi bir müfekkire — sahibisiniz — çalışkan manen ve maddeten cevval, dik- katlı açık kalpli, sakin ve mut- lak sürette — itimada İlâyıksınız tabiatiniz. müttarıt ve ahenkdar duygularınız ince ve çok canlıdır, ve şeyleri çok intizamı seversi Terti tedris kudretiniz barizdir. Kusur- larınıza gelince: İrade ve metanet cihetinden — zaifsiniz, — asabınız kuvvetli değildir, fazlaca müsrif- siniz, harici şekillere çok, belki ziyade — ehemmiyet Tuzumundan verirsiniz. Ortak: Yeni yazının henüz çok acemisiniz, süallerimiz de - sarih değildir. Fakat mümkün mertebe cevap vermeğe çalışalım: Çok Mütelevvin, mütereddit, her rüz- Dikkat edilecek bir kaç nokta Bir mütehassıs, gönderilen yazıları tetkik ederek çıkarı: dan neticeleri bildiriyor. Gönderilecek nümuneler en az 7-8 satır ve yeni harflerle tabit şekilde yazılmış olmalı- dır. Hüsnühat aranmaz, bi akis yazı çabuk yazılmalıdır. Göndetilen yazı için bir re- miz ilâve etmeli, yazı sal nin erkek mi, kadın mı oldu- ga bildirilmelidir. Yazı çizgisiz kâğıt üzerine yazılmalıdır. gâra tabi bir fabiatınız var, ne istediginizi alessviye kendiniz de tayin edemezsiniz. Hayatınızın bir dönüm — noktasında — olduğunuzu görüyoruz. Bu yüzden haklı olarak endişe — içindesiniz. Bu dönüm noktasının — mabiyetini — gralo- loji ile anlamak imkânsızdır, tafsilat verirseniz hazır ve deadek noktai nazarından belki bir hü - küm verile bilir. Birisile teşriki hayat ediyorsanız yazısını yolla - yınız, yeni bir meslek ve ya va- zife intihap ediyorsanız, mahiye- tini bildiriniz, Galata Saray Evvela yaşınızı dogru olarak bildiriniz. Alaca " karanlık: — Rubunuzun tam tahlili hiç değilse iki sütun tutar, buna hacmımız müsait de- Eildir. Onun için ruhunuzun yalnız esas hatlarını çizmekle iktifa ede- ceğiz: Sahtelikten kaçar ve daima başkalarında ve kendinizde sami- miyet Öve doğruluk — ararsınız, mamafi hayatta bir parça gösleriş ve alayişten de hoşlanmıyor. de- gilsiniz. Kendi kıymet ve meziyetlerinize kani ve bu yüzden bir az mağ- ırsunuz, fakat kimden şüpheye iştügünüz ve kendinizden nev- mit olduğunuz zamanlar da var- dır. O zaman oldukça hırçin ve asabi olursunuz. Küçük e e YÖ 'tir ve bunları heyecanlar takip edersiniz. Kuvvetli bayal kabiliye- tiniz de size bu hususta yardım eder. İsrafı, bilhassa sevdikleri- e hediye vermesini pek sever- siniz. Kara biber: Sinnen mütekâmil insan olduğunuz halde yazr niz daha pek acemi. Onun için hakkı ile tahlil yapmak mümkün değildir. Bu yaziya göre tabiratı- nızın anlaşılan noktalarır Kanaat- gârsinz, — hayaliniz. yükseklerde uçmaz, emelleriniz. maddeten is- tihsali kabil olan şeylere masruftur. bunlara sebat ve ciddiyetle sarlı- şınız meveudiyetinizin sabit mih- verini bir irade teşkil eder. Her vakadan, her şeyden ça- buk müteessir ve ya münfeil olur sunuz. Bu yüzden zaman zaman abüs ve geçimsiz siniz, bu tabi- ratınız bir şeyden hakkile zevk almanıza da mam — olur, çok kıskançsımız. Fakat çok ketüm olduğunyzdan bunu da bütün duy- gularınız gibi rühunuzun — derin- Tiklerinde saklar, kendinize bi itiraf etmek istemezsiniz. Bu sebepden dolayı kendinizi çok sevdirmiş olacağınızı zannet- miyoruz. Lâkin ruhen fena olma- dığınızdan, her kese güler yüz gösterir, samimi olursanız muh: bet fazanırsınız. Her hareket de görülen çekikliği — mutlaka kırmalı, nefsinize itimat etmeli- siniz.