23 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

23 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 i S İ i Garip bir moda! Sarı, mavi, yeşil diş ve dudak! Amerikada yeni bir moda çık- mıştır : Dişleri ve dudakları elbise rengine boyamak... Ekseriyete çok garip gelmekle beraber şık ve kibar kadınların bunu kabul etmesi modanın umumileşmesine yardım etmiştir. Bundan evvel tırnakları elbise- nin rengine göre, yahut altın veya gümüş rengine boyamak moda olmuş, bu moda gelip geçmişti. Fakat diş ve dudakları elbise rengine boyamak akla gelme- mişti. Yeni modaya göre giyilen el- bise beyaz ve ya siyah olursa dişler dudaklar ve tırnaklar kadı- nın gözleri renginde boyanacaktır. Kadının gözleri siyah yahut elâ olursa o zaman dişler dudaklar ve tırnaklar altın ve ya gümüş ren- gine boyanacaktır. Bu moda ne kadar taammüm ederse etsin, yeşil, mavi sarı mor, dudaklı ve dişli kadınların nazara katiyen hoş görünmeyeceklerine, ve bu modanın yalnız Amerikaya munhasır kalacağına eminiz. Sinek pislemesine karşı Bu mevsim sineklerin en bol zamanıdır. Sinekler yaldızlı çer- çeveleri lambaları madeni kısım- ları çok kirletirler. Sinek pisliklerini çıkarmak için bir pamuk parçasını terbentine batırarak pis yerlerin üstünden geçirmeli, hafifçe ovmali. Sineklerin hiç bir eşyayı pisle- memeleri içinde bir fırça ile eş- yaların üzerine defne yağı sürmek kâfidir. Ceviz şekerlemesi Lezzetli ve çok dayanan bir tatlı Taze ceviz mevsimi geldi. Cevizi sade olarak yemek ne kadar hoş ise şekerlemesi de o kadar nefis- tir. Bunu yapmak için yüz dirhem diş bademin zar gibi olan kabuk- larını ayıklamak için kaynar su içerisinde bir iki dakika tutmalı, Sıcak suyun tesiri ile kabaran kabuklar derhal çıkar. Bademleri makineden geçirdik- ten sonra yüz dirhem ince şekerle karıştırmalı, içerisine bir yumurta ilâve ederek bir hamur yapmalı, Bir çorba kaşığı sicak su içe- risinde yarım kahve kaşığı pirinç unu ezmeli ve toplu iğne tepesi kadar (bleu de methylene) koy- malı. ( Blu de methylene ) ezme- lerde bulunur. Pirinç unu ile bademleri karıştırdıktan spnra bir saat kadar bu hamuru bırakmalı. Diğer taraftan taze cevizlerin üst zarlarını ayıklamalı ve yarım- şar, yarımşar olarak bir tabağa dizmeli. Badem hamurundan fın- dık büyüklüğünde bir parça alarak el içinde yuvarlamalı, iki tarafına birer ceviz yarısı yapıştırmalı. Badem hamurunun yettiği ka- dar yuvarlak yapıp iki tarafına ceviz yapıştırmalı. Bir buçuk okka şekeri iki bar- dak su ile ateşe koyarak yarım saat kaynatmalı. Şeker gayet koyu olunca ceviz (yapışmış yuvarlakları bu şeker şerbetine batırıp çıkarmalı ve bir elek üze- rine dizmeli. Cevizlerin üzerinde teşekkül eden cam gibi şeker tabakası kuruyunca yemeli. Akşasi . m e Bir evin en ferah odası çocuk- ların odası olmalıdır. Bu odada bütün eşya çocukların boyuna ve zevkine göre intihap edilmelidir. Çocuklar için yaptırılan (eşya gayet basit ve ucuz olmalıdır; çünkü seneler geçtikçe çocuk büyür ve eşyalarını değiştirmek icap eder. Çocuk odasında döşemeciden alınmış eşya olarak yalnız yatak bulunmalıdır. Diğer eşyayı yap- tırmak, yahut yapmak bir iki gün- lük iştir. Ilk resimde görülen oda bir kız çocuğu için hazırlanan güzel bir yuvadır. Odanın duvarları ve tavanı beyaza boyanmıştır. Duvar- lara bir adam boyu kadar yük- seklikte, yeşil boya ile kafesler yapılmıştır. Pencerenin perdesi, yatağın örtüsü çiçekli basmadan yapılmıştır. Bir elbiseden nasıl bir kaç elbise yapılır Bir elbise ile bir kaç kostüm sahibi olmanın çareleri bulundu- ğunu geçenlerde yazmıştık. Aynı elbisenin bluzların değiştirmekle muhtelif tarızda ziyaret için, yol yürümek, spor yapmak, için ayri ayrı o elbiselere malik olmanın imkânı bulunmuştur. Bu elbise lâcivert yahut siyah kalın; krep birman, krep maro- ken gibi bir kumaştan yapıl maktadır. Bir etek ve bir bolerodan mürekkeptir. Etekteki anpiyes- man, giyilen bluza göre meydana çıkmakta yahut örtülmektedir. Bolerorun kolları kloş bir volan- dan o yapılmıştır, önündeki iki İle Yatak beyaz lakedir. Diğer eşyalar büyük şeker sandıkların- dan yapılmıştır. Bu - sandıklara arzu edilen biçimleri vermek pek kolaydır. Sandıklara zımpara kâğıdı ge- çirdikten, üstlerindeki | tırtıklar zail olduktan sonra bunları beyaz yağlı boya ile boyamalıdır. Bu surerle odanın içi nazara gayet hoş gürünen bir şekil alır. Yatağın yanında dolabın alt katına çocuğun öteberi eşyası konulur; ve pencere perdelerinin kumaşından bir küçük perde ile önü kapatılır. Üzerine konulan bir küçük lamba bir iki resimli kitapla hayvan heykeli odayı süslemeğe kâfidir. Ortaya çocuğun oyuncak dola- bını teşkil eden büyük sandık konmuştur. Bu sandığın iki tara- fına konulan raflar masa hizme- tini görmektedir. parça çapraz olarak düğmelen- mektedir. 1 — Günün her saatinde giyi- lebilen şık bir kostüm Bluzu moda olan verev çizgili ipek- liden yapılmıştır. Diyagonal çizgileri renktendir. Bluzun ve aşağıları kaya kesilmiştir. 2 — Aynı elbise ziyarete çaya giderken giyilebilen ağır bir elbise | olmuştur. Bluz krem dantelelidir. | dört beş kolların —— .— Ikinci resimdeki oda iki karde- şin odasıdır. Yataklar divan şeklinde intihap edilmiştir. Bu odanın duvarları açık yeşil, mavi, pembe, sarı renklerinden birine boyanmıştır. Eşya intihap edilen rengin daha koyusuna ( boyanmıştır. e Meselâ oda açık yeşil ise, duvarların yarısına kadar daha koyuile taş taklit edilerek boyanmıştır. Divanlar dolap, ortadaki masa ve koltuklar aynı koyu yeşil renkte yağlı boya ile boyanmıştır. Ya- tak örtüleri perdeler açık yeşil ketendendir , yalnız koya yeşil keten ile süslenmiştir. (o Diva- nın başucu ile yan tarafına aynı ketenden gerilmiş, üzerine zarif manzaralı tablolar asılmıştır. Duvar köşelerine konulan etajer ile o saksılar (odayı süslemek- tedir. Yakası drape, kolları volanlıdır. 3 - Sabahları “* giyilebilen sade bir elbise olması için krep döşinden be- yaz bir şömizet giymekkâfidir. Sıcak havada tenezzühe gider- ken ipekli pikeden kolsuz bir yelek giymek elbiseyi tamamen değiştirmektedir. Spor için ince çizgili bir triko giyilince elbise sadeleşmekte ve zarif bir hal almaktadır. Bu kostüm, arzu edilirse renkli ketenden, yahut yünlü jerseden de yapılabilir. O zaman bluzlar, elbise keten ise, broderie angalaiseden, nansuktan, poplinden yapılmakta- dır. Yünlü ise ince yünlü dantel- den, trikodan, jerseden olmalıdır. Antinea saçı Fransada kadınlar arasında yeni bir moda Bir kaç sene fasıla ile filme çekilen (Atlantide) romanının bu defaki mümessilesi Helm Brigitten saçların garip bir tarzda bukle- lerle taranmıştır. Bu biçimi meşhur fransız ber- beri antoine icat etmiştir. Filim Pariste gösterilmeğe başlanır baş- lanmaz bütün kadınlar saçlarını bu tarzda taratmak istemişlerdir. Yal- nız filimde muntazam duran saçlar bir iki saatte bozulmaktadır. Buna çare olarak saçların ön kısmını yapma takmak tavsiye edilmektedir. Bu tarz saçı en evvel Cecile Sorel tecrübe etmiş ve Comedie Française tiyatrosunda sahneye | Antinea | saçı ile taranmış olarak çıkmıştır. Bir iki gün içinde en şık kadınlar bu biçim- de taramağa başlamışlardır. Şimdi Fransanın deniz banyolarında, kür yerlerinde ve eğlence şehirlerinde bütün kibar kadınlar bu tuvaleti kabul etmişlerdir. Kapalı apartımanlardaki küf kokusu Sayfiyeden avdet edildiği za- man uzun müddetten beri kapalı duran apartımanda garip bir koku olduğu hissedilir. Pencereler açıldıktan sonra kızdırılmış bir kürek üzerine, tarif edeceğimiz mahlüttan bir tutam koymalı, koku derhal geçer: 20 dirhem dövülmüş sakız, 10 dirhem kurutulmuş toz halinde nane 10 dirhem lavanta çiçeği, 15 dirhem aselbent tozu, 71/2 dirhem kekik otu, 7 1/2 biberiye, 71/2 tarçin, 5 dirhem karanfil. Erik marmelâdı Pişirilmesi kolay, çok dayanan bir reçel Erikleri (ortasından çekirdeklerini ( çıkarmalı, sonra tartmalı. OAynı mıktar şekeri bir kap içerisine koymalı. Erikleri pek az su ile ateşe koyarak (yumuşayıncaya kadar pişirmeli, sonra gevgirden geçi- rerek, evyelce tartılmış olan şe- kerle ateşe koymalı. Erikle şeker beraberce kaynar ve kepçeden pelte gibi aktığı vakit marmelât pişmiştir, ayırarak Yün bluzlar Yün triko bluzların yıkarken darlaşmaması ve kururken sark- maması için şu suretle hareket etmelidir. Beş kilo ılık su içerisinde 25 dirhem sodayı ve bir kaç parça rendelenmiş sabunu eritmeli. Yı- kanacak yünlüyü bu su içerisine koyarak altüst etmeli, Katiyen ovalamamalı. luk su içerisinde çalkadıktan sonra avuç içinde ezerek suyunu sıkmalı, sonra gölgeye yayılan bir havlu üzerine koyup kurutmalı. Ipe asmamalıdır. Çünkü bluz ağırlıktan sarkar. Yemekten sonra hararet . hissedenler Bazı kimselerin, yemek yedikten bir iki saat sonra yüzleri bilhassa; burunları kızarır. Bu kırmızılıkla bir de hararet hissederler. Bu gibiler yemek üzerine (o kahve yerine ihlamur yahut papatya . menkuu içerlerse çok faydasını görürler.