4 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

4 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HÂLKIN GÖÜZÜ HALKIN?KULAĞI HBALKAN..DİLİ Sene 2 — No: 578 — M Şanghay sokaklarında Çin - Japon mücadelesinin S Şanghay 3 — Japonlar, çok Beri bir ileri hareketinden sonra Nansiyang'a kadar ilerlemiş ve bütün Şanghay havalisine hâkim olmuşlardır. Bu ileri yürüyüş es- mnasında Vosung istihkâmları da zaptedilmiştir. Japonlar Nansiyang - Şenşil, Liuh - Tayşang hattına kadar ile- llemiş ve hareketlerini durdurarak siperler kazmıya başlamışlardır , Japonyanın Çin elçisi, dün şam İngiliz sefirini ziyaret ede- rek Çin hükümetine — verilmek Üzere yeni bir metalip listesi tevdi etmiştir. Ayrıca, sefir kara, deniz ve bava harekâtının - tatil edildiğini de bildirmiştir. ( Devamı 8 inci sayfamızda ) ———T Sön Posta | Yazı işleri ıılıl—- katanbul — 20203 Şimdi Cenevrenın Mançuride Tehlike Moskova 3 (H.R.) — Beyaz Ruslar Şarki Çin şimen iferleri bi- nası önünde nümayiş yapmış, Sov- yet tebaası — aleyhi de tehditlerde bulu muşl rdır. Çinliler Endişededir Şanghay 3 (H. R. ) — Çinlller, Japonların sulh müzakeresinde se- miml olduklarına kanl değil irler. Japonların h rben mukayvemet ta- raftarlarile anlaşmak istiyon Nankin ve bazi cenarallerin arasını açmak İstedikleri zannediliyor. Bu zannı takviye eden Ceneral Şirako- vanın başkumandan tayin edilmesi- dır. — n İstanbulda Yakalanan Madam Vilda Kimdir, Ne Yapmıya Gelmiştir? İzmir ve İs- tanbuldan sonra Edirnede de giz- li — komünistlik faaliyeti — yap- makla — maznun olarak bazı tev- kifat yapılmıştır, Edirnede tev« kif edilenler Ma- kinist Faik, Za- bit kâtibi Cev- det, Edirne Zi- raat Bankası me mur la rın dan Ramiz — Efendi- lerdir. Bu tev- kifatın — sebebi, Mandıra ve ALk pulluda ele geçen bazı — boyanna- molerin ayninin, Faik ustanın evi Arandığı zaman oradada bulun- masıdır. Diğer taraftan İstanbulda t tulup haklarında tahkikat yapılan sekiz komünistlik maznunu da dün Adliyeye verilmişlerdir. Bun- ların isimleri şudur: Madam Vilda dün polisten Adliyeye sevkolanurken Rusyalı Mehmet Emin, Talat, Salih, tayyareci denmekle maruf Nuri, Mehmet Hüseyin, Nihat, Zeki ve Madam Vilda, İstintak hâkimliği bunların istic- vabına cumartesiye başlıyacaktır. ( Devamı 8 inci sayfada ) CUMA -—A Mıı-t ım Şirket Müdürü M. Vatson dün Beyazıt merkezine ifade vermiye giderken Ali Yaver Bey isminde Be- lediye Müfettişlerinden bir zatin, salâhiyettar memurlar — huzurile mühürlettiği telefon makinesile tek bir muhavere yapılmamasına rağmen, taksit istenmesi ve bu yözden — hüdisenin mahkemeye aksetmesi, haddi zatinde şayanı dikkat bir meseledir. Esasen su, elektrik, gaz gibi şirketlere ait muaddidlerde görülen aksaklık (Deyvamı 11 inci snyfada) Şeker İhtikârı Davası Dün Sultanahmet Birinci Sulh Ceza Mahkemesinde şeker ihti- kârı davasına başlanmıştır. Fakat suçlu mevkünde bulunan Alpullu Şirketinin İkindi Müdürü| Haydar Bey hastalık raporile Vekillerini gönderdiğinden celse talik edil- miştir. Çünki mahkeme bizzat Hay'dar Beyi dinlemek istemiştir. Diğer taraftan Tahkik komis- yonu dün kahve hakkındaki tah- kikatını bitirerek mazbatasını Vi- lâyete vermiştir. İdara işleri telafona: — İstanbal — 20203 Fiatı 5 kuruş Sinirliler Evlenmomel Midirler? Zürriyeti Kurutmıyalım | Doktor Şükrü Hâzım Bey, Halkın Tenvir Edilmesine, Fakat Daha İleri Gidilmemesine Taraftardır Sinirlilerin izdivacı meselesin- de, maruf sinir Hekimi Şükrü Hâzam Beyi aramamız pek tabiiydi, Mütehassısımız, ince ve müdekkik zekâsile, bize meseleyi kısa bir zaman içinde, gayet açık olarak teşrih etti, Sütunlarımız müsait ve gazetemiz mesleki bir nesir vasıtası olsaydı, Şükrü Hâu Beyin vadettiği vesikaları ve ra- kamları da kendisinden hemen alacaktık. Bugünlük, meselenin esas noktalarına ait mütalealarını dercediyoruz : *Bu mevzuda size daha mü- dellel ve “documentö, malümat vermek isterdim; fakat şimdilik bir küçük musahabe ile iktifa etmiye mecburuz. Çünki bu me- sele, Avrupada ve Amerikada günün en mühim tetkik ve mü- makaşa mevzularından birini teş- kil ediyor. Evvelâ ruh hastalarının ev- lenmelerini menetmek - hatırımız- dan geçerken — memleketimizin nüfusunu düşünmiye — mecburuz. Doğumları arttırmıya — çalıştığı- ( Devamı 11 incl sayfada | Kaçakçılık Ağrı Asileri Akhisarda . Mühim Bir Şe-i Sekiz Kişi Daha Adanaya beke Meydana Çıktı Gıdıyor İzmir 3 — Akbisarda bir kar Bitlis, 2 ( Husust ) — Ağri çakçılık hâdisesi etrafında tahki- | İsyanı maznunlarından sekiz kişi kat yapılırken mühim bir kaçakcı daha Ercişten şehrimize getirik miştir. Bunlar da muhakeme şebekesi meydana çıkmış, şebeke | edilmek üzere Adanaya sevkedi. merkezinin — Bergama — olduğu, | Ieceklerdir. Niyazi Yılmazs Menemen ve Akhisarda da bazı yatakları bulunduğu, aralarında şifreli telgraflarla muhabere ya- pıldiği anlaşılmıştır. Bundan başka yine Akhisar- da Tütün İnhisarı takip âmiri Mahmut Sait Efendi, bir kaçak- çıdan beş lira rüşvet alırken yakalanmıştır. Doktor Şükrü Haâzım Bey mız bir sırada, öte tarafta xzürrk yetleri kurutmak, cemiyet içim fayda yerine — zararlar verebi- Hir. İstanbul gibi büyük bir şehirde — bile akıl ve sinir doktorları azdır. Anadolunun bir- çok şehirlerinde sinir doktoru bile yoktur. Olanlarda, ekser- Majik sinemasında Bugün Holivudun İçyüzü MEVSİMİN EN GÜZEL FİLMİ Yaşılacak Şeyl Hizmetçi — Bizim efendi bapse mahküm oldu, iki ay yatacak. İnsan buna nasıl dayanır? Biz hizmetçiler bir evde iki ay bile duramıyoruz!