5 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

5 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Yeni mebuslara ders Ingilterede yapılan son intihapta muhafazakâr fırkası büyük bir muvaffakiyet kazanmıştır. Yeni muhafazakâr mebuslar arasında bir çok kadınlar da vardır. Bunlarin ekserisi siyasi hayata yeni girdik- lerinden fırkanın reisi Mister Baldvin bunlara parlamento faaliyeti ve siyasetin incelikleri hakkında ders vermektedir. Resmimizde iki elile ceketinin yakalarını tutmuş görünen Mister Baldvin'dir. GF ARAAAZAZAZ OS j — ) ) UMUM EMLÂK ACENTESİ tarafından emlâk sahiplerine gönderilen sirkülerden: ” UMUM EMLÂK ACENTESİ emlâk sahiplerinin menfdat- lerine fevkalâde muvafık şerait dairesinde alelâmum emlâkin idaresini derühte ve büyük bir ihtimam ve intizam dairesinde icra eder. Emlâkin kiralarını muayyen vadelerinde tahsil ve derhal mülk sahibinin emrine âmâde kılar. İdare edilen mülk kâmilen veya kısmen boş kaldığı zaman Acente bunlara kiracı temin etmek için mesarifi tamamile kendisine ait olmak üzere, lâzımgelen şekil ve surette ve bilhassa İstanbul'da muhtelif lisanlarda intişar eden gazetelerde keyfiyeti ilân etmeyi deruhte etmektedir. Mülk sahibinin, kendisine hiçbir masrafı mucip olmıyan bü neşriyat sayesinde mülkünden azami surette istifade edebilmesi temin edilir. UMUM EMLÂK ACENTESİ kira bedelini vakti zamanile tediyeden imtina eden kiracılar hakkında kendi avukatı marifetile lâzımgelen takibati kanuniyeyi yaptırır. Bu takdirde mülk sahibi yalnız pul, kaydiye ve saire gibi mahkeme mesarifi resmiyesini tediye eder; avukat ücreti ise münhasıran Acenteye aittir. Emlâkin idaresinde tesadüf edilen ve mülk sahiplerini fevkalâde iz'aç ve işgal eden bin türlü mesele ve ihtilâflar Acente tarafından emlâk sahiplerinin menfaatlerine en muvafık bir şekil ve sürette halledilir. UMUM EMLÂK ACENTESİ emlâk sahiplerinin hesabına İ olarak emlâke ait bütün masarifi mutadeyi ifa, yangına karşı sigortayı temin, vergi ve sair rüsumu vakti muayyeninde tediye ve mülkün tamirini deruhte eyler. Yapılan masrafların fatura ve evrakı müspitesi kontrol için daima mülk emrine amade bulundurulacaktır. hususat için yalnız Acentenin hakikiyeyi tediye edeceklerdir. Bütün bu ;hizmetlere mukabil Acente tarafından alınacak komisyon — Boş bina ve dairelere kiracı temini için yapılacak muhtelif ilânlarla kira bedelini tediye etmiyen kiracılar hak- kında yapılacak takibatı kanuniye için avukat ücreti dahil “olduğu halde — pek cüzidir ve idare edilen mülkün derecei ehemmiyetile tebeddül eder. . Hulâsa olarak diyebiliriz ki mülklerinin idaresini Umum Emlâk Acentesine tevdi eden zevat kendileri hiç meşgul olma- dan, kiracılarla uğraşmaktan ve alelimum emlâkin idaresinden mütevellit bin bir sıkıntıya maruz kalmadan mülklerinden azami surette istifade temin ederler. SALAD ALEL RR AAA EEE EL EE LZ GE EE sahiplerinin Esasen mülk sahipleri bu tavassutile yapılan masarifi UMUM EMLÂK ACENTESİ Bahçekapı, Taş Han No. 20-21-22 Telefon 20307 - Posta K: 668 İst, j Akşam > KARİ MEKTUPLARI Florya plajından evvel yapılacak bir iş Muhterem gazeteniz geçenlerde belediyenin bazı faaliyetle rinive bu meyanda Florya plajının da satın alınacağını yazdı. Şehre ait kıy- metli faaliyet ve hizmetlerini gördüğümüz belediyenin bazen yersiz ve zamansız çalışması var. Bu plaja verilerek para ondan daha çok faydalar verebilecek başka bir yere sarfedilemez mi?. Meselâ bir musiki konservatuvarı yapılamaz mı? Memleketimizin musiki vaziyeti malüm. Garp musikisini memleke- te yaymak, onun yüksek ruhunu halkımıza aşılamak bugün bir devlet vazifesi halini almıştır. 1s- tanbulda bu vazifeyi yapacak ve hem yüksek bir sanat müessesesi olaçak bir musiki akademisinin vücudu lâzımdır. Lâzımdır diyorum çünkü bugünkü konservatuvar bu ihtiyacı temin edemez. Şehzadebaşının rutubetli arka sokaklarından birine sığınan bu müessesenin binası şaraiti sıhhiye, akustik, hizmete elverişlilik şart- larını tamamen aksini haizdir. Ekseri konserlerine müdavim bu- lunduğum için verdiğim izahat hususi (o müşahedelerime 'müste- nittir, Odalarının bir kısmı açılır ka- panır tahta perde ile yekdiğerin- den ayrıldığı için bu odalarda çalışan piyano ve keman gibi sazların sesleri birbirine karışıyor binnetice ne muallim ve ne de talebe rahat bir ders yapamıyor. Müessese ekseriya (o binasında konserler verir. Bu konserler için de orta katındaki büyük odayı ve yan tarafındaki tahta perdeleri “ kaldırarak bu odayı genişletmeğe çabâlar. Çok defa davetlilerin fazlalığı odanın doluvermesini ve binnetice bir kısim davetlilerin ayakta kalmasını mucip olur. - Bundan başka köhne <binanın çökerek bir facia vukua getirmesi çok muhtemeldir. Aynı zamanda bina tamamen ahşap olduğundan bir çok mali fedakarlıklarla satın alınabilen opiyanolar ve diğer sazlar daimi bir yangın tehlikesine maruzdurlar. Böyle olduğu halde konserva- tuvar bukadar müşkilât içerisinde çalışan birkaç kıymetli muallime maliktir. Iyi bir zeminde muallim- lerinden bir kaç misli istifade edeceğine şüphe yoktur. Medeni hayatın lâzımı gayri müfariki olan musiki ve onun kaynağı olacak bir müesseseye karşı belediyenin bu ihmal ve Tâkaydisi çok acı bir şeydir. Komşumuz Balkan devletleri bu hususta ibret alınacak en ufak nümunedir. e Yunanistanda otuzu mütecaviz konservatuvar binası ve bir opera, Bulgaristanda opera ve müteaddit konservatuvarlar var. Belediyemiz Floryaya binlerce lira döküp yalnız yaz aylarında işleye- bilecek ve getireceği kâr maddi ve manevi cihetten çok dar olan bir işe sarılacağına memleketin istikbalinde, terakkisinde çok mü- him bir rolü ve bir dünya ilmi olan musikiyi memlekete tamim edecek olan bu müesseseyi şehrin iyi bir yerine inşaetse hem mem- leketin şerifini harice karşı kur- tarmış ve hem de şimdiki dar muhitte sönen birçok istidatları kurtarmış olur. Bu bina yapılıncaya kadar hiç olmazsa şimdiki bu pek fena bi- nadan çıkılarak daha elverişli bir binaya nakledilmesi muhakkak pek ziyade lâzım bir şeydir. Muhterem şehremini ve şehir meclisi azalarının bu ciheti nazarı dikkate alarak faaliyete geçmele- rini bütün musikiyi sevenler ve musiki sanatkârları beklemektedir. Reşat Hikmet Küçük Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş 2 » 60 > Ge 76 — » Her fazla defa için 15 > 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 8 — Bu sütundaki ilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinda (kabul Ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz nişan, velime merasimi, irtihal b ilânlarla ilânları 1 — İş arıyanlar ETTE EY APINE ZAN EA EE Iki hemşire Yalnız gündüz işlemek üzere Lokantalarda, Ticarethano- lerde iş aşrıyor. Hocapaşa Ebussuut caddesi No. 6. Sirkeci adresine mü- racaat. e Macar Darülfünunundan me- zun — Diplomalı makine mühendisi türkiyeyi iyi tanır ve büyük elektrik santları idare ettim. memleketin her tarafında omemuriyet kabul ederim. Galatada Union hanında No, 53-56 —2 Her nevi Benzin, Gaz, Mazot — Motörlerinde ve elektrik ( işlerinde ihtisası olan bir makinist iş aramaktadır. İcap ederse anadoluyada gider. Aksaray Karaman sokak No. 11 Mehmet. Almanca, fransızca, ingilizce ve italyanca — Jisanlarına hakkılo vakıf bir kâtip günde bir kaç saat meş- gul olmak üzere iş aramaktadır. Adres: A. Lang. P. K. 593 İstanbul. —5 2 — İşçi arıyanlar EZ SE NEYE EY TA EE Gİ Doktor aranıyof — Balya kay- makamlığından: Kazanın maa zam 84 dört lira ' maaşir hükümet tababeti münhaldir.: Ayni zamanda kendisine belediye tababeti vekâleti verilecektir. Belediye şimdilik -şehri Ootuz: lira maktuan vermekte ise de atiyen fazla- laştınlacaktır. Talip olanların alâkadar makamata müracaatları ilân olunur. el 3 — Satluk eşya EA 7 EK YE 72 Az kullanılmış — Ufak Alman piyanosu azimet dolayısile acele satılık- tır, fevkalâde ucuz fiatle bir radyo da satılıktır. Tarlabaşı doğramacı sokak 4 numara. —ı Az kullanılmış— Büyük (Undervood) marka bir yazı makinesi acele satılıktır. Sirkecide yenipostahane sırasında kâin (Bolu ) oteli müdürü Ziya beye müra- caatları. Satılık piyano — Alman marka çapraz ve yeni bir piyano acele satı lıktır. Beyoğlu Bekâr sokak No, 9 kapıcı yervant ef.ye müracaat. — 2 4 — Kiralık-Satılık Satılık arsa — Nişantaşında Teş- vikiye camii sokağında iyi bir mevkide bir kıta arsa satılıktır. Talip olanlar gene Nişantaş Teşvikiye camii sokağında «105> unmarada kahveci Salih beye müracaat. anın Pertevniyal A ilanlar Bir alman ailesi nezdinde — bir kişilik (erkek için) güzel ve ucuz bir oda kiralıktır. Beyoğlu: Tünel Şahsuvar caddesi Modern Palas apartımanı No. 8. —2 Bakkaliye, kıraathane, ma- hallebici, fırın, lokanta — Devret- mek istiyenler Sirkecide Paris Oteli müdürü İbrahim beye müracaat etsin. ek Kiralık — Şişli Halâskâr Gazi cad desinde 363 No. tramvay yolunda 2 oda kiralıktır. Bir namuslu hanım ve yahut matmezele bir tek oda mobilye de verilir. 363 No. da madam Papazyana müracaat. Emlâk alıyoruz — Tramvaya, şimendüfere, otobüse yakın olanlar mü- reccahtır. Saat 9-12 arasında İstanbul Bahçokapı dördüncü Vakıf han asma kat 29 numaraya müracaat. —2 Gedikpaşada — Hamam cadde- sinde biri 8, ikisi Ser odalı yeni ve kârgir 3 hane satılıktır. Gedikpaşada Mühendis mektebi inşaatında Şükrü beye müracaat. Devren kiralık atelye — Apar- tıman olarak kullanılmağa elverişlidir. Görmek için cumadan mada hergün 11 den 13 e kadar müracaat Beyoğlu istik- lâl caddesi Boduvi han No. 11 — 5 Veznecilerde — Büyük caddeye çıkan dörtyol ağzında Mahmut bey apar- tımanı ittisalinde 5 oda, terkos, elektrik ve müştemılâtı havi yeni bir ev ve 9 metre cepheli bir arsa satılıktır. Müra- caat mahalli Beyazit Cumhuriyet caddesi No. 71 Pideci Emin. Saat 9-12 ve 8-6 arası. —2 Ali bey köyünde — 150 dönüm bostan, ortasında akar su (dere) kiralık ve satılıktır. Köyde bahçıvan Kerim ağa vasıtasile Hayri beye müracaat. Sğ Yazıhaneye elverişli kiralık apartıman istiyoruz — Galata, Şişhane civarında 5-6odalı nisana kadar teslim edilmelidir. Saat 10.- 12 arasında müracaat. Fincancılar Yusufyan Han 27 - 28 Tel. 21335 ei ik dükkân — Şehzadebaşında Tramvay durak mahallinde 95 numaralı kârgir her işo elverişli mükemmel dük- kân kiralıktır. Mahalli mezkürda 91 numaraya müracaat. dl Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz o idarelanesini adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-VDZ-SM- KA-YH-MG- SC- MSP-PTT-SZ- namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur, SELANIK BANKASI Tarihi tesisi: 1888 Sermayesi: Tamamen tediye edilmiş: 30,000,000 Frank merkezi idaresi: İstanbul Türkiyedeki şubeleri: Galata. İstanbul. İzmir. Samsun Adana. Mersin Yunanistandaki Şubeleri: Atina. Selanik. Kavala. Her nevi banka muameleleri - Kredi mektupları. Her nevi meskükât ile hesap küşadi- Çek servisleri kiralık kasalar. Vakfından Şişli'de İzzetpaşa s0. Valde apartmanının 5 No. dairesi (1) sene müddet ve (47) lira ecri misille. Şişli'de İzzetpaşa s0. Valde apartmanının 7 No. dairesi (1) sene müddet ve (47) lira ecri misille, Köprübaşında Valde hanı tahtında 2 No. maa oda mağaza (2) sene müddet ve (170) lira ecri misille, Kadirga'da Şehsuvar bey mahallesinde 53 No. arsa. (2) sene müddet ve (10) lira ecri misille. Balâda muharrer emlâk kiraya verilmek üzere yirmi gün müddetle ve şeraiti mesrude dairesinde müzayedeye konulmuştur. Talip olan- lar yevmi müzayede olan MART'ın 17 ci perşembe günü saat on altıya kadar İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Pertevniyal vakfı idare- sine veya encümene müracaat etmeleri.