19 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

19 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

19 “Haziran 1934 AKŞAM Sahife 7 Sarışın mı? Esmer mi? Meşhur şairler, meşhur sanatkârlar ne tipte kadınları güzel buluyorlar? Abdülhak Hâmit bey sarışınları beğenir, Halit Ziya bey düz ve siyah saçlıları.. Halli Ziya B. va çok beğendiği sinema Anita Paj, Abdülhak Hâmit Tanıdığınız meşhur adamların, meşhur şairlerin, meşhur roman- cıların, meşhur aktörlerin, meşhur ressamların, meşhur musikişinas- ların gazetecilerle nasıl konuştuk- larını geçenlerde yazmiştım. Bugün de bir çok meşhurların ne tiplerde kadınları beğendikle- Tini size anlatacağım, Yaptığım bir puntusunu getirip hemen bütün meşhurların ne tiplerdeki kadın- ları beğendiklerini sordum, ağız- larını aradım. Hattâ bazılarına olurduğumuz odada, yahut ya mecmualarda bulunan yüzlerce mülâkat esnasında nımdaki resimleri bile göstererek fikirleri- bi ni aldım. Şimdi size birer anlatacağım. Abdülhak Hâmit bey daima sa- rışınlardan hoşlanır. Hemen bü- tün güzellik müsabakalarında re- yini sarışınlara verir. Lüsyen ha- nım da sarışındır. Halit Ziya bey gençliğinde sa- ışınlardan hoşlanırmış, Hattâ ilk geneliğinden bahsederken: — İlk aşkım sarışın bir genç kızla başladı. Benim de mavi s€- mamdan sarışın bir yıldız aktı geçti, der, Fakat işte bu akış o akıştır. Sa- Tışın faslı bu sarı yıldızla beraber maziye karışmıştır. Üstat şimdi daha ziyadç siyah saçlılardan hoş- lanır, Bilhassa meşhur sinema yıl- dızı Kathe von Nagynin tipini pek beğenir. Kendisinden aşka benzi- yen son hislerini sorarsan der.. Kathe von Nagyye Halit Ziya bey «Aşk memnu» romanının kahramanı «Bühter» tipindeki kadınları fev. kalâde güzel bulur. , Samipaşazade Sezai bey esmer lerden, İspanyol tipli kadınları beğe, ve Lüsyen H. Aka Günd müdafaa ettiği Feriha hanım Selim Sırrı bey için kadında en atlet tipli, sporcu kadınları güzel bulur. Kendisinin kadında aradı. ğr en mühim şey vücut güzelliği dir, Ertuğrul Muhsin bey de ka- dında vücut güzelliğini yüz güzel- liğine tercih eder. Meşhur 53 natkâr Münir Nureddin bey Ani- ta Pajı çok güzel bir kadın bulur. Romancı Aka Gündüz beyin kadında aradığı en mühim güzel lik «yerli güzellik» tir. Aka Gü düz bey yerli güzellere meftun- dur. Bir kadın ne kadar olursa olsun çehresinde yabanci hatlar bulundu mu Aka için biç bir mana ifade etmez. Aka Gün- düz bey son güzellik müsabaka- sında Feriha Birsen hanımı — Bu yerli güzeldir. Türk gü ir!, diye müdafaa etmiştir. izel le, ağzının böyle, gözlerinin şöyle, saçlarının böyle olduğuna aldırış etmez. Kendisi için en güzel kadınlar dullardır. Vasfi Rıza beye: — Niçin?, diye sorarsanız. şu cevabı alırsini: - Çünkü onlar erkeği daha iyi anlarlar. | “Aktör 1, Galip bey kadın güzel. | liğini münakaşa etmez: — En beğendiğim kadın kendi karımdır! der geçer. Ressamı Çalli ibrahim bey kumral kadınları gü- zel bulur: — Bilhassa kırmızı bir elbise giymiş, kıpkırmızı mobilyalı bir odada kumral bir kadın dünyanın en güzel mahlükudur, der. Mazhar Osman bey: — Benim için en güzel kadınlar deli olmıyanlar, sinirleri tamami le yerinde olanlardır, der, Kendi si sıhhatli, sakin, katiyen hırçın on Nagy, Münir Nut din B. ve beğendiği üz B. ve güzelliğini olmıyan kadınlari beğeni Babiğlide meşhur bir şair daima| kırkını geçmiş kadınları beğendi- Zini söyler. Halbuki kendisi ok dukça gençtir. «Gönül ferman dinlemez» derler. Zevkin gin» i olmaz, fakat kendisine 80- «niz — Bir kadın tamamile kadın olmak için mutlaka kırkını geçme Li. Yoksa hayatı anlıyamaz.. der. Gene orta yaşlı kadınları güzel bulanlardan birisi de Mahmut Yesari beydir. Zaro uğa katiyen yaşli kadın- lardan hoşlanmaz. Kırk yaşında» ki kadınlarIn evlenmesi mevzuu bahsolursaz romancı — Ben ne yapacağım o koca ka: iyi... der. — Neden?.. diye sordunuz mu cevap hazırdır: — O artık ihtiyar. ister. Hazret hattâ değme kadınları bile kendi yaşlı bulur. Sağ ğının ucunu biribi Bakılmak — Kadın dediğin genç olmali, genç... 25 tamaml. der. Netice olarak şunu söyliyeyim. «Erkekler sarışınlari severler» di- ye meşhur bir söz vardır ya, Zan- nederim ki bu si kabul etmek lâzim gelecek. Çün- kü fikrini sorduğum bir çokları hemen cevap veriyorlar — Sarışını, Zaro ağa biler — Esmeri ne yapayım., diyor.. Beyaz, sarı saçlı olsun... Hikmet Feridan Gemlik m ektupları Gemlikte tütün satışı hararetli gidiyor Deniz sporlarına olan heves inhisarlar idaresi ta- in alımı köylümü- güldürecek bir şe- kilde devam etmiştir. Yaptığım tahkikata nazaran Bursa mınta- pe burada kazanmıştır. Köylü bu sene geçen seneye nazaran inhisarlar idaresine daha çok sa-| tış yapmıştır. Geçen sene teşvik ve yardım gören köylü tütün eki- mini çoğaltmıştır. İnbisarlar ida- resi Gemlik müdüriyetince köylü- ans bu sayede tam; men tahsil edildiği gibi köylünün borçtan kurtulduğu da söylen- mektedir. 933 senesi tütün mahsulünden «56» bin kilo kadar inhisar ida- nın projelerine göre yapılmış ve işitildiğine, söylendiğine göre bu alım şekli eski alım şekline maza- ran cidden daha pratik, daha gü- zel ve daha Faydalı olmuştur. İnhisar işlerine ait kaçakçılığa bu muhitte tesadüf edilmemekte dir. Bu hal buradaki memurların çalışkanlığını göstermektedir. In- hisarlar müdürü Cemil bey haziran da Erbaa inhisarlar mü- e terfian tayin edilmiş ve cuma günü memuriyetine has reket etmiştir. Bı ra henüz ye- ni müdür gelmediğinden müdür iletini muhasebeci Raşit bey yapmaktadır. Spor işleri Burada spor faaliyetinin de son günlerde ilerilemeğe başladığı gö- rülmektedir. Bu yaz bilhassa de- niz sporuna fazla ehemmiyet ve- rilmesi düşünülüyor. Ve bu işle halk fırkası reisi doktor Ziya, be- lediye reisi Eşref beyler daha ya- kından alâkadar oluyorlar. Gem- lik gençlerinin “inkişafı için il fıta alınmasına karar verilmiş, fıta İstanbula ısmarlanmıştır. Gençlerimiz her gün muntaza- man yüzme işlerine de çalışmak: tadırlar, Bu sene İstanbul yüzme yarışlarına iştirak edecekleri de ayrıca söylenmektedir. Muallimler birliği kongresi Muallimler bi senelik kon- gresini geçende birik binasında yapmışlardır. Birlik idare heyetine mual Rasim, Mustafa, Kâmil, Nedim, Raşit beyler seçilmişlerdir. Birlik reisliğine gene eski rei muallim Nedim bey geçirilmiştir. imiikten Bir manzal Gemlik 14 (Hususi), — Bu s© | gittikçe artmaktadır : Iskele ve park Muellimler birliği kongresine bü- tün kaza muallimleri iştirak et mişler ve bir gece de «Gazi M. Kemal» mektebinde toplanarak müfettiş Cemal bey tarafından muallimlere «Mekteplerde inzi- bat» mevzuu etrafında mesleki bir konferans verilmiştir. Müfet tiş Cemal bey bu konferansında alkışlanmıştır. Konferanstan son ra muallimler aralarında bir cay vermişler, neşeli vakit geçirmiş. lerdir. Buğday piyasası kararsız Buğday piyasasındaki kararsız- lık devam ediyor, geçen hafta borsada yumuşak buğday fiali ti olarak 4 kuruşu muhafaza etmişti. Perşembe günü bir ara- lık 6 kuruş üzerine murmele ok muştur. Fiatlerin daha ziyade artacağı ümit edilmektedir. Yumurta fiatleri Yumurta fiatlerindeki yükses liş devam etmektedir. Son güne ları 20 lirar ya kadar çıkmıştır. Bir ay evvel, bir yumurta sandığı 10 liraya kas dar düşmi Fiatlerin yükselmesindeki bep, Fransa ve Almanyanın kon- tenjan listelerinde Türkiye itha- lâtıma biraz yer ayırmalarından ileri gelmektedir Tiyatro müsahabeleri (Baş tarafı 5 inci sahifede)' veya eğlendirici vakaların teselsi ünden ibarettir. Dinliyen, istedin yerde bırakıp gider veya yanını dakile konuşur, dinlemez. Dinamik bir eseri yarıda lerde yumurta sand. rak imkân yoktur. i mağa veya dinlememeğe Bu meziyetlerin hepsine sahip olan pek az kimse vardır. Kimi şu kabiliyete, kimi bu kabiliyete sas hiptirler. Ayrı ayrı şu ve bu kabi- inci dere- liyete sahip olanlar, cede müellif ve ikinci plânda ak- tör kalmağa mahkümdurlar, Mi ellif, bir tarzda muvaffak oldu di; o tarzda saplanıp kalmamalıdır. Araştırmak, durup dinlenmeden araştırmak lâzımdır. Dumas fis, Müsahipzade gibi dar bir veye sıkışmamak ister. lere Henry Bernsteiı edebiliriz. zirveye, zirveye erişmek için mütemadiyen, hamle etmelidir. o Selâmi İzzet tavsiye medilecek