29 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

29 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

29 Eyüll 1932 Dikkat: Bilmeca halini 16 gün zarfinda gön: leriniz. İki hafta io almadığınız he. diyeleri bir daha alamazennız £ Bilmecemiz EEE EE si Yukarıdaki resimli bilmecemizin murabbal, Yukardaki boş hanelere öyle yazılar. yazınız okundukt 1, Akşamın... Beyi (4): 3, Hısım (6) ve Göstermek (6): 4, kismet (4) ve Nota (2) ve Arzular (4): 5, Bir Vilâyetimiz (14): 6, Arkadaş (2) ve Sağlığın arkadaşı, (7) ve Boyun aksi (2): 7, Fransızca büyük fare (2) ve Vermek (3) ve Yapmak (3) ve nota (2): 8, Dumanın bıraktığı (2) ve Nota Nota (2) ve Hayvan, yemi (2): 10, Hayvansız araba (3) ve Mağara (2) ve Nota (2) ve İstikbal (3): 11, Toplanış (3) ve Pislik (3): İZ, Valde (3) ve İkisi ortası (3). Yukardan aşağı okundukta: 1, Karı değil (44: 2, Vücudun dışı (34: 3, Rakının iyisi ondan kar GE SK E ve erkek () ye büyük (3: 6 Şimendilr yolu PP değil Ök 7 Telefan Kam (4 8, 1000 ©) ve Dede (3) ve Kemik değil (2): 10, Nola (2) ve Note Ok p (2): 12, Büyük (3) ve Nota (2): 13, Sultan Birleştirmek (2): 14, Fransızca Dost (3) ve Üzek midas (2: 15, Fransızca cins (3) ve İşliyen bir âzamız (2) ve Sağdeğil (Gk: 16, Göz rengi (3) ve Işaret nidası(2) ve vermek (3): 18, Sucu (4): 19; Oktan çıkan (34: 20, Dizi (4). Manalarını ifade eden kelimeler vücude gelsin. () içindeki numaralar, bulunacak kelimenin harflerinin adedini gösterir »#- HEDİYELERİMİZ: Doğru halledenlerden 1 inci kariimize büyük ve TEK TEKERLEKLİ BIR BiSiKLET ile ayrıca 200 kariimize de şekerleme, çikolata, bisküvi, albüm, cep delteri, ipekli mendil, kartpostal ve sair hediyeler veriyoruz, Bilmece müddeti 15 gündür.) ve Çocuklara şen fıkralar doldurunuz 1 i, soldan sağa - o'Temizlik arkadaşı Necdete Muslim, sınıfta © temizlikten bahsediyordu ; — Çabuk zenğin olmak ister misin 7 — Nasıl .21 — Benimle eve kadar gel de sana sırrını söyliyeyim | Necdet merakını yenemedi. Mişona eve kadar refakar etti, Kapının önünde durdular. — Çocuklar | Her. sabah mek- tebe gelirken bol su ile elinizi, yüzünüzü yıkamayı unutmayınız Yüzünü yıkamıyanlara ceza vere- ceğim. Ahmet ayağa kalktı * — Muallim bey, evvelâ bab: ceza veriniz! Çünkü, sabah, terkos muslulğu akmadığı için, babam da işine yüzünü yıkama dan gidiyor... Imtihan! Mişon o gün imtihandan geç çıkmıştı. Eve gidinceye kadar hava ka- raracaktı. — Haydi canım, sen lalalıktan Mişon yolda korkac: başka bir şey yapamazsın! Mekteplerde izcilik in esas gayeleri neden takdir edilmiyor? — Teşekkür ederim, Necdetl i, seni buraya kadar sürükle- in beni affet! Maksadım — Haniya bana zenginliğin sırrım söyleyeceketin? nı düş Izcili Bu sene kamplara iştirak eden mekteplilerin diger senelere nis-* betle adeden daha fazla olmasına rağmen, mekteplerimizde izcilik maalesef esaslı bir surette yerleş- memiştir. zin bu işle meşgul olmaması, Bu, meseleyi tetkik ederken biz de ayni sebebler üzerinde tevekkuf ettik ve bu sebepleri sok doğru ve makul bulduk. Mekteplerde “spor , deyince batıra derhal (fut bol) geliyor. Halbuki çocuklarımızın. fut iğe de ehem- indır. karimizin yaz ına göre, bu mes olduğu kadar iz miyet vermeleri iliğin esas gayelerinin kadar şümullü ve faydalarının kavranmaması teşkilâtla deki izciliğin gene muallimler tarafından ihya edilmesi beklen- Mişon, arkadaşına elini uzatarak: Çocuk şiirleri DAVUL Pi yok ayağı yok, Amma dünyayı gezer. Boğazı aç, güzü dok Bmek yemez, tokmak Göğsü tüyü, karm beş Uzaklardan sesi hoğt Tombul tombal, tum tam tural Combul cörabul, cam cum cural Ağlarcazade C. Safa Ümran (Ein hediye Sri | Is. Kız lisesi aşı #alebesinden #alsbesinden 991 Mehmet #5 zen e Son günlerde Londrada genç kızlar tarafından 80 metrelik, manialı sürat koşuları yapılmıştır. Bu yanşlarda iki mektepli kız inci ve ikinci şampiyonluğu kazanmıştır. ME Bilmece zarfların şu adrese gönderiniz; Akşam gazetesi ÇOCUK DUNYASI Muharrirliğine İstanbul Talebenin dertleri: Kırtasiyemiz Bu seneden itibaren bir çok mekteplerde talebe kooperatifleri açıldı ve daha da açılmakta. Bu kooperatifler o talebeye | defter, kalem, resim kâğıdı, mürekkep vesair levazımını piyasadan ucuz olarak: tedarik edecek ve satacak, Bu teşebbüs bizim için o kadar gok kârlı ve faydalı bir iş ki. Arkadaşlarlma bile lüzum görmem. Ancak bu teşkilât her mektepte yapılmalıdır. Bazı mek- teplerin | talebeleri gene çarşı, ar dolaşarak mektep levazımı arikile uğraşıyorlar. Mektep kooperatiflerinin her mektepte — tesisine | delâletinizi rica edrim. Karilerinizden Ahmet Ihsan Bu sene mektep tatilini Ana doluda | geçirmiştim. Istanbula gelince arkadaşlarım — Anadoluda neler gördün.? Anlat bakalı.. Anadolu da neler mi gi Evvelâ şurasını söyliyeli Anadolu köylüsü, harf inl dan sonra, görüşleri, düşi | itibarile eski bir köyde | idim. Köyün ufacık bir mekt bu mektebin de biricik muall var. Fakat ne muallim. Doktor- luktan anlıyor; mühendislik yapı- biliyor. Yeni ev yaptıracak lülerin krokilerini © muallim /apıyor. Çocukların elbiselerini mall ği Diyebilirim ki Amerikadaki meşhur köy mual. limleri bile bu. kadar beceril marifetli, malü- matlı olamaz. çocukluk arkadaşla ile evimizin bahçesinde oturuyorduk. Arkadaşım birden bire, ayağı burkularak pir çukura düştü. Sol bileğinin o kemiği çıkmış. Şimdi ne yapacağız? diye hepimiz telâşa düştük. Haydi muallime bir haber. Zavallı anneciğim, doktora ko- şar gibi, sokağa fırladı ve muak- lim beyi bulup getirdi. Geçen hafta verdiğimiz hediye- ler arasında aşağıdaki karilerimize şu ikramiyeler isabet etmi; Babdlide Asım bey: Bir Porn çantası Pangaltı Belkis ;- > Flekirik cep Tabi hanım ederi D Deve çangıl çungul Çöle çıkmış bir gün. Kalıvermiş yoksul, Yiyeceksiz, düşgün. Sağa bakmış ot yok; Sola bakmış kam çok... Su bulunmaz yerler. Deve artık dalmış... Bu bakınmak derler O vakitten kalmış. Deve bezgin, Içi ezgin, Bir — Arkadaşlarımla hasbühal I - | Talihli karil bilmecesi “Muallim bey,, dedim amma, Doğrusu, içimde bir korku var. O, kendisinin sadece muallim olarak © çağrılmasını ister ve ber kese bu tavsiyede bulunur. (Muallim beyl) dediğiniz. zaman, kaşlarını çatarak, selâmınızı bile almadan yürür gider. Zevk buya.. O, yalnız bu sanatten hoşlanan hakiki bir mürebbidir. Her ne hal ise. ne anlatıyor- dum? Ha. Annem muallimi yaz kalayıp bahçeye şim iztiralından ağlıyordu. Muak lim cebinden ufacık sıhbiye kutu- sunu çıkardı.. Fena kokulu bir merhemle evvelâ arkadaşımın bacağını uğdu.. Son- ra urun bir sargı ile güzelce sardı. Aradan dört gün bile geçme" işti. Arkadaşımın ayağı iyileş ve biz tekrar koşup oynamağı başladık. Muallim, bu hadiseden sonra, köyde bir san'at daha kazandı Çikalıçı. Artık bundan sonra kırk yıllık topallara varıncaya kadar, baca- gından © ayağından, kollarından | muztarip olan mektebe akın et- meğe başladılar. İşte size bu sene mektek tati- linde bizim köyde gördüğüm ve pot ettiğim bir hadise. Gelecek hafta size gene bunun kadar mühim olan bir başka ha- diseden bahsedeceğim. Cingöz erimiz a 5 Bir Küçüi bisiklet Hasan hanım Gedikpaşada Nadir : Bir şiş losyon Sevket Beli çarpık, İşi bitmiş, Eve gitmiş. Suyu karnında tutar, Fazla geldikçe hamur” Sade zannetme yutar | O vakitten beridir, Çıkarır bir hörgüç, Ona gelmez bu gülünç, Bu yemeklik yeridir! Siraceddin | O, bugün çok su bulu, tahlo kimin tazafıadan yapılatışır