4 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

4 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

İspanyada Bombalı Hâdiseler Madrit 3 — 26 Şubat tari- hinde, Meclisi Meb'usanın ortası- na taş atan ve aklı başmda olmadığı — zannedilen — Vakero ismindeki adamı muhakeme ede- cek olan hâkimin evi önünde iki bomba atılmıştır. Evin cephesi barap olmuştur. İnsanca zıyiat yoktur. Lindbergin Oğlunu Bulmak İçin Nevyork, 3 Filadelfiya gazetelerinden birine telefon eden meçhul bir adam, tayyareci Lindbergin kaçırılan oğlunun şa- badetnameli bir sütnine tara- fından gayet iyi bakılmakta olduğunu haber vermiştir. Ondan sonra bir daha telefon edilme- Lindberg, oğlunun öğleden evvel kendisine iade edileceği kanaatindedir. Lindberg, ailesile beraber Meksika hududu civa- rında bulunduğu için Meksika Harbiye Nazırı Jeneral Kalles te çocuğun Meksika arazisine ka- Çırılmaması için tertibat alınma- “ını emretmiştir. Elyevm hapishanede bulunan meşhur. kaçakçı Alkapone bir tebliğ meşrederek — Lindbergin oğlunu sağ ve salim bulana ve kaçıranların tevkifinde ko- laylık hâsıl edecek malümat ve- renlere (10) bim dolar mükâfat vadetmiştir. İngiliz Harp Bütçesi Londra 3 — Bugün neşredilen deniz, kara ve hava kuvvetlerinin tahmin! bütçesi şöyle tespit edi- Miştiri Deniz kuvvetleri: (50,486000) İngilix lirası, Kara kuvvetleri: (36,488,000) İngiliz lirası, Hava kuvvetleri: (17,400,000 ) hogiliz lirası, Fransada Mensucat Grevi Paris 3 — Umumi mesai kon- federasyonunun teşviki ile men- sucat sanayli amelesi grev ilân ttmiştir. — Birtakım — nümayişler yapılmıştır. Ciddi bir hâdise o Mmamıştır. EDEBI TEFRİKAMIZ ; 47 Lindbergin Oğlu Henüz Bulunamadı. İngilizler Para işini Düzellttiler Londra, 3 — Maliye Nazırı M. Nevil Çemberlayn Avam Ka- marasında beyanatta bulunarak hogilterenin taahhüdatından yarı- sından fazlasına karşı koyabi- mek için muvakkaten İngiliz te- baesını ecnebi dövizi tedarik ede- memelerine ait kararın bu ak- şamdan itibaren kaldırılacağını söylemiştir. Bu suretle İngiltere, Al:mri- kaya olan (40) milyon iliz llnylık kredi bor:)ııııı (10), F:ııı- saya olan (20) milyon İngiliz lirahk borcunu da (7) milyon giliz lrasına indirmiştir. İngiliz Brası vaziyetinin kuv- vetlenmesi mali mehafili endişeye düşürmektedir. Çünki para yük- selirse barici piyasada mal re- kabeti mümkün olmıyacaktır. Almanlar İthalâtı Yine Tahdit Ediyorlar Berlin 3 — Alman hükümeti, 1930 senesinde muhtaç olduğu dövizlerin yüzde (75) ini alabilen Alman ithalât tacirlerine ancak yüzde (65 ) nisbetinde döviz ve- rilmesine karar vermiştir. Bu yeni tedbir, Almanyaya ecnebi mah- süllerinin ilhalini asgari dereceye indirecektir. Şimdi iş, bu kararın tatbikine kalmıştır.. Bu miktar, yapılan işin yüzde (65) i mi olacaktır? nedir? Bilinmiyor. Eğer yüzde altım beşi) umum! İş yekünuna göre olursa ithalât mühim surette azalacaktır. Felemenkte Orman Yangınları Amsterdam 3 — Veulodan bildirildiğine göre Peel mıntakası kısmen alevler içindedir. Birçok odun ve kömür stoku ve orman mahvolmuştur. Ateş bir lokomo- tifin bacasından sıçrıyan kıvılcımla husule gelmiştir. Mareşal Pilsudski Mısıra Gidiyor Varşova 3 — Leh Harliciye Nazırı Mareşal Pilsudski Mısıra gitmek üzere Bükreşten Kösten- ceye hareket etmiştir. Oradan vapurla Mısıra gidecektir. AÇLIR ” Mülellifir Krut Hamsun Mütercimi: P. S. bütün vücudum —donmuştu ve devam ettim: Cidden açlıktan Glecek bir haldeyim, birkaç gün- denberi ağzıma bir lokma birşey bııııd_. Hiç birşey söylemeden, en Büyük ciddiyetle, biribiri arka- fna ceplerini tersine çevirmiye Başladı. Sözlerine inanmıyormu: şum gibl — Yalmz beş ör, dedim, birkaç güne kadar size bunu on olarak iade ederim. Sabırsızlıkla sordu. — Bo adam, kasadan mı ça- layım? — Evet, dedim, kasadan ör alınız! 4 — Bunu yapamam ben, dedi * İngilizler Para İşini Düzelttiler İspanyada gün geçmez ki bir hâdise çıkmasın. Resmimiz, silâhla leyana kalkan bir. kısım halkın #sivil muhafır denilen kıt'alar tarafındam şokakta tevkif ve Üzerlerinin aranması sahncsini gösteriyor. Bir Şehir Buzlarla Abluka Edildi Bükreş, 3 — Tuna deltasının bir kolu üzerinde bulunan Sulina şehri, bali hazırda buzlarla ab- luka edilmiş va etrafla alâkası kesilmiştir. Şehirde kitlik vardır. Bir remorkör, şehre yanaşmak iste- mişse de muvaffak olamamıştır. Şehirdeki ahalinin muzayekası, bütün © bavalide hüküm sür- mekte olan şiddetli soğuktan dolayı, büsbütün artmıştır. Mez- kür bavalide hararet derecesi sıfırm altında (26) dereceya düş- müştür. Kalasta Grip Bükreş, 3 Moldavyada kâin Kalasta 500 grip vak'ası olmuştur. — Hastalık — dolayısile mektepler kapanmıştır, Papa Nişan Veriyor Vatikan, 3 Marki dö Vecchi, bu sabah Kardinal Pa- celliye İtalya kıralının ihta ettiği Anonoiyad kordonunu tevdi et- miştir. İspanya Kıralı Kudüste Kudüs 3 — Sabık İspanya Kıralı buraya gelmiştir. —— TAKVİM —— LCUMA J $1 Gün 4 - Mart -032 — Kammtil Arabt Rundt 26 » Şevval » 1350 |20 -Şubat- saal - 1548)| şunu da söyliyeyim ki artık yeter. Açlıktan kıvranarak ve utan- cımdan yanarak, çekildim. Hayır buna bir aihayet vermek lâzımdı. Hakikaten çok uzaklara gitmiş- tim, Senelerdenberi kendimi tut- muş, elim saatler zarfında istika- metimi muhafaza — etmiştim, ve gimdi birdenbire en bayağı di- lenciliğe kadar düştüm. Yalnız o gün, benim müfekkiremi çığ- rından — çıkarmış, rubumu utançtan çamur gibi fışkırtmıştı. Kendime ehemmiyet verdirmek için dükkâncılar Bnünde ağlamak- tan utanmamıştım. Bütün bunlar ne İşime yaradı? Yine dişimin ko- vuğuna alacak bir lokma birşey Amerikan, Petrol Şirketleri Nevyork, 3 — Müttehidel Amerikanın garp ve cenup eya- letlerinin — petrol — ihtiyaçlarını temin eden Parairie Oil ve Pra- irie Pihejine ve Onsolidated şir ketleri birleşmişlerdir. Yeni şir- ketin sermayesi beş yüz milyon dolardır. Fransa İle İtalyanın Ticareti Roma, 3 — Fransa İle İtalya arasında yeni bir ticaret muahe- desi akti için cereyan etmekte olan müzakereler neticelenmiştir. İki memleket arasinda mer'i mukavelelerin yerine kaim olacak olan bu muahede pek yakında imzalanacaktır. Fransa ile İtalya arasındaki tüccari münasebatı tanzim eden bu yeni muahede bugünkü iktı- sadi variyetin zaruretlerini nazarı itibare almakta ve her Iki mem- leketin menafiini telif etmektedir. Bu muahede muvakkattir. ve iktisadI vaziyet müsaade edince daha kat'i ve mükemmel bir iti- lüfa hareket nokta olacaktır. Bu muahede de bilhassa iki memleket mükavelâtını alâkadar edeö bazı noktalar da sür'atle bususi itilâfnameler akdi de der- iş olunmakladır. Bu bapta alâ- dar — mütehssisler — anlaşmıya çalışmaktad rlar, M. Litvinof Moskovada Moskova, 3 — Hariciye Ko- miseri M. Litvinof buraya vâsıl olmuştur. bulabildim mi? Bütün bunlardan elime geçen şey kendi kendim- den nefretti. Evet, evet, artık bu işe bir nihayet vermek lâzımdı. Biraz sonra evimin kapısı kapa- nacak, Depoda yatmak - istemi- sAyorsam acele etmek İâzımdı .. Bu bana kuvvet verdi; depo- da yatmak istemiyordum. Vücu- dum öne eğilmiş, ellerim solda, geçici tanıdıklara selâm verme- miye mecbur olmamak için göz- lerimi — kaldırımlara — bağlıyarak zorla sörükleniyordum ve yangın merkezine gittim Allaha şükür kilisenin saati yediydi. Kapmın kapanmasından evvel üç saat daha vaktim vardı. Nekadar korkmuştum. Karilerimin Suallerine Cevaplarım Boğaziçinde A.A.B.D Beye: Bu genç, henüz aşkı tecrübe etmekle meşguldür. Biraz nevhe- vestir. Hercal meşreptir. Her gördüğü güzeli sevdiğine zahip- tir. Evvelâ bir genç kızla tanışı- yor, fakat kızı sevmiyor. Çün. ki yoluna iki diğer kız çık. mıştır. Bu kızlar henüz çocuk denecek kadar küçük olduğu için bunlar da genci-tatmin etme- miştir. Şimdi Üçüncü bir kızla tanışmıştır. Fakat gönlünü bua- lar arasında bir türlü taksim ede. miyor. Oğlum, evvelâ çocuklarla sev- da macerası yaşanmaz. 13 yaşır- da henüz hiçbir şeyder anlamı yan masum ailc çocuklarına ümit vermek, iltifat etmek bile gü- nahtır. Binaenaleyb evvelâ onları hayatınızdan siliniz. Diğer kızlara karşı kararsızlığınız, benüz hakiki aşka varmacığımıza delâlet eder, Sevebileceğiniz tiple karşılaştığır nız gün, benden fikir almıya ihtk yaç hissetmiyeceksiniz. * Ankarada bir genç kız imrzatt kariime: Affetmenizi rica ederim. Yaze lış anlamışım. Maamafih madez ki neticede ittifak ediyoruz, me- sele yoktur. — Nişanlanmaksınn hiçbir. müsamahaya — yanaşma« yınız. * Karilerimden Mehmet Sabri Beye: Sorduğunuz susl gazetemi- zin bir sırrına aittir. Bu #&mı ifşa etmek mümkün olmadığı için, sizi tatmin edecak bir. &- vap vermektez acizim. x Cağaloğlunda Nale Hanımı Dairede — şefinin — iltifatkâr muameleleriniz manasını anla- mıya çalışıyor. Bu hususta be nim de yardımımı istiyor. İltifatın samimi veya gayrk samimiliğin” anlamak güç değik dir. Kullanılan kelimeler, konu- şurken gözlerin aldığı ifada size şefinizin maksadını izhara kâfidir. Himayekâr görünerek sizi kazan- mıya çalışan şefler de vardı: ki, onlara karşı ihtiyatlı olmak lâ- zımdır. Artık baş vuracak hiçbir şey kalmıyordu, elimden gelen her şeyi yapmıştım. Bütün gün bir kere bile muvaffak — olmadım, diye — düşündüm. Bunu kime anlatsam — inanmazdı ve yaz- saydım — uydurduğuma — bükme- derlerdi. Hiçbir yer yok, yapılar cak hiçbir şey yok; fakat her- şeyden evvel kendime acındır- miya — çalışmalıyım. — Püf... Bu iğrenç, emin ol ki bu beni sen- den iğrendiriyor. Bütün ümitler kayboldise, eh, ne yapalım, oldu. Acaba ahırdan bir avuç arpa aşıramaz mıydiım? Bir işık, bir aydınlık... Ahırın anahtarla ka- pandığını biliyordum. (Arkası var)