21 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

21 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4— Cenevrede Akşam (Baş tarafı birinci sahifede ) müzaharetini koridorlarda temine çalışan milli politikacılar gibi, bu devrin beynelmilel siyaset adamları da, halkın gözü önünde cereyan eden umumi celse müzakerelerine girmeden evel, başka devletlerin taraftarlığını toplamaya çalışıyorlar. Hep rey meselesi!.. Terki teslihat konferansını, bir buçuk ay, yerinde saydıran âmil, yalnız Cemiyet akvam müzake- releri değil, bilhassa bu kulis siyasetidir. M. Tardicu'nün Terki :teslihat o celselerinde Ohiç söz söylemeden, sık sık Cenev- reye gelip (o gitmesi bundan dolayıdır. Terki teslihat teklifle- rinden ber hangi birinin müna- kaşasına girmeden evel halledil- mesi icapeden, başka mühim meseleler var: Fransanm daha evvel İtalya ile anlaşmak istemesi bunun içindir. M, Grandi, Cenev- reye gelmiyor. Ve Italya heyeti de henüz konferansta rol oyna- mak istemez görünüyor. Bundan başka bir de Tuna devletleri birliği var. Frarsız başvekilinin iki gündür Cenevrede bulunması, terki teslibat işlerine alâkadar olmak istemesinden değil, burada Tuna birliği meselesini halletmek içindir. Fransanın O teşebbüsile yapılan bu yeni devletler manzumesi, güya sırf ikti- sadi endişelerle vücuda getiri- liyor. Açıkça ilân edilen gaye, Macaristanı, Avusturyayı, Roman- yayı, Çekoslovakyayı içinde kıv- randıkları müthiş iktisadi buhran- dandan kurtarmaktır. Biraz itiraf edilen ikinci maksat, Avusturyanın Almanyaya iltihakına esaslı surette set çekmektir. Fakat hakikatte, artık bayatiyeti kalmayan, kikmeti vücudu gittikçe yok olan küçük itilâf zümresi yerine bugünün ihtiyaç ve zaruretlerine daha uygun, ve bittabi daha kuvvetli bir devletler birliği yapmak ve mali kuvvetten istifade ederek bunu Fransanın daimi nüfuzu altında (o bulundurmaktır.. Bu zümreye Yunanistan ve Bulgaris- tanı da almak istiyorlar. Her halde, Terki teslihat kon- feransı etrafında, silâbların tahdidi endişesinden ziyade yeni siyasi teşekküller gayesi hâkim olduğu görünüyor. Bu sahada, Fransa çok faal ve müteşebbis bir rol oynamaktadır. Bu tefevvukun tezahüratı her an, her vesile ile göze çarpıyor. İşte bu siyasi ve beynelmilel teşebbüsler, bu haftalar zarfında bir semere verdikten sonradır ki, Terki teslihat konferansı, hazır- lanınış bir muhit, ve garip bir hava içinde işe başlıyacaktır. Bu yeni siyasetin semereleri, İl nisandan itibaren, ber büyük prensip mes- elesi münakaşa edildikçe. tara- feyni teşkil edecek olan zümrelerde meydana çıkacaktır. Boş bulun- mamak lâzımdır. Necmeddin Sadık ann İmroz sahil sıhhiye memurluğu Imroz sahil sıhhiye muhafaza memurluğu 21 Mart 932 tarihinde ilga edileceğinden mezkür tarihten itibaren İmroz limanına gelecek ve oradan hareket edecek gemi- lerin sıhhi muamelelerinin mahalli liman idaresi tarafından ifa edile- zeği ve fakat liman idarelerinin rüsumu sıhhiye cibayetile cezayı nakdi tahsiline salâhiyettar bulun- madıkları bildirilmiştir. hero klüp kâtibi umumiliğinden Klüp azayı (omuhteremesinin 25/3/1932 Cuma günü saat 15 de klübe teşrifleri ehemmiyetle rica olunur efendim. MAJİK Bugün ALEMDAR SiNEMASINDA Mevsimin en büyük Fransızca opera filmi HAYDUT AŞKI Gündüz 2,30 - 5, gece 9,30da il a - İstanbul Belediyesi « 'arın yalnız irT Mei Şehir Tiyatrosu saat : 21,30 da Hk r Göte gecesi münasebetile t Stella N yazan © Goetro MM Tercüme eden : Seniha Bedri Fiatlarda tenzilât yoktur. Çarşamba günü akşamından itibaren Saatcı musikili komedi 3 perde Bu akşam saat 21,30da Ladam 0 Kamelya Piyes 5 perde Aleksandr dümafisin Lâyemut eseri mahkemesinden: Beyoğlunda çukur mahallesinde Enli yokuş sokağında (18) nu- maralı hanede sakin o(madam Agavrinin işlerini görmekten aciz bulunduğu tabip raporu ile sabit olduğundan hacrine ve kendisinin talep ve omuvafakatile oğulları Karakin ve Hirant efendilerin kendisine müştereken vası tayi- nine İ/3/932 tarihinde karar verilmiştir. keyfiyet ilân olunur. Türk aponim elektrik şirketi İLÂN Türk anonim elektrik şirketi, 1919 senesinde ihraç edilmiş olan yüzde beş faizli “Elektrik, tah- vilâına ait 26 numaralı ve 1 nisan 1932 tarihinde munkazi kupon bedelinin, işbu tarihten itibaren Osmanlı bankası Galata merkezi gişelerinde mezkür banka vasıta- sile tediye edileceğini mezkür tahvilât hamillerine ilân ile kespi şeref eyler. İstanbul 12 Mart 1932 Istanbul Tramvay şirketi İLÂN İstanbul Tramvay şirketi, 1918 senesinde ibraç edilmiş olan yüzde5 faizli “ Tramvay ,, tahvilâtına ait 28 numaralı ve 1 nisan 1932 ta- rihinde mun'cazi kupon bedelinin işbu tarihinten itibaren Osmanlı bankası Galata merkezi gişele- rinde, mezkür banka vasıtasile tediye edileceğini mezkür tahvilât hamillerine ilân ile kespi şeref eyler. İstanbul 12 Mart 1932 LiNDBERG'in oğlunun kaçırılması “GANGS kaçakçıların meselesini mevzuubahis ettirmiştir. ii GARY COOPER Öünümüzdeki Çarşamba akşamından itibaren ELHAMRA sinemasında TEHLİKELİ YOLLAR (Les carrefours de la ville) müessir ve muhteris filminde bu tip kaçakçıları... Sefahat âlemlerin... Metreslerini.... gösterecektir. Rejisörü: ROUPEN MAMOULiAN 24 Mart Perşembe akşamı SİNEMASINDA BUYUK GALA OLARAK iZDiVAÇ LiMiTED ŞiRKETi (Mariage Limited) mükemmel ve çok nükteli operet. Sehhar yıldız CHARLOTTE SUSA ile büyük san'atkâr HANS MOSER, GEORGES ALEXANDER ve VERNER FUTTERER. Hoş ve cazip musiki - güzel ve baş dön- dürücü danslar - çılgın şarkılar - mevzuu da fevkalâde şendir. İlâveten: P. D. C. halihazır dünya havadisleri. Şehzadebaşı Raşit Rıza Tiyatrosu - Beyoğlu dördüncü sulh hukuk TERSLER,, ler iraesine başlanacak olan : Cür'etlerini... Heyeti temsiliyesi başında: sevimli jön prömiye Radyo 21 Mart Pazartesi akşamı Istanbul (1200 m.) — 19,30 Vedia Rıza hammla beraber saz, 22,30 Darül bedayi arlistleri tarafından ( Yalova türküsü ) operetinin ikinci perdesi, 21 Belkis hammla beraber saz, 25 orkestra, Belgrat (429,8 m.) — 19 fransızca ders, 19.30 Lâyipziğten naklen konser, 20,45 piyano konseri, 22.50 orkestre konseri. Bükreş (394,2 m.) — 18,10 radyo orkestresi, 19 Göte hakkında Konferans, 19,40 gramofon, 20 Bsthofen hakkında konferans, 20,10 konser, 20,40 konfe- rans, 20,55 şarkı, 21,20 Harp konseri. Budapeşte ( 550,5m. ) — 18,15 Çingene muzikası, 20,10 konservatuvar konseri. Roma (441,2 m.) — 19 gramofon, 21 senfonik konser, 22 kadınlık hakkın- da musuhabe, 22,10 konser, radyo jurnal. Varşova (1411 m. ) — 19,35 gra mofon, 19,45 radyo Jurnal, 20,15 eski musiki Konseri, 22,35 radyo jurnal, Viyana ( 517,2 m.) — 19.15 komedi, 21,15 radyo jurnal, 21,30 keman konseri 22,15 radyo orkestrası. 22 Mart Salı akşamı Belgrat (429,8 m.) — 18,55 Çek lisan dersleri,, 19,25. konferans, 19,55 gramofon plâkları, 20,15 Göte hakkında konferans, 20,50 çingene muzikası, Bükreş (394,2 m.) — 18,10 konser, 19,40 milli tiyatroda Göte ihtilali. Budapeşte (550,5 nı.) — 18,30 taganni ve piyano konseri, 19,15 Fran- sızca ders, 19,30 konfel 20,15 Göte hakkında ihtifal, 22,30 piyano konseri, 23,30 müzi 5,8 m.) — 20,15 orkestra, ramofon plâkları, 21,55 konferans, 5 dans muzikası, Prag ( 458,66 m.) — 18,30 Göte hakkında . ihtifal, 19 Göteye ait bir 22 radyo jurnal, 22,20 Bratis- dYâvdan nakil. Roma (441,2 m.) — 19 radyo jurnal, 20,45 müzik, 22 komedi, 22,55 radyo Jurnal, Varşova (1411 m) — 17,35 senfonik konser, 19,45 gramofon plâkları, 19,45 radyo o juana 20 musahabe, 21,15 Şopene ait kon: 23 radyo jurnal. Viyana — (517,2 m.) — 18,15 tibbi musahabe, 19,40 şarkı, 20, hakkında konferans, 20,50 konset dans müzikası, İstanbul birinci ticaret mahkemesinden: iflâsma katar o verilip esi tedvir edilmekte lunda Parmakkapıda. Pa- Mahkemece muamelâtı iflü; bulunan Bey: padopulos apartımanında 6 numaralı dairede mukim kasap Ahmet Faik hakkımdakı iflâs kararının 17 mart tarihinde cereyan eden muhakeme ne ticesinde kaldırılmasına karar verilmiş olduğundan icra ve iflâs kanununun Balıkpazarı civarında Tütün gümrüğ, Cumhuriyet sokak hava deposunda hazır bulunmaları ilân olunur. 177 inci maddesi mucibince keyfiyet ilân olunur. mibul mahkemei ( Asliye birinci dairesinden: Şarkı ” Bankasına merhun olup asma karar ve- rilmiş 0/ m 336 teneke Teleme peyniri, mahlüt yağ ve 39 çuval k peynirini almağa talip olanların 2 tarihine müsadif Çarşamba günü 10,30 da Istanbul hediyeyi alıniz! İstnbnl Erta Kıymeti mhammenesi “KUÇUK DAKTİILO,, filminin sevimli ve şirin yıldızı: MARY GLORY nin daha fazla muvaffak olduğu ve “GEL EVLENELİM,, filminin mübdei FERNAND GRAVEY ile beraber temsl! ettiği: Düşes Olacaksın (Tu seras Duchesse) Parlak, şen ve şık komedisinin : MELEK sinemasında İlk irze tarihi olan 23 Mart Çarşamba akşamı için ! yerlerinizi evelden temin ediniz.. Amca Bey'in Güzel bir albumunu meccanen almak isterseniz AKŞAM'a abone olunuz! ; Cemal Nadir bey arkadaşımız Amca Bey'in gazetemizde intişar etmiş en güzel karikatürlerini bir araya topladı; bunları renkli, zarif bir kapak içinde güzel bir album halinde neşretmiştir. Mart ve Nisan 1932 zarfında gazelemize bir senelik, 6 aylık, 3 aylık abone kaydedilecek karilerimize veya mevcut abonesini bu iki ay içinde asgari 3ay için temdit ettirecek olan abonelerimize bu güzel album'dan bir nüsha hediye edilecek ve posta ileadreslerine gönderilecektir. Bütün Türkiye'de en fazla satış yapan AKŞAM gazetesine sizde abone olunuz ve bu güzel T Miütriyelnden: 00 Tamamı 174 - metre 50 santim terbiinde bulunan mahallesinde Esirpazarı sokağında etrafi dıvarla mahdut Bayrampaşa camii arsası. Lira Kurnş 1745 Molla fenari 212 67 Tamamı 319 - arşın terbiinde bulunan Ortaköy'de yeni meyhane sokağında atik - 27 No.h arsanın on ikide sekiz hissesi. Balâda semt, mahalle, sokak ve ve No. ları muharrer emlâk satıl- mak üzeren dört ihafta müddetle ilâna vazedilmitir. 20/Nisan/932 tarihine Müzayedesi müsadif Çarşamba günü saat 15 - dedir. Talipler kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesile birlikte İstanbul evkaf müdüriyeti binasında mahlülât kale- mine müracaatları ilân olunur. İstanbul gümrükleri baş müdiriye- tinden: Kontenjandan çıkan beyannamelerin takibine dair Gümrüklere asılan ilânın, mağduriyetlerine mahal kalmamak üzere erbabı mesalih tarafından okunması ilân olunur. , Devlet Bursa hattında muşamba Demiryolları ilânatı 25/3/1932 tarihinden itibaren muteber olmak icarına üzere Mudanya - mahsus M.B. / 2 numaralı bir tarife ihdas edilmiştir. Mezkür tarifeye nazaran vagon üzerine örtü- lecek muşambalardan beher nakil için 50 ve eşyanın istasyonlarda muhafazasında kuruş almacaktır. beher muşamba ve her 24 saat küsuru için 150 Fazla tafsilât için Mudanya - Bursa hattı istasyonlarına müra- caat edilmelidir. » İdaremizin mülga eski malzeme deposunda bu kerre toplanan kısmen hurda ve kısmen tip harici: mubtelifülcins lüks ve-radyum lâmbaları; 110 mumluk muhtelif mum kuvvetinde binlerce ampüller müstamel elektrik dinamoları, telgraf ve elektrik tellerine mahsus izolatörler ve suporları, lâmba şişeleri, karyola ve karyola somyaları yazı makinesi, kupilya ve civatalar ve bunlara mümasil bin kalemi bulan bir çok hırdavat aleni müzayede suretinde satılacaktır. Müzayede 2/ıw/32 de saat 10 da başlıyacaktır. Talip olanların yevmi mezkürda mağaza müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. Malzemeyi görmek ve malümat almak isteyenler müzayede tarihine kadar her gün sabahleyin saat sekiz buçuktan akşam beşe kadar mağazaya müracaat edebilirler. üsküdar askerlik şubesinden: 1 — Üsküdar askerlik şubesinde yerli ve Yabancı suretile kayıtlı olup hizmeti (filiyelerini ifaya davet edilmiş olanların mart niha- yetine kadar Cumartesi, Çarşamba günleri şubeye müracaatla ikamet adreslerini bildirmeleri, aksi tak- dirde bu celpte davete icabet etmemiş addile haklarında ahkâmı kanuniyenin tatbik edileceği. 2 — Son yoklama muayenele- rinde ve sıhhi muayene komisyonu tarafından (o sakata celpten evvel muayene veya ame- ayrılanlarla liye icrasına karar verilenlerin 326 Zayi — 17 Mat 932 perşembe çi saat üçte Ziraat bankası stabul şübesinin havale gişesi önünde kahve rengi cüzdanım ile içerisinde (o muşterilerimden mal bedeli olarak almış olduğum on dört kıt'a bonoler ile diğer evra- kımla birlikte zayi eylediğimden hiç bir veçhile hükmü yoktur. Ayrıca mezkür cüzdanımı bulup getiren tarafımdan memnun edile- cektir. Oo Uzun çarşıbaşı 36 No, S Yakup Sabri (dah ğı yi mart mihayetine kadar nüfus cüzdanları, askeri hüviyet vesika- ları ve birer fotoğrafla şubeye müracaatları,