15 Ekim 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

15 Ekim 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Dünkü maçlar in Fenerbahçe stadında, muhtelif ekzersiz maçları yapıldı * Dün Kadıköy Fenerbahçe sta- dında muhtelif ekzersiz maçları yapılmıştır. Fenerbahçe B takımı ile Fener “genç takımı arasında bir kupa “maçı yapılmış ve B takımı 4-0 galip “gelerek kupayı kazanmıştır. © Bundan sonra Vefa ve Süley- -maniye birinci takımları arasında bir maç yapılmıştır. Bu maçın “birinci devresi 0-0 berabere bit- mişken ikinci devrede Vefalılar rüzgârın aleyhlerine olmasına rağ- men Süleymaniye müdafaasının “Bu maçı müteakip gelecek cu- Ruslara karşı çikacak mubte- “takımın ekzersiz müsabakası ştır. Bu karışık takım için t ve leblebi Mehmet gelme- inden takım mevcut oyuncu- arla Şu şekilde tertip olunmuştu; “Hüsameddin, Yaşar, Hüsnü, im yazi Hakkı, Zeki, Şeref (Beşik- 9), Eşref (Beşiktaş) ze © Bu takıma karşı çıkarılan takım dn kırmızı takım İsmi altında şu ie teüskkül etmişi ) Lütfi (Fener). Nuri (Beşik- "Namık (Fener). laç 2-2 ve beraberlikle meti- enmiştir. t At yarışları arada sonbahar at Hava kapalı ve yağışlı u için seyirciler geçen baf- karı yaşta haliskan İngiliz E ve kısraklarıklarına mahsustu. afesi 2,000 metre olan bu şuda Mme; Anna Sabri beyin birinci, Hasan Ağanın rı ikinci, yine Mae. Anna efendinin Nasibi Bin- Şevki Beyin Mebrukü üçün- çeldi. Üçüncü koşu üç ve daha yukarı haliskan İngiliz at Kısrak- iri sarasında ve mesafesi 2200 getro idi. Dört hayvanın girdiği ikinci, gene Ahmel ve ei eylerin © Eiiği Hçlmc i 2000 metro olan bu koşuya üç hayvandan prens Halim Hakanı birinci, | Kâzim “ #endinin Yavuzu ikinciliği kazan- lar. Ahmet ve Fikret beylerin yı üçüncü geldi. Beşinci koşu, 932 senesinde ndığı ikramiyelerin tutarı 600 geçmiyen arap ve yerli atı kısrakları arasında yapıldı. fe 1400 metre Sekiz san efendinin Kırceylânı ikinci, kam Hasan beyin Ceylâmi Türkiye birincilik maçlarına başlandı İstanbulspor Konyayı, Altınordu Trabzonu yendi 14 (A.A) — Bugün beş Türkiye futbol 1 müsabakaları başladı. Alsancak © stadyomunu dolduran binlerce kişinin önünde takımlar bir geçit resmi yaptılar. 15/40 da başlıyan bu geçit resmi çok alkışlandı, Bunu müteakip müstahkem mevki muzika takımı istiklâl marşını çaldı. C.H. Fırkası idare heyeti reisi ve Balıkesir mebusu Hacim Mu- hiddin bey, bir nutuk söyledi. Merasim bittikten sonra İstan- bul spor ve Konya takımları hayı işgal ettiler. Hakem Trabzon mıntakssından Cafer beydir. akımlar şu şekilde yeraldılar: Istanbul spor: Kemal, Ali, Sami, Aziz, Hasan, Fabri, Nihat, Salâhaddir:, Orhan, Tevfik. Konya: Nebil, Sırı, — Sabri, Süleyman, Şevket, Cemal, Nail, Reşat, Hakkı" Adnan, Arif. Oyuna Konya başladı. İlk akın İstanbulspor müdafileri tarafından kesildikten sonra Konya kalesine doğru akın. İstanbulspor forları birkaç pastan sonra Salâhaddinin ayağile ilk golü kaydettiler. Gol den sonra Konyalılar mukabil bir hücum yaptılar. Istanbul aleyhine bir korner oldu. Korner dışarı atıldı. S-uncu dakikada Istanbulun güzel bir akını ofsayıla neticelendi Ofsayt vuruşundan topu kapan Konya sağ içi bir iki çalımdan nra Istanbul kalesine güzel bir it attı. Kalenin sağ tarafından dışarıya çıkan bu şülten sonra oyun mütevazi bir şekil aldı, 14- üncü dakikada Salâheddinin sıkı şütü Konya kalesinin direğini sıyırarak dışarı çıktı. Biraz daha teknik oynadıkları görülen Istanbul sporlular henüz bakimiyeti alamadılar. Salâhaddin bir iki (çalışmadan sonra tekrar güzel “bir şüt attı, Konya kalecisi bunu tuttu, Yalnız İstanbulsporda bu dakikalara kadar nazan dik- kati celbeden bir şey var, 8favul yaptıl: 18 ici dakikada 18 yarda ha- ricinde bir iki çalımdan sonra kendisine verilen pası Salâhaddin ikinci defa Konya ağlarına taktı. Bu gölden sonra Konyalılar du- rakladı.. İstanbul Spor forlarının hep Salâhaddini — beslemelerine bir türlü mani olamıyorlar, Nete- | kim Salâhadı pas aldı. Derhal kaleye havale etti, Fakat, hakem ofsayt çalmış bulunuyordu. 22 inci dakikada sağ içi Istan- bul kalesi önünde çalım yapar- ken Istanbul müdafilerinden biri elile topa vurdu. Hakemin ver- diği penaltıyı Kon; solundan gözel ettiler. Konya takımı golü yaptıktan Daha canlı ve daha oyun tatbik etmeğe Lâkin geri hatlarına gene güzel bir bir. gole tahvil başladılar. nazaran forların bütün gayretleri yabana gidiyor, Konya merkez muavininin Istan- bul müdafileri gerisine doğru verdiği uzun bir pası süratli bir çıkışla Konya sağ içi sıkı bir gütle göle tahvil etti. Bu gole ne mü- dafi yetişebilmiş ne da kaleci kış. yapabilmiştir.. Konyanın bu golü uzun uzadıya alkışlandı. Bu defa Istanbul takımı durak- | ladı. Beş altı dakika için şuursuz ir oyun tatbik ettiler. Bu vaziyet konyalıların fazla enerji sarfetme- lerine ve bu yüzden tribünleri dolduran binlerce kiş alkışla” rını toplamlaarına vesile oluyordu. Devrenin bitmesine beş dakika var. Nisbi hâkimiyet tekrar Istan- bula geçti. Son bir iki dakika inde bu hâkimiyet tazyike inl lâp etti. Beş for, üç haf, Konya klesine hücum ediyor. Konya aleyhine bir korener dışarı atıldı, ve devre bitti. Ikinci devre Istanbulun bir hü- cumu ile başladı. İlk dakikada Konya aleyhine bir korner oldu. Konya takımı çok geri oynuyor. Istanbul defansı da sıkışık ve bozuk oynuyor. Müdafilerin vu- ruşları fena. Konyalılar bundan çok cesaret alarak hücuma baş- ladılar. stanbul kalesi sıkıştı. Kalecinin fedakârlığı bu. sikişık vaziyette İstanbul takımını üç defa mağlübiyetten kurtardı. Oyun üzerinde bu defa Konya sağ içi müessir oluyor. Çok şahsi oynamasına rağmen İstanbul de- fansını hırpalayor. 36 “ıncı daki- kada Konyalılar muhakkak bir sayı kaçırdılar, Istanbul takımı çok iyi bir akın yaptı, Muhakkak gol olacak bir havaleyi Konya kalecisi kornere attı, Konyalılar mukabil bir akın içte bir iki yaptılar. Top sağ çalımdan sonra atlatarak kalenin sağ zaviyesinden bir gol attılar. Bu gol dakika larca alkışlandı. Oyun başlayınca Istanbulspor biraz sert oynamağa başladı. Fakat bu sertlik ekseriya kendi een e er daha atılgan oynamağa başladılar. Oyunun bitmesine 6 dakika v. Top bir oraya bir bur gele nihayet Konya kalesi önünde fazla dolaşmağa başladı. Devre #onuna iki dakika kaldı. Konya- lılar tekrar açıldı. Son dakikada bi harekette Verilen penaltıyı gayrı bulundu. Istanbul apor- lular güzel bir vuruşla gole tahvil eylediler. Bu suretle oyun 3 - 3 beraberlikle Macın muayyen müddet zarfın- beraberlikle bitmesi - üzerine bi- rincilik talimatnamesi mucibine birer çeyrek saatlik iki devre daha temdidi lâzımgeliyordu. Ve böyle yapıldı. Beş dakika istira- hattan sonra takımlar. yeniden sahaya çıktılar. lik on beş daki- kalık haftayımda netice almak için bütün gayretleriyle çalışan her iki takım çok candan bir oyun oynuyorlardı. Konyalılar, Sali vaddine nefes aldırmamak için etrafına bir muhasara © çemberi — çevirmiş lerdi. Oyun, ekseriyetle Konya kalesi etrafında oynanıyordu. İs- ? tanbulsporun soldan inkişaf eden bir hücum esnasında sol açık demarke © kalmasından istifade ederek Konyalıların kalesine ka- dar indi. Ve güzel bir pasla topu Salâhaddine yolladı. . Salâhaddin üzerine atılan Konya müdafileri- nin müdahalesine meydan verme- den güzel bir plâse ile takımına galibiyet sayısını kazandırdı. Konyalıların bu golden sonra hiç te olmazsa beraberliği temin için bir sayı yapmağa çalışacak- ları zannediliyordu. Fakat, bilâkis defansa çekildiler. Halbuki daha fazla gol yeseler bile netice değiş miyecekti. Bu yalnış hareket Istan- bul sporun işine yaradı ve emin bir oyun oynamağa başladılar. Ikinci çeyrek saat zarfında Istanbul sporun hâkimiyeti hâlâ hissolunuyordu. Fakat iki taraf ta sayı yapamadılar ve maç İstanbul sporun 4-3 galebesile bitti. İzmir Altınordu: 2 - Trabzon Idmanocağı: 1 Saat 16/20 de İzmir şampiyonu Altınordu ile Samsun grup şam- piyonu Trabzon idman ocağı sa- haya çıktılar. Takımlar: Trabzon: Celâl, Naci, Abbas, Mustafa, Osman, Osman Mehmet Naci, Mustafa, Muharrem, Mehmet. Altınordu: Sabahaddin, Osman, Mehmet, Hüseyin, Cemal, Aslan, Mazhar, Adil, Muhiddin, Sait, Vedat, Hakem, Istanbul mıntakasından Abdullah beydi. o Ilk dakikalar maç baş döndürücü bir süratle oynanıyor, İzmir takımının oyun tarzı Trabzonlu oyuncularla imti etmediği için oyun (çok | zevksiz geçiyor. Maamafih, © tarafeynin birbirini denemesile biten ilk 10 dakikadan sonra oyun heyecanlı bir cereyan almağa başladı. Trab- zonlular, « ekseriyetle İzmirlilerin nısıf sahasında oynuyorlar. 14 -üncü dakikada İzmir mi dafaasının kurtardığı topu Sait, Trabzon kalesine kadar indiriyor. Hemen muhakkak bir gol tehli- kesini Trabzon müdafaası müş- keltla atlattı. Oyun mütevazin bir şekil aldı. Altın ordulular, kendi müdafile- rinin hatası yüzünden az daha bir gol yiyiyorlardı. Trabzonlular, güzel paslarla cidden zevkli bir oyun oynadık- ları halde Altın ordulular, havadan ve tesadüfi bir sistem takip edi yorlardı, 16ıncı dakikada Trabzon kalesi yene Saidin ayağından ciddi bir tehlike geçirdi. Fakat, iki dakika sonra yene Sait bizzat bazırladığı bir fırsattan istifade ederek İzmire ilk sayıyı kazan- dırdı. ik devre 1-0 Altınordudunun faikiyetiyle bitti. Ikinci devreye 17/15-te başlan- dı. 2 inci dakikada yine Saidin ayağile ikinci gollerini yaptılar. Trabzonlular bu göle cevap vermekte gecikmediler. Ve sağ leri iyi bir pası güzel kullanarak takımına bir gol kazandırdı. Oyunun son dakikaları hemen tamamen karanlık içinde cereyan etti. Maç 2-1 Altunorduluların gali- biyetiyle bi Altınordu. takımı bu maçlan sonra doğrudan doğruya finale kalmıştır. Ve Pazar günü oyna- nacak İstanbulspor - Eskişehir tayyare takımı maçının galibiyle cuma günü Türkiye futbol birin- iliği final maçını oynıyacaktır. Pehlivan güreşleri Dün pehlivanlarımız arasında milli takım seçme müsabakalarına devam edilmiştir. Saim ve Beşir gelecek hafta tekrar güreşecek- lerdir. Çoban Mehmetle Himmet peklivanda berabere kaldıkların- dan tekrar güreşeceklerdir. 15 Teşrinievvet 1932 2146 örkesten konseri, 28 oda musikisi, 28 dans musikisi, Paris (725 21 edebi kraat, 23,80 gramafon. Radyo 15 teşrinlevvel cumarlesi akşamı istanbul — 15. 1050. orkestr, 80-81 saz, ( tanburi Refik bay arkan dağları Nihal, ve: inci, banumr) 2-92 | orkestra, ân ulm | BUMFAŞ:( pd, loylü rdye | okestrasi, 20 amüsahae: 20,0. grama bn, 21 keman, Sid masalabeç BİO okan kontak Budapeşte (ö5051.) — 80 potada verilen temsilin ni, çaga orka: vi e Londra (ööö5m) — 20,50 konser, | | — 20.20 granofon, ,40 şln, 21,45 reva, Prağ (4886) m.) — 19,25 Alman radyo neşriyatı, 20 müsahabe, 2015 konser. 20/50 Brunu'den. nakil, 22 Bra tislâvadan nakil, 29 son hsyadls, Varşova (i41i ın) — 1045 radyo | öücnel, 21 hafif musiki konseri, 20,08 konser, 2340 gun, 94 dans musikisi Viyana (617, m.) — 2060 radyo | övrmal, 2180 komedi, 2210 orkestra 28,90 radyo Jurnal, | 16 teşrinievvel pazar akşamı a, Istanbul — 15-1940 erke: | 183021 saz ( Bedayii musiki beye 21:23 gramofanla, opera, Bu akşam ASRi sinemada Meşhur Rejisör CECİL B. DE MİLLE'in büyük temaşalı ope- reti ve Rezinald Denny - Kay Johnson ve Lilian Roth'un temsili mubteşemleri ŞEYTAN MASKELİ KADIN Metro- Goldyeyn- MARY DUGAN'IN DAVASI En kayveili heyecanı uyandıran cazip Lir muamma HUGETTE DUFLOS ve CHARLES BOYER tarafindan demeli edilen bu Fransızca sözi film, Pek yakınlar Batün İslanbul balkan GLORYA Sinemis celheteecekir yer Filmi Bu akşam 21,30 Pazartesi 4 İstanbul Belediyesi Tini Tın ae | LI | Celal bey Ji kabı Daztibadayi sunarlüğünden: Balet dereleri çin talebe yakında kapanacaktır .vücutla dansa, imüsizit genç hanımların şmdiden her gün Darlibedeyi do rejisüre müracaab arı lâzımdır. Halk gecesi Irtihal Mülga safa nazareti buruku ve meabir müdürü umum! muavini, kündüklör mektebi munlüimlerinden ve. kiymetli mathendislerimizden Osman Piri bey dün birdenbire memleketin ve silesirin Kondisinden dah bir çole hizmetler beke Jeyeceği bir yaşın Hayata gözlerini kac yamışlr, Cenazesi bugün saat 14 de Teşvikiyede vali konağı cadlesinde Fikri bey apartımanından kalüırlarak Üsküdarda aile kabristanına. defnedile eğitir. Akrabalarının, dostlarının, meslek arkadaşlarının sun. vazifede hazır bulun maları rica edilmektedir Halkevinde italyanca dersler Istabul Halkevi reisliğinden; İtalyanca dersleri açılacaktır. Bu derslere devam etmek isteyen kayıtlı kayıtsız hanım ve beylerin lerin gün ve saatlerini kararlaştır- mak üzere 15/birinci Teşrin Cu- artesi günü saat (17) de Haf kevinin Cağaloğlu merkezindeki Konferans salonunda hazır bulun maları ve henliz kayıtlarını yap- otmamış bulunanların Cumartısiye kadar her gün idare memurluğuna müracaatları rica olunur. Dersler için ücret alınmaz.