15 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

15 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

İK ami muhakeme edilecekt Sahife 2 Orman yangınları Gizli kömür yapanlar şiddetle takip edilecekler Son günler zarfında orman ve fundalık yangınlarının sıklaşması Dazarı dikkati celbetmiş ve bu hususta yapılan tahkikat neti since yangınlara ekseriya kömür- cülerin sebebiyet verdikleri anla- Şılmışlır. Kışın yaklaşması dolayısile bir gok kimseler kömür yapmak için ormanlara girmektedirler. Bunlar kömürü yaparken korü- cuların ve zabıtanın gözünden kaçmak maksadile ormanın gizli ve sık yerlerinde ocak yapmakta ve larına sebebiyet vermektedirler, Son günlerde havaların da fazla kurak gitmesi yangınların çabukça genişlemesine meydan veri Orman ve fundalıklar arasında bu şekilde kömür yapanların şiddetle menedilmeleri ve derhal yakalanıp mahkemeye verilmeleri için alâkadarlara yeniden tebliçat yapılmıştır. Son Sarıyer yangını etrafındı tahkikat neti de bu yangına sebebiyet vermekle suçlu olarak Hüseyin Köşif ismin- de bir korucu sorguya çekilmiş tir. Jandarma | dairesi tahkikata devam etmektedir. Geçenlerde Çatalcada bir orman yangını olmuştu. Bu yangın etrafında lan tahkikata Sabit isminde birisi tevkif edilmiştir. Sabit yangını kasten yapmakla “suçlu bulunmaktadır. Çatalca zabıtası tahkikatını ikmal etmiş ve kasten ormanı yakmak suçuyla muhakeme edilmek üzere Sabiti Istanbul adliyesine göndermiştir. © Sabit ağır ceza mahkemesinde Zaro ağa “İhtiyarın nerede bulunduğu malüm değil Zaro ağadan zevcesi Kudret banma gelen mektupların gene arkası kesilmiştir. kocasını pek ziyade merak etme- ğe başlamıştır. Yalnız bündan bir kaç gün evvel Kudret hanıma 3 İngiliz liralık bir çek gelmiştir. fakat bununda Zaro ağa tarafından Kudret hanım: ayda bir 3 İngiliz gönderiyor. Bu para benim neyime yetsin?.. Za- “Zaro bana altı ronun yanına, İngilterede ölen Musanın kardeşi Osman gitmişti. Osman her hafta babasına para, mektup günderiyor. Gönderdiği para ile babası dört ev, iki araba iki otomobil satın aldı. Galiba Zaroyu orada İngilizlere sattılar. Zaro ihti; bunun farkıda adresini istiyorum vermiyor. Ne yapayım ki Zaro ağanın 70 yaşındaki en küçük damadı Mecit ağa di — Adresini öğrenirsem hemen (amına gideceğim. Zaro ağayı getireceğim demektedir. © Resmi muhaberat Resmi muamelâtta muhabere- nin gayet kısa ve çok kolayca anlaşılabilecek tarzda yazılması vatandaşların işlerinin basit şekil- de intacı ve muhaberata yol açık maması hakkında dahiliye vekâ- etinden vilâyetlere bir tamim gönderilmişti Bolivyyada moratoryom Lapaz 14 (AA)— Hükümet bankalara ve hususi efrada olan borçlar hakkında bir sene müd- detle cari olmak üzere morator- yom ilânı hakkındaki kanunu tas- vip etmiştir. 4 bu yüzden sız sık orman yangın- | Kudret banım | Atina, 14 (Hususi) — Mili teşkili tasavvuru da hoş g dıkça memleketi bütün siyasi fırkalar rüesası, bunda M. Ve Eskişehir 14 (Hususi) — Şeh rimiz müteahhitlerinden mühendis Vahit bey Salı günü pek garip bir surette dolandırılmıştır. Mese- leyi Vahit beyden tahkik ettim. 'Macara şöyle başlıyor. Vahit bey ogün saat beşe doğru köprü üstünde merkez cezanesi önünden geçerken içeri- den bir emlâk © komisyoncusu çıkarak kendisini davet eder. Komisyoncu Arnavutluk sefa- reti memurlarından bir zatın bir Arnavut prensi için mükellef bir a salın alacağını Vahit beye yle ve apartmanını satmasını teklif eder. Vahit B. yirmi beş, yirmi altı yaş- larında tahmin edilen uzun boylu Almanca, Fransızcayı pürüzsüz su- rette konuşan ecnebi ile görüşür ve bu zata apartmanını gezdirir. Apartımanı baştan aşağı gezen ecnebi muvafık bulur Ve hemen pazarlığa başlarlar. 13,500 lira üzerinde mutabık kalırlar. Alman- ca bir mukavele yazarlar. Muka- veleye mühendis Abdülkadir bey de şahit safatile imza koy Muallim maaşları Reşit Galip bey bu işle meşgul oluyor Ankara, 14 — Buraya gelen maarif vekili Reşit Galip bey, te ait işlerle meşgul ok mağa başlamıştı Reşit Galip bey, ilk iş olarak | idarei hususiyeden henüz maaş alamıyan musllimlerin maaşlarını verdirmeğe başlıyacaktır. Bu muallimler, teşrinisaniden itibaren maaşlarını muntazam su rette almağa başlıyacaklardır. Şimdiye kadar maaşları geri kalan yirmi vilâyetten on beş vilâyet © muallimlerinin maaşları İ verdirilmiştir. Diğer muallimlerin maaşları da yakinda tamamile verdirilmiş olâcaktır. Edirne muallimlerinin köy seyahati. Edime 14 (A.A.) — Erkek muallim mektebi gençleri terbi- yevi mülâhazalarla tertip edilen köy gezintilerine bugünkü tatil günü ile başlamışlardır. Muallim- İerinin refakatinde yapılan bu dolaşmalar. vatandaşlık terbiyesi- nin filli bir tezahürü olacak ve | köylü muhitinde lisan, tabiat tet- illeri yapacaklardır. ir temerktiz kabinesi teşkili teklifi, ahali fırkası reisi M. Çaldaris tara fından kabul edilmemiştir. Bundan başka, küçük İ cumhuriyetçi fırkaların müştereken bir kabine ünmemiştir. bunların büyük fırkalardan birinin muaveneti olma- are etmelerine imkân yoktur. Binaenaleylı meclisin feshedilerek int cereyanı gittikçe kuvvetleniyor. M. Çaldı elos, gazetecilere beyanatında, va: Çünkü hemfikirdir. Ecnebi apartmandan ayrılır ve misafir olduğu büyük Porsuk ote- line gider, Bu sırada bina sahiplerinden bir zat gönderdiği bir pusla ile satılık daha başka bina larda bulunduğunu bir kerre de onlara bakmasını rica ader. Bir müddet sonra ecnebi, Vahit beyi otele bavet ederek mukave- leden vaz geçmeği teklif eder. Zarar ve ziyan olarak ilk defa 100, sonra 200 lir vermeği teklif eder. Vahit bey muvafakat etmez. Bunun üzerine ecnebi o akşam Arnavutluk sefirinin Istanbuldan Ankaraya geçeceğini ve onun muvafakati inzimam edince işin katiyet kesbeyliyeceğini, 13500 liranın da derhal verileceğini söy- ler ve sefirle görüşmek üzere beraberce istasyona giderler. tasyonda Ankaradan Esi bir kira otomobilile geldiği otomobil ücretini vermek için üzere Vahit beyden gayet mahi- rane bir surette 250 lira ödünç ister. Vahit bey kendisinden iste nilen bu parayı vermekte tereddüt ez. Sefaret memuru olduğunu söyliyen Askeri sporlar Spor klüpleri bu sporlarla da alâkadar lere gönderilen bir tamimde spor | Klüplerinde gençlerin aym za- manda askeri sporlarla da ebem- miyel olmaları sildirilmektedir. Büyük erkânı e riyaseti de klüplerin as- keri sporlarla alâkadar olmasını tavsiye etmiştir. ürkiye idman cemiyetleri umumi ittifak merkezi de ayrıca bu hu susta bütün vilâyetlerdeki teşkilâ- dna tebligat yapmıştır. Bir çok mıntakalarda bu hususta müte- hassıs zabitlerden istifade oluna- caktır. Dahiliye vekâletinden gelen ta- mimde klüp reislerinin bu mühim mesele ile yakından alâkadar olarak gençliği ve gençliğin teşek- küllerini bu işte azami faaliyete teşvik etmeleri bildirilmiştir. Feci bir kaza Denizli 14 (A.A) — Deni Kâhya köyünde köylüler ta: dan bulunan bir top gül kişi kucaklarken gülle ateş almış, bunlardan biri derhal ölmüş di- geri ağır olarak yaralanmıştır. ve itidalle karşıladığını, M. Çaldarisin en | ! | | | muru olduğuna dair | pasaport ve ikamet tezkeresi İ görmüştür. Bunların sahte ola | şüphesizdir. Yunanistanda yeni intihap Meclisin feshedileceği ihtimali gittikçe kuvvetleniyor | ricat edeceği muhakkak bulunduğunu | bugünkü hattı hareketinden fırkasının. biç bir istifade | temin edemiyeceğini nihayet takdir | edeceğini beyan eylemiştir. Reisicamburun Çaldaris nezdinde yeni bir teşebbüste bulunacağı muhtemel görülüyor. Bir Yunan tahtelbahirinde infilâk Atina 14 (Hususi) — Glafkos namındaki Yunan tahtelbalırinde bugi sebebi meçhul bir infilâk olmuş dört küçük zabit hafifçe yaralanmıştır. İ Hasarat ehemmiyetsizdir. Sahte sefaret memuru! “Apartıman alacağım,, diyerek 250 lira, dolandırıp ortadan kaybolmuş! Ben sefiri karşılamak ii Çulkurhisarda in bu trenle gide- ceğim siz istasyonda bekl buraya geldiğimizde görü der ve hareket etmek üzere bu lunan trene atlar, Tren Çukurhisardan Eskişehire gelince Vahit bey sefiri ve ken- disile görüşen zatı arar. Ve o zatı da bulamayınca dolandırıldı. ğına hükmeder ve derhal polise müracaztta bulunur. Yapılan tah- kikat neticesinde ecnebinin Ka- raköyden otomobile binerek Bur- saya hareket ettiği anlaşılır. Kendisinden bu tarihe kadar yeni bir haber alınamamıştır. Va- hit bey bu ecnebinin sefaret me- vesikası Otelde yaptığım tahkikalta ce- nebinin ikamet tezkeresinde Mi- lobriç ismi yazılı olduğunu, Yu- goslav tabiiyetinde bulunduğunu ve Istanbulda doğduğunu öğren- dim polis kendisinin izi üzerinde- dir. Pek yakında yakalıyacağını ümit ediyor. Yeni anlaşmalar Mütehassıs bir heyet tetkikat yapıyor Ankara, ticari muamele ve münasebati- mız etrafında iktisat vekâletinde mütehassıs bir heyet tarafından tetkikat yapılmaktadır. Vekâlet her devletle ayrı ayrı temasla bulunacak her devletle karşılıklı hesap ve menfeatlere göre yeni anlaşmalar yapılacakır. Yakalanan kaçakçılar Denli 4 (AA) — Denli ile Söke arasında kaçakçılık yapan birkaç kişi yakalanmıştır. Üzerle- itün devletler- rinde kaçak sigara kâğıdı bulün- muştur. Ez Makineden düştü Lokomoğfin ateşçisi ağır Suertte yaralandı Makinist Hüseyin Lütfi efendi- dinin idaresindeki Haydarpaşa treni dün Kartalda Yunus istasyo- mundan geçerken trenin eteşçisi Osman dışarıya bakmak istemiş ve ayağı kayarak trenden düşe müştür. Ösmanın başı yaralanmış, kolu da kırılmıştır. Osman bı meye kaldırılmıştır. sol 15 Teşrinievvel 1932 2 Pendik Haydarpaşa Ikinci tren mekteplilere geç geliyor Pendik - Haydar paşa hattında ilk tren sabahları saat 5,39da Pendikten kalkıyor. Bu trenin yolcuları saat yedide köprüye Gıkiyorlar. Bu trenle işinin başına erken gelmeğe mecbur olanlarla amele iniyor. Bundan sonra 6,49 da Pendikten . hareket eden iki tren var ki bunun vapuru sel beş geçe köprüye yanaşıyor. Bu trenle talebe ve bir kısım memur- lar geliyorlar. Fakat bazen bu tren ve vapur biraz gecikiyor. Yolcularını sekizi çeyrek geçe köprüye rıyor, Mektepler sabahları saat sekiz buçukta açılarak derse başlandığı işin mektepleri uzak semtlerde bulunan talebeden mühim bir kısmı derslerine yetişemiyorlar, Bunu nazarı dikkate alan tale- beden mühim bir kısmı Pendikten 5,39 da hareket eden trene bin- meğe ve bu takdirde mektep saatinden bir buçuk saat evel köprüye gelerek sokaklarda bey- hude yere dolaşmağa mecbur oluyorlar. Bilhassa küçük yaştaki talebe nin evlerinden erken çıkarak sa- babın karanlığında sokaklarda dolaşması caiz değildir. Birinci ve ikinci trenlerin hareket zaman- ları arasında bir saat on dakika- lik bir fark vardır. Şimendifer idaresi, Pendikden 6,49 da kalkan ikinci treni on da- kika daha erken kaldırırsa talebe bu trenle inerek bu suretle mekteplerine vaktinde yetişebilir- ler. Yüzlerce aileyi alâkadar eden bu husus hakkinda devlet demir- yollar resinin hazarı dikkatini celbederiz. Bir çocuğun ağır surette yaralanmasına sebep oldu Yeşilköyde feci bir kaza olmuş, bir çocuk ağır surette yaralan- inde oturan Bediçyan efendinin çocuğu 14 yaşlarında Edvart dün evden babasına ait tek namlulu ve dolu bulunan av tüfeğini alarak bahçeye çıkmış, bu sırada komşuları 14 yaşlarında Vangel ve 12 yaşlarında Karabet de gelmişler, üç çocuk bahçede oynamağa başlamışlardır. Çocuklar bir müddet oynadıl- tan sonra tüfeği yere bırakıp şakalaşmağa, biribirlerine ayak kabı atmağa başlamışlardır. Bu sırada atılan ayakkapların- 'dan birisi yerden tüfeğin tetiği çarpmış ve tüfek ateş almıştır. Çıkan saçmalar tüfeğin önünde bulunan Vangele isabet etmiştir. Çocuk vücudunun muhtelif yer- lerinden tehlikeli sürette yaralan- mış, hastaneye kaldırılmıştır. Iki zorba Fener polis merkezi Mehmet ve Ibrahim isimlerinde iki kişiyi yakalamıştır. Bunlar evvelki gece Fener cad- desinde dolaşırlarken yoldan geç- mekte olan Sare isminde bir genç kıza sataşmışlar, kız yüz verme- yince zorla Üzerine atılıp tecavüz- İerini artırmışlardır. Bu vaziyet karşısında Sara bağırmak istemiş, Mehmet ve Tbrahim kızı sıkıştırarak sesini çıkarırsa öldüreceklerini söylemiş- lerdir. Bu sırada polis devriyeleri ye- tişmişler ve bu iki zorbayı cürmü meşbut halinde yakalamışlardır. Zorbalar adliyeye verilmişlerdir.