21 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

21 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

m MM 21 Teşrinisani 1931 Paris mektupları Genç ve çok sevimli bir fransız artisti: Annabella Iyi bir ailenin kızı olan Annabella henüz 19 yaşındadır Annabella Paris 9 (Hususi) — Sesli filim, Fransada filim sanatinin ilerle- mesine cok yardım etti. Evvelce Fransada ( gösterilen filimlerin dörtte üçü Amerika malı idi. Ancak dörtte biri pılıyordu. Sesli, bilhassa sözlü filim baş- ladıktan sonra halk yabancı lisan- la konuşulan Amerikan filimlerine rağbet etmemeğe başladı. Bunun neticesi olarak Fransada filim fransada ya- istihsalâtı arttı, yeni yeni artistler | ortaya çıktı. Fransada eskiden filim artistleri sayılı denecek kadar azdı. Yeni artist hem yetişmiyordu. Genç kız, genç erkek rollerini, yaşları kırka gelmiş artistler yapıyordu. Şimdi fransada da hakikaten çok müsteit“bir çok artistler vardır. Bunlardan biri de Annabella'dır. Bu sevimli artistin bir çok filim- lerini Istanbulda görmüşsünüzdür. Annabella burada çok takdir ediliyor. Annabella on dokuz yaşındadır, açık sarı saçlı, şeffaf tenli, siyah gözlü, ince vücutludur. ailenin kızıdır. Daha çocuk iken sinemaya bayılır, mektepte vazi- felerini yazacak yerde filim senar- yosu yapmağa uğraşırdı. Bir gün tanıdıklarının birinin evinde meşhur sahne vazı Abel Gance ile tanışmıştır. Genç kız Abel Ganceye çevirdiği filimlerden vukufla © bahsetmiş ki, öyle | genç kıza çevireceği (Napoleon) | Sesli filimde ilk rolü çok seviliyor, | İyi bir | | itiraf ) filmini çevirmiştir. Abel Gance buna şaşmış ve filminde (Oküçük bir rol teklif etmiştir. Annabella obu teklifi sevinçle kabul etmiştir. AAnna- bella bu filimdeki rolünü çok güzel oynamış, bu suretle diğer rejisör- lerin nazarı dikkatini celbetmiş- tir. Genç kız bu filmi müteakip (Maldone) ve (Çıplak üç genç kız) ismindeki filimlerde | mühimce roller almıştır. Bu sırada sesli filim başlamıştı (Operada yangın) filmindedir. Onu mütea- kip (Gece içinde bir ışık) (Ro- mance al'inconnue) (Iki defa yirmi yaş) filimlerini çevirmiş ve hu filimlerde — gösterildiği | sadelik, tabiilik fevkalâde takdir edil miştir. Rene Clair (Milyon peşinde) filmi için aradığı genç kızı ancak Annabellanın terasil edebileceğini düşünerek onu bu filmi çevirmeğe davet etmiştir. Bu filimden sonra Annabella Berline gitmiş ve Rene Clairın kardeşi olan Henri Eho- mettenin nezareti altında (Müşkül | Artık Annabellanın şöhreti her tarafa yayıldığı için genç kızı Ossa filim — şirketi angaje (etmiştir. Annabella bu şirket hesabına Albert Prejean ile birlikte (Bas- İ kın) filmini çevirmiştir. Şimdi Jean Murat ile (ikisi bir arada) filmini çevirmektedir. İ sretlerini ba Hayatını kazan Bu hafta Artistik sinemasında “ Hayatını kazan, filmi gösteril- mektedir. Filmin mevzuu şudur: Zengin bir adam tembel oğlunu “ hayatını kazan!,, diye evden ko- var. Çocğun bir de nişanlısı var- dır. Fakat kız tarafi da bu ko- vulmuş delikanlıya kız vermezler. Delikanlı ile nişanlısı mobilyelere bakmak ve müstakbel yuvaları için hayal kurmak üzere müzayede yerine giderler. Ayrılırlarken uzak- tan işaretle gelecek randevu sa- atini tayine çalışırlar. Fakat bu esnada bir mobilye takımı satılmaktadır. Müzayede memuru delikanlının randevu işa- müzayedeyi (o arttırma zanneder. Ve neticede çocuğun yanına yaklaşarak mo- bilyanın. 501 franga üzerinde olduğunu söyler. Delikanlının 500 değil 5 frangı bile yoktur. Şa- şırır.. Fakat bu esnada bir amerikalı çıkıp aynı mobilya için delikan- lıya 1 milyon frank teklif eder. Çocuk böylece zengin olur. Evlenir, babasile de barışır. işareti Meçhul muganni Bu hafta Glorya sinemasında “Meçhul mugamni,, filmi gösteril- mektedir. Filmin mevzuu şudur: Rus köylerinde dolaşan deli bir şarkıcı.. Bu adam hafızasını kaybetmiştir, ismini bile hatırla- mayor.. Bir seyyar satıcı bu adamın güzel sesinden istifade etmek istiyor ve meçhul şarkıcıyı Parise götürüyor. Şarkıcı burada büyük bir şöhret kazanıyor ve yavaş yavaş hafızası yerine gel- meğe başlıyor. Nihayet anlaşılıyor ki meçhul muganni 10 sene evel ortadan kaypolan meşhur tenor Klard Fervaldir. Fervaldın karısını seven bir adam şarkıcıyı öldürmek istemiş- tir. Klant ölmemiş, fakat hafıza- sını kaybetmiştir. Klant hafızasına kavuşunca tekrar karısına koşu- yor. Şarkıcıyı öldürmek isteyen adam da intihar ediyor. Klantla karısı mesut oluyorlar. Fahişe Bu hafta Opera sinemasında “ Fahişe ,, filmi gösterilmektedir. Filmin mevzuu şudur: Jerry isminde bir adam Lita isminde bir dansözü seviyor. Lita Jerrye yüz vermiyor. Fakat gizli gizli, delikanlıya hissettirmeden Jerryi sevmektedir. Jerry bir gün Litayı kıskanması yüzünden bir adam öldürüyor. 10 sene hapse mahküm oluyor. Lita çılğın gibi sevdiği delikan- lıyı görmek, ondan ayrılmamak için hapislerin bulunduğu odaya kadar gidiyor. Bu esnada mah- kümlar isyan ediyor. Jerry bu isyanda zabıtaya çok yardım ediyor. Bu hüsnü halinden dolayı deli- kanlının cezasının mühim bir kısmı affediliyor. Bir müddet sonra da hapisten çıkıp sevğilisine kavu- şuyor. x Emil Yanings yakında Büyük ikramiye ve Büyük ibtiras isim- lerinde iki filim çevirecektir. * İsveçte yeniden büyük stud- yolar inşasına başlanmıştır. Burada! muhtelif lisanlarda filimler çev- rilecektir. İD Berlin mektupları Üç ay içinde yıldızlar sıra. sına geçen genç bir kız Friedel Schuster hayatıni ve taliin yardımını Berlin 5 (Hususi) — Muvaffak olmak, şöhret . kazanmak için, muhakkak ki, fazla çalışmak, ve yaptığını hakkile becerebilmek lâzımdır. Lâkin ekseriya yalnız bu kadarı kifayet etmiyor. Tali ve tesadüf mühim bir rol oynar. Bunun en yeni misali genç yıldız “ Friedel Schuster , dir. Bundan 3-4 ay evveline gelinceye kadar bu ismi kim biliyordu ?.. “Firedel Schuster, o güne kadar sadece bir musiki talebesi idi. Gerçi 4 seneden beri büyük bir gayretle musikiye, daha doğrusu “taganni,, ye çalışıyor, ve bilhasssa “ Mozart, ın eserleri üzerinde ihtisas kesbetmeğe uğraşıyordu. Lâkin nihayet yine bir musiki talebesinden başka bir şey değildi. Tıpkı yüzlerce, ve binlerce diğer genç kızlar gibi.. Lâkin günün birinde “ Tali,, denilen şey bu genç kızın yüzüne güldü. “Friedel Schuster,, parlamaya nasıl başladığını şöyle | anlatıyor: “Genç istidatlara yol açmış ol- makla tanınan bir iş adamı bana telefon ederek dedi ki: “Çabuk benim yanıma gelebilir misiniz? | Max Reinbarat burada, kendisine | sizden bahsettim, görmek istiyor.,, | Gelebilir misin de söz mü? Max Reinhart gibi meşhur bir rejisör beni görmek ister de | gelmez olu muyum! Uçarım bile. | Max Reinhartın önünde taganni | edebilmek büyük bir tali idi. Artık kısmet önüme çıkmıştı, onu yakalamak lâzım geliyordu. Ben- Frledel Schuster “Victorla ve husari,, filminde Victorla rolünde | yıldız | Howard Hughs de yakaladım, hem de sımsıkı. anlatıyor Değ, Akşam Mozartın bir çok par- çaların taganni ettim, Belki öm- rümde hissettiğim en büyük bir heyecanla, söylediğim parçalara, tekmil ruhumu ilâve ediyordum. Max Reinhart, beni anladı, ve yeniden sahneye koyduğu “Güzel Helena,, eserinde “Orest,, rolünü bâna verdi. “ Orest,,.. Lâkin tekmil eserde bu rol pek kısa ve silik idi. Max Reinharat hissiyatımı anladı ve kendiliğinden “ Orest ,, rolüne ilâveler yaptı. Öyle ki, bu tadilât neticesinde ben, hemen her per- dede bulunuyor ve ayrıca bir de epiog taganni ediyordum!..,, işte “ Friedel Schuster ,, in sahne hayatına doğuşu böyle oldu.. Aldığı rolde silik kalmadı, bilâkis, güzel sesi ve sanat istidadı ile çok nazarı dikkati celbetti. Öyle ki, “ Paul . Abra: ham, ın “ Viktoria ile Husarı , operetini filme almağa karar veren “ Viktoria ,, rolü için bir ararken, nihayet “ Firedel Schuster,, de karar kıldı. İşte bir genç kız. üç dört ay içinde, bü suretle parlak bir yıldız haline geldi. Londraya gelen bir ay kadar bu X* Geçende Con Cilbert İ şehirde kalacaktır. * Ufa şirketi Götenin hayatı hakkında büyük bir filim hazır- lıyor. * Cehennem melekleri flimini cevirtmiş olan Amerikalı milyarder artistler | birliği şirketinin birçok hisse senetlerini satın almıştır.