29 Eylül 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

29 Eylül 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

29 Eylül 1932 Liliân m Amerikaya seyahat için hazırlık yapıyor Sevimli sinema yıldızı Lilian Harvey Amerikaya bareket için hazırlığa başlamıştır. Lilian Berlindedir. Kunturatı mucibince sevirmeğe mecbur olduğu son filme) yakında başlıyacaktır. “Bu altı hafta içinde bitecek ve Lilian derhal Amerikaya bareket ede- cektir. Artistin teşrinisani ortala” rna doğru Holliyutta bulunacağı | Lilianın çevireceği filim için Hulliyutta bazırlık yapılıyor. Bu filim bundan bir asır <vvelki ha- yata aittir. “Vals zamanında,dır. “ Vals zamanında ,, bir operet Bir zamanlar Nevyork ve Londra: da çok rağbet görmüştü, Lilianın yeni filimde muvaffak olacağı muhakkak addediliyor. Filimde baş erkek rolünü Carles Farrell oynayacaktır. Jeanet Gayvor ile beraber bir çok filim- ler çevirmiş olan bu genç artistin Avrupadaki Jön prömiyeleri arat- mıyacağı ve muvaffak olacağı ümit edilmektedir. Duğlas yeniden seyahate çıktı Doğlas o Fayirbanks yeniden seyahate | çıkmıştır. o Artist bu defa Japonya, Çin ve Moğolistana gidiyor. Oradan Siberya tarikile Avrupaya geçecek, Pariste zevcesi Mary Pickfort ile birleşecektir. Duğlas bu seyahatinde vahşi hayvan avile meşgul, olacaktır. Bu maceralar filme çekilecek ve sonra bunlar birleştirilerek bü- yük bir filim yapılacaktır di | 8 starr a ği bir anne rolünü yı Cortez ile olan mukavelesini yeni- lememiştir. X Jackie Coovan, Santa Clara darülfünuna girmiştir. Burada dört ene tahsil görecektir. Naney Carrol çalışıyor Hollivutun çok sevimli artistl i lerinden Nancy Carrol bir müddet sinema hayatından uzak kaldıktan sonra tekrar filim çevirmeğe başlamıştır. görülüyor. Resmimizde bu sevimli artist yeni çevirdiği filimde | güzel Marlene Dictrichin “Sarışın Venüs, leminde yeni bir filim. çevirdiği Bu filmde de Bu kadın kim? Şarlonun yanında gezen sarışın genç kız Bir mliddetten beri Hollivutta Şarlonun yanındâ genç ve çok bir kadın dolaşmaktadır. Bu kadının. hal hüviyetini kimse bi sarışın, koyu mavi gözlüdür. Ismi nin. Paulette Goddard olduğu söyleniyor. Fakat bu isim hakiki | değildir. Kadın çok şık giyinmekte, üzerinde kıymetli elmaslar bulun- maktadır. Şarlonun kadını yeni ceği filimde baş rolü vermek iği tahmin ediliyor, Şarlo. inde başka ve tanınma” mış bir kadınla oynar. Onun için bu defada bu genç kızı münasip, bulduğu zannediliyor. Şarlo daha ziyade esrarengiz olması ve şimdi gizli tutmak: Hollivut yolu Anny Ondra da Amerikaya Amerika, Avrupadan artist çekmekte devam ediyor, yakında Hollivuta bir artist daha gidecek- tir. Bu artist Anny Ondradir. Anny imzaladığı bir mukavele mucibince dört ay sonra, yani 1933 senesi iptidalarında Ameri- kaya gidecek ve orada bir kaç filim çevirecektir. Henry Garat ta bir kaç ay sonra Amerikaya gidecektir. Iki artistin orada birlikte Ingilizce filim çevir- mesi mubtemeldi # Alman artisti Camilla Horn Londrada Ingilizce bir filim çevir- miş 4 Conrad Nazel yeni bir filim çevirirken düşerek hafifço yara: | lanpuştar. Mİ Dietrichin yeni filmi ilmde çocuğunu çok seven iz bunlardan bi ri * Meşhur Alman muharriri Emil Ludvig Bethoven ve doku- zuncu senfoni,, isminde bir eser yazıyor. Eser Fritz Kortener tara- fından temsil edilecekti Emil Yannings Büyük artist Fransada bir filim çeviriyor : j | Büyük sinema artisti Emil Yan- Dings son zâmanlarda Fransanın cenubunda, Nice havalisinde yeni bir filim çevirmektedir. Yeni fik min ismi “kral Pavsele nin mace- raları" dır. Filim iki lisanda, Fran- sızca ve Almanca olarak çevri yor. Yannings Almancasını çevi mektedir. Büyük artist ilk defa olarak Fransada filim çeviriyor. Burkdaki şaraiti pek iyi bulduğunu, bilhassa Nice havalisini çok beğendiğini söylemişti Yannings sahne vazileri arasın da en çok Loübiçi beğenmekte- dir. Bunun hevcvt sahne vazile- rinin en iyisi olduğu kanaatında- dır. Fransızlâr arasında da Rene iri beğeniyor. > artist şimdiye kadar çevirdiği filimler içinde en ziyade “ Taçlı canavar, ve “ Sonuncu insan ,, filimlerini beğenmektedir. Yannings yehi filmini bitirdikten sonra — Avusturya malikânesine gidecektir. son zamanlirda bep oturmaktadır. Şampiyonlar artist oluyorlar 932 olimpiyat müsabakaları, bir. Tirolundaki. | Esasen burada | şirketleri bu müsabakalarda muz vaffakıyet gösteren şampiyonları filim çevirmeğe teşvik ediyorlar. Bunlardan bir çoğu tecrübe için kısaca birer filim çevirmişti Hollivutta yeni yıldız Hollivutta yeni bir yıldız parlamıştır artist, ekser Amerika yıldızları gibi sarışın de; Adr e Allen, Bu sevi ali ir Son zamanlarda çevirdigi filmlerde çok muvaffak olmuş ve yıldızlar rasına girmistir. 16