21 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

21 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Akşam — 21 Mart 1932 —— i e ZA ZK İLÂNLAR Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar,, tarifesi: 1 defa 40 kuruş m 2 60 > N. 3 75 » Her fazla defa için 6 » 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 8 — Bu sütundaki ilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri Sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti nişan, velime merasimi, irtihal bu sütuna dercedilmez. nara 1 — İş arıyanlar MER EKLE EEE Ingilizce ve Fransızca — bili yorum. Darülfünunlıyım. Öğleden sonra çalışmak üzere iş arıyorum. İstanbul posta kutusu 142 Ş. Saflet. haiz ilânlarla ilânları nasa Yazıhanelerde — temizlik işle rinde veyahut evlerde küçük çocuklara bakmak veya müesseselerde garson dö büro olarak çalışmak istiyorum. Kum- kapıda 20 No. M. Roza. 0 iş arıyorum — Tasfiye olunmak Üzere olan bir fabrikanın kâtibiyim. Her ne suretle Olursa olsun iş arıyorum. Akşam'da: H. A. —;1 © 2— İşçi arıyanlar ELE e ZE TEME 728 v Işçi aranıyor — 12 - 14 yaşların- da ayak işlerinde istihdam edilmek üzere iki çocuğa ihtiyaç vardır. Sirkeci: Sanasaryan han Radyolin. Daha büyük yaştakilerin müracaat etmemeleri. Memur istiyoruz — Taşrada ka- zalarda mal satacaktır, hangi kazada satış yapacaksa o kazanın yerli ahali- sinden olması şarttır. Mektupla müra- caat: İstanbul Postahanesi. 400 — 3 Para kazanmak — Yerli mallar için İstanbul ve civarlarında bayi arıyo- ruz. Yirmi lira ile ayda elli lira kazana- bilirsiniz. 9-14 arasında müracaat: Sultan Hamam Dikranyan Han No.1 3 — Satluk eşya Satılık otomobili — Az kullanı- mış Fort markalı, Laleli Çukurçeşme sokak 6 No. Kadriye H.a müracaat. 7 Satılık otomobil — gayet iyi ve temiz bakılmış hiç bir kusuru bulun- mayan <Buik>? marka bir otomobil satılıktır. Sultanahmet otomobil - tevak- 'kuf mahallinde şoför Sami efendiye müracaat, il Satılık eşya — Banyo ve Şoben ve yeni yemek odası takımı. Kadiköy, Moda caddesi Kabuklu Ceviz sokak, No. 86. ei 1258 No. — Krayzler markalı 4 silindir kapalı bir otomobil Satılıktır. Müracaat Feriköy Karakolu Şadet so- kak No. 42 hane. 1 4 — Kiralık-Satılık Tarabyada — iskeleye yedi dakika mesafede İstanbul caddesinde akar tatlı suyu, çilek tarlasını, ve seb7e, bahçesi ve envai omeyve ağaçları ile üzüm bağını müştemil otuz dönümlük bag ve inek ahırı acele satılık ve: kiralıktır. 'Taliplerin Galatada Çeçeyan han 6 - 7 numaraya müracaatları. —2 ————— — Lâlelide — Mesihpaşa mahallesinde Şair Haşmet sokağında 8 numaralı 4 odalı denize nazır kâgir hane satılıktır. Hergün 9-12 ye kadar içindekilere müracaat, 34 —— ———— Acele satılık hane — Beykozda Selvilik mahallesinde No. 28 iki katlı beş oda bir mutfak iki helâ iki sofa kâfi miktar bahçesi var. “İstiyenler Beykozda Yalıköyünde Çayır caddesinde b4 No, attar Ahmet efendiye müracaat etsinler, YA Satılık köşk — Bostancı, Çatak çeşma karşısında, Bağdat caddesi üze- zinde No. 398, 3 dönüm balıçe, 2 bölük, 11 oda, denize pok yakın. İçindekilere müracaat, 4 | : ; ; i | ———— — —— — —— Satılık hane Fındıklı dereiçi Osman çavuş yokuşu 17/1, 17 ve 16/1 No. li haneler acele ehven satılıktır. Denize ve Beyoğluna fevkalâde nezaret- leri vardır. 17 No, ya müracaat. Kiralık Köşk — Kadıköyünde Ziver bey köşkü karşısında 8 odalı, hamamlı fevkalâde nezaretli, terkos ve elektrik tesisatını havi yeni bir köşk ayda (30) liraya kiralıktır. İçindekilere veya Kızık toprak bekçisine müracaat. —2 Cihangir — Tulumba aralık soka- gında 348 arşın arsanın tamamı veyahut nısfı acele satılıktır. Müracaat: Bebek, K. Bebek Dereboyu (95 No. Aliye hanım. li Veznecilerde — (113) No lı kâgir üstünde bir oda ve helâyı havi cadde üzerinde bir dükkân acele satılıktır. Kadıköy Kuşdili kuyu sokak 16 No. ya müracaat. —i Ankara'da — Kavaklıdere sefaret- leri yanında bin metro bir buçuk Jira- dan mükemmel bir arsa için Emniyeti umumiyede Şefik beye müracaat. — 2 Kiralık bina — İstanbul tarafında elektrik, terkos, kalorifer tesisatını ve tulumbalı sarnıçı havi dört tarafı pence- reli ve gayet aydınlık gerek ikamet ve gerekse her türlü fabrika ittihazına elverişli 3 katlı, müceddet beton arme ve vasi bahçeli bir bina gayet müsait şeraitle kiralıktır. Taliplerin İstanbul 358 numaralı posta kutusuna tahriren müracaatları. cb Galatada — Yenicami caddesinde 32 numaralı dükkân kiralıktır. Sarıyer: Nazım beyin yalısına müracaat. Kıralık bina — İstanbul piyasasına pek yakın bir mahalde kâin depo veya fabrika ittihazıma elverişli, terkos, elek- trik tesisatını ve tulumbalı kuyuyu havi 3 katlı kârgir bir bina çok müsait şeraitle kiralıktır. Taliplerin İstanbul 358 numaralı Posta kutusuna tahriren mü- racaatları. 7 Aksarayda Küçük Langada Çiçek bostanı karşısında yeni inşa edil miş 4 oda, mutfak, banyo ve daraçası, Marmara ve Adalara nezareti, tramvaya ve şimendifere beş dakika mesafesi olan bir apartıman kiralık ve satılıktır. içinde bulunan sahibine müracaat. 3 Kiralık köşk — Göztepe istasyo- nuna bir dakika mesafede Nebil beyin köşkü şimdiden veya yaz mevsiminden itibaren kiralıktır. On odası, Üç salonu, iki dönümlük bağ ve bahçesi vardır. İçindekilere veya Ankarada Hariciye vekâletinde Fuat Nebil beye müracaat, zi Acele satılık hane .— Cerrahpaşa Şeyhülharem sokak No. 18 Davut paşa tramvay durağına üç dakika mesafede bin lira sigortalı, Davutpaşa camii kay- yumu Mehmet efendiye müracaat. Kiralık ev — Fatih, Kıztaşı, yeşil tekke 5. No. 49, sekiz oda, vasi bahçe, elektrik, terkos, (havagazı, nezareti mükemmele. Yanındaki 47 numaraya müracaat. —N Veznecilerde — Darüttalim kar- şısında 117 No. dükkân kiralıktır. Üzeri de vardır. Bilhassa perükâr salonu için çok müsaittir. Tahmis sokağında Kuru- kahveci Han, 16 No. müracaat. Divan yolunda — Işık sokağında “7,, numaralı bir katı kâgir iki katı ahşap sekiz odalı hane “5500, liraya satılıktır. Görmek için pazar ve çar- şamba günleri saat 13 ten 17 yo kadar haneye; ferağ için öğleden sonraları Altınbakkalda Belvü apartımanının ak tıncı dairesine müracaat. —3 Satılık kârgir dükkân — Fatihte Hafız paşa caddesinde 58 No. Şekerci dükkânı satılıktır, Fevkinde iki oda, sofa ve helâsı vardır. Mezkür dükkâna mü- racaat. —i Satılık arsa — Nişantaş Teşvikiye Kâğıthane caddesinde Nimeti beyin ar- sası Satılıktır. e Meşrutiyet omahallesi Kodaman caddesi No. 22 ye müracaat —5 Ali bey köyünde — 150 dönüm bostan, ortasında akar su (dere) kiralık ve satılıktır. Köyde bahçıvan Kerim ağa vasıtasile Hayri beye müracaat, Tek bir erkek için — Beyoğlunda mefruş mükemmel oda, 'Temiz, havadar, namuslu ailede, fiatı uygun. Galata Karaköy Palas Lafonsiyer sigortasında Hamamcıyan, — Yalnız 1700 liraya — Maltepe istasyonuna 3 dakika mesafede çimento ve demirden yapılmış manzarası güzel 5 oda 2 sofa 1 mutfak 2 helâ 305 arşın bahçeli hane satılıktır. Sirkeci istasyonu birinci mevki büfecisi Koço efendiye müracaat. Di 5 — Müteferrik Satılık kurt köpekleri — birisi kurt azmanı erkek diğeri beş aylık hakiki kurt dişi Sultanahmet meydanın- da motörcü Süleyman. <5 Fransızcamı ileriletmek için — günde 4 - 5 saat benimle konversasyon yapabilecek kibar, tercihan ecnebi bir madam veya matmazel veya bu şeraiti haiz bir pansiyon istiyorum. Akşamda A. A. rümuzuna müracaat. Muktedir bir hanım — piyano dersleri veriyor. Adres; B. L. No. 50 Beyoğlu Postrestant, —il Üç yaşından — küçük olmamak şartile bir arap kızı istiyoruz. Evlâtlık yapacağız. Cihangir Havyar sokak Gani bey apartıman 4 No. ya Cuma sabahları müracaat. Tavukçuluk — Sergisinde birinci gelen Kızıltoprakta Papaz bahçesinde M. Nurettin tavukhanesinden halis kan Legorn, Wyandot, Rot, Orpington, Brahma, Langşan, Faverol, Hamburg, Kampin, Denizli. Kurör Endiyen ördeği ve sair hayvanları ve yumurtalarını cumaları tedarik edebilirsiniz. —ı Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarelanesini oadres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-KA SM- ABCD-YH-MG-SC- MSP-PTT-SZ- namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur. İstanbul dördüncü icra daire sinden: Tamamına bin beş yüz lira kıy- met taktir edilen Boğaz içinde Anadolu Hisarınada atik Tepe cedit Kavacık sokağında atik 40, cedit 18, 18/1, 18/2 numaralarla murak- kam bermucibi senet sekiz dönüm mukaddema bağ maa baraka arazi elyevm na tamam hane ve ahır ve bağın nısıf hissesi (içinden su akmaktadır) ve yine tamamına yüz yirmi beş lira kiymet taktir edilen aynı mahalle ve sokakta atik ve cedit 41 numaralı bermu- cibi kayıt beş dönüm terbiinde tarlanın tamamı 36 hisse itiba- riyle 14 hissesi açık arttırmaya vaz edilmiş olup İl Nisan 932 tarihinde şartrameleri divanhaneye talik edilerek 30 Nisan 932 tari- hine müsadif Cumartesi günü saat 14 den 16 ya kadar açık arttırma suretiyle satılacaktır. Arttırmaya iştirak için yüzde yedi teminat akçesi alınır, müte- rakim vergi, belediye vakıf icare- si müsteriye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesine tevfikan hakları tapu sicilleriyle Sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâ- kadaranın ve irtifak hakkı sahip- lerinin bu haklarını ve hususiyle faiz ve masarife dair olan iddia- larıni ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbiteleriyle bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde haklari tapu sicille- riyle sabit olmıyanlar satış bede- linin paylaşmasından hariç kalırlar, Alâkadarların işbu maddei ka- nuniye ahkâmına göre tevfiki ha- reket etmeleri ve daha fazla ma- lümat almak istiyenlerin 931/140 dosya numarasiyle memuriyetimi- ze müracaatları ilân olunur. İLÂN Osmanlı Bankasının Galata, Yenicami ve Beyoğlu devairi, paskalya oyortusu münasebetile Martın 27 inci pazar günü kapalı bulunacaktır. a Karadeniz Orman işletme Türk Anonim Şirketinden: Karadeniz Orman işletme Türk Ano- nim şirketi hissedaranı nizamnamei da- hilinin 22 ve 23 üncü maddelerine tev- fikan 10/Nisan/932 tarihine müsadif Pazar günü saat 15 de sureti adiyede ve 17de sureti Yevkalâdede olarak şirke- tin Galatada Ömer Abit hanına dör- düncü katındaki merkezi idaresinde iç tima edecektir. Asaleten veya vekâleten lâakal dört hisseye malik olan bir his sedar hey'eti umumiyeye iştirak hakkı: nı haiz olduğundan yevmi içtimadan bir hafta evvel hamil bulundukları hisse senetlerini şirket (merkezi idaresine tevdi ile mukabilinde duhuliye varaka- ları almaları ilân olunur. Meclisi idare Sureti adliyede içtima ruznamesi: 1 — Meclisi idare raporlarının okun- ması, 2 —Mürakipler raporlarının okunma: 3 — 931 senesi bilânçosunun tasdiki ve meclisi idarenin ibrası. 4 — Mürakip intihabı ve ücretinin tayini. 5 Yeniden intihap edile. meclisi idare larının tasdiki intihabı. 6 — İşletme hakkında meclisi idarece tasavvur edilen şeklin tasvibi. 7 — Meclisi idare âzalarına kanunu ticaretin 323 ve 324 üncü maddeleri mucibince * verilmiş olân mezuniyetlerin temdidi. 8 — Müddetleri hitam bulan meclisi idare âzalıklarıma minasip zevatın inti- habı. Fevkalâde içtima ruznamesi 1 — Şirket sermayesinin tenzili. 2 — Nizamnamei dahilinin aşağıda yazılı bazı maddelerinin tadili. Nizamnamei dabilinin tatil olunacak maddeleri 5 inci maddenin ilk fıkrası yerine ati- deki fıkralar ikame edilecektir. Madde 5 — Şirketin sermayesi beheri elli Türk lirası kiymetinde beşbin hisseye münkasem ikiyüz elli bin Türk lirasın dan ibarettir, şu kadarki hey'eti umu- miye kararıyle keza beheri elli lira kıymetinde beşbin imtiyazlı veya imti- yazsız hisse ihracı ile bu miktar yarım milyon Türk lirasına iblâğ edilebilir. Imtiyazlı hisse ihracına karar verildi- ğinde beher hisseye verilecek hukuk ve imtiyazat hey'eti urrumiyece tayin olunur. Onbirinci maddenin ilk fıkrası şu veçhile tadil edilecektir. Madde 11.— Şirketin ümür ve me- salihi hey'eti nmumiye tarafından men- sup beşten yediye kadar ilaahiri. Onbeşinci maddenin ilk fikrası veçhile tadil edilecektir. Madde 15 — İdare meclisi azasından her birinin 865 nümerolu ticaret kanu- nunun 313 üncü maddesinde muharrer miktar derecesinde hisse senedine malik olması lâzım gelir. Onsekizinci maddenin ilk iki fıkrası yerine atideki fıkra ikame edilecektir. Madde 18 — Idare meclisi azalarının yekdigerine niyabeten rey vermeleri caiz değildir. Bilâ mazeret ilaahiri... Yirmi üçüncü maddenin ilk fıkrası şu veçhile tadil edilecektir. Madde 23 — Hey'eti umumiye her mali senenin hitamından itibaren üç ay zarfında ilaahiri... Yirmi dördüncü madde yerine maddei atiye ikame edilecektir. Madde 24 — Hey'eti umumiye asa leten veya vekâleten laakal dört hisseye malik olan hissedarlardan mürekkep olacak gerek asaleten ve gerek vekâ- leten hey'eti umumiyede hazır buluna: cak hissedaranın her dört hisse için bir reyi olabilecektir. Su kadarki bir hisse- darın ondan fazla reyi olmayacaktır. Nizamname tadilatına ait ruznamelerin müzakeresino her hissedar iştirak eder ve reyleri de hisselerin adedine göre tezayüt eder. Yirmi beşinci maddenin ilk fıkrası şu veçhile tadil edilecektir : Madde 25 Davetnameler ii gününden lâakal onbeş gün evvel ili > Yirmi sekizinci maddeki lâakal yüzde otuz yerine yüzde on ibaresi konacaktır, Yirmi dokuzuncu madde yerine atide- ki madde ikame edilecektir. Madde 29 — 865 numaralı ticaret ka- nununun mürakıbe ait ahkâmına tevfi- kan heyeti umumiyece intihap olunan mürakıp meclisi idare tarafinean sicili ticarete tescil ve gazeteler ile de ilân olunduktan sonra kanunu mezkür ah- kâmı mucibince kendisine terettüp eden vazaifi ifa eder, Otuzuncu maddedeki müfettiş kelimesi yerine mürakıp kelimesi ikame edile- cektir. şu Otuz beşinci madde yerine atideki madde ikame edilecektir. Madde 85 — Şirketin masarifi umu» miyesi muhtelif imalâtı sınaiye amorlis- man bedelleri (o ve ketin teşkilinde ihtiyar olunan masarifi tesisiyo ve ipti- daiye için tefriki muktezi mebaliğ şirket hesabatı seneviyesinde görülen mevcudat ve muvazene defterinde tesbit olunan hasılatından tenzfl edildikten sonrra baki kalan mikdar temettüatı safiyedir. Bu temettüattan. Evvelâ — İhtiyat akçesi olarak 0/0 6 i tefrik edilecek. Saniyen sermayenin Bedeli tesviye edilmiş umumuna birinci temettü — 7. inci icra memurluğundan: Bir borçtan dolayi mahcuz ve paraya çevrilmesine karar verilen kirtasiye eşyasile bir adet yazihane ve bir adet camekân ve sairenin 29/3/932 tarihine müsadif Salı günü saat 10 dan itibaren Çen- berli taş diyaribekir kıraathanesi Yanındaki 63 numarolu kırtasiyeci dükkânın da açık arttırma sure- tiyle bilmüzayede satılacaktır. Ta- lip olanların yevm ve vakti mez- kürda mahallinde hazır buluna- cak memuruna müracaatları ilân olunar. İstanbul Asliye üçüncü hukuk dairesinden: Müddeiye Mukadder ha* nımın Kasım paşada Sahaf Muslahat- tin mahallesinde hastane caddesinde 41 numaralı hanede mukim Yaşar Halit efendi aleyhine ikame eyle- diği tescili talâk davasından dola- yı mahkemeden sadır olan ve talâkın kâtibi adil sanedile sabit olduğundan tesciline ve masarifi muhakemenin müddeialeyhe aidi- yitine mütedair bulunan 30 mart 930 tarih ve 217 numaralı ilâmın halen ikametgâh ve meskeni meç- hal olan mumaileyh Yaşar Halit efendiye ilânen tebliği tesbit edil- miş olduğundan ilânın bir sureti mahkeme odivanhanesine ( talik olunduğu ilân olunur. İstanbul mülhakatından Beyoğlu ile Galata beyninde Tahtelârz Demiryolu Türk anonim şirketi İLÂN İstanbul mülhakatından Beyoğlu ile Galata beyninde Tahtelârz Demiryolu Türk anonim şirketi, 1917 senesinde ihraç edilmiş olan yüzde beş faizli “Tünel, tahvilâ- tına ait 29 numaralı | nisan 1932 tarihinde munkazi kupon bede- linin işbu tarihten itibaren Osmanlı bankası “Galata merkezi gişele- rinde mezkür banka vasıtasile tediye edileceğini mezkür tahvi- lât hamillerine ilân ile kespi şeref eyler. Istanbul 12 Mart 1932 namıyle 0/o 4 verilecek ve kalan mik- tarda atideki tarzda tevzi olunacaktır. A — o/o 10 u meclisi idareye. B — 0/o 15 i müesseselere. C — o/o 75 ide ikinci temettü namile bedeli tesviye edilmiş sermayenin umu- muna verilir. İhtiyat akçesi behemehal nakit olarak ya şirketin kasasında veya muteber bir müessesei maliyede hıfzedilecek ve tarzı istimali mevadı atiyede musarrah ahkâma tabi olacaktır. Kırkıncı madde şu tarzda tadil edile- cektir, Madde 40 — Şirketin sermayesi nis- fina tenezzül edecek olursa meclisi idare ticaret kanununun 325 inci maddesine tevfiki hareket için hey'eti umumiyeyi içtimaa davet eyler. 42 inci madde şü tarzda tadil edile eektir. Madde 42 — 865 numaralı ticaret kanununun 28/mart/931 tarihli ve 1749 numaralı kanunla tadil edilen 886 ıncı maddesi mucibince mevzu veya nev'i şirketin tebdiline müteallik olan hey'oti umumiye içtimanda sermayei Şirketin akalli üç rub'unu temsil eden hisseda- ranın huzuru şarttır. Bu içtimada müte tehaz kararların muteber olması için asaleten veya vekâleten istimal olunan aranın sülüsanının içtima muktezidir. İlk içtimada sermayenin üç rub'unu temsil eden hisselerin huzuru mümkün olmadığı halde meclisi idare hey'eti umumiyeyi tekrar içtimaa davet eyler. Fıkrai salifedo mukarrer (o hususların gayrisine mütedair tadilât için davet olunan hey'eti umumiyenin ilk içtimam- da anifüzzikir nisabı müzakere hasıl olmadığı takdirde keyfiyet şirket ilâna- tının dercine mahsus gazetelerle 16 gün fasıla ile iki kerre ilân edildikten sonra İkinci bir içtima aktolunabilir, İçtimaı ihbar için y davstname- lerle ilânlar ruznamei müzukeratla bera- ber içtimaı sabıkın zamanı vukuu Ve si dercolunur. İkinci içtimada da müzakerat cereyan edebilmek için ser- mayci şirketin lânkal nısfinı temsil eden hisssodarların huzuru lâzımdır. İşbu ikinci içtimada dahi nisabı müza- kero tahassül edemediği takdirde şoraiti anifo ile uçüncü bir ilân yapılır bu son içtimada da müzakerat icrası İçin ser- mayei şirketin akalli sülüsünü temsil eden hissedaranın huzuru kâfidir. Bu heyeti umumiyelerin ittihaz ottikleri ka- rarların mutobor olmaları asaleten veya vekâleten verilen aranu sülüsanı tara- fından kabulüne mütevakkıftir.