12 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

12 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Berrak cilt Cildinizin berrak, kırışıksız ve pürüzsüz olması için haftada iki, hattâ üç defa şu ilâci yapmak gok faydalıdır: Bir kâse taze yoğurt almalı, Derin bir kap içina boşaltmalı, içine bir tutam toz halinde kola ve bir kahve kaşığı. biyar suyu Hıyar suyunu yap- mak için hıyarın kabuklarını s0y- malı, rendelemeli, tülbentten si- karak suyunu. süzm. Bunları bir çatalla vurarak hal etmeli. Bütün yüzünüzü örtecek © bü- yüklükte bir tülbent almalı, ne, bu yoğurdu yaymalı, ne başka bir tülbent örterek temiz yıkanılan yüzün üstüne koymalı. Yüzünüzde bu ilâç olduğu hal 'de bir saat uzanmış olarak du- rünuz, Bu müddet geçtikten sonra tülbenti çıkarınız temiz bir pa- mukla yüzünüzü siliniz, ve “har fifçe kolonyalı bir pamuğu yü nüzden geçiriniz. Bir saat kadar hiç yüzünüzle meşgul olmayınız. Sonra her gün gibi krem ve pudranızı sürebilirsini Dudak boyaları Yaz aylarında dudaklara sürü: len kırmızı rengi kışın kullanılan: lardan daha açık olmalıdır. Sarı saçlı pembe beyaz ciltli olanlar için dudak boyası turun- cuya kaçan kırmızı olmalıdır. > Siyah saçlılar için «kırmızı kı malya» rengindeki kırmızı en mü- nasipti Kızıl saçlılar da bu kırmızı kullanabilirler. Kestane rengi saçlılara rengi kırmızı en çok yaraşır. Ko- yu kırmızı, mor, ve siyaha yakın kırmızlar katiyen kullanılmama- dır. Bazı kimseler ağızlarını termek dudaklarını iki yanına kırmızı sürmezler bu pek in bir manzaradır. Ağız bü- yük ve dudaklar enli ise kırmızı hafifçe her tarafa sürmeli, eğer dudaklar ince ise © zaman kır- mızı bastırarak sürmeli ve ağzi dudakları güzel gösterecek | şe- kilde boyamalı Bisküit Bir cay fincanı yağ, iki fincan geker, yarım fincan süt, üç “Yu. murta, yarım tatlı kaşığı bikar- bonat, yedi yüz elli gram un, ren- delenmiş bir limonun kabuğunu almalı, Şekerle beraber beyazla malı, sonra içine süt, yumurta ve karbonat konme un ilâve edilmel en sonra Yumurtaların büyüklüğüne gö- ve bazan biraz daha wn ilâve <tmek, eğer yumurtalar çük ise, unu daha az koymak icap eder, Merdane ile açılacak bir par ça hamur almalı, açılınca, arzu edilen şekilde keserek tepsiye diz- Aspirini nasıl içmel Bazı kimseler aspirin veya onun gibi teskin eden komprimeleri iç. tikten sonra midelerinde ağırlık duyarlar. Bu komprimeleri kolay- > : a Pek çok senelerden beri giyi- 1 numaralı blüzun işinin mo- len «rumen» blüzleri bu sene çok| deli 2 numarada görülmektedir. rağbet Bu blüzun lenmesi kolay, ve renkli işlemeli olduğu için daima şık olmasıdır. Resimde | görülen modellerin ikiside çek zarif ve Bunlar beyaz bez yahut Bu işi herkes bildiği için tarife lüzum görmüyoruz. İki renkle iş- lenmiştir. Yalnız intihap edilen renklerin biri daima koyu, yani siyah, lâcivert, kurşuni olursa blüz daha. zarif olur. ne 2 numardaki motifler konmuş- Bu blüzun önü- tur. Kolları ve blüzun belinden yukarı doğru çıkan iki yol 5 mu- marada görülen iştendir. Kısa kollu olan 3 numaralı blü- Zun işi İse 4 numarada görülmek- tedir. Bunun da göğsündeki yol- lar 5 numaradaki iştendir. Bu ki gük motifi su haline getirmek iç üst üste koyarak İstenilen boya kadar işlemek lâzımdır. Bazı karilerimizden, bu me yanda Fındıklıda Fikriye hanım- dan aldığımız mektuplarda spor elbise modeli meşretmemiz. isteniyor. Bugün beyaz keten ek bise modellerini meşrediyoruz. Bunlar beyaz keten yahut renkli nin etrafi, makine çekilerek sür lenmiştir. Kolları yoktur. 2 — İnce tual dö sudan yapi lan bu elbisenin biçimi gayet sa- dedir. Yalnız blüzun önünde wn klübün renklerin den iki küçük bayrak işlenmiştir. Takma küçük kolları vardır. 3 — Japone ve empiyesemanli kollu elbise. Önünde ve arkasın- da ayni şekilde pliler vardır. — Beyaz olam bu elbisemi») “tedir. biçimi pek zariftir. Önünde blü- Zundan inen bir parça eteğinin plisini tutmaktadır. Bu parça ve cepleri üstünde düğmeler vardı Yakasındaki kravatın ayni kumaş- tan veya kurdeleden şapkasında da bir frenkbağı vardır. 5 — Eteğinin yalnız önünde 5€- kiz pli vardır. Blüzundaki büyük yaka kol vazifesini de görmek- dir sesimi rin eğ 4 Çilek reçeli Çileğin en bol zamanında bu- lunuyoruz. Reçelini yapmak için €n müsait zamandır. Çilek reçeli yapılacağı zaman çilekleri iki kısma ayırmalı, Bir sepet. çilek içinden irilerinden yüz tanesini seçerek ayırmalı. Bir makasla çi leklerin saplarını ve küçük yeşil yapraklarını kesmeli, derin por- selen bir kap içerisine bir kat çö lek, bir kat şeker koyarak tabağı doldurmal Yüz çilek için bir kilo iki yüz elli gram şeker lâzımdır. Üzerine iki limonun suyunu sık- Bunu gece yatmazdan €y- örterek malı, vel hazırlamalı, üzerini birakmalı, Sabah çilekleri ve © eriyen şe- keri bir tencereye boşaltarak ate- şe koymalı ve kaynatmalı, Reçel kıvamına gelince indirmeli. Bu tarzda pişen reçelin çilekleri hiç ezilmez diri diri olur. Çileklerin irilerini ayırdıktan sonra sepette kalan ufaklarını da ayıklamalı, sonra bir kilo çileğe bir kilo iki yüz elli gram şeker koymal Şekeri az su ile ateşe koymalı, koyu şeker şerbeti haline gelince içine evvelce limon suyunda #aat kadar durmuş olan çilekleri atmal İptida çileklerin suyundan su- lanan reçel kaynıyarak koyulaşır. Kıyamına gelince ateşten indir- İstanbul CP. M. hanmaz | — Erkek yakalarının sert olmasın istemeniz şu kola içerisine batırarak ütü İeyinizi 60 gram kola, 15 gram borax, 1 kali ve kanı rendelenmiş beyaz sabun, bir ire su, 2 — Denize gireceğinizden bacak larınız. şimdiden inceltmenin çaresini Yüksek: ökçeli ayakkal mi ziyafete giyiniz. çak ökçeli kundura kullanınız Mümkün olduğu kadar az ayakta dur Gece yülarken ayaklarınızı bir kaç yastık üzerine koyunuz, Ayaklarımız ba şinızdan yüksek olmalıdır. Sabahı akşam Bacaklarmıze beşer dakika elinize saf İanoline sürerek aşağıdan yukunya doğ” Reçelli omlet Erenköy Emine ve Fatma hanım lara | — Reçelli omletin tertibi şudur Üç çorba kapi pirinçunümu alli yumurt ile vunumuz, sonra bir çay Fin- canı sütü ayar azar yurmakta devam ederek ilâve ediniz. Tava içine sad yağı kayarak ateşe koyunuz. Bu haz nan omle; hamurundan az bir miki tava içine ülınız. Kızanncn tabağa ge kip, içine istediğiniz reçelden koyunuz ve sarınız, Ömletlerin hepsi hazır olun- ca üzerlerine ince toz şeker serperek sof. raya çıkarız 2 — Kızarmış gravyera peyniri yap- mak için peyniri bes altı santim uzunlu ğunda ve bir santim eninde parçalara kesiniz. Bir iki sant kadar soğuk sür içinde bırakınız. Sonra siten çıkara yak wn içinde yavarlayınız, vurulmuş yumurtaya batırarak kızgın yağ içine atınız. İki tarafi pembe olunca sicak a cak solraya gönderiniz. Beyaz kürkleri temizlemek Kadıköy Leman hanıma: Beyaz kürkleri temizlemek için in alya terebentin ruhu içinde ezerek bo: Ze haline getiriniz. Temizlenecek kür kün üzerine bu mahlütu sürerek kuru mağa bırakınız. Kuruduğu vakit kürkü, uzun müddet #ikmeli, alçılar döküldü- Bü zaman kürkle hiç kir kalmamıştır. Yalnız kürkün parlaklığını iade etmek işin üzerine bolca talk padrast ekmeli, sonra ince bir kamışla kürkün alna vurarak talkları dökmeli 2 — Paslanmın bir vidayı kolaylıkla gikerabilmek için ince bir tomavidayı ateşte kirmizi. oluncıya kadar kizdir.