4 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Avrupa ile telefon mükâlemesi Romanya ile müzakere cereyan ediyor Ankara, 4 (Hususi) — Posta, telgraf ve telefon umumi müdürü
 Türk - Yunan münasebatı Tevfik Rüştü beyin Atina ajansına mühim beyanatı Istanbuldaki Yunanlı doktorlar ve rumların vazıyetı
 haftadanberi devam eden muharebeler nihayet hitam bulmuş, askeri harekât tatil edilmiştir. Dün öğleden beri şehirde sükünet
 Tasarruf Heyeti vekile yeni bazı kararlar verdi Ankara, 4 — Vekiller heyeti mevcut bütçede azami tasarrufat icrası için bazı
 l eleİ on aavası p Teleron şirketi müdiri dün Beyazıt polis merkezinden çıkarken Belediye müfettişlerinden Yaver beyle...
 Pamuklu eşya fiatleri de yükselmeğe başladı Ticaret müdiriyeti ihtikâr olup e molmadığını tetkik ediyor Ticaret müdiriyeti

Şanghayda harp durdu, sulh müzakeresi devam ediyor. AKŞAM Avrupa ile telefon mu- haveresi için teşebbüs- lerde bulunuldu. Sene 14 — No: 4813 — Fiatı her yerde: 5 kuruş CUMA -- 4 Mart 1932 Telefo nlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Türk - Yunan münasebatı Tevfik Rüştü beyin Atina ajansına mühim beyanatı İstanbuldaki Yunanlı doktorlar ve rumların vaziyeti Cenevre 2 (Atina ajansından) — Türkiye hariciye vekili Tevfik Rüştü bey, tahdidi teslihat kon- nferansı müzakeratını takip etmek için Cenevreye gitmiş olan Atina ajansı müdiri M. Vekâsely kabul etmiş ve beyanatta bulunmuştur: — Yunan hariciye nazırını bu- rada tekrar gördüğümden dolayi pek memnunum, Mumaileyhi, Pa- risten buraya muvasalatında kar- şılamak için istasyona gittim. Mümtaz yunanlı meslektaşımın, terki teslihat konferansı huzurunda İradetmiş olduğu nutukta söylemiş olduğu veçile, oYunasistan ile Türkiyenin sulh davasına muza- heretleri belki mütevazidir, fakat müsbet, samimidir ve cihan sulbü Çinliler, Japon Londra 3 ( Hususi) — Şanghay önünde üç haftadanberi devam eden muharebeler nihayet hitam .bulmuş, askeri harekât tatil edilmiştir. Dün öğleden beri şehirde sükünet büküm sürmektedir. Harekâtın tatili Çin kuvvetlerinin ricati üze- rine vukubulmuştur, Japonlar eskidenberi Çinli- lerin Şanghaydan 20 kilometro uzağa çekilmelerini istiyorlardı. Dün Çinliler şehirden bu kadar uzaklaştıkları için Japonlar da muhasemeye nihayet vermişlerdir. Çinlilerin rıcati, Voosung müstahkem mevkiine istinat eden çin sol cenahının gerisindeki Lio Ho mevkiine 12 bin Japon asker çıkarılması üze- rine vukubulmuştur. Bu askerler salı günü ka- raya çıkarılmıştır. Çinliler burada tehlikeli bir vaziyete - düştüklerini görünce çarşamba gecesi İ) gece yarısından itibaren ricat etmeğe başla- yda harp bitti buradan çekilmesini istiyorlar askerlerinin de Japonlar ertesi sabah bunun farkına varmışlar ve altı kilometro - mesafe ile Çin kuvvetlerini takibetmişlerdir. Japou tayyareleri de rücat har&- ketini takibetmiş, fakat bomba atmamıştı. Çinliler öğleye doğru Şanghaydan 20 kilometro uzağa çekilmişlerdir. Bunun üzerine Japonlar harekâtın tatiline karar vermişler ve saat ondörtte her tarafta ateşi kesmişlerdir. Çapey, Vosoung mev- kileri ve - bütün Şangbay havalisi Japonların elindedir. Cenevredeki japon murahhası M. Sato harp harekâtının tatil edildiğini resmen Cemiyeti Akvam meclisi reisine tebliğ etmiştir. Japonya malüm olan taleplerinden başka bir şey istemiye- ceğini bildirmektedir. ( Çin mahafili, Çin askeri Şanghaydan 20 kilo- metro uzaklaştığı için şimdi Japonların da bu- ıadaki kuvvelerini çekmelerini ve Şanghay mın- Xi takasının diğer devletler askerleri tarafından işgal edilmesini istiyorlar. davasına hadimdir. Irana seyahatim esnasında, geç- tiğim şehir ve kasabalarda bulu- nan Yunanlıların beni istikbale gel- diklerini o memnuniyetle görüyor- dum. Yunan tebeası, Tahranda bir Tevfik Rüştü beyin $on seyahati esnasında çekilen .bir resmi Yunan sefareti ihtası lüzumun- dan bahsettiler, Bunların bürica- (Devamı dördüncü “sahifede ) Telefon davası Teleton şirketi müdiri dün Beyazıt polis merkezinden çıkarken Belediye müfettişlerinden Yaver beyle telefon şirketi arasında fazla mükâleme kaydı yüzünden bir ihtilâf çıktığını yazmıştık. Bu mesele hakkında tahkikata devam edilmektedir. Dün şirket müdürü Mr. Watson Beyazit polis merkezine çağırılmış ve kendisinden bu hususta iza- bat alınmıştır. Mr. Watson şirke- tin bu mesele hakkında fenni tetkikat yapmakta olduğunu söy- lemiştir. Şirket nezdinde kükümet komiseri Fuat bey bu: hususta; “— Yaver beyin evi Şehzade- başındadır. Telefonu otumatiktir. Mükâlemelerini kontör. deniln bir alet sayar ve yazar. Şu halde mükâleme fazlalığı anlaşılırsa ma- kinenin yanlış yazdığını kabul etmek lâzımdır.,, demiştir. Heyeti vekile yeni bazı kararlar verdi Ankara, 4 — Vekiller heyeti mevcut bütçede azami tasarrufat icrası için bazı kararlar vermiştir. sonra devairde mefruşat, |; . ..... demirbaş eşya mübayaası, inşaat, &lektrik tesisatı 've sair bir çok masraflar vekiller heyeti kararile yapılacaktır. Bundan başka biitün masraflar içinde yalnız müstacel olanların yapılması kararlaştırılmıştır. Şim- dilik münhallere yeni memur tayin edilmemesi hakkındaki tasavvur- dan vazgeçilmiştir. Diğer tarafatan mali komisyon da 932 bütçesini tetkik etmekte- dir. Komisyon yapılacak yeni ta- sarrufları tespit etmektedir. Ko- misyon gelecek hafta mesaisini bitirecek, raporunu başvekil Ismet paşaya takdim edecektir. Avrupa ile telefon mükâlemesi Romanya ile müzakere cereyan ediyor Ankara, 4 (Hususi) — Posta, telgraf ve telefon umumi müdürü Fabri bey idarenin muhtelif işleri hakkında gazetemize şu beyanatta bulunmuştur: (Devamı ikinci: sahifede) | Pamukl ARAZİ eşya fiatleri de e İ yükselmeğe başladı Ticaret müdiriyeti ihtikâr olup Ticaret 'müdiriyeti piyasadaki ibtikâr hâreketini takıbe* devam ediyor. Petrol ve benzin fiatlerinin de gayritabii bir surette arttığı anlaşılmıştır. Müdiriyet bu husustaki rapo- runu ihtikâr komisyonuna ver- miştir. Ticaret müdüriyeti pamuklu mensucat fiatlerini de tetkik et- mektedir. Kontenjanın tatbikinden sonra manifatura fiatleri yükselmiştir. Bilhassa pamuklu malların fiati yüzde 15 nisbetinde artmıştır. Japon mallarının fiati yüzde 25 yükselmiştir. Ticaret müdiriyeti bu tereffüün sebebini tetkik ediyor, Belediye bu işle meşgul olacakmış Belediye reis muavinlerinden Nuri bey, bir gazeteye beyana- tında, havayici zaruriye fiatlerini indirmek üzere belediyenin esaslı tetkikata başladığını, fiatleri yük- seltenler hakkında tedbirler alına- cağını söylemiştir. Belediyenin nasıl bir tedbir alacağını bilmiyoruz, Ancak, şimdi olmadığını tetkik ediyor. belediyenin tatbik ettiği usullerle halkın beyhüde fyere ümide ka- pılmaması lâzımgelir. Iktisat müdürlüğü murakıpleri ber on beş günde piyasayı dola- şarak muhtelif erzak fiatlerinin muhtelif semtlerdeki prakende ve toptan temevvüçlerini kaydederek bir rapor veriyorlar. Bu raporda belediye istatistik müdürlüğünde (Devamı ikinci sahifede) — Muhterem kariler, ki vücudunuzda belirdi... baktıniz grip. alâmetleri .. Terlemek için ıhlamur içip miydenizi şişireceniğize... Birebir grip ilâcı!... .. Hap yutup başınızı döndüre- ceğinize... .. Şöyle elinizi şakağınıza koyup doktor ücretlerile ilâç fiatlerini bir kere düşünüverin... .. Dakikasında buraaaam buram terler ve gripten kurtulur, bana dua edersinizl...