20 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

20 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

20 Ağustos 1929 Akşam Sahife 7 Mide-Bağırsak-Karaciğer-İdrar yolu' Taş-Kum - Kurtlar Hastalıkları için Tuzla içmeleri ve deniz banyoları :: #7 Ezan Her gün Köprüden 75 6 -0,65-136-15,15 menlalara gidip gelirler. Doktorlar ve bafeler yardır. takımlı şunda Mağazamızda her keseye uygun yatak, salon, yemek ve yazıhane Bir ziyaret iddiamızı ispata kâfidir. İstanbulda Fincancılar yoku- ASRİ MOBİLYE larile karyolalarımız rekabet kabul etmez derecede ehvendir. No. 27. Telefon İstanbul 3407. . Merkez — Acentasi: — Galata Köprü başında. Beyoğlu 2362. Şube Acentası: Mahmudiye Hanı altında. İstanibul 2740. (MAHMUTŞEVKETPAŞA vapıru 20 Ağustos salı 12 de Calata rıhtımından kalkarak Çarşamba — sabaki akşamı İzmirden hareketle An- talya Alâiye Mersine gidecek 've dönüşte Taşucu Anamor Alâ- iye Antalya Kuşadası İzmire ağrayarak gelecektir. Ayvalık sür'at postası (MERSİN ) vapuru 20 A- Bustos salı 17 de Sirkeci mıh- tımından - hareketle / Gelibilu Çanakkale Küçükkuyu Edremit Burkaniye Ayvalığa gidecek ve dönüşte mezkür - iskelelerle birlikte Altunoluğa uğrayacak- n yalmız. yölcü y z Trabzon ikinci postası (ANKARA) Vapuru 22 Ağus- tos perşembe sşamıı - Galata zıhtımından hareketle Zongül- dak, İnebolu, Sinop, Sa: Ünye, Fatsa, Ordu, Trabaom, Rize, Hopaye cek ve dönüşte - sile Rize, Of, Sürmene, Trab. zon, Polathane, Tirebolu, Gire- Ordu, - Fatsa, Sinop, İneboluya İzmire ve Samsun, uğrayarak son, talarımız. işarı ahara kadar İstanbuldan 19 da kalkacakl: tibbiyede astalıkları ğükrü Dr. Emin İstanbulda Sultan şesindeki muayeneha- nesinde kabule başlamıştır. Te- lefon muayenehane İstanbul 2622- | Hastalarını Mahmut tü hane Beyoğlu 3125. Ticaret işleri umum müdi lüğünder Türkiyedeki faaliyetine nihayet vererek muamelâtın - tasfiye et- mekte bulunan (Ankr sigorla şir- keti ) bu kere müracaat ederek türkiyedeki hayat cüzdanın mü- seccel sigorta şirketlerinden (Fe- niks dö Viyana Hayat) sigorta şirketine devrettiğini ve diğer taraftan Feniks dö viyen bayat sigorta şirketi de müracaat ede- rek keyfiyeti kabul eylediğini dirmiş ve lâzım gelen kâğıtları göndermizlerdir. Ankara sigorta şirketleri —alâkası — bulunanlarıu Feniks dö viyan hayat sigorta şirketine ve icabında İstanbul mıntakası ticaret — müdürlüğüne müracaaat eylemeleri ilân olunur. İyi bir şoför araniyor Kadillak markalı istirepontenli temiz bir otomobil taksimetroda çaliştırılacaktır, — bu otomobilin idaresini ve hesabını üzerine almak Şartıyla iyi bir şöför aranıyor. Akşam idarahanesine müracaat ediltmesi, AHMET FEVZİ ihlâl eden Karanlığfa himayesi tahlındaruykunuzu ll ve yakıcı sirişlriyle. rahatınızı. selp ve istiraplı saaller geçirlen tahta kuruları öldürmek için Flit kullanınız . Flit; tahta kuruların, karıncaların veya hamam böcek. derinin vaları tabrip ilma ve bilümum başaralı ” ilâf eder. Ayni zamanda size zararı dokunmaz ve kat'iyen leke burakmaz CENL Di diğer haşaral öldürücü adi Mayilerle karıştırmamalıdır. Daha büyük ve daha kal'i tesirl sİze memnuniyelbahş bir semere temin edecektir 'Tulumbasıyla Sıkınız Rosu Astandulda Bulatada Yoyvoda Han a 1 3 GERT ve ŞÜREKASI BÜYÜK TAYYARE PİYANKOSU YEDİNCİ TERTİP 2 inci keşide 11 eylüldedir BÜYUK iKRAMiYE 35,000 Liradır AYRICA: — 18,000 — 15,000 — 12,000 10,000 liralık ikramiyeler ve 10,000 liralık bir mükâfat. Bu keşidede cem'an «3,900» numara kazanacaktır. İkramiye kazananlar 30,000 Lira kazanan 9924 numaralı bilet: İstanbul, Ankara, Trabzon, İzmir ve Turgutluda. 18,000 Lira kazanan 30811 numaralı bilet: İstanbul, İzmir, Acıpayam ve Samsunda. 15,000 Lira kazanan 33166 numaralı bilet: İstanbul, Haymana, İzmir, Ödemiş ve Samsunda, 12,000 Lira kazanan 12759 uumaralı bilet: - İstanbul, İzmir, Çanakkale, ve Samsunda. 10,000 Lira kazanan 32575 numaralı - bilet: İstanbul, Bursa, İçel, Izmir ve Osman elide Satılmıştır. Edirne, Maarif Emanetinden Çiçekpazarı Çırak mektebi seddedilmiş va ruhsatnamesinin hükmü iptal edilmiş olduğu beyan ve ilân olunur. İstanbul - Paris PAKE KUMPANYASI ventadan. terip edilmiş gayet müsait Şşeraiti havi götürü seyabat. Her ti malümat için Karaköyde Laurant Reboul ve şürekâsına müra- caat ediniz. Telefon Beyoğlu 203-204-1704 Beyaz ve sıhhi DİŞLER İle muattar bir ağıza malik olmak ancak oksijen sayesinde istihzar olunan BiOES Diş macunu istimalile * kabil Numarası Semti meşhuru Mahallesi Soka; 305 — Büyükdere 2 » Büyükderi B. dere Dükkan A * — Apartıman Evsaf ve müştemilâtı : Zemirikatı odunluk ve kömürlük 1 inci kat 2 oda 1 abdesthane 2 inci kat 4 oda 1 abdethane 1 matbah 1 çamaşırlık 1 daraça ve bahçeyi havi. Bâlâda evsaf ve müştemelâti ve muhammen kıymeti muharrer apartıman ve altındaki dükkân 4 ağustos 929 tarihinden 24 ağus- tos 929 tarihine kadar yirmi gün müddetle kapalı zarf usuliyle müzayedeye vazedilmiştir. Bedeli ihalenin mısfı peşin ve nısfı di- geride taribi ihaleden bir sene sonra alınacaktır. Talipler müzaye- de ve münakasa ve ihalât kanufğunun 10 uncu maddesi mucibince tekliflerini bir zarf derununa vaz ve temhir ederek ve üzerine isim ve hüviyetini yazarak işbu zarfı yüzde yedi buçuk teminalı muvakkate ve ya banka mektubunu havi diger bir zarf derununa koyarak ve temhir ederek ve işbu zarfın üzerine ( Büyükderedeki apartıman ve dükkâna aittir ) ibaresini yazarak müzayedenin son günü olan 24 ağustos 929 cumartesi, günü saat on dörde kadar lürlüğünde müteşekkil satış komisyonu riyasetine le tevdi eylemeri lâzımdır. Talipler müzayede münakasa ve ihalât kanunu ahkâmiyle bu baptaki satış şartnamesi mevadını kabul etmeğe mecburdur. Rusyaya Deri ihracı Ticaret ve Sanayı odasından: Rusyaya sevk ve ihraç edilecek işlenmiş ve işlenmemiş derilerin tevziat listesi iktisat vekâletincede tastik edilmiş ve odada talik olunmuştur. Evelce müracaat etmiş olan zevat ve müessesatın bu listelere bakarak kendilerine tahsis edilmiş olan malları acilen gümrüğe indirerek muaye- 'ne ve temhir için odaya haber vermeleri ve menşe şehadetnamelerini alari lüzumu tebi olunur. EMNİYET SANDIĞI En eski türk millt müessessei maliyesi Emlak ve mücevherat, altın | gümüş, tahvilat mukabilinde para ikraz; vadeli , vadesiz tevdiat kabul eder Vadesiz yani istenildiği zeman alınmak şartile tevdi olunan paralara senevi yüzde 3, altı ay vadeli 5, bir seneliğe 7, iki sene veya daha ziyade vade ile brakılan mebaliğe yüzde 9 faiz verir. Talep ve arsu olunduğu halde Doktor Bahriye hastahanesi cildiye ve zühreviye mülehassısı Kadın-Erkek Cilt, Frengi, Belsoğukluğu ve idrar yolu kastalıklarını en emniyetli usuller ve en elve- rişli şattlarla tedavi eder. oğlu, Mis sokağı 1 mobilyalı apartman Osman bey, Cabi caddesinde 6 odalı;-; telefonu ve kalöriferi havi mobilyalı bir apartman ayda 180 liraya kiralıktır. Mobilyasız olarak da - verilebilir .- Beyoğlu 4413 numaraya telefonla müracaat, ; Dr. Viktor Hodara Cild : ve efrenci hastalıkları her gün-öğleden sonra kabul eder beyoğlu Tünel sokak No 11 Telefon: beyoğlu 2136 İALBAYRAK Mustara NEZİH, S ÇAYLI Ehven ücret ve mutedil şeraitle — mükemmel — kiralık kasalar vardır NERİ dairel mahst Şübesi yoktur. Doktor Seyfettin Her nevi cilt, frengi, yeni ve eski belsoğukluğu, idrar darlığı ademi iktidarı ağrısız en yeni vesait ve mutedil şeraitle tedavi eder. Babiâli caddesi, Meserret oteli karşısında. Her gün saat 12-6 ağıloğlunda — kâin dir, ve hiç bir yerde