15 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

15 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sabife 12 Kıymetli muganniyemiz SAFIYE HANIM * ÇiFTLiK PARKINDAKi Saz heyetine bugünden itibaren her akşam iştirak edecektir. Bestekâr udi Selâhattin Bey Harbiye'de BELVÜ bahçesindeki Saz heyetine iştirak etmiştir. Saz heyeti | | nniyeler Kemani Mustafa Bey Nezihe Hanım Udi Selâhattin gi Nazire > Piyanist Madam Anjel Şükran o, Kemençeci Sotiri Efendi Fazilet ,, Udi Marko Efendi Feriha o ,, Gazelhan Yahya Bey Süveyda' ,, Hanende Artaki Efendi Dürdane ,, Her gün saat 6dan itibaren icrayı taganni etmektedir. Izmirli iki hemşireler Nazire Hanım ( bançist ) , Mevhibe Hanım (kemani ) Dahi her akşam hususi parçalarını terennüm etmektedirler. Alafranga kısmında her akşam ayrıca mühemmel orkestra, BEHİCE HANIM ve ATA BEY'in: No 18734 Fantezi: ' Yavaş yavaş hoplada gel Trabzon havası: Karanfil aşlanır mi Leman Ekrem hanımın No: 18736 Hicazkâr şarkı: Hiç beklemeden gizlice kalbimi çaldın Hicazkâr şarkı: 'uacıc more» o Mey sohbetini güllerle çiçeklerle donandı MAGİC HOTES Gini Nezihe hanımın No; 18735 EY N Uşak şarkı: o Gönlümde hazan bülbülü var Kürdili şarkı: O At elinden bu çiçek desteni COLUMBİA Plâklarında çıkmıştır. Sultanhamamında BALCILAR mağazasındaki Tenzilâtlı Satış Muhterem İstanbul halkından görülen teveccüh üzerine 1 Temmuza kadar temdit edilmiştir Mevcut Avrupa malları Yok bahasına elden çıkarılacaktır. Mz» Bu hakiki fırsatı kaçırmayınız. Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 Ankara'da iSTANBUL PALAS OTEL ve LOKANTASI AÇILDI Lozan Palas otelinin*sabık binası İstanbul Palas oteli namile açıldı. Her odasında sıcak ve Soğuk su, telefon tesisatı, banyolu odaları, istirahat Salonları, fevkalâde yeni mefruşat, nezareti kâmileyi haiz taraça, hususi ve resmi Ziyafetler kabul edilir. iNŞAAT YAPTIRACAKLARIN Galatada Merkez Rıhtım Hanında 3 üncü kat 22 No da TÜRKiYE iNŞAAT ve TiCARET MüESSeSESİNE müracaatları. Avan projelere bedel alınmaz. İst. Ziraat Bankasından: Türkiye Ziraat Bankası İstanbul şubesine borçlu Sanayi ve Ticaret işleri Limitet . şirketi tarafından bankaya merhun bulunan Orta köy'de Salhane sokağında 8 numaralı teneke fabrikasında mevcut yirmi beş bin lira muhammen kıymetli alât ve edevat ve makine- ler borçlu şireket tarafından borcun eda edilememesine mebni parça parça veya kurulmuş fabrika hâlinde satılığa çıkarılmış ise de birinci arttırmada -satılmamış olduğundan 25 Haziran 1932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 14ten 16 ya kadar Ortaköy'deki mez- kür fabrika binasında ikinci arttırma yaptırılarak merhun işbu alât ve edevatın banka kanununa tevfikan kat'i surette satılacağı ilân olunur. —————— istanbul Sıhhi müesseseler mübayaa komisyonu riyasetinden; Tıp talebe yurdu için lüzumu olan 338 çift yazlık yerli iskarpin 21-6-932 salı günü saat 13te pazarlık suretile satın alınacaktır. Taliplerin mezkür komisyona müracaatları ilân olunur. Barut inhisarından: Adet Sıkleti Tulü Kutru Hacmi kilo Ometro metro litre 500 Çelik küçük model Oleum varili 50 0,89 0,58 180 40 » büyük MN 70 102 066 250 50 Demir Gliserin fıçısı 85 1,12 0,70 400 Küçük Yozgat fabrikasında mevcut olup balâda miktar ve evsafı muharrer boş varillerin icra edilen müzayede neticesinde haddi lâyıkını bulmadığı görüldüğünden müzayede müddeti tarihi ilândan itibaren bir hafta daha temdit edilmiştir. Müzayedeye gene İstanbulda Galatada Bahtiyar hanında saat 16 da devam edilecektir. Talipler nümuneleri ber gün Tophane Barut satış mağazasında ve Küçük Yozgat fabrikalarında görebilirler. |*J İst. Evkaf Md. ilânları | » Şehzadebaşın'da mukaddema Evkaf matbaası ittihaz edilen bina müştemilâtı derunundaki sabit ve gayri sabit makine ve alât ve edevat ve teferruatile birlikte ( hurufatile satın alınmak şartile ) teslimi tarihinden 937 senesi Mayıs gayesine kadar müddetle kiraya verilmek üzere müzayedeye konmuştur. İhalesi Temmuzun 6 cı Çar- şamba günü saat 16 da yapılacaktır. Talip olup müzayedeye iştirak etmek ve urcumi ve hususi şartnameleri anlamak ve görmek iste- yenlerin her gün Çenberlitaş'ta Evkaf müdiriyetinde akarat kale- mine ve talip olanların yevmi ihale olan 6/Temmuz/932 Çarşamba günü mezkür müdiriyetteki Encümeni İdareye müracaat eylemeleri. İstanbul deniz levazım satınalma komisyonundan: Kilo 3120 Kuzu etiğ Pazarlıkla münakasası 18/6/932 cumartesi günü 21140 Koyun, İ saat 14 de Deniz efradının ihtiyacı olan yukarıda miktarı yazılı etlerin 6 haziran 932 tarihinde yapılan münakasasında teklif edilen fiatler vekâleti celilece gali görülmüş olduğundan daha ehven fiatla ver- meğe talip olanların yukarıda yazılı gün ve saatte İstanbul vilâyeti defterdarlığı veznesine yatıracakları muvakkat teminat makbuzlarile birlikte Kasımpaşada Deniz levazım satınalma komisyonnuna müra- caatları. Askeri liseler için muallim aranıyor Aşağıda yazılı askeri lise ve orta mektepleri için hizalarında gösterilen muallimlere ibtiyaç vardır : A) — Bu mekteplerde muallim olmak, ya maarifin aynı derece- deki mektepler için müseccel muallimi olmak veyahut branşına nazaran salâhiyeti haiz olmak lâzımdır, * B) — Haftada asgari 15, azami 20 saat ders okutmak. C) — Talip olanların muvazzah adreslerini havi istidalarile Fiş-Tercimei hallerini haziran 932 nihayetine kadar askeri liseler müfettişliğine göndermeleri. D)—Kabul edileceklerden bilahare ders senesi zarfında istifa et- miyeceklerine dair Noterden musaddak bir taahhüt senedi alınacaktır. Münhal muallimlikler Kuleli lisesi için: Tarih, Coğrafya, Riyaziye, Fizik, Fransızca, Almanca Ücret: 84:98 lira Bursa lisesi için: Tarih, Coğrafya, Riyaziye, Kimya, Fransızca, Almaca Ücret: 98:108 lira Maltepe lisesi için: Tarib, Coğrafya Riyaziye, Almanca Ücret: 84:98 lira Erzincan orta mektebi için: Türkçe, tarih, coğrafya, riyaziye, fizik, Fransızca, Ücret 108 lira BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 12.nci TERTİP ALTINCI KEŞİDE 11 Temmuz 1932 yi İBüyük ikramiye 200,000 liradır. Ayrıca 50.000, 30.000, 20.000, 10,000 liralık ikramiyeleri ve 100,000 liralık bir mükâfat. EEE RANZA GLA Mn SE had B O N O Beyoğlu askerlik şubesinden: Beyoğlu askerlik şubesinde mukay- yet bilâmum ihtiyat zabitaninın haziran 932 ga ne kadar yokla- malarını yatırmak üzere müraca- atları lüzumu ilân olunur. müracaat. guz, Mübadil bonolar alınır ve satılır İstanbul Balıkpazar başı Gazi gişesine | Kızkule Park ve Plâjı Her akşam DARÜTTALİM HEYETİ terennümsaz olmaktadır. Bu akşam 12 kişilik ve 18 numaradan mürekkep muazzam varyete ile 6 kişilik cazbant ilâve edilmiştir. Ahvali hazıra nazarı dikkate alınarak meşrubat ve mekülât son derece ehvendir. Kapı duhuliyesi ve Taşdelen suyu 5 kuruştur. “sirf 15 Haziran 1932 İstanbul 4 üncü icra memur- luğundan : Bu kerre tadilen tamamina dört yüz yirmi bin lira kiymet taktir edilen Beyoğlunda Hüseyin ağa mahallesinde bir taraf: eski ve yeni caddei kebir ve diğer tarafı Tiyatro sokağında kâin eski 190, ilâ 16, 20,21, İ, lâ 6, 17, 18, 19, 25,22, 1, ilâ 6,28; 24, ve yeni 170, 172, 174, 176, 4, 6, 8, 19 numaralarla murakkam seneden iki bin üç yüz altı ziralı mülk gerek caddei kebirde ve gerek tiyatro sokağında ve pasaj dahilinde maa oda dekâkin ve mağazaları ve bunların fevkinde üç katta apartımanları (Site dö Pera namı diğer Hiristaki han ve pasajı denmekle maruf han ve pasajın ) tamamına 10 hissz itibarile Aliye hanımın mutasarrıf olduğu bir hissesi mumaileyhanın mösyö Konroda olan deyninden dolayı açık arttırma ile Satışa vazedilmiş olup şartnamesi 15 haziran 932 tarihinde divanhaneye talik edilerek 932 senesi temmu- zunun 9 uncu enmartesi günü saat 14 den 17 ye kadar İstanbul 4 üncü icra dairesinde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma ikincidir, birinci arttırmada on beş bin liraya müşteri çıkmış olup bu kerre en çok arttıranın üstünde birakılacake tir. Arttırmaya iştirak için hisseye müştemil musip miktardan yüzde yedi temi- nat akçesi alınır. Müterakim vergi belediye rüsumu ve vakıf icaresi müşterisine aittir. Mezkür gayri menkulde ayni hisse ikinci dere- cede gene mösyö Konroda ipotektir. İcra kanununun 119 uncu madde- sine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile memutiyetimize bil- dirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmı- yanlar satış bedelinin paylaştır.» masından hariç kalırlar. Alâkadar- ların işbu maddei kanuniye ahkâ- mına tevfiki hareket etmeleri ve evsaf ve sairesi hakkında daha fazla malümat istiyenlerin 939/579 dosya numarasile memuriyetimize şartnameyi tetkik ve eyliyebilecekleri müracaatla ahzı omalâmat ilân olunur. İstanbul Asliye mahkemesi 6 nci hukuk dairesinden: Melekhatun mahallesi biçkici so- kağında 45 nnmaralı hanede sakin iken yedi sene evvel gaybubet ederek halen mahalli ikametgâhı meçhul bulunduğu tahkikat ile anlaşılan oOHaci Seyyit Ahmet efendi oğlu Akif efendi aleyhine karısı olduğunu iddia eden Karali kızı Halime H. tarafından tesçili akit davası açılmıştır. Mumaileyh Akif efendinin berveçhi muharrer ikametgâhının meçhul olmasi ha- sebile hakkında gıyaben muamele ifası takarrur etmiştir. Buna bina- en bu baptaki muhakeme 23 ha- ziran 932 perşembe günü Saat 13,30 muayyendir. saatte Gincı hukuk dairesine gelinmediği takdirde tahkikatın gıyaben icra edileceği bilinmek keyfiyet ilân olunur. Bu gün ve ü nm Sahibi: Necmeddin Sadık Umumi neğriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaaş