12 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Isparta mektupları Isparta halılarını korumak için iyi bir tedbir Halılar muayene edilerek evsafı muvafık olanlara damga vuruluyor Isparta 4 (Hususi) — İsparta, ticaret odası muhitin iktisadi ihti- yaçlarına cevap verecek bir şe kilde çalışmaktadır. Bilhassa şu lerde memleketin mühim acat eşyası olan ve binlerce dağın geçim vasıtasını teşkil eden İsparta halıcılığına tatbik et- ti temile bu milli sanatı, yarınki bü- yük tehlikelerden kurtaracaktır. İspartada ve havalisinde öte- denberi halı yapılmaktadır. Bu sanat yüzünden İspartaya buhran- dan evvelki senelerde; bir buçuk, iki milyon lira para Son zamanlarda iktisadi bul ranın tesirlerile lüks eşyaya olan betsizlik den maliyeti ucuzlatmak gibi bazı fena düşün celer tesirile isparta halıcılığı t mir edilmez bir uçuruma sürük- lenmek istidadını göstermeye baş- Jamıştır. İspartada muhtelif evsaf ve te halı yapılmaktadır. Fakat bunların en meşhuru ve dünya piyasasındaki rağbeti, kazanan 22X28 kalitedeki İsparta cinsi ha- lilardır. Bu cins halıların en mühim fa- rikası sekiz buçuk, santim geniş- ite 22 sekiz buçuk santim uzun- lukta 28 düğüm bulunmasıdır. Esasen bu cins halıların fenni vesaitle ihzarından, ve mevaddi inin saflığı ve boyasının. eabitliği ve dokumasının sıklığı, renk ve resimlerinin cazibe ve parlaklığile diğer cins halılardan pek kolaylıkla ayırt edilebilmek- tedir. İşte bu vasıfları ve muayyen ve mümeyyiz farikaları taşıyan ve <ihan halı pazarlarında büyük bir söhreti haiz olan ve Türk zevk ve emeğinin canlı şahitlerinden birisi olan İsparta halısı bu kalitayı ta- giyan halılardır. Bu kalitadaki halıların haiz ol- dukları evsafı muayene ile anla- $ıldıktân sonra o halıya damga yurulmaktadır. Darogalar alömin- yümden mamul olup bir tarafı (İsparta ticaret ve sanayi odası) diğer tarafı da (22X28 kalite İs- partahalısı) ibaresini taşımaktı dır. Ticaret odasının bu milli Fet eşyasına verdiği ehemmiyet gidden yerindedir. (16 mayıs 934 tarihinden i "zen tatbik edilmekte olan bu usul hisler uyandırmıştır. Bu kalitenin vasıfları hakkında yeni koruma ve mürakaba sis- | | famtleri ja damga vuruluyor her tarafa dağıtılmak üzere bin- lerce adet broşür, ve el. ilânlari yaptırılmşt Bu damgayi taşimiyan haha Fin, katiyen İsparta halısi olarak karanti edilmiyeceği ve iyi bir, İsparta halısına malik olmak isti- yenlerin halının kiyisindaki alö- minyüm kapsülleri aramalari men- tizasından olduğu da bu broşürlere ilâve edilmiştir. ama SURP AGOP HASTANESİ mütehasların musyene günleri Pangaltıda Cumhuriyet caddesine No. 75 Türke ermeni İkatlidleri Sarp Agop hastanesi pelikliniklerinde gör. terlen günlerde müracaat edecek has taların müsyene ve tedavileri mütehae- ne doktor beyler tarafından meceamen yapılmaktadır. Cumartesi :Saat 11-12. Hariciye bas talkları mütehasm Dr. Manarm Bey arandı Cumartesi : Saat 9-17. Dahiliye basta ilanı mütehasma bashekim, Dr. Ven san Kaapzan Bey tarafından, Camarteri 1Samt 10-12. Nimiye ve ve diye mütehasın Dr. Mukadder Bez tarakından. Cumartesi : Sant 11-12. Göz hastalık. ları mülhem Şakir Ahmet Bey tarar ndan gör munyemes Pazar sSaat 1-12. Röntgen mütehsp- wn Dr. Kenan Hasan Bey tarafından röntgen muayenesi Pazarlar :Sant 10-12. Aambiye ve ak ye mlhası Di. Fikem Vana Bez tarafından Sah :Saat 10-12 Hariciye hastaliklari mütehassisi Dr. Manara Bey tarafından. Salı :Saat 10-12. Dabiliye hastalıklar mütehamın başhekim Dr, Vensan Ka sapyan Bey tarafını Çarşamba: Saat 10-12. Abiye ve akliye mütehasmn Dr. Ethem Vessaf Bey, tarafından. Perşembe :Saat 10-12. Hariciye mü tehir Dr. Münara Bey tarafından, ii MODA Banyoları açılmıştır AKŞAM İstanbul beşinel fora mermurluğundan: Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer muhtelif cine ve miktar da kahveclligo ait canda'ya, masa, vantilatar, tavla, i eşyanın çelri halin on yedisine mü» Sadif pazar günü saat Y dan on bire kadar Deyoğlunda Galata sarayı kargı da 2 No, lu merkez krnatenesinde, ik artırına ile satılacaktır. Almak ig lerin yevm ve vakti mepkürda mahallinde hazır bulunacak memuruna, oantları ilân olunur. İstanbul 2 nel lere dairesinden: Bir borçlan dalayı mahcuz ve paraya çev sine karar verilen yazıhane eşyası ile Iki adet husnsl otomobil ve Salre 178/984. tarihine müsadif pazar günü saat b dan itibaren Takelmde Mili ga Tajda açık artırma suretle sal'acaktır. Artarma birineldir. Tap olanların yevml mezkör ve eaat'e mahallinde hazır bulunacak memurumuza 1088/609 numara ile müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. Tetanbul 7 el era memurluğundan; Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesine karar verilen muhtelif boy Ya elnste cemekânl boyaz boyalı tez göhlar ve amerikan köri koltuk ve camlı vitrinler ve kasa ve yine büyük vitrin camları ve salro 14/8/994 perşembe, günü sast 9 dan Ji re kadar Bahçeka pda Ertoğrul mağazasının önünde açık artırma suretile satılacağından taliplerin mezkür gün ve mahalde bulunacak me' mura müracastları ilân olunur. Zayl — Portehnlyal sesinden 880 eyl ayında aldığım tasdiknameyi zayi ettim. Yenisini alacağımdan hükmü yoktur. (336) Mustafa Zayi — Seyrüsefer merkezinden ak mış olduğum 80 No, k arabacı ehliye: timi zeyl ottim hükmü yoktur, Bogos oğlu Hamparsom. BANKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermayesi Lir 700,000,000 İhtiyat akçesi Liret 144 244 498 058. Merkezi İdare: MİLANO İalyanın başlıca şehirlerinde ŞUBELER İngilara, İsviçre, Avusturya, Maca lan, Çekoslovakya, Tügoslarya, Tablar, Romanya, Biga tam, ML sar, Amorika Cermahiri Mntlehidasi, Breziya, Şi, Urumuny, Ariantin, Poru, Hevalar vo Kollumbiyada Afi yasyonlar ISTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galin Voyvoda caliesi Karakoy Palas (ela, 3641 7245/45) Şehir dahilindeki acentalar: atânbulda; Alalemeiyan hanında Telef. S2, Beyoğlunda; İski caddesi Tele, 1046, Kariyo dairesi Borsada Telek. 1718, İZMİRDE SUBK SELANİK BANKASI Tarihi te'sisi: 1888 Sermayı Tamamen tediye edilmiş 30,000,000 Prank merkezi idaresi: İstanbul Türkiyedeki şubeleri: Galata, İstanbul. İzmir. Samsun Adana. Mersin Yunanistandaki Şubeleri: Alina, Selanik. Kavala, Pirâ. Her nevi banka muameleleri- Kredi mektupları. Her evi meskükât ile hesap küşadi- Çek servisleri kiralık kasalar, 12 Haziran 1934 Samsun mektupları Samsun Halkevi büyük bir faaliyetle çalışıyor Köylere yapılan gezintilerde binlerce ağaç dikildi Samsun 3/ (Samsun ve havalisi muhabirimizden) — Samsun hal. kevinin son üç aylık mesaisini, bir mektup çerçevesine | sığdırmak; gok güç bir iştir. Hoparlörlerin sik sık şehir hal kina dinlettiği faydalı konferans” lar, konserler; bu milli yuvanın mesai hamlı gittikçe hızlan- dığıni göstermektedir. Evin çalışkan şubelerinin başin- da köycüler şubesini göstermek lâ- zamdır. Dört beş hafta ile yaptıkları ağaç bayramlarında Derecik köyüne 600, Cinekoğlu köyüne 500, Kavacık köyüne 100, Papas köyüne 600 ve şehrin den memleket hastanesine giden yol üzerine 350 ki 2510 ağaç dik- olmuş ve Amas- 1000 tane asma ücadeleye sev. kedebilmek için ziraat fen memü- ru Sait beyde, deyi düşüren şube, tütün diken bütün köylüleri muayyen zamanlarda eve çağıra» rak bu mevzu etrafında Sait beye konferanslar, ve öğütler verdir. miştir. 35 kadın, 63 erkek özasi olan dil, edebiyat, tarih şubesi üç ayda dört umumi toplantı yapmıştır. Derlediği (500) e yakın türkü ve koşmalari mahalli gazetelerle neş- retmektedir. Tatlı ve nezih bir duygu bırakan Yunus Emre gece- sinden sonra bu şubenin faaliyet- leri arasinda âzasinın birer Türk adi takınması hakkında verdiği mühim bir kararı göstermeliyim. Bütün ev mensupları arasında ya- pılmasıni dilediğimiz bu karar, şube âzalari arasında sıkı bir ira- de ile tatbik edilmektedir. Verdiği konserlerle kendisinin ve evin yüzünü güldüren güzel sa- natlar şubesi, üç ayda 48 piyano ve keman dersi vermiş, 21 prova yapmıştır. Reisleri Haşim beyin Türk musikisi hakkında verdiği bir konferanstan sonra, dil, ede- biyat şubesile ortak olarak yaşat- tıkları (Yunus Emre) gecesi mu- bitin nazarlarını bu şube üzerine gekmeğe vesile olmuştur. Temsil şubesi güzel sanatlar şu- besinin bir yari vefadarıdı Şube üç aylık mesaisi içinde tak- 'dirle seyrettiğimiz iki piyes tem- sil etmiştir. Evin çalışkan unsurlari arasin- da halk dershaneleri ve kurslar şubesini de göstermeliyimz Bu şu- benin üç köyde açtığı millet dere haneleri bize bu yıl 37 efendi daha kazandırmıştır. Geçenlerde mera- simle şehadetnameleri verilen bu efendilere bu sene daha bir çok gençler, arkadaş olacaktır. Al manca, fransızca kursları, hergün artan bir rağbetle devam etmek- tedir. Ellerinde bir heşir vasıtasi ol. mamasına rağmen her fırsattan istifadeyi kaçırmıyan kütüphane ve neşriyat şubesi de son aylarda faaliyetini artırmıştır. Mahalli e: zetelerin dar ve müsaadesi sütun larına sığdırmıya çalıştıkları fikir hareketlerini başlı başına bir neşir vasıtasına inhisar ettirmek içini uğraşmaktadırlar. Çok kalabalık ve canlı bir mev: cudiyeti olan ve beş klüpten iba- ret bulunan sporcular A ve B adli futbol takımları teşkil etmişler. dir. Bu takımların iki devre üzeri, ne tertip ettikleri birincilik mi bakaları haziran sonlarında cektir. Geçenlerde bir mektubum la bildirdiğim Çarşamba seyaha- tinden sonra, sporcular bu yaz için büyük bir seyahat programi hazırlamış ve gidecekleri yerlerle muhabereye başlamışlardır. Bu programı tatbike muvaffak: olur- larsa gençlerimiz bu sene İstan- bul, Edirne, Tekirdağ, Çanakkale, Bursa, Eskişehir, Ankara, Kırik- kale, Kayseri, Sıvas şehir ve ka sabalarına gidecek ve buralarda birer maç yapacaklardır. Günden güne mevcudu artan sporcuların abilmeleri müş in kendilerine geniş eski Samsunpalâs - ki- ralanmıştır. Saha meselesi yılan hikâyesine döndüğü için sporcu- lar bundan çok üzülmektedirler. Gençlerden daimi bir hareket ve faaliyet istenirken, bünu temin edecek vasıtalar bilmem ki niçin ihmal ediliyor?. Zübeyiroğlu Fuat Dr. Mehmet İzzet Emrazı dahiliye ve sariye 'mutahası Musyanehane: Çeğaloğlu Nurnosmanlya Caddesi No. 17 Baba Bey Apartmanı Cumsdan mada hergün 18-17 hastalarını kabul eder, üzere mülkiyetler Semti Mahallesi Non su 1132 Ortaköy Ortaköy Portakal 1133 Büyükada Yalı Altanordu 134 Galata Yenicami Mahmudiye 1135 Cihangir Cihangir Uzunyol 1136 Boğaziçi Anadoluhisarı Çarşı 1137 Burgazadası © Burgazadası Mezarlık 1138 a Bi Manastır 1139 Bebek Bebek Kilise ve Manolya 242. Büyükada © © Karanfil Çınar caddesi ve Hekim alı zarfla, diğerleri açık arttır tanzim olunacak kapalı zarfların ihale günü saat on dört buçuğa kadar tevdii li belediye resimleri müşteriye sittir. istanbul Ziraat Bankasından: Emlâk isseye göre No, su muhammen kıymeti Kâgir bir hane ve ikidükkân 1/5 (| 2-464 80 TL Ahşap hane ve bahçe 28 6 500 332 8688 300 W 5 si Tamamı B 40 16 m0, iz mag 665 | Ahşap iki hane ve bahçe (1/3 2636 3000. |, “Ahşap hane ve dükkân o Tamamı 1-52 100, suretile satılacaktır. 1 — Yukarda yazılı gayrimenkullerin ihale bedellerile yüzde yedi buçuk pey akçeleri nakden veya gayrimübadil bonosile ödenmek a çıkarılmış olup ihaleleri 5/7/934 Perşembe günü saat on beştedi 2 — 1139 sra numaralı gayrimenkul ke 3 — Pey akçelerile, Şartnameye tevfikai 4 — Şartname Bankamız kapısına asılmıştır. Senei haliye vergi