15 Temmuz 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

15 Temmuz 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

M1 NN Sahife 4 Tetrika No. 250 AKŞAM, 15 Temmuz 1934 — Yakup Cemil ne ümit ediyordu? Sulhu inferit ve taklibi kümet teşebbüslerine dair mü mil bey, iki gündenberi tekrar is- tçvap edilmemi; Mevkuf bulunduğu odada hiç kimse ile görüşmeksizin tek başı- na oturan Yakup bey, silâhlarının alındığı andanberi geceleri pek rahat uyuyor, yemekleri ile yiyor, hayatının pek mahdut kalan günlerini müsterih bir hal nike Lale; Yaka Dect Key, tekrar isticvap edileceğini ve nihayet tahkik heyeti huzurunda işi bittikten sonra Nafiz beyin ri- indeki divanı harpte muha- keme edileceğini biliyordu. Yakup Cemil bey bütün bu tah- kikat ve muhakemelerden sonra cezasız kurtulamıyacağını tahmin ediyordu. Çü ağır olduğunu düş ihtimalini de hatıra getirmekle beraber, , onun bir an için cesaret ve metanetini sarsmış. — Hayatında ölümle sik sık karşı- aşan, kendi ellerile bir çok ölüm- lere karışan bu eski ihtilâlei, mü « adeta sırrına nüfuz etmiş gi- bi - bir oyuncak telâkki ediyordu. Binaenaleyh fıtri hasletlerin- den en kuvvetlisi olan cesaret duygusu, Yakup Cemil beyin mev- kuf bulunduğu bu kara günlerde bile kuvvetini kaybetmemişti. Ancak Yakup Cemil bey tevkif intak edilmesine Enver paşaya karşı beslediği mu- habbet ve rabıtasını. bir an için zayıflatmamıştı. O, bu tehlikeli günlerde yalnız harbiye nazırın- dan ümit bekliyor, Enver paşanın kendisine dostluktan gayri hiç bir suretle hareket etmiyeceği kar atında bulunuyordu. Yakup Cemil bey, inkılâbın ilk günlerindenberi Enver paşanın şahsına gösterdiği rabıta ve mu- habbetleri ve Enver paşanın he- sabına giriştiği fedakârlıkları dü. şündükçe harbiye nazırının bütün 'bu eski hizmetlerini nazarı dikka- te alarak kendisini himaye ede- .ceğini zannediyordu. Yakup Ce- mil beyin mevkuf bulunduğu za- manları endişesiz geçirmesi, ce yetile beraber, biraz da bu ümit ve kanaatinden ileri geliyordu. Yakup Cemil, uzak bir yere sürülmeğe razi idi Yakup Cemil bey, tevkif edil ği gündenberi mevkuf bulundu- ğu höcreden Enver paşaya sık sık mektuplar yazmış, artık hiç bir arzu ve emel peşinde koşmıya, ğuni, hiç lepte bulunmıyaca- ğını taahhüt ettikten sonra kendi. sinin serbest bırakılmasını ve münasebettar iderek harbin lar burada oturmasına mesini, yahut mut- laka ölmesi isteniyorsa istenilen cepheye giderek orada düşmanla vuruşarak vatan için hayatını ver- meğe hazır olduğunu ve bu da münasip değilse arzu edilen uzak o Htihat ve Terakki tarihinde esrar perdesi "Yakup Cemil niçin ve nasıl öldürüldü Muharriri: | ve açık bir surette söylediği her 15 Temmuz 1934 M.R Bir yere sürülmesini rica ediyordu. Yakup Cemil bey, bu mektupli ri gönderirken eski bir arkadaş olan Enver paşanın kendisini ağır bir cezaya çarptırmak istemedi. Bundan başka, ğine inanıyordu. divamı harbe sevk. men hareketlerinin bir cürüm te- memleketin menfaatine ve fırka- ait düşündüğü her iyetle ileri sürebilmek hakkına malik olduğunu, binaen- aleyh kendisinin de bu hakka bi- naen sulh yapmak lüzumundan bahsetmesinin fena bir şekilde nmaması lâzım geldiğini iyordu Çünkü Yakup Cemil bey, bütün ihtilâflara, noktai nazar farkları- ma, hattâ rekabet ve rağmen - «İttihat ve Terakki» ye dahil olanlar arasında - hâlâ bir kardeşlik vahdet ve tesanüdü mev- ihtiraslara cut olduğunu zannediyor, binsena- leyh kendisinin fırka arkadaşları" na asulhu münferit» te 'den bahsetmesinin bir rak telâkki edilebileceğini havsa- Jasına sığdıramıyord Yakup Cemil beyin divanı harp tahkik heyeti huzurunda serbest (Bekirağa bölüğü) nün koridor. larını dolduran nöbetçiler, gece- in sessi inzimam eden ağustos sıcağının ağır ve bunaltı” cı havası altında yumuşamış, mü- 'kavemetleri kırılmış, uykunun re- havetli gevşemiş bir halde idiler. Birdenbire bir ses duyuldu: Bu irültüler, koridorların sükünetini ihlâl eden ayak sesleri Yakup Cemil beyin hücresi- in önünde nöbet bekliye lü nöbetçiler, bu ikazki den kendilerini topladılar ve ha- | vanın sıcaklığından ve uykunun tahakkümünden kendilerini kur- tarmağa çalışarak vaziyet aldı (Devamı var) Evlenme Sıkhbiye vekâleti dördüncü mun- taka müfettişi doktor Enver beyin mahtumu 9uncu kolordu kimya: geki yüzbaşı Muammer beyin, mütekait miralay Hamdi beyin kerimeleri hanımefendi ile velime cemiyetleri geçen Perşembe günü Enver beyin Beylerbeyindeki ha- melerinde icra kılınmıştır. Tara- feyne saadetler temenni ederiz, AKŞAM KiTAPHANESİ NEŞRİYATI Kadıköyünde NET Kırtasiye mağazasında satılmaktadır. Kadıköy, Altıyol No, 1 Tel, 60028 | muavenetlerini lütfeden Tarama dergisi Ma gönderen zevatın isimleri Ankara 13 (A.A) —T.D.T. .C. umumi kâtipliğinder Heyetin neşrine başladığı tara» ma dergisinin şimdiye kadar çı külleri hakkında bundan ilândan sonra yeniden inderenlerin on yedin- 1 — Eski Samsun mebusu Av: ni, 2 - Çorluda Basri Yaman, 3 - Bor maarif memurluğundan, 4 Bedros Zeki, 5 - Çorum milli kü tüphane memuru Eşref, 6 - Filo- rinalı Nâzım, 7- Alman Jisesi muallimlerinden Fuat İhsan, 8 Muğla maarif müdürü Fev Dadayda mütekait binbaşı Fik 10 - Kütahyada Ispartalı oğlu Gi- yas, 11 - Merzifon maarif memu- vu Halil, 12 » Merzifon kaymaka- mı. Rüştü, 13 - Merzifonda ba: muallim Hakkı, 14 - Eyüp orta mektebi türkçe muallimi Niyazi, 15 Kemal Edip, 16 - Fethiye maa- ım, 17 - Gö- nende muallim Kemal Ferdi, 18 » Isparta mektupçusu Mem- duh, 19 - Saray kazasında Mal kaçoğlu Sadık, 20 - M. Hayal ZI - Mudanya kazasından, 22 - Denizli ilk tedrisat müfettişi Ce- Isi, 23 - Eskişehir İnönü ilk mek- tebi muallimi Necip Necati, 24 - Manisa Horozköy başmuallimi rif memur vekili sat müfettişi Rüştü, 27 - belediye reisi Sait, 28 - Fethiye- de mütekait yüzbaşı Süleyman, 29. Fethiye kaymakamı Şevket, 0 - Fen fakültesi müderris den Tevfik, 31 - Alman lise: muallimlerindeni © Zeki Cemal, 32 - Bolu Halkeyi âzasından Zu- huri beyler. Bu zatların gönderdikleri fiş sayısı 12920 dir. Evvelki on altı liste ile beraber gönderilen fiş yekânu 10,118 dir. Her birine ay- ri ayrı teşekkür mektubu yazma ğa imkân bulunamadığından gös“ terdikleri himmetten dolayı ken- dilerine alenen teşekkür olunur. Kınalıada sünnet düğünü için aleni teşekkür Temmuzun 6 ncı Cuma günü Kınalıadada 38 şehit ve bikes yavrularının meccani sünnet dü- günleri münasebetile, Türk genç- ğini denizciliğe teşvik maksadile yapılan müsamerede yüksek hi maye ve muavenetlerine mazhar olduğumuz İstanbulumuzun kıy- metli deniz kumandanı birinci fırka. erkânı harbiye rei İhsan, İstanbul Lim: umum müdürü Hamdi vat ve hanımefendi tertip heyeti reisliğinden aldığımız. bir mektupta teşekkür edilmek: tedir. | BORSA | lanbul 14 Temmuz 1034 ( Akşam kapanış fiatleri) Esham ve Tahvilât et, dahili © 69,—| İş B Hamiline Kuponsuz 1099 Mihessis 98) istikraz 9300) T.G Merkez Ünktürkr— 24,60) Bankası Bi > Anadolu bese 2 >.M Telefon 1060 Mürcessil 1 Terkos 140) Sai Çimento İlç ni İkihat, değin. 1 1ş Bank Terin Londra Nev York Milano, Alina Cenavce Yango Braksel 940,76) Bkreş Amstorünm 1,1740) Moskova Şehir haritası için Tokat belediye reisliğinden: 1 — Yapı ve yollar kanunu mucibince Tokat şehrinin 1/500 ve 1/2000 mikyasında hali hazır haritası ile 1/1000 mikyasında tesviye winhanile bir baritası yaptırılacaktır. 2 — Hali hazır harita tesbit edildikten sonra yollar kanununda yazılı fenni, gerait dahilinde 1/2000 mikyasında şehir müstakbel plânı yaptırılacaktır. 3 — Bu işe gireceklerin n a vekâleti ve harita umum müdür löğünde fenni ehliyetleri tasdik edilmiş bulunması lâzımdır. 4 — Yapılan plân nafıa vekâleti imar müdüriyeti umumiyesince tasdikini mütcakip bedeli tesviye edilecektir. 5 — İş 5/7/934 tarihinden itibaren bir ay müddetle kapalı zarf üsulile münakasaya çıkarılmıştır. İsteklilerin 150 hektar üzerinden teklif edecekleri bedel */, 7,5 buçuğu nisbetinde muvakkat temi- nat akçelerile ehliyet vesikalarını ihale günü olan 5/8/934 tarihine müsadif pazar günü saat 15 te belediye encümenine tevdi etmeleri lüzumu ilân olunu 883) Galata ithalât gümrüğü üdürlüğünden: Kile Marka ONo. Kap Eşyanın cinaleri 33 cGc 5235 ı Yün mensucat 23800 . . . : Tahta ve direk parçaları 56 KM 1916 1 Yün mensucat transit Yukarıda yazılı eşyadan üçüncü kalemi transit ve diğerleri memlekete ithal edilmek suretile ve arttırma usulile satılıktır. İs- teklilerin 22/7/934 pazar günü saat 16 buçuğa kadar satış komis- yonuna gelmeleri (6569) İstanbul Üniversitesi Mübayaat Komisyonundan: Üniversite Merkezi ile Fakiilteler ve müştemilâtınm senei mall in “Maden kok, mangal kömürü ile odun, müzayedeye asa kanununun maddi mahsusasına tevfikan 1577/934 tari- binden 5/8/1934 tarihine kadar kapalı zarf usulile münakasaya ko- Bulmuştur. Taliplerin her gün mübayaat komisyonuna müracaatla gartnamelerini tetkik edebilirler. Taliplar teminatlarını bir gün evvel Üniversite mukasebesine yatırmaları ve ihale günü olan 5/8/1934 pazar günü saat 15 te Üniversite Mübayaat komisyo- munda hazır bulunmalar olunur, (8843), | İnhisarlar U. Müdürlüğünden: | Nümune ve şartnamesi mucibince yerli veyabut ecnebi malı ince patiskadan kırk bin adet Torba 18/7/934 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 16 da pazarlıkla satın alınacaktır. Taliple 9, 7,5 teminat akçasile birlikte Cibalide alım aatım komisyonuna müracaatları ilân olunur. “3672,, * Biner kiloluk on yedi ve beşer yüzlük 27 ve üçer yüzlük üç ki cem'an (47) adet yerli mamulâttan baskülle (45) adet 150 kiloluk kantarın 21/7/934 tarihine müsadif Cumarcesi günü saat 16 da pazarlığı yapılacaktır. Talipler 9,7,1/2 teminatlariyle Cibalideki alım. komisyonuna müracaatları ilân olunun (8743) istanbul Evkaf Müdürlüğü 1»| Kaymeti muhammenesi Lıra 420 Langa'da Bostancı başı Abdullahağa mahallesinde eski Küçük Langa caddesinde 94 No, lu 210 met- re terbünde bulunan arsa (504) lira bedelle talibi uhdesinde olup bir hafta müddetle temdidine ka" rar verilmiştir. Fazlasile talip olanlar Temmuzun 18 nci çarşamba günü saat 15 te dir. Mablülât kalemine © müracaatları, (6887) İstanbul Posta Telgraf başmüdürlüğünden: Cumhuriyetin onuncu yılı bayramında 3 gün için mevkii tedavüle konulan pulların satılmıyanları kâmilen yakılmıştı (388) Ankara belediye reisliğinden Belediye iki Vidanj makinesi alınacaktır. Talip olan firmalas Yüksek Ziraat enstitüsü . rektörlüğünden: hir civarında 935 tarihine kadar i mek üzere Ensti 934 tarihine müsadif pazar günü saat 15 te enstitü komisyonuna müracaatla, Akhisar Belediyesinden : 300 hektar raddesindeki Akhisar kasabasının haritasının tanzimi kapalı zarf, usulile ve muaddel şartnamesile tekrar münakasaya larak 26/74034 tarikide iel eileceğindeni çarnamaği İRİŞ mek ve daha fazla malümat almak isteyenlerin Belediyemize müz racaatları ilân olunur, 8601)