11 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

11 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Hanımefendi Hz.nin kerimeleri! Kaete von Nagyile Willy Fritschin birlikte çevirdikleri bir film Berlin 7 (Hususi) — Çoktan- dır. Willy Fritech ile Köthe von Nagy beraber oynamamışlardı. Nihayet ikisini bir arada tekrar gördük. — «Hanımefendi hazret leri» filiminde baş rolü, bu iki sevimli yıldız beraber oyniyor- lar, Size bu filimi kısaca anlata- Gerti, mektep imtiha dönüy. rin (geçenlerde Viyanada ölen yük sanatkâr Hansi Niese) bir ecneraldan dul kalmış, kızlarını Yetiştirmek ve hayatını kazan- mek için tütün tatıyor. Gerti (Kâthe von Nagy) annesini ağ bir halde buluyor. Birinci resimde, onu, annesini teselli ederken görüyorsunuz. Çünkü iyi fakat az parası olan bir adamcağızla evlenmiş olan) ablası (Dagny Servacs) Leonie bir kont ile kaçmak istiyor. Ki gük Gerti mak azmindedi lar bu harekete mani ol. O sırada dük- kâna genç bir adam girip tele fon ediyor. Bu genç adamın kont Marenzi olduğunu çıraktan öğ- Feniyor. Delikanlı ablasını be raber kaçmak istediği | kontun oğludur. Fakat genç kiz bunu, ablasını baştan çıkaran adam zannettiğinden, bütün dükkânm tütünlerini yığarak delikanlıyi lâfa tutuyor, ve en nihayet yari zorla, akşam üzeri buluşmak sö- Zünü alıyor. Maksadı, kontu meş- gul ederek ablasının kaçmasına mani olmaktır. O akşam beraber yemek yi- yorlar. Gerti, dükkânda çalışan ismindeki bir kızın şem- siyesini beraber almış ve lokan- #zda unutmuştur. Genç kont er- tesi günü şemsiyeyi dükkâna ge- #iriyor. Kızın annesi şemsiyeyi görünce bunun bir parça hafif tabiatli | Mizzinin şemsiyesi ok duğunu söylüyor. Kont Mizziyi gördüğü için, Gertiyi, Mizzi sa- Biyor. Leonie ertesi sabah kont ile beraber kaçacağını açıkça söyli yor. Buna mani olmak için, Gerti, doğru kontun evine koşarak, o geceyi beraber geçireceğini söy- üyor. Yalnız kendisine doku- nulmamasını şart koşuyor. Gerçi o gece oldukça tatlı b. iyor. Fakat ihtiyar hâlâ V. nie (Adele Sandrock) birden ire gelince fırtına kopuyor. Hala hanım, genç kontun babasını alıp, çifliğe götürmek için gelmiştir. Ertesi sabah Leonie yaşlı kon- tun i beraber | kaçmak | için zaman onun çifliğe »çeğini öğreniyor. Birlikte kaç- mak sevdasından Eve dönüyor, kocası yor, ve onunla beraber, İsviçreye müteveccihen yola çıkıyorlar, Diğer taraftan genç kont, Gerti kadar garip bir kız görmemiştir. vazgeçiyor. ile barışi- itirmiş, Viyanada bir tütüncü 1» Gerti annesini aplar buluyor, 2» Kont tötümçü dükkünina gelince o Akçam gdrüşmeğu karar veriyorlar, 8- Dükkânda çalışan hafif meşrep Mizzi, 4 - Leonle kararını değiştiriyor, kocasile Tsylçreye gidiyor, 6 - Gerti ve gong kont anluşıyorlar. hattâ evine geliyor, hem de bir kere bile kendini öptürtmüyor. Ertesi sabah, işin i İşte, hayalinizi fazla yorma: dan tamamen kolayca gözi zün önünde canlanabilecek kilde vakayı anlattım, Pek tanıdığmıza, sevdiğinize emin ol. duğum Kâthe vor Nagy ile Willy nü yaşıyor. ayrıca methetmeğe lü: zum yoktur sanırım. Bu güzel filimin rejisörü Reinhold Selünz- Iltalyada yeni stüdyolar yapılıyor Son zamanlarda İtalyada sine- | maya çok ehemmiyet verilmekte- dir. Yeni bir şirket, Hollivut stüd- yolarına rekabet edecek derecede mükemmel iki stüdyo yaptırmiş- tir, Stüdyolar Ceneve körfezi sa- hilinde Liveume yakinında Tir- renin plâjnda yapılmıştır. İnşaat 200 bin metrelik arazi kaplamak» tadır. Gelecek aydan itibaren yeni stüdyolarda çalışılmağa başlana- caktır, Burada italyancadan baş- Samsun 6 (Samsun ve havali muhabirimizden) — Özlü mesa sini arasıra yazmak fırsatını ka- çırmadığım Samsun himayeietfali, daimi baktığı yavruların sayısını iki yüze çıkarmıştır. Bunlara yal. niz yiyecek dej tepeden tırnağa kadar da giyecek veren bu hayırlı müessese, kuvve- ini sayısı kırkı geçen hanımlar heyetinin yardımından almaktadır. Bugün esaslı ve yerinde bir mu- kayese yapmak lâzımsa, Samsun- 'da himayeletfalin çalışma hasıla- sının yarısından çok fazlası bu heyete borçludur. Bunlardan hiç ayni zamanda bir hanım tasavyur edilmez ki fe- Tagat ve fedakârlığın olgun bir ifadesini göstermemiş olsun.. Ha- nımlarımızın bu yüksek alâkasını geçen gün tertip ettikleri eşsiz bir balonun bitiminde bir defa daha gördük. Şehrin kibar ve münevver aile- lerini bir araya getiren bu nezih eğlence, ertesi günün güneşini, de daima 70-80 çiftin danset- tiği salona doğduruhcıya kadar 'devam etmiş, bin liradan fazla bir hasılat bırakmıştı Marı ler çok Halkevi büyük bir f Samsun mektupları Samsun Himayeietfali çok canlı çalışıyor Bakılan yavruların sayısı iki yüze çıkarıldı | yrdımlarla Himayeletfal balosundan bir köşe / hanım kazanmıştır. Bu münevver Türk kızı yalnız (450) liralık bilet satmıştır. Başta sıhhat müdürü Saffet be- yin refikası Saffet, tüccardan Şar hinzade Nuri beyin refikası Saci- de, doktor Mahmut Hüdai beyin refikası Belkis, doktor Refet be- yin refikası İnayet, yerli mallar pazarı müdürü Nizami beyin re kası Selma hamımlar olduğu bak- de bütün hanımlar balonun terti- binde, resinde, çiçek: stışmda erkeklere takaddüm eden büyük bir. emek ve gayret göstermişlerdir. Bu ara- da Fransız konsolosu beyin refi- kası madam Vadelâhın ve İtalyan konsolosu beyin refikasısmadamı Minnitinin ve diğer ecnebi ma- damların değerli alâkalarını da zikretmeği bir takdir borcu bili- fenin ve piyangonun ida Himayeietfal, aldığı bu kuvvetli baktığı çocukların Sayısını günden güne artıracaktır. Esasen bakımını, yalnız kendi defterlerindeki isimlere | hasret- tirmiş cemiyet, şehirde bulunan, in fakir çocuklara da maddi ve manevi yardımlarda bulunmake tadır. — Zübeyiroğlu Fuat liyet göstermektedir. Muhtelif şube- çalışıyorlar. Resmimizde Halkevi ve Maraş fırka rel Bolu, mebusu Halit beyle ev msosupları, GÖTÜNÜN DEE ine li di sisman