19 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

19 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

19 Haziran 1934 Pasta, tatlılar Bir çok hanımlar evlerinde tat- lilar, pastalar, kekler yapmak hevesindedirler. Yalnız edecek- İeri mairafa mukabil yapılan şey- de muvaffak olamamaktan kor. karlar, bir türlü bunlar ğa cesaret edemezler. Şimdi yumurtanın, terey yapma: yavaş pastacı dükkânlarında görülen mükem- mel torteleri bile yapabilmek ka- Bunun için ne lâzimdir? İpi. “da kullanılacak yağın, yumurta. nın, unun taze ve iyi olmasına dikkat etmek lâzımdır. Un kull pon elenmel tir, Kekin veya tatlının kabarmı sina yardım eder En birinci şart temizliğe itina etmektir. Bir tatlı yapılacağı za man elleri temiz yıkamalı, kul. lan'lacak kap kacak tertemiz ol- Mutfakta yemek ve soğan ko- Kusu. olmamalıdır, — bu gibi ko- kular yapılan tatlıya sinerler, Tarif edilen ölçülere dikkat etmek elzemdir. Fazla yağ, on, veya şeker koymak past barmamasına, hamur gibi kal m: sebep olabilir. . Bunları isterilen ölçülerden az koymak ta ayni meticeyi verir, Yapılan kekin kabarması hafif olması için dalma yumur. ları telle varmak güzlce kö- irimek lâzımdır. Bu, başlıca şartlardan bi İkincisi kullanılan şekerin ince Amerikan şekeri denilen şeker. den clmasına dikkat etmektir. Kristalize halinde kalın şeker kolay erimediği için hamur için- de hallonmaz tepsinin veya ka bin dibinde dururla Evde fırın varsa yapılan şeyi hemen fırında pi in kac leri öğrenmek ve keki, tatlıyı ona göre hazırlamak en doğru hare ket Güvelere karşı Kürklü mantolar, yünlü elbi- seleri güvelerden korumak için bol naftalin içinde saklamak lâ- zım geldi herkes bilir, Fakat bazı kimseler bu naftalin koku suna tahammül edemedikle, için| .güvelere karşı başka ilâç arar. lar. Tarif edeceğimiz ilâç gayet iyi kokar ve güveleri kolayca öl dürür. Bir kâğıt içine şu ilâçları koya- rak karıştırmalı: Dövülmüş Horansa sevsen kö- kü 30 gram, dövülmüş diş ka- ranfil 40 gram, övülmüş tarçin 20 gram, lâvanta çiçeği 40 gram, biberiye ruhu 20 damla, (Ânbre gris) 20 santiğram, suni misk 40 aantigram, Parça parça pamuklar üzeri. ne bu tozdan bolca serpmeli ve ipekli keseler içine koyarak do- Tab dört köşesine asmalı, ime hafaza edilecek elbise ve man- Yazin sayfiyelerde ve köyler de hayat ümumiyetle açık hava- da, bahçede geçer. Günün sıcak saatlerinde, ağaç- ar altnda gölgede oturmak için rahatlı koltuklar, hamaklar tihap edilir. Yukardaki resimde bu tarzda koltuklar. yerleştirilmiş iki beh- çe görümektedir. Bunların birincisinde hasır ve adi tahtadan boyalı iki koltuk vardır. Bunlara çiçekli basma Plâ Deniz mayolari, plâj kiyafeti ve pijamaları, her sene şekli rengi, modası değişen elbiseler omuştur. Bu sene mayolarin mutlaka ya kısm bir eteği yahut Çahort) denilen kısa bir pantalonu var. dır, Bunlarla plâjda gezildikten sonra beldeki düğmeleri çözüle- yek çıkarılır ve denize girilir. Güneşten istifade etmek için mayolarm — sirilari | tamamile açıktır Cildin sihhati Cildin sıcak havalarda yumu- şak pürüzsüz olması ve taneler, kırmızılık olmaması için sabah akşam yüzü, boyunu ve kollari kepekli suyla yıkamak en iyi ilâçtır. Bir avuç kepeği bir tülbente bağlıyarak kaynatmalı, sonra tül benti el içinde sıkmalı, Su ılık toların üzerine iliştirmeli, » bu su ile yıkanmalıdır. dan büyük yastıklar. yapılmiştır. Yerde üç büyük yastıktan yapı miş. birşilte vardır. Öğle uykusuna “yatmak, yahut istirahat etmek istiyenler için ga- yet rahatlı. bir yataktır. Arzu edildiği zaman bu üç yastık üst üste konarak güzel bir koltuk va. zifesini de görebilir. ikinci resimde hasir bir şez- long, bir pliyan denilen açılır ka- panır koltuk ve bir bamak görü- Jüyor. 1 — Güneş Banyosu için plâj elbisesi beyaz ketendendir. Sırt beline kadar açıktır. Omuz par şalari altından geçen kırmızı bir eşarp önde bağlanmaktadır. Ce- bi üzerindeki harfler kırmızi ile işlenmiştir... Belindeki kemeri beyaz deridendir. Orta yerinde bir yol kırmızı deriden süsl vardır. 2 — Lâcivert beyaz ve yeşil ekoseden plise olan bu etek iki iliki Bıçakları temizlemek usulü Sofra biçaklarindaki lekeleri çıkarmak için en iyi ilâç küldü Külü ince bir ten sonra, adi bir şişe mantarını küle batırmalı"ye biçaklari Hiç bir leke kalmadığı gibi şak pınl pırıl parlar, yeni gibi sil Şezlongun üzerine boylu boyu- na yapılan başmadan şilte, bu nu pek rahat bir hale sokmuştur. Pliyanın üzerine de ketenden bir şilte konulmuştur. İki ağaç arasındal da, hamağın zerine rahatlı olması için, ir şilte serilmiş bir de yastık ko- nulmuştur. Bu suretle hamak gölgede hafifçe sallana sallana! uyumak için pek rahatlı bir yaz tak halini almıştır. kıyafeti ve mayolar | sedendir. | 3— Beyaz ketenden isa İ #alon, iki yandaki cepleri birer düğme ile iliklenmektedir. Ma- yosu beyaz üzerine sarı, mavi ve siyah yoludur. 4 — Kırmızi yünlüden cebi ve yandan üç düğme ile iliklenen etek, içinde kırmızı beyaz eko- seden mayo, 5 — Yeşil jerseden pijama bl Zu ve mantosunun içi yeşil be izgili jersedendir. Diş tozu #erin- leten bir diş tozu yapmak çok kolaydır. Otuz beş gram manezya, on beş gram ince dövülmüş ve elenmiş kömür tozu, otuz damla nane ru- hu karıştırıp kutuda muhafaza etmeli, bununla dişleri her ye" | | Dişleri beyazlatan, puding m çilek, 250 gram sa ri denilen kâğıda yapışmış ince bisküi, üç bardak süt, dört yumurta, 100 gram şeker, sekiz kaşık rhum veya konyak, dört kaşık su, vanilya almalı, Su ile konyak veya rhumu ka- ak bir tabak içine koy. malı, Bisküi irer birer bu suya batırarak ıslatmalı ve de rince bir tabak içine dizmeli, Bisküileri üçe taksim etmeli, kısmını kat kat ve sıkı olarak dizmeli üzerine çileklerin yarısı - nı yerleştirmeli. İkinci kısım bis- küileri ıslatarak sıkı siki çilek- lerin üzerine dizmeli, kalan. çi: lekleri bu bisküilerin üzeri koymalı, Nihayet üçüncü kısım biski leri de ıslatarak en üstüne diz meli, Üzerine bir tabak kapamalı ve ağır bir şey koyarek beş altı saat öylece bırakmalı, ğer taraftan sütü ve şekeri vanilyayla ateşte kaynatmalı ne telle vurularak köpürtülmü yumurtaları atmalı, karıştıra ka Tıştıra hafif ateşte kaynatmadan pişirme! Koyulaşınca ateşten indirmeli soğumağa / bırakmalı. Yemek vakti çilekli bisküileri kalıptan bir tabağa çevirmeli üzerine 80 ğumuş olan kremayı dökmeli ve pudingi a göndermeli Tahta ve mermerleri temizlemek: usulü İstanbul P, M. L. hanima Tahtalardaki yağ İrkelerini çıkart. manın bir çok usulü vardır. En kolan Yi leke olur olmaz temizlemektir. Le. ke eakiyinee tahta yağı çeker ve 20? temizlenir. Tarif edeceğimiz tertip çok iyi neticeler veri 1—Yağlı yerleri terbenthine yahu ile islatımz, sonra üzerine bolca talk pud. yası eleniniz. Kızgın, bir ütü alarak talk üzerine koyunuz. Sıcağın tesrile talk pudrası bütün yağı çeker Eğer leke eski ise bu ameliyeyi üç dört defa tekrar elmek icap eder abuk parladığı eya leş gibi dir Mermerleri temizlemek Terebenthine ruhu için bunu sürerken kibri bir yey yanında yapman 2 öşin cik sabunlu su ile yıkadıktan ve le miz suyla sildikten sonra su ci parlatmalıdır: 100 gram beyaz balmun enunu 300 gram terebenthine ruhu ile karştırmalı, mermer üzerine sürmeli kurumağa bırakmalı. Sonra yünlü bir bezle parlatmalıdır. Kirli. çamaşırlar Beyoğlu Hülya hanıma: 1 — Kirli çemaşırlarınızı muhafaza etmek için en iyisi torba usulüdür. Bas. ma veya caki ketenden, yatak çar. safından yapılmış büyük iki torba içi- ne beyaz ve renkli çamaşırları ayıra Tak koyunuz. Her çamaşır yıkanışında kirli çamaşir torbalarını da yıkatmağı 2 — Yüzünüze sürülen kırmız ve pudraları çıkartıp temizlemek için gece, yatmazdan evvel şu kolay kremi kuk. anınız. 125 gram tatlı badem yağı, 125 gram zeytinyağı, 15 gram balmumu, Bunları bain maride eritip helletmeli, Pu po: soğuyuncaya kadar karısuırmal. 3— m mast için trmaklarınız Kadıköy malmazel Ellyyez (Bond platine) dedikleri venk man sans renkte saçı. Bu yenkte çil nasıl olar anlıyamadım. Marla yüze sarı yenkte bir pudra sürerek sis beğendiğiniz mat cehreye malik oluyorlar. Siz de pudra ve krem satıs lan bir mağazaya giderek böyle bir pudra bulabilirsiniz. Bunu kullanıma niz sirin de teniniz © renk olur 2 — Yüzdeki çilleri geşirtmek çek güştür. Sizdekiler pek halimiz, bunun için, güneşe sapkasız Ve yahür gem