June 15, 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

June 15, 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

TAVİL ZADE VAPURLARI AYVALIK POSTASI Selâmet 5 Vapuru her Perşembe saat 17de Sirkeciden hareketle Gelibolu, Çanakkale ve Körfez tarikile Ayvalığa azimet ve avdet ede- cektir. Dikkat: Cuma günü Edremit cularını trene yetiştirir ve A yolcularını ayni gün al 1 Ayvalığa çıkarır. Perşembe günü saat 15 ten sonra yük alınmaz, Gelibolu için yalnız yolcu alınır. Yolcu bileti vapurda da veri- lir. Adres: Yemişte Tavilzade Mustafa bira derler. Telefon 22210 LASTER SiLBERMANN ve Şi. DOYÇE LEVANT Linye Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Bahrisiyalı arasında azimet ve avdet muntazam postaları Hamburg, Brem, Stetin, Anvers ve Koterdam'dan limanımıza muvasalatı beklenen vapurlar Chios vaparu 16 hazirana doğru Germis > 15 >» > Alaya vapuru 28 hazirana doğru Tinos vapuru 29 hazirana doğru 7, Varna, Köstence, Kalas: ve İbrail için Jimanımızdan hareket edecek vapurlar vapuru 15-19 haziranda > Gernis tahmilde, Tinos vapuru 28 - 30 haziranda —— Yakında Hamburg, Brem. Anvers ve Roterdam limanları için hareket edecek vapurlar. Chios vapuru 16-19 haziranda tahmilde. Akka vapuru 22 - 23 haziranda tah- milde, Alaya vapuru 28-30 haziranda tahmilde . Fazla tafsilât için Galata'da Ovakim- yan hanında Laster Silbermann ve Şürekâsı vapur acentalığına müracaat. Telefon : Beyoğlu 641 - 674 KOMANYA HÜKÜMETİ İDAREİ BAHRİYESİ Jimanımızdan hareket edecek vapurlar: Daçya vapuru 18 haziran cumar- tesi saat 11,30 da (Pire ve İskenderiye)ye. Romanya vapuru 19 haziran pazar Saat 12 de (Köstence) ye. 12 mayıs — 15 teşrinievvel zarfında her taraf için fiatlarda büyük tenzilât. Romanyanın deniz banyoları havi istas- yonlarının ziyaretçileri için azimet ve avdet biletlerinde 0/o 50 tenzilât. Roman- yanın başlıca merkezleri ve merkezi ve cenubi Avrupa için doğru bilet verilir. Oryan Ekspres ile aktarma yapılır. İstanbul-Berlin seyahati 62 ve Istan- bul-Varşova seyahati 44 saat devam eper. Bir gece tren, bir gece vapur. Fazla tafsilât Galata merkez rıhtım Hanında kâin umumi acenteliğine mü- arcaat. Telefon Beyoğlu 4828 ENRİCO SPERCO ve MAHTUMLARI Galata Arapyan Han inci kat, Tel. B. O. p CE ROYALE RLANDAİSE vapur şirketi - Amsterdam Anvers Roterdam, Amsterdam ve Hamburg için yakında. hareket edecek vapurlar: Ganymedes vapuru 13 hazirana doğru Orestes vapuru 26 hazirana doğru Saturnus vapuru 9 temmuza doğru Compagine Royale Neeriandaise irketi vasıtasile ve bilumum vapur acanlaları arasın- ayesinda DÜNYANIN .ARI için emtia kabul U KONŞİNEN TO verile- BÜTÜN Lİ ve DO bilir, Yakında Burgaz, Varna ve Köstenceye hareket edecek vapurlar Orestes vapuru 18 hazirana doğru Saturnus vapuru 3 temmuza doğru Amsterdamdan beklenen vapurlar: Orestes vapuru 17 kazirana doğru Saturnus vapuru 3 temmuza doğru Amsterdamdan hareket edecek vapurlar Saturnus vapuru 8 haziran doğru NIFFON YUSEN KAISHA (Japon vapur kumpanyası) Yokohama, Kobe, Dairen, Tsingtao, Shanghai, Honkong, Singapor, Colombo, Suez, Port Sait, İzmir, tanbul, Pire, Cenevre, Valencia Liverpol ve Glasgow limanları sında doğru posta. (CAktarmasız ve doğru) Dakar Maru vapuru 20 temmuza | doğru İ Durban Maru vapuru 19 ağustoza doğru. Tafsilât için Galata'da Arapyan Hanında ENRİCO SPERCO ve MAH'TULARI vapnr 1 na m0 Tel. B. O. 4792-1 Şerifzade Süreyya Bey Hazin bir irtihal Odamızın ikinci reisi Şerifzade Süreyya bey irtihal etmişlir. Bu çok acı ve tesellisiz haberi dün aldık. Kendileri uzun bir zamandan- beri rahatsız idiler. Tedavi için Avrupaya gitmişlerdi. Avdetlerinde, çok sevdikleri memlekete kavuş- madan bir gün evvel Pirede ölüm, onu, sevgi vö saygılarla bekliyen bizlerden ayırdı. Süreyya beyfendi türk iktisat ve ticaret hayatının en güzide ve kiymetli uzuvlarından biri idi. Kendi müesseselerinden maada müteaddit senelerdenberi odamızın ikinci reisliğinde, ticaret ve zahire borsasında, diğer arkadaş- larile beraber yeni kurmuş oldukları İş Limited'de, Âli İktisat meclisi âzalığında memleketimize çok kıy- İm setli hizmetlerde bulunmuşlardı. Süreyya beyin telâfisiz bu ölümü ile odamız genç ve kıymetli ikinci reisini ticaret ve iktisat hayatı, çalışkan, doğru ve yaratıcı bir unsu- runu, memleketimiz de çok temiz ve faziletli bir evlâdını kaybetmiş- tir. Bu ziya karşısında odamız son- suz bir teessür içindedir. Istanbul ticaret ve sanayi Odası Sçandinavlan Near East Snevska Orlent Linlent Gothenburg Gothenourg, Stokholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bütün baltık Jimanlarile Şark ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Gotland yapuru 15 Hazirana doğru Hamburg, Gotemburg, Stokolm, Oslo, Gdynia ve Dantzigten muvasaletle aynı günün akşamı Hamburg, Gotenberg. Oslo, Kopenhag, Stokolum, Dantzıg, Baltık ve Iskandınavya ve limanlarına hareket edecektir. Blaland vapuru 25 Hazirana doğru Gotember, Oslo ve Gdynia'dan muva- seletle ayni günün akşamı Hamburg, Kopenhag. Stokolm, Dantzig ve İskan- dinavya ve Baltık limanları için hareket edecektir. Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan Hanında 4 üncü katta kâin acentalığına müracaat. Tel. B.0. 4957 -8- 923. Sıhhi yemekler - Buzlu içkiler FRIĞECO 18 ay vade İle SATİE YER YÜZÜNÜN CENNETİ Arnavutköy sahilinde BOSFOR PALAS otel ve bahçesidir. Hakiki cennet ihtişam ve intizam. Efsanevi bahçesinde her gece mükemmel incesaz BONO Gayri mübadil ve mübadil bonoları alır, satar, Balıkpazarı, Maksudiye han No. 8ö: UĞURLU ZADE M. DERVİŞ İst. Beyeğlu 5inci icra memurluğundan: Mahcuz ve Furuhtu mukarrer (137 ) adet Poplin ve müteaddit renk ve nu- marada gömlekler 21/6/932 Tarihine müsadit Salı günü saat 12 den itibaren 'Tepebaşırda Belediye bağçesi karşısında Dandriya pasajında 6 numarada Satıla- cağından talip olanların mahallinde ha- zır bulunacak memuruna müracaatları ilân olunur. Manisa Asliye hukuk mahkemesinden: Manisada bakkaliye ile iştigal etmekte iken iflâsına karar verilmiş olan Şişeci Muammer beyin bedel iflâs teklif eyle- diği Ve mahkemeye berayi tasdik arz olunan Kongurdatosunun bedel naks icra (o kılmacak (muhakemesi o vakti 28/6/9 Sah günü saat (dokuz buçuk olarak tayin edilmiştir. Bütün alacaklıların ve itiraz edenlerin mezkür vakitte Manisa « asliye Hukuk mah- kemesinde Asaleten veya kanuni bir vekil vasıtasile kendilerini temsil ettir- Eminönü askerlik şubesi riya- setinden: Eminönü askerlik şube- sinde mukayyet “bulunan birinci dereceden malül iki göz ve iki ayak ve ki koldan mahrum olan efrat ve zabitanın bir hafta zar- fında şubece kayıtları icra edilmek üzere hemen sülatle müracaatları lâzımdır. Bu müddet zarfında mü- rTacaat etmiyenler hakkında şube- | miz kat'iyen mesi kabul etmez Satılık Saç mürekkep fıçıları Kapakları anahtarli sağlam halde 25, 50 kiloluk saçtan mamul boş mürekkep fıçıları satılıktır. (Akşam) idarehane- sine müracaat. meleri zımnında Keyfiyyet ilân olunur. | Haşeratı ve yumurtalarını imha eder. Mektep için bir sene zarfında alınacak 65000 kilo ekmekle 700 çeki odun ve 6000 kilo mangal kömürü ve 50 ton kok ve 80 ton kırible kömürlerinin kapalı zarf usulile münakasası icra kılınaca- Zından talip olanların münakasaya iştirak için Temmuzun ikinci cumar- tesi günü saat 14 te ve şartname- leri görmek için her gün Nuru- osmaniye'de Cemiyeti Tedrisiyei İslâmiye müdiriyetine müracaatları. Istanbul 4 üncü İcrasından: Agavni Peroz - İşkembeci yokuşunda kılburnunda 42 numarada mukim iken elyevm ikametgahı meçhul. Madam annanın madam Ojeni varis- lerindeki alacağından dolayı mahcuz bulunan beyoğlunda Hüseyin ağa ma- hallesinde: İşkembeci (o yokuşunda kıl burnunda 42 numaralı bir bap hane icra kılınan müzeyedei aleniye, netice- sinde 939 lira bedelle talibi madam Anna uhdesinde ihalei katiyesi icra kılınmış olduğundan 3 gün zarfında bir- riza takrir vermeniz aksi taktirde rıza ve takririnize bakılmıyarak muamelei tesciliyenin ifa kılınacağına dair tapuya işarı keyfiyet (edileceği malumunuz olmak üzere ilân olunur. Haliç Vapurları Şirketinden: Elbise Müzayedesi Yerli kumaşından 150 takım yazlık elbise yaptırılacaktır. Taliplerin şeraiti anlamak üzere bir bafta zarfında Ayvansaray'da idare merkezine müra- caatları. İstanbul üçüncü icra dairesinden : Paraya çevrilmesine karar veri- len yazıhana, koltuk kanepe, kasa ve saire 22 haziran tarihinde saat 17 den itibaren bilmüzayede birinci açık arttırma suretile Ka- tırcı oğlu hanında satılaçağından muayyen olan vakitte memuruna müracaatları ilân olunur. Fatih askerlik şubesinden: Birinci derecede malüllerden iki bacağı iki kolu ve iki gözden mahrum olan zabitan ile efradın bir hafta zarfında şubeye müracaatları kendi menfaatleri iktizasındandır. Beyoğlu askerlik şubesinden; Yalnız (Beyoğlu (o mıntaâkasında mukayyet ve mukim bulunan 328 doğumlu yerli ve yabancıların ilk yoklamalarını (oyaptirmak üzere Beyoğlu askerlik şubesine 18 ha- zirandan 28 hazirana kadar müra- caatları lüzumu ilân olunur. (4 adet vesika fotoğrafile yeni harflerle yazılı nüfus cüzdanlarile gelecekler. ) Eminönü askerlik şubesinden: 328 doğumluların ilk yoklamalari haziran nihayetinde hitam bula- cağından Eminönü kazası dahilinde bulunan yerli ve yabancı 328 doğumlularin bu müddet zarfında şubeye müracaatile yoklamalarını yaptırmaları aksi taktirde hakla- rında mükellefiyeti askeriye kanu- nunun 83 üncü maddesi mucibince muamele yaptıralacağı tekrar ilân olunur. isa Birinci sınıf dabili ve intani hastalıklar mütehassısı Doktor AHMET FEVZİ İzmit'e avdetle demiryolundaki mu- ayenehanesinde Kemafissabık üçten sonra hastalarını kabule başlamıştır. Darüşşafaka lisesi müdiriyetinden Bedava bir otomobil Veya O kıymette Bir çek Bugün bir FORT otomobili veya kamyonu alırsanız, bunun size bedava kalması pek muhtemeldir. Devlet 395 adet bandajın takas Demiryolları i kaydı nat ve kapalı zarfla münakasası 24/Temmuz/1932 Pazar günü saat 15 te umum müdürlük binasında yapılacaktır. Fazla malumat Ankara ve Harydarpaşa veznelerinde beşer liraya satılan şartnamelerde mevcuttur. * Font boru ve teferruatının kapalı zarf ve takas kaydı ile müna- kasası 24 temmuz 1932 pazar günü saat 15,30 da umum müdürlük binasında yapılacaktır. Fazla tafsilat Aakara ve Haydarpaşa veznelerinde 3 er liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. Beşinci icra memuriuğundan: Madam Sofiyeye maa faiz vesaire ile 500 lira borçlu Babaeski kazasının Küleli kö- yünde mukim Mehmet Asım efendinin mahcuz olup paraya çevrilmesine karar verileri Tophanede Cihangirde atik tavuk çıkmazı cedit tavuk yokuşunda atik 2 cedit 20 numaralı 126 buçuk metre terbiinden ibaret maa bahçe ve 337 lira kıymet taktir edilen bir bap ahşap banenin üçte iki hissesi birinci artırma neticesinde 26/5/932 tarihinde 850 lira ile talihi üzerinde kalmış ise de mezkür gayri menkul kıymetini bulmamış oldu- Eundan ikinci arttırmaya çıkarılması muvafık görülmüştür. İlânatı müteakip rtnamesi divanhaneye talik edilecektir. kinci arttırması 4/7/932 tarihine müsa- dif vazortesi günü saat 14 den 17 ye kadar yapılacaktır. Arttırmaya iştirak için yüzde 10 teminat akçesi alınır. Müterakim vergi ile belediye resimleri ve vakıf icaresi müşteriye ait ve satış peşindir. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadarların irtifak hakkı sahipleri bu haklarını faiz ve masrafa ait olan iddi: alarını tarihi ilândan itibaren yirmi gün zarfında evrakı tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin - pâylaşmasın- dan hariç kalırlar. Alâkadarların yeni icra ve iflâs kanununun 119 uncu mad- desi mucibince tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla tafsilât almak istiyenlerin 930/3913 numara ile beşinci icra me- murluğuna müracaat elmeleri ilân olunur. Emlâk alım satımı KiRALIK EMLAK Beyoğlun! Tokatlıyan ivarında, istiklâl caddesinde bir apartımanın 2inci katı kiralıktır. 4 oda, banyo, mutfak ve hizmetçi Odası. Taksim, Osmanbey, Nişantaş, Harbiye veya Şişli civarında 250 - 400 arşınlık Bir arsa aranılıyor. Fener caddesinde ve Haliç kenarında 1200 metro üzerine Fabrika için pek elverişli bir bina kiralıktır. Altı odalı pek konforlu bir hane de mevcuttur. Şişlide son tramvay istasyonunda pek havadar dört odalı Bir Apartıman kiralıktır Manzarası fevkalâde, kirası ucuzdur. FABRIKA için pek elverişli ve merkezi bir mahalde kâin bir BİNA etrafındaki arsa ile kiralıktır. Arsanın mesahası: 10000 arşın Betonlu bina: 600 metro murabba Fırsattır. No, 202 — Hürriyet tepesinde yirmi dönümlük bir arsa ve üzerindeki GAZINO satılıktır. No, 201 — Beyoğlunda altı odalı bir 4 HANE satılıktır. Havagazı, Terkos ve kuyusu vardır. Fiat ucuzdur. İzahat almak üzere: Bahçekapı Taş Han No. 20, 21, 22 UMUM EMLAK ACENTESİNE müracaat, Telefon: 20307 İstanbul 3 ncü icra dairesinden: Tamamına 465 lira kiymet taktir edilen Bakirköyünde Zeytinlikte Bostaniçi sokağında 612 zirağile 21 nnmaralı bir kıta arsanın nısıf hissesi ile gene tamamına 1215 lira kıymet taktir edilen Boğaz içinde Bebek mahallesinin Kilise sokağında atik 2 cedit 54 numa- ralı murakkam 1215 metro murab- baı bir kıta arsanın tamamı ayri ayrı açık artırmaya vazedilmiş olup 14/6/932 tarihinde şartnamesiğ divanhaneye (otalik ve 9/7/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat l4ten 16 ya kadar İstanbul 3 ncü icra dairesinde satılacaktır. Birinci artırmanın Bakırköyündeki arsaya 100 liraya ve Bebekteki arsaya 400 liraya talip zuhur etmiştir. Bu kere ençok artıranın üstünde bırakılacaktır. (o Artırma ikincidir. Artırmaya iştirak için “(07,50 pey akçesi alınır. Mütera- kim vergiler ile belediye rüsüni- ları vakıf icaresi müşteriye âittir. Hakları tapu sicillerile (o sabit olmayan ipotekli alacaklılar ile diğer alükadaranın ve irtifak hakkı sahiplerin bu haklarını hususile faiz ve mesarife dair olan iddia- larını ilân tarihinden itibareu 20 gün içinde evrakı müspitelerile. bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları Otapu sicillerile sabit olmayan satış bedelinin paylaşma- sından hariç kalırlar. Alâkadara- nın icra ve iflâs kanınunun 1i9 ncu maddesi hükmüne göre tevfi- kan hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 1930 -2412 dosya dairemize müracaatları ilân olunur. numarasile Beyoğlu: ikinci sulh hukuk mah- kemesinden : Elyevm ikametgâlı- ları meçhul «Fahriye ve Neş'ever hanımlara <İspiro efendi vekili avukat Necip Aptullalı bey tara- fından aleyhinize ikame edilen davada hissedarı (bulunduğunuz *Tepebaşında kâin şeyh şuyuunun izalesi talep edilmiş ve ikametgâhınızın meçhul bulunması hasebile bu baptaki davetnamenin ilânen tarafınıza tebliği karar iktizasından bulunmuş ve işbu dava da mahkemei Temyizden nakzen vürut ederek tekrar rüyet olunmak üzere yevmi muhakeme 18 temmuz 932 tarihine müsadif hanının pazartesi günü saat ona tayin olunmuştur. Tarihi mezkürde biz- zat hazir bulunmanız veyahut vekili musâddak göndermeniz teb- lig makamına kaim olmaküzere keyfiyet ilân olunur. —— İstanbul 5 nci içra memurlu- ğundan: Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer hane eşyası 21/6/932 saat 14 den itibaren Tophane pazar yerinde 2 nci arttıması icra kılınacağından o memuruna müracaatları ilân olunur.