17 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

17 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Ramon Novarro Greta Garboya delice âşık olmuş Son günlerde Hullivutun en büyük dedikodusu Ramon No- | varro aşkıdır.. Ramon Novarro, Greta Garboya âşıkmış.. Sıcak Meksikanın (obu sevimli çocugu karlı buzlu ( Isveçin anlaşıl- maz bir muammaya benziyen gü- zel kızını delicesine seviyormuş... Novarrozun bu aşkı epice eski imiş, fakat kenç artist bunu Gre- taya ilanından (o çekiniyormuş. Hattâ bu aşk sebebile Greta Gar- bodan âdeta kaçıyormuş. Fakat son defa Mata Hari filmini bir- likte çevirmeğe başlayınca Mek- sikalı genç artist aşkını gizliye- memiş, açıktan açığa itirafta bu- “ommamakla beraber hali tavrı .ssiyatını meydana çıkarmış. Mata Hari filimi münasebetile iki artist pek sıkı dost olmuşlar, bir çok defalar birlikte gezmiş- lerdir. Her kesten kaçan Grete Garbo, Navarro ile kırlarda dolaş- mış, artistin söyledi i şarkıları dinlemiş, dostluk gün geçtikçe kuvvetlenmiştir. Acaba Greta Garbo Novarro hakkında ne düşünüyor? Bunu henüz kimse bilmiyor. Bazıları bu günkü maceranın bir izdivaçla neticeleneceğini iddia etmektedir. Diğer bazıları ise bu günkü dostluğun bu kadarla kalacağını söylüyorlar. Vaziyet yakında anla- şılacaktır. Xx Amerikada Edison'un hayatı hakkında bir film çevrilecektir. Bu sene Rumba isminde bir dans çok modadır. Rumba tango ile fokstrot arası bir şeydir ve epiyce güçtür. Bunun için Rumba oynarken çok dikkat etmek lâzımdır. Alman Aafa şirketi bunu nazarı dikkate alarak Rumba dansına ait kısa bir filim çevirmiştir. Bu filmde Berlinin tanınmış bir dans hocasının neza- reti altında Rumba oynanması gösteriliyor. Muallim iptida yeni gelen talebeye dans tarif ediyor, sonra bunları dansettiriyor ve arada tenkitlelerde bulunuyor. Bu suretle Rumbanın bütün incelikleri göz önünde canlanıyor. Resmimizde yeni dansla. meşgul çiftler ve bunlar arasında dolaşan dans hacisı gürülüşer. Bir zamanlar Şarlo ile birlikte oynıyan küçük Ceki Kogan şimdi büyümüş, âdeta bir delikanlı olmuştur. Ceki yakında genç erkek rolü yapmağa başlıyacaktır. Resmimizde Cekinin şimdiki hali görülüyor. Kum fırtınası Çölde bir filim heyetinin başına gelenler Terra alman şirketi, Cezayirde Fransızların meşhur “ Ecnebiler ; ordusu,, nun” hayatına dair bir filim çeviriyor. “Ecnebiler ordusu- nun esrarı, adındaki bu filmin harici sahnelerini çevirmek için Afrikaya giden heyet, bazı sah- neler için de ücra kum çöllerine kadar uzamıştır. En yakın kasabaya iki gün uzakta çöl ortasında çalışan, re- jisör Strijewsky idaresinde Ivan Mosjukin, Trude von Molo, Peter Voss ve diğer sanatkârlarla, fo- tografcıilar ve ameleler birdenbire bir kasırgaya tutulmuşlardır. Tabii filim almak imkânı kal- madıktan başka, heyetin hayatı da tehlikeye girmiştir. Göz gözü görmiyen bu kum kasırgası içinde heyet yolunu da şaşırmış, nihayet kendilerini aramağa çıkan askeri bir müfreze tarafından bulunarak kurtarılmıştır. Sinema haberleri Xx Ufarın hazırlamakta olduğu “Çılgın bir fikir, filminin harici sahneleri St. Moritz'te çevrilmeğe başlanmıştır. Baş rolleri Willy Fritsch ile Dorothea Wieck oy- nuyorlar. Bu sahnelerde fazlarolü | | olmıyan Villy Fritsch, şimdi Alfred | Zeislerin idaresinde, Camilla Horn, Ralph Arthur Roberts ile çevir- diği “Yüz bulmuş, adındaki filmi İ tamamlamağa hararetle çalışıyor. x» Metro Goldvin şirketi Rusya hayatına dair bir filim vücude getirecektir. £ Filim bir buçuk ! milyon liraya mal olacaktır. » Meşhur komik Hardy ve Laurel yeni bir filim çevirmeğe başlamıştır. Filimin ismi Menkey doodledir. Sinema mektebi Pariste açılan mektep çok rağbet görüyor Sesli filim (o çıktıktan (sonra Fransada filim sanati çok ilerile- miştir. Bunun için mevcut artistler ihtiyaca kâfi gelmiyor. Sahne artistlerinin bir çoğu filim çevir- dikleri halde gene kâfi derecede artist bulunamıyor. Bazı sinema müntesipleri bunu nazarı dikkate alarak geçen sene bir sinema mektebi tesis etmiş- lerdi. Mektep çok büyük rağbet görmüştür. Bu sene bir çok genç artistler buradan diploma alacak- lardır. Bunlardan arzu edenler sinema hayatına girecek, arzu edenler daha bir sene derslere devam edecektir. Sinema mektebinde dersler sabah erken ve akşam geç vakit | verilmektedir. Bu suretle başka işle meşgul olanların derslere devam etmesine imkân hasıl | oluyor. Sinema mektebinde filim sanatine ait malümat, makyaj, belâgat, tavruhareket dersleri ve- rilmekte ve talebenin ameli malü- mat sahibi olması için küçük filimler çevirtilmektedir. Bu su- retle mektepten çıkan filim haya- tına alışmış oluyor, (o stüdyoya girince 'şaşırmıyor. Mektebin gelecek sene daha büyük rağbet göreceği tahmin edilmektedir. » Lon Chaneyin oğlu Creizh- | Con filim çevirmeğe başlıyacaktır, | racaat etmeleri ilan olunur. Dorothy Lee son zamanlarda Hollivutta parlıyan yıldızlardan biridir. Çok sevimli bir artist olan Dorothy komedilerde ve op:ret filimlerde böyük bir muvaffakıyet gösizrmekiedir. i ş