21 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

21 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

ERER Mlliplan Çirkinliği i ile tanınmış bir fıransız artisti Mişel Simon sokak satıcılığından nasıl artist olduğunu anlatıyor Michel Paris 8 (Hususi) — Fransız artistleri arasında şöhret bulan- ların ekseriyeti yakışıklı, şık genç- lerdir. Mişel Simon ise bilâkis çirkinliği ile tanınmış, fakat tem- sil ettiği rollerdeki tipleri cidden yaşattığı için şöhret bulmuştur. Mişel Simon aslen tiyatro artis- tidir. Filim çevirmekle beraber, gene tiyatroda oynamakta devam ediyor. Mişel hayatını şöyle anlat- maktadır, — Çocukluğumu Cenevrede ge- çirdim. Sınıfta, mektepte, hatta Cenevre şehrinde benim kadar tembel başka çocuk bulmak mümkün değildi. Sınlfta daima sonuncudan bir eveldim. Sebebi de Briger ismindeki bir talebenin senenin altı ayı mektebe gelmemesi idi. O gelmediği ozamanlar sınıfın sonuncusu addedilirdi. Gelmediği aylarda ise, sonuncadan bir evel o olur, sonunculuğu bana devre- derdi. Parise geldiğim zaman asker oldum, askerlikte de ömrüm ceza- landırılmakla, hapisle geçti, Müd- detini ikmal edince hayatımı ka- zanmak icabetti. (Ne meslek intihap etmeli idim? Iptida can- bazhanede palyaço oldum, sonra boksörlük ettim, şoför oldum, sokak satıcılığı yaptım. Traş ma- kineleri, ucuz kravat, kapan kur- şun kalemi ve saire satttım seyyar fotoğrafçılık yaptım, şehir şehir geze geze gene Cenevreye gittim. Simon Müşteri celbetmek için söyle- diklerimi işiten aktör Pitoef bana sokakta yaklaştı, ve aktör olmamı tavsiye etti. İlk defa Shakespearenin bir piyesinde o sahneye çıktım. Bir kâtip rolünü yapıyordum üç kelime söyliyecekdim... oÇehrem, halim seyircilerin garibine ve biraz da hoşlarına gitti, beni alkışladılar. Aktörlükte de Cenevreden Parise geldim, yavaş yavaş tanındım Birçok piyeslerde, ve birkaç filmde oynadım. İşte hayatım bundan ibarettir.,, Mişel Simonun çevirdiği filimler | arasında şöhret bulmasına yardım edenler ( Altın kalp ) ile ( Dişi köpek ) filimleridir. Mişel Simon yakında Almanyaya giderek Thi- elenin idaresi altında yeni bir filim çevirecektir. Filmin ismi ve hangi artistlerle çevireceği henüz malüm değildir. Amerikada filim şirketlerinin sinemaları Neşredilen bir istatistike göre Amerikada büyük filim şirketle- rinin 2606 sinema salonu vardır. Paramount şirketinin 1140, War- ner kardeşlerin 529, Fox şirk ti- | nin 521, Leon şirketinin 189, R. K. O. şirketinin 161, Universal şirketinin 166 sineması vardır. Bu sinemalarda hep o şirketin filimleri gösterilmektedir. | çalışır. Fakat ekseri filimlerinde Büyük rejisör Avrupaya geliyor mu? Son günler zarfında Hollivutta büyük bir heyecan hüküm sürüyor. Bunun sebebi meşhur sahne vazii ve rejisör Lubiç'in Almanyaya avdet edeceği hakkında deveran eden bir şayıadır. Lubiç senelerdenberi sinama şehrinde Paramunt şirketi hesabına çalışıyor. Bu müddet zarfında vücude getirdiği filimler- den hepsi birer şaheser addedil- mektedir. Lubiç çok dikkat ederek eser- lerinde hiç kusur bırakmamağa saraylar, resmi geçitler bulunduğu için çok para sarf edilir. Son zamanlarda hüküm süren iktisadi buhran dolayısile Paramount şirketi Lubiçe istediği kadar kredi ver- mediğinden sanatkâr Almanya'ya dönmek arzusunu izhar etmiştir. Şimdiye kadar müzakereler hiç bir netice ver- memiştir. o Maamafih bir itilâf zemini bulunacağı ümit ediliyor. Yeni Hollivut İngilizler büyük hazırlık yapıyorlar cereyan eden Ingilizler Hollivuta rekabet için büyük sermaye ile film stüdyoları vücuda getirmeğe ve Amerikadaki büyük sanatkârlardan birçoğunu Avrupaya çekmeğe karar vermiş- lerdir. Bu kararın yakında tatbi- kine geçilecek, büyük stüdyolar inşa edilecektir. Fakat şimdiden birkaç büyük artist İnğiltereye davet edilmiş, bunlarşa mukaveleler yapılmıştır. İngilterede çalışacak artistler ara- sında Menju, Koin Grifit ve Valas Berry vardır. İngilizler yalnız Ingilizce değil, diğer lisanlarda da filim çevirmek istiyorlar. Şimdiye kadar bir çok operet- ler sesli filme alındı. Fakat bun- lar hep sahne için yazılmıştı. Bazı tadilât ile filme çekilikordu. lik defa olarak sesli filim için yazılan ve bestelenen operet Ronnydir. Hollivutta yeni bir spor Hollivutta sinema artistleri arasında yeni bir miştir: At yerine bisikletle polo oyunu... Tatil günlerinde, akşamları stüdyodan çıktıktan sonra bir çok artistler hemen bisikletlere atlı- yarak polo oynamağa koşuyorlar. Polo meraklıları bilhassa genç artistlerdir. Resmimizde bunlardan dördü görülüyor. Sağdan itibaren Ruth Hall, Shuley Chanber, Mae Madison, Geraldine Bartondur. İ Yeni bir Hey filmi Ronny her tarafta çok muvaffakıyet t kaliilme Bu filimde Kalmanın best bestelediği çok kıvrak parçalar vardır Rorny filminden bir sahne : Oliy Gebauer ve Kurt Vesperman Bunu, meşhur bestekâr Kalman bestelemiştir. Ronny, Willy Fritsh ile Kaethe von Nagy tarafından oynanmıştır. Evvelce de bahsettiğimiz gibi bu filmin mevzuu bir ressam ile bir terzi kızının ve bir prensin aşk macerasından ibarettir. Operet çok neşelidir ve musikisi son derece kıvraktır. Ronny Berlinde gösterilmiş ve çok rağbet görmüştür. Filimde çok güzel balet hey'eti ve dans sahneleri vardır. Danslarda bil hassa sevimli yıldız Olly Gebauer çok muvaffak olmaktadır. Bu filim Viyanada dört sina- mada birden gösterilmiş ve bir hafta içinde elli bin kişi tarafın- dan seyredilmiştir. Ecnebi artistler İngilterede şiddetli itirazlar başla dı Amerika hükümetinin hariçten Amerikaya artist girmesini men- etmek için bir kanun hazırladığını yazmıştık. İngiliz gazeteleri bu kanuna şiddetle itiraz ediyorlar. Amerikadaki filim muhafili de yeni kanunun aleyhindedir. Ame- rikanın şimdiki halde Amerikada bulunan artistleri istisna edeceği zan olunuyor. Mamafi bu tedbirde halkı memnun etmiyecektir. Diğer taraftan logilizler, livuttaki artistleri İngiltereye çe- kerek büyük stüdyolar yapmağı ve Hollivuta rekabet etmeği dir şünüyorlar. Hol-