31 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

31 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Akşam 77 7 RM, 31 Ağustos '19 Askeri terfi listesi Bu sene terfi eden ümera ve zabitana ait listeyi dün neşret- meğe ( başlamıştık. Bu gün de listenin neşrine devam ediyoruz: Piyade birinci mülâzimliğin- den yüzbaşılığa terfi edenler: Kâzım (Trabzon), Hikmet (Istan- bul), Hayri(Üsküp), Hakkı(Yanya), Talât (Sinop ), Mustafa ( Bursa), Abdurrahman ( Istanbul) , Saim (Tophane), Asaf (Aksaray), Şevket (Sıvas), Raif (Prizren), Muhiddin (Kayseri), Nuri ( Salihli), Ahmet (Salihli), Şefik (Keşan), Ibrahim, (Kütahya), Nuri (Isparta), Durmuş (Bolu), Naci (Düzce), Hilmi(Istanbul), Ibrahim (Manastır), Naci (Edirne), Ceinal (Priştine) , Atıf (Istanbul), Tevfik ( Silifke ), Vedat ( Diyarı- bekir) , Emin (Beypazarı), Ethem (Harput), Mehmet (Elâziz), Ihsan (Gerede), Emin (Kosova), Hidayet (Harput), Hidayet (Trabzon), Naci (Musul), Şükrü (Bulvadin), Ismail (Istanbul), Rahmi (Erzincan), Seyfi (Karamürsel), Seyfi (Musul), Naim ( Harput), Tahir ( Eyüp ), Cemal (Nişantaşı),Remzi (Kabataş), Remzi (Isparta), Lütfü (Antep), Nureddin (Çengelköy), Vecaheddin(Pirlepe), Seyfeddin(Varna), Mehmet Selâmi (Istanbul), o Muzaffer (o (Beykoz), Bedri (Manasır), Celâleddin (Üs- küdar), Nedim (Adana), Celâl (Istanbul), Mehmet (Ünye), Adnan (Üsküdar), Ethem (Erzincan), Ne- cat (Aksaray), Şevket (Maraş), Şükrü (Oluborlu), Zeki (Siirt) Hakkı (Istanbul ), Bali ( Koca- mustafa paşa), Süleyman (Afyon), Fahredddin (Isparta), Nejat (Ma- nastır), Hüsameddin (Manastır), Thsan(Istanbul), Seyfi (Rize) Celâl (Erzincan), Sait (Tarabulusugarp), Hidayet (Yanya), Sıtkı (Denizli), Yaşar ( Aksaray ), Reşat ( Süley- maniye), Nazım (Selânik, Tevfik (Inadiye), Halis (Kemalpaşa), Avni (Sıvas) Hüseyin (Hırkaişe- rif), Nuri (Samatya), Kâzım (1ş- kodra), Sırrı (Erzincan), Remzi (Mardin), Sabri (Vidin), Mukim (Erzincan), Zeki (Istanbul), Nu- reddin (Razlık) , Nafiz (Istanbul) , Cemil (Selânik) , Hakkı (Trabzon) , Naim (Zile), Cemal (Galata), Talât (Istanbul), Tahir (Antep), Nazmi ( Manastır ), Hayreddin (Tophane), Süleyman (Girit), Osman ( Gergük ), Idris (Koca- mustafapa), Halil (Aksaray), Ta- ceddin (Razlık) , Bekir (Erzurum) Salim (Ordu), Ragıp (Manastır), Hakkı (Sıvas), Akif (Halep), Abdülkadir ( Istanbul ), Kema- leddin ( Istanbul ), Ihsan (Ka- sımpaşa), Nuri (o (Silifke), Talip (Erzurum), Emin (Serez), Bedri (Süleymaniye), Nafiz (Pir- lepe), Zeki ( Yanya), Saim (Sa- matya), Tahir (Kasımpaşa), Nu- reddin (Bakırköy), Tevfik (Trab- zon), Saim (Istanbul), Kâzım (Is- tanbul ), Emin ( Ortaköy), Avni (Erzincan), Tevfik (Gedikpaşa) , Abdülmecit (Selânik), Kuddusi (Istanbul), Ziya (Palanga), Şakir (Bayburt), Cevdet (Üsküdar), Rıza ( Aydın ), Mekki ( Mekke ), Emin ( Tarabulus ), Mustafa ( Serez), Nureddin (Kuruçeşme), Şerafed- din (Istanbul), Cevdet (Istanbul), Mustafa O ( Bakırköy ), Tahsin (Adana), Cemal (Selânik), Nuri (Silifke), Recai (Istanbul), Mehmet Cavit (Harput), Nazmi (Harput), Alâeddin (Istanbul), Sırrı (Girit), Hâmit (Istanbul) Kadri (Süley- maniye), Sakip (Van), Reşat (Ka- sımpaşa), Kemal (Edirne), Hikmet (Istanbul), Tevfik (Harput), Cemal (Kavala), Aziz (Musul) Kemal (Edirne), Şefik (Aksaray), Kâni (Selânik), Ali (Bayramiç), Kâzım (Istar.bul), Rıza (Trabzon), Talât (Beykoz), Bahri (Kavala), Nuri (Maltepe), Rıza (Elâziz), Fahred- din (Istanbul), Şefik (Erzincan), Hakkı (Sarayköy), Tevfik (Sayda), Celâl ( Beşiktaş ), ( Celâleddin (Istanbul), Hasan (Bursa), Lütfi (Akhisar), Naci (Üsküdar), Şefik (Kadıköy ), Celâl ( Nişantaşı), Celâl (Selânik), Salih (Isparta), Yahya (Kadıköy), Nuri (Fatib), Neşet (Varna), Rıza (Istanbul), Sadık (Aksaray), B.ler. Piyade birinci mülâzimliğine terfi edenler: Sabri (Selânik), Kadri (Manastır), Mustafa (Soma), Mustafa (Bursa), Abdurrahman (Bitlis), Fehmi (Ko- sova), Celâl (Çorum), Kâmil (ine- göl), Hüseyin (Nişantaşı), Cemil (Malatya), Hakkı (Eyip), Şahin (Kasımpaşa), Abdülkerim (Preveze), Hüsameddin (Afyon), Esat Naci (Istanbul), Rahmi (Erzincan), Iz- zeddin (Erzurum), Ziya (Unka- panı), Suphi (Fatih), Fethi (Bey- lerbeyi), Enver (Tırnova), Avni (Bolu), Hikmet Mehmet Cemil (Zafranbolu), Bahaedin (Kayseri), Zünbül (Iskeçe), Nuri (Erzincan), Ali (Erenköy), Ziya (Erzincan), Kâmil (Erzurum), Cevdet (Ergene), Fuat (Kırklareli), Necmeddin (Kes- kin), Mustafa (Istunbul) beyler. Muhabere ( yüzbaşılığına terfi edenler: Hüsnü (Üsküdar) Cevat (Mermeraltı ) Hüsnü (Istanbul) Muhiddin (Nevşehir) Zeki (Kasım- paşa) Muhiddin (Nevşehir) Hayri (Erzincan) beyler. Muhabere birinci mülâzimliği- ne terfi edenler: Haydar (Istan- bul), Mehmet (Manastır), Ali (Manastır), Mustafa (Erzurum), Abdurrahman (Bursa) beyler. Demiryolu binbaşılığına terfi edenler: Fuat (Istanbul), Hilmi (Beşiktaş) Beyler. Demiryolu yüzbaşılığına terfi edenler: Salim B. (Fatih). Demiryolu birinci mülâzimli- ğine terfi edenler: Kemaleddin B. (Gireson). Harita kaymakamlığına terfi edenler: Fuat (Aksaray), Feridun (Eskizağra) (OEyip (o (Kumkapı), Hüsnü (Beşiktaş) beyler. ler: Ahmet (Nevşehir) Hulki (Harput), (Niyazi (Çanakkale), Irfan (Istanbul), Fehmi (Tabzon), Nazif (Küçükayasofya) beyler. Harita yüzbaşılığına terfi eden- ler: Cemal (Manastır) Abdullah (Edirnekapı) Rufi (Istanbul) Kadri (Tırhale) Şükrü (Istanbul) Cemal (Istanbul ) Fahrettin ( Istanbul ) Salim (Drama) Muhiddin (Istanbul) beyler. Doktorlar Kaymakamlıktan miralaylığa terfi edenler: Tabipler Münir (Ma- nastır), Şükrü ( Ayasofya), Faik ( Aksaray ), Faik (Fatih), Niyazi (Istanbul ), Kâzım (Bursa ), Fethi (Şehzadebaşı), Aziz (Silivri), Ha- şim (Safranbolu), beyler. Kaymakamlığa terfi eden ta- bipler : (Hasip Amasya ) , (Kâzım Ordu) , (Selâmi Edirne), (Ibrahim Divrik) , (Sadık Selimiye ), (Raif Sıvas), (Riza Diyarıbekir), (Reşat Halep), ( Ishak Trabzon ), (Lütfi Ishak paşa ), ( Hulüsi İnebolu), (Ibrahim Eskicuma), (Arif Mirahur), (Hüseyin Nişanca), (Abdülmecit Istanbul), (Celâleddin Fuat Galata), (Nuri Fatıh), ( Bedrettin Süley- maniye ), (Bahir Kıbrıs), (Cemal Bursa), (Sait Izmir) beyler. Binbaşılığa terfi eden tabip- ler: Niyazi ( Bursa ), Hikmet (Istanbul) , Necmeddin (Istanbul) , Besim (Istanbul), Muhtar (Istanbul), Halit (Istanbul), Kemal (Tarablus), Necati (Tarablus), Yusuf (Erzincan). Harita binbaşılığına terfi eden-" Ça HABERLER ) Tevfik Rüştü bey Hariciye vekili Tevfik Rüştü bey dün Büyükadadan şehre inerek dişlerinin tedavisile meşgul olmuş ve saat 15,30 a kadar Tokatlıyan otelinde istirahat ettikten sonra Atina sefiri Enis beyle birlikte Dolmabahçe sarayına gitmiştir. Vekil bey burada Fransız sefiri Conte de Cbhambrun öle Italyan masla- hatgüzarı M. Cockun ziyaretlerini kabul etmiştir. Tevfik Rüstü bey akşam üzeri ,tekrar Büyükadaya avdet etmiştir. Tevfik Rüştü bey Cemiyeti akvamın eylül İçtimama iştirak etmek üzere 20 eylülde Cenevreye hareket edecektir. x Meclis reisimiz — Büyük Millet meclisi reisi Kâzım paşa Hz. dün akşam Yalovaya gitmiş- lerdir. X* Şükrü Kaya bey — Dahiliye vekili Şükrü Kaya bey evvelki akşam Yalovaya gitmiştir. Xx Avrupaya gönderilecek ta- lebe — Avrupaya tahsile gidecek lise mezunlarının imtihanları yarın sabah Istanbul erkek ve Erenköy kız liselerinde yapılacaktır. Bu sene imtihanda muvaffak olan 50 talebe Avrupaya gönderile- cektir. Şimdiye kada. talip olan- I dedi 200 kadardı anya), Lütfi (Istanbul), Mahfuz (Istanbul), Kemal (Taş- köprü), oSabri o(Girit), Halil (Cidde), Suat (Rusçuk) , Muhtar ( Bursa ), Ibrahim ( Istanbul ), Eczacılar Eczacı o miralaylığına terfi edenler: Salih (Tekirdağı), Abdun- nebi (Kalkandelen) , Nazif (Afyon), Vasıf (Fatih) beyler. Eczacı kaymakamlığına terfi edenler: N>dim ( Diyarıbekir ), Fikri (Istanbul ), Sadeddin (Isan- bul ), Közim ( Manisa), Cemal (Erzincan), Fehmi (Istanbul), Bilâl (Gankırı), Vasfi (Trabzon) beyler. Yüzbaşılığa terfi eden eczacı- lar: Sırrı (Üsküp), Celâleddin (Istanbul), Fuat (Istanbul), Rıdvan (Istanbul), Arif (Kıbrıs), Muammer (İstanbul ), Ibrahim ( Istanbul ), beyler. Dişçiler: o Dişçi yüzbaşılığına terfi edenler: Süreyya (Salihli), Selâmi (Istanbul), Kemal (Istanbul) beyler. Dişçi okaymakamlığına terfi edenler: Şemsettin bey (Girit). Baytarlar: Baytar miralaylığına teri edenler: Şükrü (Eyüp), Kadir (Afyon), Ziya (Bolu) Osman (Kayseri), beyler. Baytar kaymakamlığına terfi edenler : Raşit ( Bosna ), Necip (Istanbul), Cemal (Beşiktaş), Şev- ket ( Antalya ), Abdurrahman (Nevrekop), Nureddin ( Halep), Mustafa (Bakırköy), Cemil (Yusuf- paşa), Mehmet (Preveze), Haydar ( Ankara ), Süreyya ( Aksaray ) Beyler. Baytar binbaşılığına terfi eden- ler: Hadi ( Manisa ), Süreyya (Harput), Vecihi (Pirgos), Üveys ( Üsküdar ), Saim ( Üsküdar ), Medeni ( Istanbul ) , Mazhar (Niğde ) , Rifat. ( Istanbul ), Saim ( Üsküdar ), Abdülkadir (Beşiktaş), Hayreddin (Istanbul), Sabri (Seres), Istanbul (Bursa), Mecdeddin (Istanbul), Ekrem (Galata), Kâzım (Istanbul), Kadri (Mekke), Hüsnü (Kaleisultaniye), Arif (Sofular), Memduh (Trabzon), Tahsin (Istanbul), Cemil (Hayfa), Ziya (Sıvas), Cemil (Altımermer), Haydar (Kayresi), Nihat (Konya), Recep (Edirnekapı), Sadullah —e— (Istanbul), B.ler. |Alt tarafı yarınki nüshamızda| —eemr Temiz ve saf süt Pariste süt satışı nasıl kontrol edilir ? Memurlar saat altıdan itibaren faaliyete başlarlar Paris belediyesinin halka temiz, saf ve sıhhi süt içirmek için al- dığı tedbirlerden, sütleri sulandır- mak istiyenleri nasıl takip ettiğin- den, geçenki makalemizde uzun uzadıya bahsetmiştik. Bugün de Paris şehri içinde tatbik edilen tedbirlerden bahsedeceğiz. Evvel emirde, evlere şişeler içinde süt dağıtan esnafın araba- larında bir damla su bulundur- maları şiddetle maımnudur. Ara- balarında su bulunduran esnafa derhal kesilen cezalar pek ağırdır. Parise süt ile dolu güğümler getiren trenler, Paris istasyonunda sıkı bir kontrola tabi tutulmak- tadır. Tren istasyona girer girmez, belediye müfettişleri süt getiren vagonlara derhal 'seğirtirler, gü- gümlerin üzerindeki mühürlerin bozulup bozulmadığını tetkik ve muayene ederler, içlerindan seçtik- leri iki güğümden tahlil için nü- mune alırlar ve alınan nümuneler için derhal zabıt varakası tanzim etmeği asla ihmal etmezler. Bu zabıt varakasının tanziminde yapı- lacak ufak bir hata, küçük bir ihmal muhtekirlerin mabkemeye verildikleri takdirde avukatlarına, işi sürüncemede bırakmak ve bin bir kanuni hileye baş vurmak için emsalsiz bir fırsat hazırlar. Parise gelen süt vagonlarının muayenesile iş bitmiş ; değildir. Zabıtai belediye memurları, sütcü dükkânlarını evlere süt dağıtan arabaları mütemadiyen kontrol ederler ve mühürlerin fek edilip edilmediğini omuayene ederler. Bilhassa evlere süt dağıtılırken yapılan kontrol çok sıkıdır. Şişe içinde evlere süt dağıtan arabalar, ikidebir durdurulur, içleri muayene edilir, bilhassa şişeler- deki mühürler sıkı bir tetkikten geçirilir. Sütte ufak bir hile his- sedilirse, derhal nümunesi alın- mak için en yakın polis merke- zine sevkolunur. Pariste sütcu dükkânlarının mu- ayenesi, sabah saat altıdan itiba- ren başlar. Zabıtai belediyenin bu kadar erkenden işe başlaması, sütçülerin mağşuş sütlerini müşte- rilerine satmağa imkân bırakma- ması içindir. Belediye tarafından alınan bu sıkı tetbirler, sayesinde, Pariste satılan sütler, pek saf ve temizdir. Belediyenin bu sıkı teyakkuzundan başka, süt işlerile meşgul şirket- lerin asri tesisatı, sütü sulandır- mak için muhtekirlerin icat edilen hileleri asgari bir hadde indir- mektedir. Radyo 31 ağustos çarşamba Istanbul — 15-19 gramofon, 19,30- 20,30 saz (hafız Numan ve Muzaffer hanım) , 20,30 - 21 Nimet Vahit hanım tarafından (o taganni , (madam Hege piyano ile refakat edecektir), 21 - 22 konser (Münir Nureddin bey) , 22:22,40 cazbant. Bükreş (394,2 m.) — 1940 gra mofonla Trovator operası. Budapeşte ( 550,5 m.) — 20,15 konferans, 20,45 salon orkestrası, 21,15 haberler. 21,45 şiirler, 22,45 radyojur- nal ve muzik çigan. Londra (5558,8 m.) — 19,30 orkes tra, 21 konser, 23 gramofon, 23,30 dans orkestrası. Prağ (4886m.) 20,30 halk şarkıları, 20,50 piyano konseri, 21,20 Brünn radyosu, 22 radyo Orkestrası, 23 haberler. Roma (412 m.)—2 Varşova (1411 m.) — 20. jurnal, 21 hafif musiki, Jurnal, 23,05 dans musikisi, 2 sızca konferans, 23,50 dans musikisi. Viyana (617,2 m.) — 20 Fidelia operası, 22,55 radyojurnal, 33,10 kon- ser. 1 eylül Perşemba akşamı Bükreş (394,2 m.) — 19,40 gramo- fon, 20 şarkı, 20.20 senfonik konser, 21 konferans, 21,15 konsere devam. Budapeşte ( 550,5 m.) — 19,45 konferans, 20,15 çingene orkestrası, 21,30 havadis, 21,45 opera orkestrası adis ve dans musikisi, konseri, 23,15 hb. Londra (355,3 m.) — 19,35 org, 20 orkestra, Milânodan nakil, 21,20 müsa- habe, 2 orkestra (o konseri, 23,50 dans orkestrası, Paris ( 1725 m. ) — 20 gramofon, 30,45 havadis, 21 radyo tiyatrosu, 21,30 havadis, 21,40 şüun, 2 radyo kor seri, 22,15 havadis, 22,30 gramofon. Prağ (188,6. m.) — Alman radyo neşriyatı, 20,50 şark konseri, 21,10 or- kestra konseri. Roma (141,2 m.) — 21 gramofon, 21,90 kadın şüunu, 21,45 senfonik kon- ser, Varşova (1411 m.) — 19,20 dans musikisi, 20,10 muhtelif, 20,35 radyo jurnal, 21 hafif musiki konseri, 23 dans musikisi. Viyana (17,2 m.) — 19,20 müsa- habe, 20,40 şarkı, 21,20 müsahabe, 29,10 radyojurnal, 22,45 orkestra kon seri. Müşterilerden fazla para alanlar Bayram ve şenlik günlerinde bazı kahvelerde kazancın) bir ta- kım hayır cemiyetlerine ait oldu- gu ileri sürülerek müşterilerden fazla para alındığı ve paranın pek azının söylenen cemiyete verilerek fazla kısmının gizlendiği hakkında bazı ihbarlar vukubulmuştur. Bu hususta tahkikata başlan- mıştır. Bu şekilde hareket ettik- leri tesbit edilen kahveciler tec- ziye edileceklerdir. * Defterdar fabrikasından eşya : çalaniar- - Üç gün evvel Defterdarda mensucat fabrikasından bir balya tiftik, battaniye ve saire aşırırken cürmü meşhut halinde yakalanan Ömerle kardeşi Aslan hakların- daki tahkikat ilerlemektedir. Bunların daha evvel .de fabri- kadan başka şeyler aşırmış olduk- ları anlaşıldığından zabıta tahki- katı derinleştirmiştir. Iki maznun yakında adliyeye teslim edileceklerdir. Polis kanununun tatbiki için hazırlık Yeni polis kanununun eylülde tatbikine başlanacağı cihetle poliste icap eden tertibat alınmış ve merkezlere tebligatta bulunulmuştur. Son defa Istanbuldan taşra emmiyet memurluklarına tayin olunan memurlara henüz tebligat yapılmamıştır. Listenin şu günlerde vilâyete tebliği beklenmektedir. * Lise ve orta mekteplerde kayıt muamelesi — Lise ve orta mekteplere kayıt ve kabul yarından itibaren başlayacaktır. Bu sene liselere daha fazla tehacüm vardır. Bütün müracaatların isafı için Maarif idaresi lâzım gelen tede- biri ittihaz etmiştir. ÇANAKKALE şehitlerini ziyaret 15 EYLÜL GÜLCEMAL vapurile