5 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

5 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

v AN 5 ev a AN e e Sahife 4 - Sokak koşumuz dün büyük | bir muvaffakıyetle Yapıldı Koşucuların geçtiği yerlerde binlerce halk atletleri seyret- tiler,meraklıların koşuyu takip için tuttukları otomobillerden Galatasaray Sokak bayrak koşumuz dün yapıldı ve büyük bir muvaffakıyetle neticelendi... Evvelâ itiraf edelim hi, koşumuza gösterilen alâka bütün tahminlerimizin fevkinde çıkmıştır. Vakıa busene koşu- muza girmek üzere klüpler tara- fınan gösterilen alâka, geçen se- meye nazaran iki mislinden fazla idi. Meselâ yalnız Beşiktaş klübü otuz atlete yakin bir grupla işti- rak ediyor, diğer klüplerde geçen senekinden çox fazla atlet- lerle giriyorlardı. Klüplerin bu hevesi, ber sene tertip ettiğimiz koşuya karşı gös- terilen umumi alâkanın muntaza- man arttığına delâlet ediyordu. Fakat bütün bu alâmetlere rağ- men dün sokaklara yayılan me- raklılar adedinin o derece fazla olacağını ümit etmemiştik. Muvaffakıyetimizin tam bir şe- kilde tecelli ettiğini ve yaptığımız koşunun atletizm propagandası için hakikaten çok faideli olduğunu bizzat gören güreş ve atletizim fedarasiyonlarından Beşiktaşlı Ah- met Fetkri bey koşudan sonra bir nutuk söyledi. Federasiyon reisi Ahmet beyin nutkundan aldığımız şu parça muvaffakıyetimiz hakkında ayrıca bir delildir. Abmet bey gazetemizi İstanbul klüpleri ve atletleri namına şöyle tebrik etti: — Akşam gazetesinin her sene tertip ettiği bu koşuya ehalinin ve atletlerin gösterdikleri büyük rağbeti görerek, maalesef lâyik olduğu derecede alâkaya mazhar olmayan atletizim şubesi için, bu koşunun fevkalâde hayırlı oldu- ğunu bilhassa kaydederim. Bu vesile ile atletizim şubesi ve İs- tanbul klüpleri namına akşam gazetesine ve koşu heyeti terti- biyesine şükranlarımızı arzederim. Koşunun tafsilâtı Koşumuza tam elli sekiz çift yani 116 atlet iştirak etti. Atle- tizmde ismi pek geçmemiş klüp- lerden muhtelif çiftler numara almak suretile de umumi rağbetin ayrı bir delilini göstermiş oldular. Sabah saat on buçnğa doğru koşumuzun başlangıcı olan Gala- tasaray klübü hıncahınç dolmuştu. Koşunun başlama saati yaklaş- tığı zaman binlerce meraklı Be- yoğlunda koşucuların geçecekleri köşeleri tutmuşlardı. Gary klübünün alt salonu meraklılarla Üst salonu da koşucularla tama- men dolmuştu. Galatasaraydan idarehanemize gelecek koşuculara birden 57 ye kadar tek numrular, idarehane- mizden Galatasaya koşacaklara da ikiden 58 e kadar çift numaralar tevzi edildi. Hakem heyetine mensup zevat muhtelif otomobil- lerle güzergâha dağıldılar. Koşunun başlamasına on dakika kala helecan en yüksek haddini bulmuştu. Herkes geçen seneki rahiplerin, (Beşiktaşla Kurtuluş klüplerinin dehşetli bir yarışına şahit olacağını zannediyordu. Şehrimizin böyle mesafelerde ismi çıkmış meşhur atletleri heyecandan sararmışlardı. Idare- hanemize muvasalat çizgisini ken- di klübü namına temin etmek isteyenlerle, idarehanemizden Ga- önünde seyrüsefer birkaç dakika durdu latasaraya (gidişin (birinciliğini almak isteyenlerin son gayretle çarpışacakları aralarında geçen muhaverelerden belli oluyordu. Hareket Hareket işareti Galatasaraydan on biri on üç geçe verildi. Ok gibi kopan atletler köprü üstüne gel- dikleri zaman umumi vaziyet belli olur gibi idi. başta Beşiktaşlı Mehmet arkasından gelen Pera klübünden Karancopulosu ikide bir arkasına bakarak kontrol ederek koşuyordu. Her atılan adım Beşiktaşın lebine birkaç santim kazandırıyordu. Peralılar Mehmedin aldığı elli metrelik farkı yokuşta arkadan gelen Karancopulosun kapayaca- ğını ümit ediyorlardı. Geçen sene hem geliş ve hem gidişte birinci- liği alan OKurtuluşlular bu sene üçüncü vaziyette kalmışlardı. Geçen sene Akşam idarehane- sine bayrağı birinci getiren Kur- tuluştan Panakis arkadaşı Çalikisle beraber Oüçüncü ve dördüncü idiler Idarehanemize dönen yokuşta önde gelen dört koşucu arasında müthiş yarış başladı. Her atlet arkadaşına mümkün olabildiği kadar geniş bir farkla bayrağı teslim etmek istiyordu. Geliyorlar! Geliyorlar!.. Idarehanemiz önünde toplan- mış, Galatasaraya avdet edecek koşucular da hareket çizgisi üs- tünde ilk birinciliği temin edecek olanı helecandan titreşerek bek- liyorlardı. Nihayet köşeden sesler yükseldi: Geliyorlar! Geliyorlar!... Köşeden ilk gözüken 39 numa- rasile Beşiktaşlı Mehmet oldu. Mehmet arkadaşı Ibrabime bayrağı epi bir farkla teslim etmeğe muvaffak oldu. Mehmedi takiben Peralı Karan- copolos arkadaşı Corciyadis'e bay- rağı verdi. Üçüncü ve dördüncü hakkında hâkem heyeti ile kontrol heyeti arasında bazı farklar çıktığı için bu sıralar için Panakis ile Çali- kisin geldiğine karar verildi. Koşunun avdeti Mehmetten bayrağı alan Beşik- taşlı Ibrahim arkadaşının temin ettiği faikiyeti köprü üstünde, altıncı daire yukuşunda temin etmeğe muvaffak oldu. Fakat arkadan gelen Peralı Corciyadis Tepebaşının önlerinde İbrahimi sıkışlırmağa başladı. Birinciliği bırakmamak istiyen bu iki rakip arasında çok çetin bir gayret yarışı başladı. Yokuşta kendini iyi müdafaa eden Ibrahim düzlüğe gelince, kendinden daha seri olan hasmına yavaş yavaş ilk dakikalarda kazandığı metre- leri bırakmağa başladı. Bu iki rakip (arasındaki mücadeleyi (o seyredenler | İbra- himin son metrelere kadar mu- kavemetine hayret ediyorlardı. Çünkü Ibrahim Beşiktaş futbol takımının sağ muavini idi. İstan- bul'da hiç bir futbolcuya nasip olmıyacak bu koşu mukavemetini gösteren İbrahim ikinci kalmasına rağmen alkışlanıyordu. Son vaziyet Galatasaray mek- tebinin önünde belli oldu. Avdet birinciliğini Pera'lılar kazanıyordu. Beşiktaş'lıların matbaamıza birinci gelişi nasıl alkışlandı ise Pera'nın avdetteki — birinciliği de aynı şekilde alkışlandı. Idarehanemiz önünde ki muva- salat hattında geliş vaziyeti şöyle olmuştu. Bu ilk gelen beş atlete medalyeler verilmiştir. Numarası Derecesi İsmi (o Klübü 39 birinci Mehmet Beşiktaş 1 ikinci oKarancopulos Pera 13 üçüncü (o Panakis Kurtuluş 41 dördüncü Remzi (o Beşiktaş 43 beşinci (o Ferhat Beşiktaş Üçüncülük için bir kısım kon- trol heyeti Kurtuluştan Çalikisin bir kısmıda Panakisin geldiğini kaytetmişlerdi. Neticede hakem ekseriyeti nazarı itibara alarak tasnifi yukarıdaki gibi yaptı. Avdette ilk gelen beş atlete de madalyalar verildi. Ayrıca avdette birinciliği alan atletin klübüne bir bayrak kupası verildi. Bu suretle bayrak kupamızı avdet birinciliğini temin eden Peralılar aldılar. Madalye verilecek dereceyi ala- mamış olmakla beraber koşuyu muvaffakıyetle bitiren atletlerin klüplerini ve isimlerini sırasile aşrğıya kaydederken kendilerini koşuyu muvaffakıyetle bitirikleri için kendilerini aynca tebrik eyleriz. | Galatasaraya beşincidensonra onbeşinciye kadar avdet edenler) No İsmi Kulubü 42 Fethi Beşiktaş 58 Vedat Vefa-Kumkapı 16 Paskali Kurtuluş 44 Naci Beşiktaş 8 Kangelidis Pera 36 Jak Barkul 38 Lütfi Eyip 30 Mandel Barkul 46 K. Mehmet Beşiktaş Bütün umumi tasnifler nazarı itibara alınmak ve idarehanemize geliş birinciliği de hesaba katılmak şartile Beşiktaşlıların gösterdikleri mevcudiyet şayanı dikkattir. Kupamızı kazanan Peralları tebrik ederiz. Voleybol maçları Voleybol maçlarına dün de Ga- latasaray klübü lokalinde devam edilmiştir. Eyip takımı Topkapıyı 15-11, 15-12 yenmiştir. Vefa -K. K.- Süleymaniyeyi 15-11, 16-14 yenmiştir. Galatasaray - Beşıktaşı 15-10 yenmiştir. izmir şilt dönifinali tehir edildi 15-7, mukarrer İzmirspor - Türksor şilt dömifinali omuhalefeti (havadan dalayı tarafeynin muvafakatiyle başka bir güne tehir edilmiştir. Irlanda da intihahatın tehiri Londra, 3 (A.A.) — Irlandanın bir çok intihap dairelerinde, dün bazı namzetlere karşı gösterilen hareketleri dolayısile, umnmi inti- habat tehir edilmiştir. Neticelerin ancak cuma günü akşamı malüm olması muhte- meldir. Yunan parası Atina 4 (A.A.) — Milli iktisat nezareti, bütün sigorta kumpan- yalarını başka memleketler üzerine döviz sigortası yapmaktan men- eden bir kanun projesi tanzim etmektedir. ZENCİ Türkçe sesli - sözlü - şarkılı KAÇAKÇILAR filmi: GÜZELLİK KRALİÇESİ FERiHA TEVFİK Hanımı masum bir aşk kahramanı ve Da rülbedayi sanatkârlarım derin hara“ ret ve heyecanlarla tanıtmaktadır. ALEMDAR Sinemasında Her gün saat 2-4-6 ve gece 9,pta. Kemali muvafTakiyetle gösterilmektedir. Bugün İstanbul Belediyesi saat: 21,30 da ŞehirTiyatrosu Yalova Türküsü AM, musikili komedi yaam Nakili: İ, Galip. TFiatlarda zam yoktur. TN Yakında; KAFATASI Şehzadebaşı Raşit Rıza tiyatrosu Perşembeye kadar tamirat ve Otello piyesinin ihzaratı dolayısile Şehzadeba- şında temsiller tatil edilmiştir. Bestekâr : 5 Mart Cumartesi akşamı Istanbul (1200 m.) — 18 Gramofon 19,30 Darüğtalim heyeti - 20'30 Gramo- fonla Faust operası - 21 Darütlalim heyeti - 22 orkestra. Belgrat (429,8 m.) — 19 Alman ca diyaloğ, 19,30 konferans, 20 radyo orkestresi, 21,30 konser, 22.50 çigene muzikası. Bükreş (394,2 m.) — 18 imühtelif musiki, 20 hafif musiki, 21 Romen musikisi. Budapeşte ( 550,5 m.) — 19.30 opera. Roma (w. 441,2) — 2015 gramo- fon, 20,45 opera. Varşova (m. 1411) — 18,50 muh- telif, 19,35 gramofon, 20,15 halif kon ser, musahabe, 22,10 piyano, 22,40 radyojurnal, 22,50 dans bavaları. Viyana (5172 m.) — 1845 musahabe, 19,30 şarkı, 20.16 orkestra, 22,16 radyojurnal. 22.30 cazbant, Şoför olacaklar için talim yeri Henüz şoförlükte acemi olan şoför mektebi talebesinin cadde ve sokaklarda talim otomobillerile talim yapması seyrüsefer noktai nazarından mahzurlu görülmüştür. Bunun için belediye, bir talimat- name yapmıştır. Bu talimatname- Izmir 4 (A.A.) — Bugün icram | ye göre Hürriyeti ebediye tepesi ile Kâğıthane arasındaki saha, virajları, yokuş ve inişleri ihtiva ettiğinden talim yeri olarak kabul | edilmiştir. Bu sahanın giriş yerine on beş kilometro süratten fala hareket edilmemesi için direklere rekze- dilmiş lâvhalar konancaktır. Talimler, cuma gibi tatil gün- lerinden başka her zaman sabah saat sekizden akşam yollar üze- rindeki tenvirat umumiye lâmba- ları yandığı zamana kadar yapı- lacaktır. Iki hırsız “yakalandı Beyazıt polis merkezi Alüş ve Sabri isimlerinde iki kişi yaka- lamıştır. o Bunlar bir kumpanya halinde çalışarak Beyazıt ve Lâ- leli civarında osoygunculuk yap- makla maznundurlar. Amerika Zencileri, şarkıları... Muazzam filminde arzı endam ediyorlar. Bu film münhasıran Zenciler tarafından temsil edilmektedir. Bu akşamdan itibaren GLORYA'da 5 Mart 1932 Dansları... Ve aşkları ile RUHU KISA HABERLER Yeni defterdar Dün geldi Yeni Istanbul defterdarı Mustafa bey dünkü trenle Ankaradan gelmiş ve malmüdürleri tarafından karşılanmıştır. Mustafa bey bugün Şefik beyden işleri (o devralarak defterdarlık (O umurunu tedvire başlıyaktır. X Fakirlere kömür — Topkapı Türk fukaraperver hayır müesse- sesi dün mubhitindeki 250 fakir aileye kömür tevzi etmiştir. * Araba vapurları — Sirkeci ile Haydarpaşa trenleri bir taraf- tan diğer tarafa geçirecek büyük araba vapurları işletilmesi hak- kında tetkikata devam ediliyor. Yapılan projenin tatbiki için beş milyon lira masrafa ibtiyaç vardır. Alâkadar gruplar bu paranın kendileri tarafından sarfedilmesini ve on senede hükümet tarafından tesviyesini istemişlerdir. x* 18 bin lirann mirasçısı aranıyor — 1978 de New-York başkonsulosluk kâtibi Nuri efendi vefat ederek 9 bin dolar yani 18 bin küsür liralık bir para bırak- mıştır. Şimdiye kadar bu zatın mirasçısı çıkmamıştır. (Paranın Amerika hükümetine kalmaması için (o mirasçıların (müracaatları lâzımdır. üç kabadayı Burhan, Hüseyin ve Fikret isim- lerinde üç kişi dün gece Beyoğ- lunda bir birahaneye giderek gü- rültü çıkarmışlar ve tabanca ile aynalar, camları parçalamışlardır. Bunlar sokakta kendilerini mer- keze götürmek isteyen polis me- murunu da yere yuvarlayıp kaçmak istemişlerdir. Hüseyin kaçmış, di- erleri yakalanmıştır. Japonyaya ihracat yapılabilecek mi? Tokyo elçiliğimiz, ihracat ofisine gönderdiği bir mektupta Japonya- a ibraç edebileceğimiz mallar akkında izahat istemiştir. Ofis bu hususta bir rapor hazırlıya- caktır. Maamafih Japonyaya ihra- cat yapılması ümit edilmiyor. 'ünkü vaktile japonlar bir çok lefa nümuneler aldıkları halde hiç bir siparişte bulunmamışlardır. Almanyada ithalâta karşı yeni tedbirler Berlin 3 (A. A.) — Alman hükümeti, 1930 senesinde muhtaç olduğu dövizlerin “/, 7Sini alabi- len Alman ithalât (tacirlerinin artık “/, 65 den fazla alamamala- rna karar vermiştir. Bu yeni tedbir, Almanyaya (yapılmakta olan ecnebi ithalâtını imkân dai- resinde tenki etmeğe matuftur. Fransada gr grev Vienne (İsire ) 3 ( A.A. ) — Umumi mesai konfederasyonunun teşviki ile mensucat sanayii ame- lesi grev ilin etmişlerdir. Bir takım nümayişler yapılmışsa da hiçbir hadise olmamıştır.