18 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Şahinşah Hz geçit resmi pek parlak oldu İki devlet reisi beraberce geçit resmi mahallini teşrif eylediler ve binlerce halk
 Adaların imarına doğru Az bir para ile göze çarpacak işler görüldü 12 temmuzda Büyükadada eğlenceler ertip edilecek Adalar

Büti Mahtumları Kahvesini içiyor İst Masırçarşısı kapısı karşısında A a. ün Türkiye Mehmet Efendi | PAZARTESİ — 18 Haziran 1934 Bi Mehmet Efendi Mahtumları Kahve: içiyor lt. Mirçargısı kapısı karşısında. Ariz misafirimizin Ankarada istikbaline alt bi Reisicumhur Hr. ve kaç intiba : Solda Şahlnşah Hz., Gazi Hz. ve sair istikbal eden zevat ile birlikte istasyondan çıkarlarken, ortada misafirimi Şahinşah Hr. ile — Gazi Hz. otomobilde Şahinşah Hz. şerefine yapılan geçit resmi pek parlak oldu İki devlet reisi beraberce geçit resmi mahallini teşrif eylediler ve binlerce şiddetle alkışlandılar | a e halk tarafından Ankara 17 (Hususi muhabiri. mizden) — Bugün saat on birde İran Şahinşahı Hz. ecnebi sefirle- rini toplu bir halde ikametgâhla- rında kabul eylemişlerdir. Büyük elçiler, elçiler ve maslahatgüzar: lar kıdem sırasile kabul sal da bir yarım daire şekli mevki etmişlerdir. Şahinçah Hz., refakatlerinde İran sefiri Sadık Han ve maiyeti erkânı bulunduğu halde merasim salonunu teşrif eylemişlerdir. İran sefiri Sadık Han, sefirleri sıra ile e ahzı Adaların imarına doğru Az bir para ile göze çarpacak işler görüldü 12 temmuzda Büyükadada eğlenceler tertip edilecek Adalarrevüsü oynanacak Adalar revüsünün temsli edileceği Yat kulüp bini ve birer birer Şahinşah Hz. ne takdim eylemişlerdir. Şahinşah | Hz, sefirlere iltifat eylemişlerdir. Bu merasimden sonra saat 13,5, ta Şahi şah Hz., Relsicumhur Hz. İle birlikte Halkevi balkonundan Ankarayı temaşa ediyorlar zesi bulunduğu halde otomobil Adaları güzelleştirme cemiyet idare heyeti cuma günü vali ve belediye reisi Muhiddin beyim | ği. altında toplanmıştır. Bu toplantıda, bu sene Adalarda be- lediye ile müştereken yapılması kararlaştırılmış. olan. işlerden verdiği cüzi bir para ile ve Ada- ların çok gayretli kaymakamı Re şat beyin himmetile göze çarpa” cak güzel şeyler yapılmıştır: İs kele başındaki rıhtım kenarında yapılan çimento saksılarda gör düğümüz renkli çiçekler, karar lerine binerek başvekil İsmet pa- şanın köşkünü teşrif eylemişler- dir, İsmet paşanın verdiği ziyafeti hususi bir mahiyeti haiz di. Ziyafet esnasında ve ziyafet ten sonra İran Şahinşahı Hz, İs- met paşa Hz, ile görüşmüşlerdir. Yemeği müteakip saat 16 da Reisicumhur Gazi Hz., Şahinşah Hz. ile birlikte, geçit resmini te- maşa buyurmak üzere koşu ma- hallini teşrif etmişlerdir. Gazi Hz, ile Şahinşi bindikleri otomobi vari müfrezeleri refakat ediyor. | lardı. Otomobil, koşu. mahallinin methaline vardığı zaman orada bekliyen bir ihtiram kıtası fından resmi selâm. ifa & ye muzika İran marşimı çalmı Reisicumhur Hz, vefakatlerinde Şahinşah Hz., büyük erkânı harbi-| yil inelye relel Fevzi paşa Hiz) ile birlikte, geçit resmine iştirak | eden kıtaatı teftiş etmişler ve mik) teakiben Şahinşah Hz. ile birlik- te hususi tribünlerine giderek geçit resminin başlamasını emrey-) lemişlerdir. evlet reisi gerek koşu ma- halline giderlerken ve gerek ge- çit resmi mahallinde biriken bin- lerce halk tarafından pek hararetli tezahüratla karşılanmışlar ve şid- detle alkışlanmışlardır. Geçit resmine piyade, süvari, topçu kıtaatı ve Gazi, İsmet paşa enstitüleri talebesile Ankara kız liseleri talebeleri ve ize rak eylemişlerdir. Geçit resmi pek mükemmel ve munla- i. zam olmuştur. Geçit resminde me- buslar ve kordiplomatik ile erkânı hükümet hazır bulunmuşlardır. Geçit resminden sonra Şahinşah Hz. ile Gazi Hiz. halkın, daki kalarca süren çok hararetli teza- hürat ve alkışları arasında otomo-) billerine binerek ikametgâhlarıma dönmüşlerdir. Gazi Hz., Şahinşah Hz. ile bir müddet görüştükten sonra köşl lerine avdet eylemişlerdir. Bu gece hariciye vekili Tevfik Rüştü hey tarafından komşu ve dost hükümdarın şerefine Anka- rapalas otelinde bir ziyafet ver. miştir. Ziyafette vekiller, ecnebi sefirler, refikalarile ikte hazir) bulunmuşlardır. etten sonra) bir resmi kabul tertip edilmiş ve geç vakte kadar sürmüştür. Şahinşah Hz. nin İstanbulu ziyaret programları Ankara, 17 (Hususi mubhabi- rinrizden) — Muhterem misafi rimiz Şahinşah Hz. maiyetler birlikte, çarşamba günü sabahı hususi trenle İstanbulu teşrif ede-| cekler, Haydarpaşa istasyonunda "istanbul vali ve belediye reisi Muhid- din beyle muavinleri, merkez ku- mandanı, Cumhuriyet halk fırka- jandarma kumandani ve şehir meclisi âz tarafından is- tikbal edilecekler Bir ihtiram kıtası selâm resmi apacak ve i çalacaktır. müzika İran mar; kolun yanında ve çamlıklar ara- sindaki boyalı kanapeler, yollar- daki ağaçları muhafaza için ko- nan demir parmaklıklar, bu ağaç- Cemiyetin sarfına mezuniyet (Devami inci sekifedeT cak olanlara dair görü Şahinşah Hz, arzu buyuracak- İnrı zevat ile beraber Söğütlü yar tina, ve diğer zevat ta Ankara ve | Çankaya motörlerine binerek Dok mabahçe rıhtımina yanaşacaklar. I Devami ikinçi sahifedeğ Asri mezarlıkta fa ayrı yorler yapılacak.) » Gazetelerden » — Matmazel, kes bir para