18 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

18 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Yeni bir filim: Hayatı sevmek Bu filimde genç bir artist çok muvaffak oldu Berlin 7 (Hus nemalarında «Hayatı sevmek» minde yeni bir filik österilmeğe başlanmıştır. Filim herkes tara- fından çok beğenilmiş ve büyük bir rağbet kazanmıştır. Bu filimde baş kadın rolünü Renate Müller yapacaktı. Fakat filim çevrilmeğe başlandığı. e rada: artist birdenbire hastalan- mıştır. Bunun üzerine filmi çevi- ren Ufn şirketi Dorit Kreysler is- minde genç bir kızı tecrübe etmiş, tecrübe iyi netice vermiştir. Bu- Bun üzerine genç artist filmi çe- virmiş ve çok muvaffak olmuştur. Bu filim, Münihte lokanta gar- sonluğu yaparak hayatını kazanan genç bir kızın hikâyesini. anla tayor, Genç kız bir gün lokantaya gelen zengin ve titiz yaşlı bir ka- dınla her nedense kavga ediyor. Lokanta sahibi müşteriyi haklı buluyor ve garsonu kovuyor. Zavallı kız parasız, perişan bir halde sokakta kalıyor. Bu sirada lokantanm eski müşterilerinden ihtiyar bir tenöre raslıyor. Tenö- re bir piyangodan Almanyanın eni yüksek dağı olan Zugspitzede iki kişi için üç günlük seyahat ik miyesi çıkmıştır. Tenör kızın ha- lini anlayınca onu teselli ediyor, birlikte dağa gezmeğe gitmelerini söylüyor. Kız bunu kabul ediy. İhtiyar tenör eski garsonu kızı ye yanına alarak yola çıkıyor. Kızın kovulmasına sebep olan zengin kadın ile genç oğlu da ora- ya gelmişlerdir. Kızcağız oğlan- dan intikam almak için delikan- ıyı tokatlamak istiyor. İkisi ara- ediyor. Nihayet aşk ikisini de bir araya bağlıyor. in çok eğlenceli yanında karlı manzaralar, neleri kış sporları büyük bir yer tutuyor, vel filme başka bir güzellik veriyor. Bu men Dorit Kreysler çok muvaf- fak olmuştur. Bunun üzerine ken disile daha bir çok ilimlerde baş rolü oynaması kararlaştırık mıştır. Bu mektubümu bitirmeden ev- vel diğer bir iki ilimden daha bahsede 1 — «Büyük tali» filmi, bir sahne eserinden iktibas edilerek gevrilmiş Baş rolü O Hans Söhnker oynuyor. Diğer roldeki- imde ilk rolü olmasına rağ- Hayatı sevmek filminde oynıyan yeni yıldız Dorlt Kr. ke, geçenlerde ölen Hansi Nicse| dir. Genç bir kâşif ile, fabrika müdürünün kızının aşkı etrafında dönen bir filim. 2 — «ikbahar hikâyelerin fil mi iki yeni yıldız takdim ediy: Claire Fucks ile Letonyali tenör Maris Wetra, 3 — «Dikkat! Bu kadını kim tanır?» ismindeki bıta macer: Wernicke polis komiseridir.. Matt- hias Wiemann bu sefer hu kralı olmuştur. Sevdalı çift Hilde von Stolz ile Werner Fuetterer. 4 — «Büyük oteldeki çiçekçi kız» maceralı bir filim, Vaka elmas etrafında dönüp dolaşıyor. İtalyan yıldızı Elsa Merlini çiçek- gi kız rolünü yapıyor. Diğer rok lerdekiler Hans Brausewetter, Georg Alexander, Fritz Odemar, Jakob Sidtke, Thlo Lingen, Am. ni Markorttur. Geçenlerde ölen Jule Falkemsteinin de rolü yardır. ii a Ve Bir kaç tane de yeni çevrilen filim: Willy Fritsch yeni bir filim çevirmektedir, Ve bunda Brigitte Helm ile bir oynuyor Buradaki rolü daha ziyade ciddidir. Kendi si böyle ciddi bir rol oynamayi goktanberi özlüyor. Filmin ismi «Ada» dır. Liane Haid de, «Sarışın Ka- #hrein» isminde bir filim çevir- miştir, Çirkin yıldız aranıyor Şimdiye kadar kim kendisinin güzel olduğunu zannediyor idi- se, ya bir resmini Hollywooda gönderiyor, ve yahul ta kendi: kalkıp gidiyordu: Bir. yıldız ok mak ümidile.. Ve Hollywoodda da harıl harıl güzel insan, bilhassa güzel kız aranıyordu. Bu yüzden Hollywood- 'da şimdi güzel kızdan bol bir şey yok. Şimdi işler değişti, Artık gü- zel değil, çirkin, fakat entresan anıyor. Şimdi de Amerikanın 'dört bir tarafından çirkin, fakat entresan (oldukları kanaatınde bulunan kadınlar ya resimlerini 'Hollywooda yollıyorlar, ve yahut ne derece çirkin ve entresan ol- 'duklarını isbat etmek üzere biz- zat kalkıp gidiyorlar. Berlin devlet operasi, te- nörlerinden Charles o Kullmann, çevirdiği bir kaç filimde çok mu- vaffak ve meşhur olmustur. Şim- di İngiltere, Amerikada yapmak üzere çıktığı turneden dönünce, sanatlsâr, kendine ilk sesli filmini çevirtmiş olan AAFA şirketi he- sabına, yeni bir filim çevirecek tir. «Bir vals hafifçe çalarsa» is- mindeki bu vale filminin kadın Reva Holsey oynıya- Diyarıbekir mektupları Diyarıbekir iktisat kon- gresinin verdiği kararlar Diyarıbekir, Mardin, Elâziz, Urfa, Bitlis ve Malatya vilâyetlerinin ihtiyaçları Diyarıbekirden bir manzarı Diyarbekir (Hususi) Mıntaka iktisat kongresi, bekir; Mardin, Elâziz, Urfa, Ke- raköse, Malatya ve Bitlis ticaret odalarından gelen murahhasların iştirakile toplanmış, üç celsede sini bitirmiş, bu odaların Ankarada toplanacak iktisat kongresinde bu- lunmak üzere de Diyarıbekir me- busu Zeki Mesut ve Diyarıbekir Ziraat odası reisi Adil beyler inti hap edilmiştir. Mıntaka iktisa yatının inkişafı için verilmiş ka- rarlardan ve odaların dileklerin- den en mühim olanlarını bildi umumi yorum: | Diyarıbekir için: 1 — Dicle Kıyılarında sulak arazide gayet iyi cins pancar yetişmekte oldu- Zundan Diyarıbekirde bir şeker fabrikasının kurulması. 2 — Ham deri harice pek ucuz bir fiatle satılmakta ve milli ser- vetimiz. dan Diyarıbekirde bir debagat fabrikasınm kurulması. 3 — Takasın buradan harice sevkedilen badem, mazı ve kitre- ye de teşmili, 4 — Üç seneden beri Urfa ve Mardin gümrüklerinde beklemek- te olan tüccara ait üç bin balya kadar malın ithaline müsaade edil. mesi ve sairedir. Mardin için kabul olunan ka- rarlar: 1 — Mardin şark vilâyet- leri için bir iskeledir. Halbuki buraya kontenjan tevziatı gayet az yapılmıştır. Bu sebeple bir çok diril ve Japon bezi ve sair fatura eşyası Mardin gümrü de yığılmış ve eshabı büyük za- arlara girmiştir. Bu itibarla kon- tenjan tevziatının Mardin mınta- | /acatına kâfi bir miktara kası çıkarılma: 2 — Hudutlarda satılan kaçak bu maddelerin gümrük görerek dahil olan mallar arasın- 'da 9p 30 - 40 kadar bir fark gö- rülmektedir. Kaçakçılığın alınmak üzere hudut üzerinde veya hudutlarda 100 - 150 kilo- metre olan yerlerde hususi bir gümrük tarifesinin tatbiki lâzım- dır. Meselâ hudutlarda müskirat tarifesinde hususi bir tarife kaz Bunun pek çok fay- daları görülmüşt 3 — Suriye ile yapılacak ticari anlaşmada . koyun, yün ye deri mallarla mahvolmakta olduğun- | izzet paşa cadde: lerden alınmakta olan fahiş tari- fenin mutedil bir dereceye indi- rilmesi temini, Elâziz için: 1 — Elâzizde bir zirai ıslah istasyonunun tesi 2 — Sanayiin makineleşti si için Fırat suyundan istifade edilerek burada bir elektrik san- tralının tesisi. 3 — Ziraatın asri ihtiyaca gö” xe modernize edilmesi hususunda Ziraat bankasının yardımlarının temini vesairedir. Urfa için: 1 — Suriye ile yapı- lacak ticari anlaşmada ihracat emteamıza karşı Suriye gümrük- lerince fazla alınan rusumun ten- zil ve tadiline çalışılma: 2 — Akçekale istasyonunda ih- raç maddelerimizin yağmurdan muhafazası için bir hangar yap- | tarılması. 3 — Ziraat ve Osmanlı banka” ları memleket ihtiyacına gayri kâfi olduğundan İş bankasının Urfada bir şubesinin açtırılması, 4 — Zirai ihtiyacın korunmasi için yün, pamuk ve çuval fabri- mın Urfada inşası vesaire — Meyva ihracatı zamanlarında | haftanın muayyen günlerinde Malatya is- tasyonuna meyva nakline mah sus kafesli vagonlar verdirilmesi, 2 — Fazla stok kayısı kalmas mak ve çürümemek için meşhur Malatya kayısılarının takasa tabi tutulması. 3 — Kayısı likörü için inhisar idaresinin Malatya kayısılarındas mübayaatta bulunması. 4 — Malatya dokumacılık tezs gâhlarına lâzım olan ipli daha ucuz bir fiatle temi hükümetçe Malatyada bir filâtör fabrikasının açılması. Bitlis ticaret odasının dilekle, 1 — Ziraat bankasının tüccara kredi muamelesinin umumileştir- mesi ve Bitliste bir sanayi mek- in açılması gibi şeylerdir. Tütüne faydalı yağmurlar Moğla 17 (A. A.) — Dün vi âyetin bazı yerlerine iyi ve fay dal yağmurlar yağmıştı. Bu yağmur bilhassa tütünler için çok faydalı olmuştur. Zürra bu yağ: .murdan çok sevinmişti M. Mussalini Venedikten ayrıldı Vanedik 17 (A.A.) — M. Mussolini, Marghera sanayi limanı mıntakasını ziyaret "ettikten sonra Venedikten mülarekat etmiştir.