23 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

23 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 il NU Bu bir harika değil midir? Bir kaç beyaz tabletçik ve bunların içinde isti- rahat ve uykunun bütün sırrı! Kim sinirli, heyecanlı. yorgun ise bu tabletçik- ler, ,,Beye” Adalin tabletleri sayesinde ertesi sabah in- sanın yataktan keyifli ve neş'eli olarak kalkmasını temin eden bir istirahata ve uykuya nail olur tabletleri. “ECZANELERDEN REÇETE İLE ALINABİLİR. Türkiyede mevcut Çikolata ve Şekerleme fabrikalarının en sıhhi ve fenni istihsalât yapan yegâne müessesesidir. ROYAL Çikolata ve Şekerlemelerile beslenen çocuklar çok gürbüz ve sıhhatli olurlar. ROYAL FABRİKASI mamulâtını her yerde arayınız. Bütün Çikolata ve Şekerlemeler ikramiyelidir. Satış Mağazası : Karaköy : Numara: 108 - 120 Galata Istanbul Sıhhi Müesseseler Mübayaa Komisyonu Riyasetinden: Sıhhi müesseselere Mayıs 1933 nihayetine kadar lüzumu olan Pastörize süt olbaptaki şartnamesi veçhile ve 6 Eylül 932 salı günü saat 14 te kapalı zarf usulile ihale edilmek üzere münakasaya konulmuştur. Bu baptaki şartnameyi görmek ve fazla izahat almak isteyenlerin Cağaloğlunda Sıhhat müdürlüğünde komisyona müra- çaatları. Leyli: ve Nehari KRRERnE ** FEYZİATİ LİSESİ ww Boğaziçi - Arnavutköy - Çifte Saraylarda Ana sınıfı - ilk kısım - Orta ve Lise sınıfları Kayıt muamelesine başlanmıştır. Cumartesi, Pazartesi ve Çarşamba günleri saat 10 dan 18 e kadar müracaat kabul edilir. Telefon : Bebek 210 pau EE inkılâp liseleri » Leyli ve Nehari - Kız, Erkek Ana, ilk, Orta ve Lise sınıfları Müessisi: Nebi Zade Hamdi Kayıt ve kabul muamelesine başlamıştır. Çok kıymetli ve güzide mual- limlerden mürekkep: bir talin heyetine maliktir, İngilizce ve fransızca tedri- sata bilhassa itina olunur. İlk kısmından itibaren her sınıf talebelerine bu iki lisan için ders saatleri haricinde meccani olarak hususi dersler verilir. Mektep bir sene zarfında gördüğü büyük rağbet sayesinde bu sene daha geniş bir faaliyet sahasını genişletmeğe mecbur olmuş ve eski Düyunu Umumiye civarında evvelce mülkiye mek- tebinin bulunduğu büyük, fevkalâde havadar binayı kiralamıştır. Lise mezunu “gençlerin hayat sahasında hemen bir iş edinebilmelerini temin için mektep idaresi bu sene ayrıca (TiCARET ve BAN- KACILIK KURLARI) ön tertip edecek, bu kurlar için de talebelerden muayyen mektep ücreti haricinde hiç bir para almıyacaktır. Kayıt ve kabul için hergün saat 10 dan 16 ya kadar Nuru- osmaniyedeki daireye müracaat edilmelidir. Akşam Ameli Hayat TicaretLisesi "it Ameli Hayat mektebi maarif vekâletinin tasdikına iktiran ederek 2 develi Ticaret Lisesi olmuştur. Ik mektep Orta Kısmına “X "e Lise Kısmına “4 mekte» kabul edilir. Ameli Hayat Ticaret Lisesi Memleketin iktisadi ve ticari sahasında en muvaffak unsurları yetiştirmekte devam etmek için lisan ve meslek derslerine son derece kıymet vermiştir. Mektebin yeni deresine göre mezunları ali ticaret tahsiline devam edebilirler. Kayıt muamelesine 1 eylülde başlanacaktır. Kayıt günleri: Cumartesi, pazartesi ve perşembe saat 10 dan 16 ya kadar. ŞEHMNNEEE üyükada Sanatoryomu « Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 Kız ve Erkek liradır. Ankara ismet paşa Kız Enistitüsü kayıt ve kabul şartları 1 — Mektepte bu sene açılacak leyli pansiyona talebe kayıt ve kabulüne başlanmıştır. 2 — lik mektep mezunları birinci fınfa diğer orta derecedeki mekteplerden gelecekler ait oldukları sınıflara kabul edilirler. 3 — Bu sene yalnız 40 leyli talebe alınacak ve müracaat sırasile talebe kabul edilecektir. 4 — Her türlü izahat için mektep müdürlüğüne müracaat edil- mesi, Musiki muallim mektebi müdürlüğünden: Bu sene mektebimize alınacak talebe ber veçbi ati şeraiti haiz olacaktır: 1 — İlk mektep mezunu olacak' yaşı 12 den aşağı (14) ten yukarı olmıyacak ve tamüssıhha olacaktır. 2 — Orta mektep mezunları veya müdavimlerile musiki tahsil etmiş olanlar tercihen kabul olunurlar. 3 — Mektebe girmek için 10/9/932 tarihinde yapılacak imtihana bizzat iştirak etmek ve muvaffak olmak muktazidir. 4 — İmtihana girmek isteyenler şimdiden tahsil vesikası ile üç kıt'a vesika fotoğrafını, nüfus cüzdanı ile aşı ve sıhhat raporunu mektep idaresine bizzat veya bilvasıta göndermesi muktazidir. Müzeler Umum Müdürlüğünden: Asarıatika müzeleri umum müdürlüğü daresinin parka nazır cihetindeki istinat duvarının yıkılmış olan aksamının tamiri için Müzeler Mimarlığında mevcut bulunan keşif ve şartnamesi veçhile kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiş ve 15/Eylül/932 tarihine müsadif perşembe günü saat (15) te ihalesi mukarrer bulunmuş olduğundan taliplerin keşif ve şeraiti öğrenmek ve yapılcak tamiratı mahallen görmek üzere cumadan maada her gün Asarıatika müzeleri mimar- lığına müracaat edebilirler. Müzeler Umum Müdürlüğünden: Topkapı sarayı müzesi hazine dairesi ile Bağdat köşkünde ve Asarıatika müzesinde (Çinili Köşkte) yaptırılacak tamiratın Müzeler Mimarlığında mevcut üç adet keşif ve şartnamesi veçhile aleni mü- nakasaya vazedilmiş ve (15/Eylül/1932) tarihine müsadif perşembe günü de saat (16) da ihalesi mukarrer bulunmuş olduğundan talip- | lerin ayrı ayrı bulunan keşif ve şeraiti öğrenmek ve yaptırılacak tamiratıda (omahallen görmek üzere cumadan omaada her gün Asarıatika müzeleri mimarlığına müracaat eylemeleri ilân olunur. İstanbul Beşinci icra memurluğundan: Mukaddema « Kadıköyünde Sen Jorj mektebi karşısında 49 No.lı hanede mu- İstanbul dördüncü icra memurluğun- dan: Tamamına (55,360) (elli beş bin üç yüz elli ) lira kıymet takdir edilen Beyoğlunda Hüseyin ağa mahallesinde | kim ve muahharan Beyoğlu Kurtuluş kayden caddeikebir halen İstiklâl cadde- | caddesinde (245 ) No. da iken ikamet- sinde eski ( 181-181-181) mükerrer yeni | gâhı meçhul İskender Anti efendiye: (197 - 197/1 - 197/9 ) numaralarla mu. | | Yusuf molla zade Hüseyin beye iki rakkam altında iki dükkânı ve arkasında | ta senet mucibince iki bin Jiranın halen gazino olarak istimal edilen bah. | Doa fâiz ve masarifi icraiye tahsili hakkında dairemize müracaat edilmiş çesi olan kayden hane halen kârgir bir ve namımıza tanzim olunan ödeme emri- nin ikametgâhınızın meçhuliyeti hasebile | tebliğ edilememiş ve zabıtaca yapılan | tahkikatta ikametgâhınızın meçhul bu | lunduğu , bildirilmiş olmasına binaen ödeme emrinin ikametgâhınızın meçhu- | liyeti hasebile iki ay müddetle ilânen | tarafınıza tebliğ edilmesine karar veril miştir. Tarihi ilândan itibaren kırk beş bap apartımanın tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olup 31 ağustos 932 tarihin- de şartnamesi divanhanoye talik edilerek 24 eylül 932 tarihine müsadif cumartesi günü saat 14 den 17 ye kadar Istanbul dördüncü icra dairesinde satılacaktır. Arttırmaya iştirak için yüzde yedi teminat alınır. Müterakim vergiler ile belediye resimleri vakıf icaresi müşteriye aittir. İcra ve iflâs kanununun 1l9uncu | Ö31/58 Ne ma RA maddesine tevfikan hakları tapu &icille | tesviyei deyn ve yahut kanunen rile sabit olmıyan ipotekli aklılar | kabul bir itiraz dermeyan etmediğiniz ile diğer alâ ın ve irtifak hakkı | taktirde iki ayın hitamında gıyabınızda sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz i ya dani i ve masarife dair olan iddiaların ilân | çih Ava öde tarihinden itibaren yirmi gün içinde | emri tet ağ e evrakı müsbitelerile sabit olmıyanlar | üzere ilânen tet Ebi satıs bedelinin paylaşmasından b Dr. HORHORUNi | Zührevi ve Bevli hastalıklar tedavihanesi - Beyoğlu Mulenruj kalırlar. Alâkadaranın işbu maddei ka: nuniye ahkâmına göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 932/272 dosya numarasile ME > İsteyenlere mufassal izahname gönderilir. memuriyetimize müracaatları ilân olunur. yanında Zambak sokak No. 41. | 23 Ağustos 1932 Bioks Sabunu Kremli sabun Bioks kremi sabunu fazla miktarda köpürdüğü cihetle cildi besliyen ve tatlılaştıran gıdasını teşkil ederek yumşatır, tazelendirir. Aynı zamanda lâtif çiçek kokusunu da rızk eder. Bioks sabununu tecrübe ediniz. satılır, Her yerde İst. ikinci ticaret mahkemesinden: Evvelce ilânı iflâsına karar veri- len müflis Avunduk zade birader- lere ait Marüken kanepe takımile k yazıhane eşyası 3 Eylül 932 Cu- martesi günü saat 10,39 raddele- rinde Yenipostane arkasında Aşır efendi caddesi Alyanak hanında satılacağından talip olanların ma- halli mezkürde bulunacak masa heyetine (o müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. İstanbul : Beşinci icra memur- luğundan : Mahcuz olup paraya çevrilme- sine karar verilen hane eşyası 31/8/932 çarşamba günü saat 13 den itibaren Beyoğlu Altın- bakkal 109 No. lı Galeti apartı- man üst katta birinci arttırması yapılacağından taliplerin yevm ve mahalli mezkürda 932/1508 Nu- maralı desya ile hazır bulunan memuruna müracaatları ilân olunur. YAZI MAKINALARI Müzayede ile satış Önümüzdeki 25 ağustos 1932 perşembe günü sabah saat onda Beyoğlunda İstiklâl caddesinde 213 numarada mevcut muhtelif markalı müteaddit yazı makinaları aleni müzayede ile satılacaktır. Satış peşindir. o Bİ Bitlis'te Yılmaz kitap evi ve pazarı Sürat, Intizam, ehveniyet PARA Bonoları mazbatalır ve deyin ilmühaberleri üzerine her surette muamele yapar. Balıkpazar Maksu- diye han No. 35 Ugurlu Zade M. DERVİŞ UROLOG - OPERATOR Dr. FUAT HAMİT IDRAR YOLLARI Hastalıkları mütehassısı Türbe, Mahmudiye caddesi No. 10 Telefon: 22622 Dr. Ekrem Emin Dahili hastalıklar mmütahassısı Dr. Mükerrem Emin Kulak, Boğaz, Burun mütahassısı Kadıköy, Yoğurtçu parkı karşısı 82 hergün ikiden dörde kadar Telefon: Kadıköy 164 ALAY RE LL SAZ Dr. Mehmet Izzet Emrazı dahiliye ve sariye mutahassısı Çağaloğlu Halk fırkası 1 Cumadan mada hergün ı kabul eder. Tel. 23925, Sahibi: Necmeddin Sadık Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaası i Muayenehane