19 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

ahinşah Hz. dün akşam Gaz Hz. şerefine bir ziyafet verdi Muhterem misafirimiz, Fevzi paşa Hz.nin Orduevinde verdiği çayda a
 Adana polisinin bir muvaffakıyeti Sahte vyesaik yapan bir şebeke meydana çıkarıldı Mustatil teneke kutunun içinde sahte...

Bi ün Türkiye Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor Tet, Msrçarşm kapısı karşısında. Büt Mehmet Efendi Mahtumları Kahvesini içiyor Jet. Misirçârşım kapısı karşısında Türkiye Sene 16 — Ne: 5636 — #latı her yerde 5 kuruş SALI — 19 Haziran 1934 Talafan 24240 (dare) - 24249 (Tabir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Şahinşah Hz., Relsicumhur Hz. Ile birlikte geçit resmini temaşa ediyorlar, sağda Şahinşah Hr. askeri selâmliyorlar Şahinşah Hz. dün akşam Gazi Hz. şerefine bir ziyafet verdi Muhterem misafirimiz, Fevzi paşa Hz.nin Orduevinde verdiği çayda askeri ümeramızla g Relsicumhur Hz. , muhterem misafirimizle görüşürlerken lnşah Hz. nin yanında başvekil Tsrmet paşa, arkasında mihmandarları Ali salt ve Fahreddin paşalar görünüyor) Ankara 18 (Hususi) — Mub- afirimiz Şahinşah Hz. bugün öğleye kadar Halkevinde | ikametlerine tahsis edilen daire- de kalmışlardır. Şabinşah Hz. müddet balkondan Ankara; maşa etmişler, saat on Ankara vali ve belediye cemiyeti belediye tarafından se- çilen heyeti kabul eylemişlerdir. Heyete £ edem vali ve belediye reisi Nevzat bey muh terem ıisafirimize Ankaralıların hürmet ve ta: iblâğ etmiş, Ankarayı in uyandırdıği sevinçten babseylemiştir. Şahin- yah Hr. bu ziyaretten çok mem- kabulün kendi mütehassis ettiğini söylemiştir. Saat on üç buçukta Meclis reisi Közm paşa Hz. tarafından muh- terem misafirimizin şerefine bir öğle ziyafeti verilmiştir. Ziyafette Reisicumhur Hz. başvekil ve diğer. bazı zevat bulunmuştur, | Ziyafet çok samimi olmuş, ik devlet reisi uzun müddet görüş” müşlerdir. Saat on yedide büyük erkânı barbiyereisi Fevzi paşa Hz. tar fından Şabi Hz. şerefine Ordu evinde bir çay ziyafeti verilmiştir. Çayda askeri erkân ve ümera bulunmuştur. Muhterem misafiri. | miz askeri ümeramızla tanışmış İ ve ekserisile görüşmüştür. Şabin- | şah Hz. her tarafta gördüğü askeri intizam ve mükem- meliyetinden bliyük bir takdirle bahsetmiştir. | Şahinşah Hz. Orduevini teşrif buyurdukları kıta selâm resmini ifa etmiş, muzika İran marşını çalmişt Muhterem misafirimiz. Ordu. den çıkarken de askeri merasim yapılmıştır. | Akşam saat 20,45 de Şahinşah | Hı. tarafından Reisicumhur Hz, şerefine Iran şefarethanesinde bir | giyafet verilmiştir. Ziyafette Meclis zaman bir askeri örüştüler l reisi, başvekil, büyük erkânı har- biye relsl, vekiller bulunmuşlar. dır. Ziyafet çok samimi bir hava içinde geçmişti Ziyafeti müteakip sant 22/15 te bir kabul resmi yapılmıştır. Buna hükümet erkânı, sefirler iştirak etmişlerdir. Kabul resmi geç vakte kadar sürmüştür. Şahinşah Hz. Türkçe konuşuyorlar Ankara 18 — Aziz müsafirimiz Şabinşah Hz, Türkçeyi pek gözel söyliyorlar, yavaş ve Azarl şive- sile ve tatlı bir sesle konuşuyor. lar, Şahinşah Hz. nin maiyetlerin- deki zevat ta Türkçe konuşmak: tadırlar. Izmir Iranlılarının heyeti İzmirdeki Iran tabaasi Şahinşah Rıza han Hz. ni selâmlamak üzere Istanbula bir heyet göndermiş lerdir. Heyet Hacı Tâki ağanın L Devam isini sahifede) Adan 13 (Hususi) — Adana polisi mühim bir sahtekâr şebe- kesi. yakalamıştır. Şebekenin meydana çıkarılmasına bir karı koca kavgası sebep | olmuştur. Mesele şudur: Adananın Bakirsındı mahalle sinde Nedim isminde 40 yaşla- rında bir adam oturmaktadır. Nedim evlidir, fakat ayni zaman- da birde metresi vardır. Met resi de karısile birlikte oturmak- tadır. . Kadın dört sene bu vazi- yete tahammül etmiş, fakat daha sabredemiyerek « metresi kapi dışarı etmiştir. Nedim akşam eve gelip met Tesini bulamayınca dehtetli kız- miş ve bu hiddetle karısını ev- den koğmuştur. fazla Koğulan kadın evi terk eder. ken kocası Mahmut Nedimi: — Sen beni koğdun. Adana polisinin bir muvaffakıyeti Sahte yesaik yapan bir şebeke meydana çıkarıldı Mustatil teneke kutunun içinde sahte mühürler ve vesikalar bulundu diye tehdit etmiş, komşular da bu muhavereyi dinlemişlerdir. Gene komşular karısı gittikten” sonra Mahmut Nedimin müstatil şeklinde bir teneke kutuyu evin bahçesine telâşla gömdüğünü de görmüşlerdir. Bu müşahede ve muhavere polise ihbar edilmiş. Polis bu ihbarı ehemmiyetle te lâkki etmiş ve derhal faaliyete geçmi, Polis kuvveti eve girmiş, ev aran mış, fakat bir şey bulunmamıştir. Taharriyat bahçede de başlayınca Mahmut Nedim. titremeğe başlar mış, yüzü sapsarı kesilmiştir. Kutunun gömüldüğü yer ka” zılmış, toprak altından müstatil şeklinde, büyük bir teneke kutu çıkarılmıştır. Devami 4 üncü sakifsd,